ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 15 Αυγούστου 2004
Σελ. /28
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΤΟΥ «Ρ» ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ
Ποιον υπηρετεί το σημερινό Ολυμπιακό ιδεώδες;

Ολα τα φώτα έχουν πέσει από προχτές το βράδυ στο Ολυμπιακό Αθλητικό Κέντρο της Αθήνας, στο Μαρούσι. Την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 έχουν διαδεχτεί οι προσπάθειες των αθλητών όλου του Κόσμου. Μέχρι τις 29 Αυγούστου, η Αθήνα θα φιλοξενεί το κορυφαίο αθλητικό γεγονός του πλανήτη.

«Οι Αγώνες επέστρεψαν στην πατρίδα τους»... Το επίσημο μότο της διοργάνωσης δεν μπορεί να κρύψει ότι η επιστροφή τους γίνεται με τη συνοδεία των πολυεθνικών - χορηγών της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής. Στις εταιρίες που πλέον ανήκει το Ολυμπιακό ιδεώδες. Και που αυτό έχει μετατραπεί σε ένα τεράστιο εμπορικό πανηγύρι σε βάρος του ίδιου του αθλητισμού. Προσανατολισμένο απόλυτα στο πώς θα αποφέρει περισσότερα κέρδη, εκμεταλλευόμενο κάθε αθλητή. Ενα «ιδεώδες» που δε διστάζει να στύβει κάθε αθλητική προσπάθεια, στο βωμό του ρεκόρ που εξουθενώνει, αλλοιώνει την προσπάθεια και τελικά σκοτώνει...

Το ιερατείο της ΔΟΕ έφερε τους Αγώνες στην πατρίδα τους, για να τους προσδώσει την υπεραξία που χάθηκε από τα σκάνδαλα χρηματισμού και να αναβαπτίσει την επιχειρηματική τους υπόσταση. Και σε αυτές τις συνθήκες οι κορόνες περί «αρχαίου αθάνατου πνεύματος» είναι το καλύτερο διαφημιστικό τρικάκι.

Σε αυτούς τους Αγώνες - όπως και σε προηγούμενες διοργανώσεις - δεν είναι όλοι ίδιοι. Οι αθλητές, ως πρωταγωνιστές, που θα προσπαθήσουν για τη νίκη, εκφράζουν αντικειμενικά αυτό που ο άνθρωπος επιδιώκει με τους αγώνες του. Να έχει συνεχώς καινούριες κατακτήσεις για να βελτιώνεται, βελτιώνοντας τη ζωή του. Και στο κοινωνικό πεδίο και στο πολιτικό και στο αθλητικό, παντού. Γι' αυτό και τους χειροκροτούμε, είμαστε ολόψυχα μαζί τους στην τεράστια αγωνιστική τους προσπάθεια. Και συμπαραστεκόμαστε ένθερμα στις προσπάθειες των Ελλήνων αθλητών.

Υπάρχουν όμως και οι άλλοι. Οι διοργανωτές, οι εκμεταλλευτές των αγώνων, των αθλητών, οι πολυεθνικές. Η επόμενη μέρα πρέπει να μας βρει απέναντί τους. Στην πάλη για έναν αθλητισμό που θα είναι δικαίωμα για όλους. Για έναν αθλητισμό που θα αποτελεί αυτονόητο αγαθό για κάθε νέο, μακριά από χορηγικά προγράμματα και διαφημιστικά πακέτα, στα πλαίσια της πάλης για την ικανοποίηση όλων των σύγχρονων λαϊκών αναγκών.

Γιατί πατρίδα των Ολυμπιακών Αγώνων είναι ο συναγωνισμός για τη συλλογική πρόοδο, η ευγενής άμιλλα και η ανιδιοτέλεια, αξίες και ιδανικά των λαών που το κεφάλαιο ουδέποτε υπηρέτησε, γιατί είναι ξένα προς αυτό.

Ο αιώνας των χορηγών

Eurokinissi

« - Μπορείτε να φανταστείτε έναν κόσμο χωρίς Ολυμπιακούς Αγώνες;»

« - Χωρίς την υποστήριξη των Παγκόσμιων Ολυμπιακών Χορηγών, ίσως πρέπει να τον φανταστείτε»!

