ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 29 Δεκέμβρη 1999
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ 2004
Το νέο αεροδρόμιο «προσγειώνει» τη σκοποβολή στο Ελληνικό

Ο χώρος στο Μαρκόπουλο κρίθηκε ακατάλληλος από τη ΔΟΕ και την Παγκόσμια Ομοσπονδία Σκοποβολής

Σε χώρο εγκαταστάσεων για την Ολυμπιάδα θα μετατραπεί το αεροδρόμιο του Ελληνικού. Εκτός από χόκεϊ, αντιπτέριση, σόφτμπολ, μπέηζμπολ και τοξοβολία θα φιλοξενήσει και την σκοποβολή
Σε χώρο εγκαταστάσεων για την Ολυμπιάδα θα μετατραπεί το αεροδρόμιο του Ελληνικού. Εκτός από χόκεϊ, αντιπτέριση, σόφτμπολ, μπέηζμπολ και τοξοβολία θα φιλοξενήσει και την σκοποβολή
«Βέτο» στην κατασκευή του Ολυμπιακού Σκοπευτηρίου στο Μαρκόπουλο έθεσαν στην Οργανωτική Επιτροπή Ολυμπιακών Αγώνων «Αθήνα 2004» και τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή (ΔΟΕ) και η Παγκόσμια Ομοσπονδία Σκοποβολής (ΠΟΣ).

Αιτία για την ακαταλληλότητα της περιοχής είναι το υπό κατασκευή αεροδρόμιο των Σπάτων, που βρίσκεται σε μικρή απόσταση από τη θέση, όπου επρόκειτο να κατασκευαστεί το Ολυμπιακό Σκοπευτήριο. Λόγω του θορύβου από την κίνηση των αεροπλάνων, που θα προκαλούσε προβλήματα στους αθλητές, η ΔΟΕ ζήτησε από την ΟΕΟΑ να αλλάξει η χωροθέτηση. Ενας ακόμα όρος ήταν η νέα χωροθέτηση να μην είναι μακρύτερα σε απόσταση από το Μαρκόπουλο.

Μετά από τη διερεύνηση αρκετών εναλλακτικών προτάσεων (Βύρωνας, όρος Αιγάλεω) σε συνεργασία με τον Οργανισμό Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας (ΟΡΣΑ), το σκοπευτήριο, σύμφωνα με πληροφορίες θα κατασκευαστεί στο αεροδρόμιο του Ελληνικού. Εκεί, όπου πρόκειται να κατασκευαστούν άλλα πέντε γήπεδα (χόκεϊ, αντιπτέρισης, σόφτμπολ, μπέιζμπολ και τοξοβολία).

Η παρέμβαση της ΔΟΕ και της ΠΟΣ για την αλλαγή της χωροθέτησης έγινε αφού είχαν ξεκινήσει χωματουργικές εργασίες στο Μαρκόπουλο σε έκταση 250 στρεμμάτων. Αμέσως μετά, η ΓΓΑ ζήτησε από τον ΟΡΣΑ, έκταση 700 στρεμμάτων μέσα στη Β' Ζώνη προστασίας του Υμηττού, πίσω από το Βύρωνα, ως εναλλακτική λύση για το Σκοπευτήριο.

Με την πρόταση αυτή θα προχωρούσε γρηγορότερα και η επιχείρηση τσιμεντοποίησης του Υμηττού, κάτι που προσπαθεί εδώ και χρόνια να πετύχει το ΥΠΕΧΩΔΕ (το ΣτΕ έχει απορρίψει πριν μερικά χρόνια Προεδρικό Διάταγμα για τον Υμηττό, επειδή οι προβλέψεις του ήταν καταστροφικές για το δάσος). Μάλιστα, το ΥΠΕΧΩΔΕ δεν προωθεί το νέο Προεδρικό Διάταγμα που έχει ετοιμάσει ο ΟΡΣΑ για τις ζώνες προστασίας του Υμηττού, στο ΣτΕ, λόγω της εκκρεμότητας της χωροθέτησης του σκοπευτηρίου.

Φρένο σε αυτά τα σχέδια έβαλε ο Δήμος Βύρωνα που αρνήθηκε την κατασκευή στην περιοχή μιας ολυμπιακής εγκατάστασης, ακριβώς επειδή ο κίνδυνος τσιμεντοποίησης, με πρόσχημα τους Ολυμπιακούς Αγώνες, ήταν μεγάλος. Να σημειώσουμε ακόμα ότι ο ΟΡΣΑ εξέτασε και το ενδεχόμενο χωροθέτησης του σκοπευτηρίου σε περιοχή του όρους Αιγάλεω, αλλά τελικά προτιμήθηκε το Ελληνικό.


ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΕΙΣΜΟΠΛΗΚΤΩΝ
Μια επιστολή για τα τιμολόγια επισκευών και η απάντηση...

Από τον πολιτικό μηχανικό Μανόλη Α. Βουγιούκα λάβαμε και δημοσιεύουμε την ακόλουθη επιστολή:

«Κύριε διευθυντή,

Σήμερα πληροφορήθηκα για ένα δημοσίευμα της εφημερίδας σας με τίτλο "Τα ανεπαρκή τιμολόγια δημιουργούν παρατράγουδα", στο φύλλο της 3ης Δεκεμβρίου 1999, στο οποίο γίνεται αναφορά σε ομιλία μου, που έγινε κατά τη διάρκεια ημερίδας των ΟΑΣΠ, ΤΕΕ και ΣΠΜΕ, ύστερα από πρόσκληση των διοργανωτών.

