ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 8 Γενάρη 2000
Σελ. /24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ
Τσιμεντοποίηση για χάρη της Ολυμπιάδας;

Παρέμβαση βουλευτών του ΚΚΕ με Ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή. Ζητούν την επίσημη θέση της κυβέρνησης για την τύχη της έκτασης, μετά τη μετεγκατάσταση του αεροδρομίου

Στο «μάτι» χοντρών συμφερόντων έχει μπει η έκταση του αεροδρομίου
Στο «μάτι» χοντρών συμφερόντων έχει μπει η έκταση του αεροδρομίου
Την επίσημη τοποθέτηση της κυβέρνησης σχετικά με το μέλλον και τον τρόπο αξιοποίησης της έκτασης του αεροδρομίου του Ελληνικού, όταν αυτό μετεγκατασταθεί στα Σπάτα, αλλά και της πρώην αμερικανικής βάσης του Ελληνικού, ζητούν οι βουλευτές του ΚΚΕ Μπ. Αγγουράκης και Ορ. Κολοζώφ, με Ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή, από τους υπουργούς Πολιτισμού Ελ. Παπαζώη και ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη.

Να σημειωθεί ότι η Οργανωτική Επιτροπή Ολυμπιακών Αγώνων «Αθήνα 2004» και η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού σχεδιάζουν την κατασκευή στο χώρο του αεροδρομίου έξι ολυμπιακών εγκαταστάσεων. Συγκεκριμένα, τα γήπεδα του χόκεϊ, της αντιπτέρισης, του σόφτμπολ, του μπέιζμπολ και της τοξοβολίας, ενώ προσφάτως - σύμφωνα με πληροφορίες - αποφασίστηκε να γίνει στην ίδια έκταση και το ολυμπιακό σκοπευτήριο! Υπενθυμίζεται ακόμα ότι ο ίδιος ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ έχει δεσμευτεί στο παρελθόν για τη δημιουργία στην ίδια περιοχή μητροπολιτικού πάρκου και γι' αυτό το λόγο ο Οργανισμός Αθήνας έχει αναθέσει στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο σχετικό ερευνητικό πρόγραμμα.

Οπως τονίζουν στην Ερώτησή τους οι βουλευτές του ΚΚΕ, «η έκταση του αεροδρομίου Ελληνικού και της πρώην αμερικανικής βάσης αποτελεί έναν από τους τελευταίους ελεύθερους χώρους της Αθήνας και μετά τη λειτουργία του νέου αερολιμένα στα Σπάτα, το ζητούμενο για την έκταση αυτή είναι ο σκοπός για τον οποίο θα αξιοποιηθεί». Με βάση τα παραπάνω, οι βουλευτές θέτουν το ερώτημα: «Θα αξιοποιηθεί ως ελεύθερος χώρος πρασίνου, ως πάρκο πρασίνου, πολιτισμού και αναψυχής συμβάλλοντας στην περιβαλλοντική αναβάθμιση της Αθήνας όπως ζητάνε οι κάτοικοι και η Αυτοδιοίκηση ή θα παραδοθεί στην τσιμεντοποίηση και την κερδοσκοπία;».

«Η κυβέρνηση, συνεχίζουν οι βουλευτές, με το νόμο 2338/95 δυστυχώς διαγράφει για το χώρο αυτό προοπτικές εμπορικής εκμετάλλευσης, εν αγνοία μάλιστα των άμεσα ενδιαφερομένων όπως είναι η Αυτοδιοίκηση και οι κάτοικοι της περιοχής. Το τελευταίο διάστημα υπάρχουν διάφορες πληροφορίες στον Τύπο ότι στο χώρο του αεροδρομίου και της πρώην αμερικανικής βάσης θα χωροθετηθούν πολλές από τις αθλητικές εγκαταστάσεις που απαιτούνται για την Ολυμπιάδα του 2004».

