Πολύ γρήγορα η διοίκηση του ΕΚΘ, λαμβάνοντας το μήνυμα της τοπικής κοινωνίας και ιδιαίτερα των νέων, εξοπλίστηκε με ιδιόκτητα μηχανήματα, ανακαίνισε την αίθουσα, βελτίωσε την ηχητική της κλπ., κάτι που ώθησε την ομάδα της Λέσχης Κινηματογράφου σε πρωτοποριακά αφιερώματα και ενδιαφέρουσες εκδηλώσεις.
Το Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης, λοιπόν, απασχολεί - σε εθελοντική βάση - για μια δεκαετία τον Παναγιώτη Χιονίδη, ως καλλιτεχνικό υπεύθυνο του Τομέα Πολιτισμού και καλλιτεχνικό διευθυντή του Διεθνούς Κινηματογραφικού Φεστιβάλ, του 6ου φέτος Πανοράματος Ανεξάρτητων Δημιουργών ταινιών και βίντεο, που διοργανώνει το ΕΚΘ. Ο Π. Χιονίδης εργάζεται ως σωφρονιστικός υπάλληλος στη Δικαστική Φυλακή Θεσσαλονίκης.
Το υπουργείο Μακεδονίας κοινοποίησε στο συνεργάτη του ΕΚΘ την εξάμηνη απόσπασή του στη Δικαστική Φυλακή Κορυδαλλού.
Για το θέμα αυτό οι βουλευτές του ΚΚΕ, Αγγελος Τζέκης και Γιώργος Χουρμουζιάδης, κατέθεσαν Ερώτηση προς τους υπουργούς Δικαιοσύνης, Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας και Πολιτισμού, επισημαίνοντας μεταξύ άλλων: «Με την απόσπαση και απομάκρυνση του εργαζόμενου κινδυνεύει άμεσα με ματαίωση το Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ, ένας θεσμός πρωτοπόρος για τα πολιτιστικά πράγματα της Θεσσαλονίκης ιδιαίτερα όταν αυτό διοργανώνεται από εργατικά συνδικάτα. Ηδη το ΕΚΘ ζήτησε την αναβολή της απόσπασης για το τρέχον εξάμηνο».
Οι κομμουνιστές βουλευτές ρωτούν τους αρμόδιους υπουργούς αν θα προχωρήσουν σε όλες τις αναγκαίες ενέργειες για την αναβολή της απόσπασης του Παναγιώτη Χιονίδη, ικανοποιώντας έτσι το σχετικό αίτημα του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης.
Τα παραπάνω δηλώνει ο Ζιλμπέρτο Ζιλ, ο διάσημος «τροπικαλίστας» συνθέτης και σημερινός υπουργός Πολιτισμού της Βραζιλίας, που θα πραγματοποιήσει μια μοναδική συναυλία, στις 6 Ιούλη, στο Ηρώδειο, με τη μουσική του συντροφιά. Η ιστορία του άρχισε να γράφεται από τη δεκαετία του '60, όταν παρέα με άλλα ανήσυχα μυαλά δημιούργησε το «τροπικαλίσμο», διατυπώνοντας την άποψή τους για την τέχνη ως φορέα κοινωνικής αλλαγής. Ενα καλλιτεχνικό κίνημα που άλλαξε το βραζιλιάνικο μουσικό τοπίο και αφορά στην κοινωνικά ευαισθητοποιημένη μουσική δημιουργία, η οποία βασίζεται στην καλλιτεχνική έκφραση και όχι στην εμπορευματοποίηση. Συγχρονισμένοι με τα νέα μουσικά ρεύματα εκείνης της εποχής (ροκ, ηλεκτρικός ήχος) οι «τροπικαλιστές» στα τέλη του '60 «ανέπλασαν» το ψυχεδελικό ροκ, τη ρέγκε, την άφρο τζαζ και τη βραζιλιάνικη μουσική, δημιουργώντας έναν εντελώς καινούριο ήχο και βραζιλιάνικο.