Η ερώτηση και η απάντηση συμπεριλαμβάνονται σε ένα ερωτηματολόγιο που δημοσιεύεται στο επίσημο περιοδικό (Οκτώβρης - Νοέμβρης 1999) της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής. Δίπλα ακριβώς από το «ενδιαφέρον» κουίζ, φιγουράρουν τα ονόματα των έντεκα Παγκόσμιων Ολυμπιακών Χορηγών: «Κόκα-Κόλα», IBM, «Τζον Χάνκοκ», «Κόντακ», «Μακ Ντόναλντς», «Πανασόνικ», «Σάμσουνγκ», ΤΙΜΕS, VISA, XEROX, UPS. Και ακριβώς κάτω από τα ονόματα των πολυεθνικών, οι πέντε κύκλοι των Ολυμπιακών Αγώνων... Αυτό ακριβώς είναι και το περιεχόμενο που δίνει η ΔΟΕ στους Ολυμπιακούς Αγώνες. Μια τεράστια αθλητική επιχείρηση, που μοναδικό σκοπό έχει να αποκομίζει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κέρδος από το «εμπόρευμα» που «πουλάει».

Αρχιτέκτονας του οικοδομήματος της ΔΟΕ είναι ο Χ. Α. Σάμαρανκ. Πρόεδρος της ΔΟΕ από το 1980, μετά από μια ...επιτυχημένη καριέρα ως στέλεχος του «Μοβιμιέντο», του ισπανικού φασιστικού κινήματος του Φράνκο, που εκτέλεσε 200.000 πολιτικούς του αντιπάλους και ανάγκασε πάνω από 1.000.000 ανθρώπους να εγκαταλείψουν την Ισπανία.

Με ηγέτη τον Σάμαρανκ, η ΔΟΕ, από το 1980 μέχρι σήμερα, εισέπραξε το ποσό των 15 δισ. δολαρίων από προγράμματα μάρκετινγκ.

Στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Βαρκελώνης, το 1992, οι τηλεοπτικές εταιρίες κατέβαλαν 633 εκατομμύρια δολάρια. Ενα τηλεοπτικό κοινό 3,5 δισ. θεατών έχει δημιουργηθεί από την προβολή των Αγώνων σε κάθε γωνιά της Γης. Αυτό το κοινό είναι εν δυνάμει πελάτες των πολυεθνικών. Στη Βαρκελώνη, δεκάδες πολυεθνικές - από την «Κόκα Κόλα» μέχρι τη «Μαρς» - πλήρωσαν 30 εκατομμύρια δολάρια η καθεμία για να εξασφαλίσουν την παγκόσμια αποκλειστικότητα προβολής των προϊόντων τους μέσω των Ολυμπιακών Αγώνων...

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες της Αθήνας, αν και διαφημίστηκαν ως οι αγώνες που θα δώσουν την αίγλη που χρειάζεται το Ολυμπιακό Κίνημα, κινούνται ακριβώς στην ίδια κατεύθυνση. Η αναφορά του επίσημου περιοδικού της ΔΟΕ στην Αθήνα είναι χαρακτηριστική: «Η Αθήνα απολαμβάνει τα καλύτερα οικονομικά οφέλη από τις συμφωνίες που έχει συνάψει η ΔΟΕ, σε σύγκριση με οποιαδήποτε άλλη πόλη που ανέλαβε μέχρι τώρα αγώνες. Η συμφωνία της ΔΟΕ για τη μετάδοση των αγώνων και η στρατηγική στον τομέα του μάρκετινγκ εγγυώνται έσοδα στην Οργανωτική Επιτροπή περίπου 1 δισ. δολαρίων».

Μετά την ανάληψη των αγώνων από την Αθήνα, οι «Αθάνατοι» παράτησαν τις αναφορές στις «Ολυμπιακές ιδέες» και έπιασαν χαρτί και μολύβι. Τα έσοδα που θα φέρουν οι ...«ιδέες» από τη διοργάνωση των αγώνων στη χώρα που τους δημιούργησε, είναι το ζητούμενο. Τα έσοδα από το πρόγραμμα μάρκετινγκ της Αθήνας αναμένεται να ξεπεράσουν τα 500 εκατομμύρια δολάρια.