Στο δημοσίευμα αυτό, αναγράφεται ότι, αναφερόμενος σε συγκεκριμένο παράδειγμα, επεσήμανα ότι "ορισμένες εργασίες περιγράφονται στη μελέτη, μόνο και μόνο για να αυξηθεί η στεγαστική συνδρομή και να γίνουν άλλες πιο αναγκαίες εργασίες επισκευής". Η πραγματικότητα είναι ότι επεσήμανα τον κίνδυνο να συμβεί κάτι τέτοιο ως παράδειγμα προς αποφυγήν, έναντι του οποίου η πολιτεία και οι μηχανικοί οφείλουν να πάρουν τα δέοντα μέτρα. Η επισήμανσή μου αυτή έγινε σαφέστερη μετά από σχετική παρέμβαση του προεδρεύοντος συναδέλφου Δ. Παπαγιαννίδη, όταν μου δόθηκε η ευκαιρία να δευτερολογήσω.

Πιστεύω ότι η έγκαιρη και ειλικρινής επισήμανση ενός αρνητικού θέματος, όχι μόνο δεν είναι απαράδεκτη, αλλά, απεναντίας, συμβάλλει στην αποφασιστική αντιμετώπιση των προβλημάτων που ενδεχομένως ανακύψουν.

Επίσης θα ήθελα να επισημάνω ότι, αφού έγινε από τον αρθρογράφο σας ονομαστική αναφορά στην ομιλία μου, θα έπρεπε να είχε αναφερθεί η συνολική θέση μου έναντι του θεσμικού πλαισίου των επισκευών - ενισχύσεων, όπως τέθηκε από το ΥΠΕΧΩΔΕ, και η οποία θέση μου, όπως αναλυτικά ανέφερα στην ομιλία μου, είναι θετική (ακριβώς η αντίθετη δηλαδή από αυτήν που θα συνήγαγε κάποιος αναγνώστης σας, διαβάζοντας το εν λόγω δημοσίευμα).

Με την ευκαιρία, θα ήθελα να επισημάνω ότι το παράδειγμα που παρουσίασα αφορά πραγματικό κτίριο, αλλά η αναφορά των εναλλακτικών τρόπων ενίσχυσης - επισκευής έγινε χάριν παραδείγματος μόνον, καθώς ο ιδιοκτήτης του κτιρίου έχει ήδη αποφασίσει την κατεδάφισή του».

Η απάντηση του «Ρ»

1) Δεν έχουμε καμία πρόθεση να διαφωνήσουμε με τον κ. Μ. Βουγιούκα. Ομως, ακόμη και αν έθεσε το θέμα αποτρεπτικά, η θέση την οποία προβάλαμε από τον τίτλο και διατυπώσαμε από τον πρόλογο του συγκεκριμένου άρθρου της 3ης Δεκέμβρη παραμένει η ίδια. Συγκεκριμένα, το συμπέρασμά μας ήταν: «Τα τιμολόγια που έχει θεσπίσει το ΥΠΕΧΩΔΕ και η κυβέρνηση για την αποκατάσταση των κτιρίων είναι τόσο ανεπαρκή, που οι ιδιοκτήτες τους πρέπει να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη, για να καλύψουν το πραγματικό κόστος ή οι μηχανικοί να αναγκαστούν να εντάξουν στις μελέτες τους εργασίες, που δε θα γίνουν ποτέ, ώστε να αυξηθεί με τον "πλάγιο" αυτό τρόπο το ποσόν της στεγαστικής συνδρομής, κάτι βέβαια που οι φορείς των μηχανικών το κρίνουν ως εντελώς απαράδεκτο, καθώς, εκτός των άλλων, είναι και ποινικώς κολάσιμη». Τη θέση μας αυτή, άλλωστε, αναγκάστηκε εκ των υστέρων να την παραδεχτεί, εμμέσως πλην σαφώς, και η ίδια η κυβέρνηση, αυξάνοντας, έστω και πάλι ανεπαρκώς, τα τιμολόγια για κάποιες εργασίες επισκευής.

2) Δύο μέρες αργότερα και συγκεκριμένα την Κυριακή 5 Δεκέμβρη παρουσιάσαμε εκτενώς τις απόψεις του κ. Βουγιούκα πάνω στο ζήτημα και με το συγκεκριμένο παράδειγμα, αναδημοσιεύοντας ευρύ απόσπασμα από το άρθρο του στο Δελτίο του ΣΠΜΕ (τεύχος Νοεμβρίου). Και από το συγκεκριμένο άρθρο σαφώς προκύπτει η ανεπάρκεια των τιμολογίων που θέσπισε το ΥΠΕΧΩΔΕ για την επισκευή και, πολύ περισσότερο, για την ενίσχυση των κτιρίων που έπαθαν βλάβες από το σεισμό. Οπως μάλιστα αναφέρει ο επιστολογράφος, ο ιδιοκτήτης τελικά επέλεξε τη λύση της κατεδάφισης, πράγμα που τελικά σημαίνει, σύμφωνα με το άρθρο του ιδίου, ότι «το κόστος κατεδάφισης και επανακατασκευής ενός τέτοιου δομήματος εκτιμάται ότι δε θα είναι μικρότερο από τα 26.000.000 δρχ. Στην περίπτωση αυτή, ο ιδιοκτήτης εξακολουθεί να δικαιούται της στεγαστικής συνδρομής των 5.525.000 δρχ.»...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