Οπως και επί των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ, έτσι και σήμερα, συνεχίζεται η εργασιακή «ομηρία» των εκτάκτων υπαλλήλων του ΥΠΠΟ, το οποίο δεν ανακοινώνει τη λήξη των συμβάσεων. Σ' αυτό το πρόβλημα αναφέρεται χτεσινή προσωπική ανακοίνωση του προέδρου του Πανελλήνιου Σωματείου Εκτάκτου Προσωπικού ΥΠΠΟ, Γρ. Βαφειάδη. Οπως σημειώνεται στην πρώτη επαφή του σωματείου με την αναπληρώτρια υπουργό Πολιτισμού, η Φ. Πάλλη - Πετραλιά «είχε δεσμευτεί» ότι οι συμβάσεις που λήγουν «θα παραταθούν για ένα τρίμηνο τουλάχιστον, έως την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος. Το ίδιο επανέλαβε και στην Ομοσπονδία των μονίμων υπαλλήλων του ΥΠΠΟ».
Ο πρόεδρος των εκτάκτων τονίζει ότι «οι συμβάσεις, πλέον, λήγουν και δεν ανανεώνονται» και αναφέρει ως παραδείγματα τις συμβάσεις στη Διεύθυνση Μουσείων και Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων (ΔΜΕΕΜΠ), των εργαζομένων στο έργο της Αρχαίας Ηλιδας, το οποίο ενώ «είχε προγραμματιστεί να συνεχιστεί ως το τέλος Οκτωβρίου, κλείνει σήμερα με περίεργο τρόπο και οι εργαζόμενοι μένουν στο δρόμο». Το ίδιο συμβαίνει με τους εργαζόμενους στην Ενοποίηση Αρχαιολογικών Χώρων Αθήνας, «έργο που μπορεί να συνεχιστεί και στη β΄ φάση του Γ΄ ΚΠΣ» και στη Διεύθυνση Συντήρησης Αρχαιοτήτων. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του σωματείου, «σε 20 μέρες λήγουν και πολλές συμβάσεις εργαζομένων στην Ακρόπολη».
Και η ανακοίνωσή του καταλήγει ότι το σωματείο «απαιτεί την άμεση ανανέωση των συμβάσεων έως την οριστική επίλυση του προβλήματος των συμβασιούχων», τονίζει ότι θα «παλέψει για να το επιτύχει» και καλεί την πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟ «να τιμήσει τις προεκλογικές δεσμεύσεις της κυβέρνησης και να λάβει τις αποφάσεις που θα διασφαλίσουν τη δουλιά» των εκτάκτων.
Την άμεση καταβολή της πρώτης δόσης της επιχορήγησης της περασμένης θεατρικής περιόδου, ζητούν από το ΥΠΠΟ οι μονοετείς επιχορηγούμενοι θίασοι, ενώ παράλληλα εκφράζουν την έντονη ανησυχία τους για την καθυστέρηση της προκήρυξης των νέων επιχορηγήσεων (2004 - 2005), γεγονός που καθιστά αδύνατο τον προγραμματισμό της ερχόμενης θεατρικής περιόδου.
Στις 15 Ιούνη, εκπρόσωποι των μονοετών επιχορηγούμενων θιάσων, ύστερα από σειρά πιέσεων και ενοχλήσεων, συναντήθηκαν με τον υφυπουργό Πολιτισμού Πέτρο Τατούλη, οποίος, στα λόγια, «συμμερίστηκε» την αγωνία τους και υποσχέθηκε ότι μέσα σε δυο μέρες θα τους ενημέρωνε για το πότε θα έπαιρναν την πρώτη δόση των χρημάτων.
Στη συνάντηση, οι 33 θίασοι, επιχορηγούμενοι για μονοετή προγραμματισμό κατά το 2003-04 (εντός και εκτός Αττικής), παιδικές σκηνές αλλά και θίασοι που η επιχορήγησή τους μεταφέρθηκε από την προηγούμενη χρονιά (2002-03), παρέδωσαν στον υφυπουργό και επιστολή διαμαρτυρίας και όλες αυτές τις μέρες ανέμεναν να εκφραστεί έμπρακτα το «συμμερίζομαι» του υφυπουργού. Πλην, ουδέν νεότερο από το υφυπουργικό «μέτωπο».
Σημειώνουμε ότι οι θίασοι έχουν, προ πολλού, υποβάλει όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, μετά από πρόσκληση του ΥΠΠΟ, κι ενώ έχουν ολοκληρωθεί οι εσωτερικές διαδικασίες, καμιά ενημέρωση δεν υπήρξε για την ημερομηνία καταβολής του 50% της επιχορήγησης που υποσχέθηκαν.