Οι βουλευτές του ΚΚΕ ζητούν από τους δύο συναρμόδιους υπουργούς να απαντήσουν επίσημα στα παρακάτω ερωτήματα:

  • Ποια ολυμπιακά έργα και συνοδευτικές αυτών εγκαταστάσεις πρόκειται να γίνουν στην έκταση του αεροδρομίου και της πρώην αμερικανικής βάσης Ελληνικού και τι έκταση προβλέπεται ότι θα καταλαμβάνουν;
  • Ποια θα είναι η τύχη αυτών των εγκαταστάσεων μετά την Ολυμπιάδα του 2004; Θα παραμείνουν στο χώρο, θα έχουν την ίδια χρήση, ποιος φορέας θα έχει την αρμοδιότητά τους;
  • Με ποια διαδικασία θα κατασκευαστούν τα ολυμπιακά έργα στην έκταση του αεροδρομίου και της πρώην αμερικανικής βάσης του Ελληνικού; Ποιος φορέας θα έχει την ευθύνη για την εκτέλεσή τους; Θα γίνουν σε συνεργασία με ιδιώτες επενδυτές;
  • Ποια είναι η γνώμη του οικείου οργανισμού Τοπικής και Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης και με ποια διαδικασία ζητείται από την κυβέρνηση η γνώμη του;
Πιο αυστηρά και πιο ακριβά οι άδειες οδήγησης

Από τον επόμενο μήνα επί της ουσίας θα ισχύσει το νέο σύστημα εξέτασης υποψηφίων οδηγών, καθώς μέχρι το τέλος του μήνα οι εξετάσεις διενεργούνται με το παλιό σύστημα, σύμφωνα με απόφαση (παράταση) του υπουργείου Μεταφορών - Επικοινωνιών. Θεωρητικά η πρεμιέρα του νέου συστήματος έγινε χτες, αλλά όσοι έχουν αποκτήσει την ειδική καρτέλα υποψηφίου μέχρι τις 10 Δεκέμβρη 1999 εξετάζονται με το παλιό σύστημα.

Πάντως, με το νέο σύστημα οι διαδικασίες για την απόκτηση «διπλώματος» οδήγησης αυτοκινήτου γίνονται πιο αυστηρές, ενώ παράλληλα αυξάνεται και το κόστος του, καθώς καθιερώθηκαν τουλάχιστον 20 υποχρεωτικές ώρες θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης, πριν την εξέταση του υποψηφίου οδηγού αυτοκινήτου.

Ειδικότερα, οι ελάχιστες ώρες θεωρητικής εκπαίδευσης κατά κατηγορία «διπλώματος» είναι: 10 ώρες για την κατηγορία Α1 (μοτοσικλέτες) 20 ώρες για την κατηγορία Β (επιβατηγά ή φορτηγά άνω των 3,5 τόνων)και έξι ώρες για την κατηγορία Γ (φορτηγά άνω των 3,5 τόνων) και την κατηγορία Δ (λεωφορεία).

Σε περίπτωση απόρριψης οι υποψήφιοι υποχρεώνονται να παρακολουθήσουν το 30% των μαθημάτων πριν δώσουν πάλι εξετάσεις.

Οι ελάχιστες ώρες πρακτικής εκπαίδευσης στις σχολές οδηγών είναι ανά κατηγορία οι εξής: οκτώ ώρες για την κατηγορία Α1 (μοτοσικλέτες μέχρι 125 κυβικά), 10 ώρες για την κατηγορία Α (μοτοσικλέτες άνω των 125 κυβικών) και οκτώ ώρες για την κατηγορία β1 (τρίκυκλα - τετράκυκλα). Είκοσι ώρες για την κατηγορία Β (επιβατηγά αυτοκίνητα και φορτηγά μέχρι 3,5 τόνους) και έξι ώρες για τις κατηγορίες Β - Ε (επιβατηγά και ρυμουλκούμενα άνω των 750 κιλών). Δέκα ώρες για τις κατηγορίες Γ (φορτηγά άνω των 3,5 τόνων) και Δ (λεωφορεία), ενώ οκτώ ώρες απαιτούνται για τις κατηγορίες Γ - Ε (φορτηγά με ρυμουλκούμενο) και τέσσερις ώρες για τις κατηγορίες Δ - Ε (λεωφορεία με ρυμουλκούμενο και αρθρωτά).