Χορηγοί από το 1896...

Από το 1896, την αναβίωση των Ολυμπιακών Αγώνων που διεξήχθησαν στην Αθήνα, οι χορηγίες και η διαφήμιση, άλλοτε περισσότερο άλλοτε λιγότερο, ήταν το μοναδικό ζητούμενο. Παραθέτουμε την επίσημη λίστα της ΔΟΕ με τίτλο «100 χρόνια μάρκετινγκ». Από τη συγκεκριμένη λίστα απουσιάζουν οι Ολυμπιακοί Αγώνες της Μόσχας το 1980.

1896 - Αθήνα: Η αναβίωση των Αγώνων συνοδεύεται από μεγάλες οικονομικές δυσκολίες. Η Οργανωτική Επιτροπή αναζητά τη στήριξη από τον ...«ευεργέτη» Γ. Αβέρωφ, ο οποίος καλύπτει το κόστος για έργα διαμόρφωσης του Παναθηναϊκού Σταδίου. Εταιρίες έχουν έσοδα από τη διαφήμιση στα σουβενίρ. Μία από τις διαφημιζόμενες στο πρόγραμμα των αγώνων ήταν η εταιρία ΚΟΝΤΑΚ.

1912 - Στοκχόλμη: Δέκα σουηδικές εταιρίες αγοράζουν τα δικαιώματα φωτογράφισης και πώλησης αναμνηστικών των Ολυμπιακών Αγώνων. Μια εταιρία αγοράζει τα δικαιώματα για να τοποθετήσει στα γήπεδα ζυγαριές για τους θεατές.

1920 - Αντβέρπ: Το επίσημο βιβλίο του προγράμματος των αγώνων ήταν γεμάτο από διαφήμιση. Τόσο, που ο αναγνώστης έπρεπε να εξετάσει πολύ προσεκτικά το βιβλίο, για να βρει κάτι που να αφορά στους αγώνες.

1924 - Παρίσι: Επιτρέπεται η υπογραφή συμβάσεων για τα διαφημιστικά έσοδα των αγώνων για πρώτη φορά σε Ολυμπιακούς Αγώνες.

1928 - Αμστερνταμ: Η «Κόκα Κόλα» αρχίζει τη συνεργασία της με τη ΔΟΕ. Επιτρέπεται επίσημα η διαφήμιση στα προγράμματα, αλλά η ΔΟΕ δεν επιτρέπει να αναρτώνται αφίσες σε στάδια και κτίρια.

1932 - Λος Αντζελες:«Οι αγώνες ήταν προσανατολισμένοι στο χρήμα», αναφέρει η επίσημη αναφορά των αγώνων. Οι διοργανωτές πούλησαν ακόμα και το Ολυμπιακό Χωριό. Οταν οι αγώνες τέλειωσαν, τα σπίτια, στα οποία έμεναν οι αθλητές, διαλύθηκαν. Αλλα πουλήθηκαν ως καταλύματα σε ιδιώτες και άλλα σε κατασκευαστικές εταιρίες.

1936 - Βερολίνο: Οι πρώτοι αγώνες που καλύπτονται τηλεοπτικά εντός και εκτός της διοργανώτριας πόλης με κοινό 162.000 τηλεθεατές.

1948 - Λονδίνο: Η Οργανωτική Επιτροπή κλείνει συμφωνία με το τηλεοπτικό δίκτυο BBC αντί του κολοσσιαίου ποσού των 3.000 αμερικανικών δολαρίων για τα δικαιώματα της μετάδοσης. Το BBC μετά τους αγώνες δήλωσε πτώχευση και οι διοργανωτές δεν εξαργύρωσαν την επιταγή... 500.000 άνθρωποι παρακολουθούν τηλεοπτικά τους αγώνες.

1952 - Ελσίνκι (Χειμερινοί Αγώνες) - 1956 Μελβούρνη: Για πρώτη φορά σε αυτές τις Ολυμπιάδες, υπογράφονται συμβόλαια για τα τηλεοπτικά δικαιώματα και τα δικαιώματα διαφήμισης.

1958: Στον Ολυμπιακό Χάρτη προστίθεται το άρθρο 49. «Τα τηλεοπτικά δικαιώματα θα πωλούνται από την Οργανωτική Επιτροπή με την έγκριση της ΔΟΕ και τα έσοδα θα μοιράζονται σύμφωνα με τις οδηγίες της ΔΟΕ».

1960 - Ρώμη: Οι αγώνες καλύφθηκαν σε ζωντανή μετάδοση για πρώτη φορά σε 18 ευρωπαϊκές πόλεις και λίγες ώρες αργότερα προβάλλονταν στις ΗΠΑ, στον Καναδά και στην Ιαπωνία. Υλοποιείται ένα εκτεταμένο πρόγραμμα χορηγιών. 46 εταιρίες παρέχουν την υποστήριξή τους. Το Ολυμπιακό σήμα τοποθετείται σε είδη, όπως, αρώματα, σοκολάτες, οδοντόπαστες και σαπούνια.

1964 - Τόκιο: Ο αριθμός των εταιριών που σχετίζονται με τους αγώνες αυξάνεται σε 250. Ενα νέο τσιγάρο με την ονομασία «ΟΛΥΜΠΙΑ» κυκλοφορεί στην αγορά και αποφέρει έσοδα στην Οργανωτική Επιτροπή άνω του 1 εκατομμυρίου δολαρίων. Μετά από μερικά χρόνια, η κατηγορία του καπνού απαγορεύτηκε νομικά για τη χρήση σε διαφημιστικές δουλιές της ΔΟΕ. Η υποστήριξη από εταιρίες αποκτά σημαντικό ρόλο στην παραγωγή των Αγώνων. Η εταιρία ΣΕΪΚΟ δημιουργεί την τεχνολογία μέτρησης χρόνου κουάρτζ (λίθος χαλαζία) που παρέχει το πιο ακριβές σύστημα μέτρησης του χρόνου μέχρι σήμερα.

1968 - Μεξικό: Η τηλεοπτική προβολή των αγώνων είναι έγχρωμη και το τηλεοπτικό κοινό αυξάνεται.

1972 - Μόναχο: Για πρώτη φορά ένα ιδιωτικό διαφημιστικό πρακτορείο αναλαμβάνει το εμπορικό πρόγραμμα των αγώνων. Τα δικαιώματα χρήσης του Ολυμπιακού Σήματος πουλήθηκαν και υλοποιούνται διάφοροι τύποι εμπορικής εκμετάλλευσης. Δημιουργείται η πρώτη μασκότ, ο «Βάλντι», που αξιοποιείται εμπορικά από εταιρίες.

1976 - Μόντρεαλ: 628 χορηγοί συμμετέχουν στο επίσημο πρόγραμμα χορηγιών, που αποφέρει έσοδα στην Οργανωτική Επιτροπή 7 εκατομμυρίων δολαρίων.

1984 - Λος Αντζελες: Για πρώτη φορά, η Οργανωτική Επιτροπή χωρίζει τους χορηγούς σε τρεις κατηγορίες. 34 εταιρίες υπογράφουν ως επίσημοι χορηγοί. Αλλες 64 έχουν δικαιώματα χορηγών και 65 εταιρίες ήταν στην κατηγορία του εμπορικού προγράμματος.

1988 - Κάλγκαρι (Χειμερινοί) - Σεούλ: Υπό τις οδηγίες της ΔΟΕ, υλοποιείται ένα παγκόσμιο πρόγραμμα μάρκετινγκ (ΤΟΡ - The Olympic Program). Για πρώτη φορά η ΔΟΕ ανάγκασε τη διοργανώτρια πόλη να φτιάξει ένα μεικτό πρόγραμμα μάρκετινγκ. Αποφασίστηκε ότι όσο μικρότερος είναι ο αριθμός των συνεταιρισμών που εμπλέκονται, τόσο μεγαλύτερη αξία θα είχε η ιδιωτική χορηγία.