Σε περίπτωση απόρριψης, οι υποψήφιοι θα πρέπει να παρακολουθήσουν το 50% των μαθημάτων της πρακτικής εξέτασης.

Σημειώνεται ότι το παράβολο για τη συμμετοχή στις εξετάσεις διπλασιάζεται από 1.000 σε 2.000 δραχμές, ενώ όπως είναι αυταπόδεικτο, με το νέο σύστημα το «δίπλωμα» θα κοστίζει πάνω από 250.000 δρχ. και σε περίπτωση απόρριψης το κόστος θα ξεπερνά τις 350.000 δραχμές.

ΟΣΕ
Στους νεκρούς οι ευθύνες για το δυστύχημα στη Χαλκίδα!

Στους νεκρούς εργατοτεχνίτες του ΟΣΕ, τους οποίους αμαξοστοιχία του ΟΣΕ παρέσυρε και διαμέλισε λίγο έξω από τη Χαλκίδα, στις 17 του περασμένου Νοέμβρη, φορτώνει τις ευθύνες για το τραγικό δυστύχημα το πόρισμα που συνέταξε ο Οργανισμός. Τη μέρα εκείνη η αμαξοστοιχία 1538, που εκτελούσε τη διαδρομή Οινόη - Χαλκίδα, έπεσε πάνω στο τριμελές συνεργείο του ΟΣΕ, που εργάζονταν για τη συντήρηση των γραμμών και στην κυριολεξία τους θέρισε. Οι νεκροί εργατοτεχνίτες, Χρήστος Ζορμπάς- έκανε και χρέη αρχιτεχνίτη - Νίκος Σιμιτικόπουλος και Νίκος Σταδιάτης, πέθαναν ακαριαία, αφού μέχρι την τελευταία στιγμή δεν αντιλήφθηκαν τη διερχόμενη αμαξοστοιχία.

Το πόρισμα κοινοποιήθηκε στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) - μόνο ύστερα από αίτημά της - και ενώ έχουν παρέλθει πάνω από 50 μέρες από το τραγικό γεγονός, αντί των πέντε ημερών, που είχε ανακοινώσει η Διοίκηση του ΟΣΕ στις 17 Νοέμβρη.

Σύμφωνα με το πόρισμα η αποκλειστική ευθύνη για το δυστύχημα καταλογίζεται στον νεκρό αρχιτεχνίτη Χρήστο Ζορμπά, που ως επικεφαλής του συνεργείου «θα έπρεπε να είχε δώσει εντολή να μην εργάζεται το συνεργείο του και να είναι σε ασφαλή θέση εκτός γραμμής καθόσο αναμενόταν η προγραμματισμένη αμαξ. 1538 και μάλιστα με 3 λεπτά καθυστέρηση περίπου». Και οι ιθύνοντες του ΟΣΕ, για να «μαλακώσουν» λίγο τις αρνητικές εντυπώσεις από το πρωτοφανές αυτό πόρισμα σε βάρος του νεκρού αρχιτεχνίτη, κάνουν λόγο για «ελαφρυντικά της συγκυρίας που προήλθε από την υπευθυνότητά του, τη συνέπεια και το φιλότιμό του προς την καλή και άριστη εκτέλεση της εργασίας του».