1992 - Βαρκελώνη: Το πρόγραμμα ΤΟΡ συνέχισε με 12 παγκόσμιους χορηγούς. Στις ΗΠΑ, στην Ισπανία και στη Μεγάλη Βρετανία 9 στους 10 τηλεθεατές παρακολούθησαν τους αγώνες.

1996 - Ατλάντα: Οι αγώνες του αιώνα (1896 - 1996) χρηματοδοτήθηκαν ολοκληρωτικά από ιδιωτικές πηγές. Τα δικαιώματα μετάδοσης, οι χορηγίες και η πώληση εισιτηρίων αποτελούν τις μοναδικές πηγές εσόδων. Η ΔΟΕ ασφαλίζει το κόστος προβολής στην Αφρική. 3,2 δισεκατομμύρια τηλεθεατές παρακολούθησαν τους αγώνες σε 214 χώρες.

2000 - Σίδνεϊ: Τα χορηγικά προγράμματα εκτοξεύονται στα ύψη. Και έτσι, ο πρώην πρόεδρος της ΔΟΕ Χ. Α. Σάμαρανκ τους χαρακτηρίζει τους καλύτερους αγώνες της ιστορίας...

2004 - Αθήνα: Οι αγώνες ...«αναβαπτίζουν» τα κέρδη των πολυεθνικών. Η «Κόκα Κόλα», που το 1996 ήταν απαγορευμένη λέξη στα χείλη των κυβερνητικών παραγόντων, τώρα φιγουράρει σε όλη την πόλη και γίνεται δεκτή με ύμνους για την προσφορά της στο Ολυμπιακό Κίνημα.


Κείμενα:
Κώστας ΠΑΣΑΚΥΡΙΑΚΟΣ-Μπάμπης ΤΣΟΡΜΠΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ

Τα απαγορευμένα των αγώνων...

Θεατές - όμηροι των υπερβολικών μέτρων ασφαλείας, αλλά και της αλυσίδας που θέλει τους σημερινούς αγώνες να είναι συνυφασμένοι με την εμπορευματοποίηση και τις ορέξεις των χορηγών θα είναι όσοι προμηθεύτηκαν ή θα προμηθευτούν εισιτήρια, για να παρακολουθήσουν κάποιο ολυμπιακό άθλημα ή τις τελετές έναρξης που έγινε προχθές Παρασκευή και λήξης.

Γιατί μπορεί οι αρμόδιοι να διατυμπανίζουν συνέχεια για το «αρχαίο πνεύμα» που παραμένει αθάνατο, αλλά τα συμφέροντα είναι πολλά και πρέπει να προστατευτούν. Και βέβαια όσοι βρεθούν σε ολυμπιακή εγκατάσταση θα πρέπει να να φάνε, να πιουν ή ακόμα και να ντυθούν μόνο στα πλαίσια που προστάζουν οι μεγάλες εταιρίες χορηγοί των αγώνων. Καλές λοιπόν οι αναφορές στα Ολυμπιακά ιδεώδη, αλλά αυτό μόνο δε φαίνεται να φτάνει....

Οι θεατές θα πρέπει να γευματίσουν από συγκεκριμένη φίρμα «φαστ φουντ», (μόνο Μακ Ντόναλτς) να πιουν συγκεκριμένο αναψυκτικό, (μόνο Κόκα Κόλα), να χρησιμοποιήσουν συγκεκριμένο φιλμ για φωτογραφίες, (μόνο Κόντακ), δεν μπορούν να παρακολουθήσουν αγώνες αν φορούν φανέλα με οποιαδήποτε φίρμα εκτός απο Αντίντας που επιτρέπεται, ούτε καπέλο με φίρμα εταιρίας που δεν είναι χορηγός, ή να φέρουν τσάντα με ανάλογη φίρμα κτλ. ώστε να λειτουργήσουν όλα τέλεια στο ραντεβού του «αθλητισμού», όπως λένε πολλοί, ή των «χορηγών» όπως επισημαίνουμε εμείς. Ακόμα και απαγόρευση για το νερό (!!!) ισχύει αν αυτό αγοραστεί εκτός Ολυμπιακών εγκαταστάσεων.

Σύμφωνα με τους όρους που θέτει η ΔΟΕ, σε συνεργασία με την Οργανωτική Επιτροπή, κάνουν το εισιτήριο ενός αγώνα να μοιάζει περισσότερο με οδηγίες «καλής και επιτρεπόμενης», όπως αυτή ορίζεται από τα προβλεπόμενα μέτρα ασφάλειας, αλλά παράλληλα προστατεύει και τα συμφέροντα των χορηγών.

«Ενοχλητική συμπεριφορά και ντύσιμο»

Εκείνο που κεντρίζει το ενδιαφέρον, όταν διαβάζει κανείς τους όρους που υπάρχουν για τους κατόχους εισιτηρίων είναι ένα σημείο στην οδηγία που αναφέρεται στις απαγορεύσεις. (Κωδικός οδηγίας 5). Εκεί, λοιπόν, πέρα από μια λίστα με απαγορεύσεις γίνεται λόγος για απαγόρευση της εισόδου σε άτομα που «υπάρχουν ενδείξεις ότι πρόκειται να προβούν σε κάποια από τις ανωτέρω ενέργειες». Και βέβαια καλό είναι να μας πουν οι αρμόδιοι ποιες είναι αυτές οι ενδείξεις ή ποιοι θα τις καθορίσουν. Το ίδιο ερώτημα προκύπτει και από την επισήμανση σε άλλο σημείο της ίδιας οδηγίας για «ενοχλητική συμπεριφορά». Στην οδηγία γίνεται ακόμα λόγος και για τη συμπεριφορά των θεατών ως προς τους χορηγούς των αγώνων. Χαρακτηριστικό είναι το σημείο που αναφέρει ότι οι θεατές δεν μπορούν να φορούν μπλούζες ή καπέλα ή σήματα εταιριών ανταγωνιστικές προς τους χορηγούς των αγώνων.

Αναλυτικά, οι συγκεκριμένες οδηγίες έχουν ως εξής:

«Δεν επιτρέπεται να εισαχθούν στις εγκαταστάσεις όπλα, βεγγαλικά, αμπούλες, καπνογόνα, έστω και αν νομίμως κατέχονται, καροτσάκια (παιδικά αμαξίδια), υαλικά, μπουκάλια, παγούρια, θερμός, κουτιά αναψυκτικών, ψυγειάκια, παγοκύστεις, τρόφιμα, αλκοολούχα ή μη ποτά, νερό, (εκτός εάν τα τρόφιμα, ποτά και νερό είναι απαραίτητα για λόγους υγείας), μεγάλος αριθμός κερμάτων, μαχαίρια, αναπτήρες, εκρηκτικά, παράνομες ουσίες, δακρυγόνα, αιχμηρά αντικείμενα, κοντάρια, μουσικά όργανα, κόρνες, πανό (μεγαλύτερα από περίπου 2Χ1 μέτρα), όπου θα πρέπει να απαγορεύεται η ανάρτησή τους σε μεταλλικά, ξύλινα, πλαστικά κοντάρια ή πλαίσια, σημαίες μη συμμετεχουσών χωρών, ζώα (εκτός από ζώα που συνοδεύουν επισήμως άτομα με αναπηρία), σήματα, μπάλες, ρακέτες, είδη όπως μπλουζάκια, καπέλα, τσάντες με ευκρινή εμπορικά σήματα εταιριών ανταγωνιστικών των χορηγών, φρίσμπι, ποδήλατα, μοτοποδήλατα, σκέιτμπορντ, άλλα σκέιτ και πέδιλα, μεγάλα αντικείμενα (τσάντες, βαλίτσες, ομπρέλες, αναδιπλούμενα καθίσματα ή σκαμνάκια) με εξαίρεση τα αγωνίσματα σε υπαίθριους χώρους όπως ο μαραθώνιος, τρίαθλο, βάδην, υλικό οιασδήποτε μορφής με οποιοδήποτε περιεχόμενο ή οποιαδήποτε άλλα αντικείμενα που η ΟΕΟΑ δύναται να χαρακτηρίσει επικίνδυνα ή ακατάλληλα».