Ούτε λίγο - ούτε πολύ, δηλαδή, οι νεκροί, και ειδικότερα ο επικεφαλής αρχιτεχνίτης, ευθύνονται για το θάνατό τους γιατί επέδειξαν υπερβάλλοντα ζήλο κατά την εργασία τους! Ετσι απλά... και ο ΟΣΕ ξεμπερδεύει από τις ευθύνες του. Ετσι απλά... τρεις άνθρωποι σκοτώθηκαν, χωρίς να γίνεται η παραμικρή μνεία αν τα ισχύοντα μέτρα ασφάλειας, κατά τη διάρκεια εργασιών σε γραμμές που βρίσκονται σε κυκλοφορία, προστατεύουν πραγματικά τους εργαζόμενους. Κανένας προβληματισμός από την πλευρά του ΟΣΕ, αν τα συνεργεία που βγαίνουν στις γραμμές να εργαστούν διαθέτουν εκείνα τα συστήματα επικοινωνίας και προειδοποίησης που θα αποτρέπουν τέτοια τραγικά γεγονότα. Και όλα αυτά παρά το γεγονός, ότι το πόρισμα αναγνωρίζει «ορισμένες αντιφάσεις σε όλες τις καταθέσεις»...

Το πόρισμα ξεπερνάει όλες αυτές τις αντιφάσεις στις καταθέσεις των μαρτύρων, φορτώνοντας τις ευθύνες στους νεκρούς εργαζόμενους. Ομως, σε καμιά περίπτωση η διοίκηση του ΟΣΕ δεν μπορεί να ξεπεράσει το γεγονός - που δυστυχώς επιβεβαιώθηκε και με αυτό το δυστύχημα - ότι ο ΟΣΕ λειτουργεί με μέτρα ασφάλειας που αντιστοιχούν στις δεκαετίες περασμένων δεκαετιών και όχι στις συνθήκες και στις μεγάλες ταχύτητες που αναπτύσσουν τα σημερινά τρένα. Γιατί σίγουρα η «αυτοπροστασία» των εργαζομένων δεν μπορεί να εξαντλεί τα μέτρα προστασίας, όπως υποκρύπτει και απαιτεί η λογική των συντακτών του πορίσματος. Αντί το δυστύχημα να «ταρακουνήσει» και να προβληματίσει τη διοίκηση, επιδιώχτηκε να ξεχαστεί το γεγονός και να κουκουλωθούν τα πραγματικά αίτια του πολύνεκρου δυστυχήματος. Και ίσως αυτή να είναι η πιο επικίνδυνη επιλογή της διοίκησης του Οργανισμού και για τους εργαζόμενους αλλά και για τους επιβάτες του ΟΣΕ, αφού ναι μεν προσωρινά μπορεί να «ξεπερνάει» τις αρνητικές εντυπώσεις, αλλά δεν κάνει τίποτα περισσότερο παρά να προετοιμάζει το επόμενο «τραγικό δυστύχημα»...

Καθυστερούν οι αντικειμενικές αξίες στη Σαντορίνη

Ερώτηση βουλευτών του ΚΚΕ

Ερωτηματικά σχετικά με την κωλυσιεργία που σημειώνεται από την κυβέρνηση στην ανακοίνωση αντικειμενικών αξιών για ολόκληρη τη Σαντορίνη διατυπώνουν σε Ερώτηση που κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ Σταύρος Σκοπελίτης και Νίκος Γκατζής για τους υπουργούς Οικονομικών και Αιγαίου.

Οπως αναφέρουν στην Ερώτηση οι δύο βουλευτές του ΚΚΕ, στο νησί της Σαντορίνης, παρόλο που θεωρείται ότι είναι το «ακριβότερο» νησί της Ελλάδας, δεν έχουν ανακοινωθεί μέχρι σήμερα οι αντικειμενικές αξίες σε όλο το νησί. Το ζήτημα των αντικειμενικών αξιών , τονίζουν, αξιοποιείται κάθε φορά από την κυβέρνηση προεκλογικά και μετά «ξεχνιέται». Σήμερα παρά τις φήμες ότι οι αντικειμενικές αξίες είναι έτοιμες, δεν έχουν ανακοινωθεί.

Με τα παραπάνω δεδομένα οι βουλευτές καλούν τους αρμόδιους υπουργούς να απαντήσουν σχετικά με το πότε θα ανακοινωθούν οι αντικειμενικές αξίες για το υπόλοιπο νησί της Σαντορίνης και γιατί έχουν καθυστερήσει μέχρι σήμερα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