(5.2) «Δεν επιτρέπονται στις Εγκαταστάσεις οι εξής ενέργειες: Κάπνισμα, στοιχήματα, κινητά τηλέφωνα, προγνωστικά ή αναμεταδόσεις μέσω κινητών τηλεφώνων ή άλλων συσκευών, χρήση φλας φωτογραφικών μηχανών ή άλλων συσκευών φωτισμού (λέιζερ), χρήση μηχανημάτων εγγραφής ή μαγνητοσκόπησης που δεν αποσκοπεί σε ιδιωτική χρήση, διανομή ή προώθηση οιασδήποτε μορφής υλικού με οποιοδήποτε περιεχόμενο, ηλεκτρονικός εξοπλισμός Ραδιοτηλεοπτικών Οργανισμών πλην αυτών των δικαιωμάτων αναμετάδοσης που τους έχουν παραχωρηθεί, διαδηλώσεις, καταχρηστικό μάρκετινγκ, προβολή πινακίδων και σημάτων (μη εγκεκριμένων) με διαφημιστικούς σκοπούς και οιοδήποτε περιεχόμενο, ανέγερση σημαιών συμμετεχουσών χωρών μεγαλύτερες από περίπου 2Χ1 μέτρα, ανέγερση σημαιών μη συμμετεχουσών χωρών, ρίψη αντικειμένων, πώληση αγαθών ή παροχή υπηρεσιών, απομιμήσεις των επισήμων προϊόντων ΑΘΗΝΑ 2004, χρήση ή διανομή ειδών ένδυσης και οιουδήποτε ή οιασδήποτε μορφής υλικού ή με σκοπό τη διαφήμιση, προβολή, προσπορισμό χρημάτων ή άλλου κέρδους με μη επιτρεπτό τρόπο (για παράδειγμα παίζοντας μουσική ή τραγουδώντας σε υπαίθριο χώρο, μέσω συλλογής χρημάτων για φιλανθρωπίες, μέσω της πώλησης εισιτηρίων, συμπεριλαμβανομένων των εισιτηρίων για τους Αγώνες), είσοδος σε απαγορευμένες περιοχές, συντονισμένες ομαδικές προσπάθειες προβολής ή διαφήμισης, πολιτικές ή θρησκευτικές εκδηλώσεις και διαμαρτυρίες, πώληση αγαθών από μη εξουσιοδοτημένα άτομα ή σημεία, μη εξουσιοδοτημένη πώληση εισιτηρίων, λήψη φωτογραφιών με φλας, επικίνδυνη άσεμνη ή ενοχλητική συμπεριφορά, διανομή μη εγκεκριμένων εκδόσεων, φυλλαδίων, ανάμειξη σε ενέργειες που μπορεί να εμποδίζουν τους υπόλοιπους θεατές να παρακολουθήσουν τις εκδηλώσεις ή ανάμειξη σε οποιεσδήποτε άλλες δραστηριότητες η ΟΕΟΑ δύναται να χαρακτηρίσει επικίνδυνες ή ακατάλληλες».

(5.4) « Η ΟΕΟΑ έχει τη δυνατότητα να απαγορεύσει την είσοδο στις Εγκαταστάσεις ή να αποβάλει θεατές από αυτές σε περίπτωση που οι θεατές: α. δεν τηρούν τους παρόντες περιορισμούς - απαγορεύσεις, β. αρνούνται το σωματικό έλεγχο και τον έλεγχο αποσκευών του άρθρου 5.3. ανωτέρω, γ. αναμειγνύονται στην ψυχαγωγία, την άνεση ή την ασφάλεια άλλων ατόμων στις εγκαταστάσεις, δ. φέρουν εισιτήριο που έχει χαθεί, κλαπεί, παραχαραχτεί, καταστραφεί ή καταστεί μη αναγνώσιμο, έχουν προμηθευτεί το εισιτήριό τους από μη εξουσιοδοτημένο φορέα, στ. επιχειρούν να παρεμποδίζουν τους Αγώνες ή διαταράσσουν καθ' οιονδήποτε τρόπο τη διεξαγωγή τους, υπάρχουν ενδείξεις ότι πρόκειται να προβούν σε κάποια από τις ανωτέρω ενέργειες».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