ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 4 Νοέμβρη 2004
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Υπουργικά διαπιστευτήρια στους εφοπλιστές

Τον πραγματικό του ρόλο, αυτόν του υπουργού των εφοπλιστών, που είναι επιφορτισμένος από την κυβέρνηση της ΝΔ να υπηρετεί με ζήλο τα εφοπλιστικά συμφέροντα, αποκάλυψε πλήρως ο Μ. Κεφαλογιάννης. Από τα όσα ο ίδιος ανέφερε χτες, στη διάρκεια της τακτικής συνέντευξης Τύπου στους ναυτιλιακούς συντάκτες, αποκάλυψε πλήρως το μέγεθος της υποκρισίας της κυβέρνησης της ΝΔ, αλλά και την επιχείρηση παραπλάνησης που στήθηκε από τα κυβερνητικά επιτελεία σε βάρος των ναυτεργατών και συνολικά των εργαζομένων της χώρας, με την υπόθεση της άσκησης του «βέτο» στην έκδοση της οδηγίας της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος από τη ρύπανση που προκαλούν τα πλοία. Από τον ίδιο, καταρρίφθηκε εντελώς ο ισχυρισμός ότι το «βέτο» αυτό ασκήθηκε για την προστασία των ναυτεργατικών συμφερόντων και επιβεβαιώθηκε περίτρανα ότι ήταν μία ακόμα ενέργεια από την πλευρά της κυβέρνησης για την υπεράσπιση και διεύρυνση της εφοπλιστικής ασυδοσίας.

Απαντώντας σε συγκεκριμένες ερωτήσεις που του τέθηκαν, απέρριψε κάθε ενδεχόμενο η κυβέρνησή του να αναλάβει πρωτοβουλία για την αλλαγή του υπάρχοντος νομοθετικού πλαισίου, τουλάχιστον στην Ελλάδα που προβλέπει αυτό ακριβώς, δηλαδή την παραπομπή στο σκαμνί των μελών των πληρωμάτων! Αρνήθηκε, επίσης, να πάρει θέση για τις μειώσεις στις οργανικές συνθέσεις των πλοίων, τα εξαντλητικά ωράρια των ναυτεργατών και την έλλειψη ουσιαστικών ελέγχων των πλοίων, στοιχεία που αυξάνουν τους κινδύνους για ναυτικό ατύχημα.

Βέβαια, για να αποπροσανατολίσει επιχείρησε ξανά να λαθροχειρίσει σε βάρος του ΚΚΕ, λέγοντας ότι συμφωνεί με το «βέτο» της κυβέρνησης! Ομως εκεί που «ο βασιλιάς έμεινε γυμνός» και φάνηκε το ...μεγάλο «ενδιαφέρον» του ίδιου και της κυβέρνησής του για τους ναυτεργάτες ήταν όταν απέφυγε να απαντήσει επί της ουσίας για την τελευταία υπουργική απόφαση που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, στις 22 Σεπτέμβρη και αποκαλύπτει με χτεσινό δημοσίευμα η εφημερίδα «ΕΘΝΟΣ». Η απόφαση αυτή δίνει το ελεύθερο στους εφοπλιστές να πετάξουν έξω από τα ποντοπόρα πλοία τα κατώτερα πληρώματα!

ΠΑΝΑΙΓΑΙΑΚΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Δυναμώνει το αγωνιστικό μέτωπο
  • Κινητοποιήσεις σε πολλά νησιά σήμερα για ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες προς όφελος των εργαζομένων
  • Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας με δηλώσεις του επιβεβαιώνει τους ισχυρούς δεσμούς της κυβέρνησης με το εφοπλιστικό κεφάλαιο

Από κινητοποίηση στην Κάλυμνο για τη βελτίωση των θαλάσσιων συγκοινωνιών

Eurokinissi

Από κινητοποίηση στην Κάλυμνο για τη βελτίωση των θαλάσσιων συγκοινωνιών
Δυναμώνουν μέρα με τη μέρα οι αγωνιστικές κινητοποιήσεις που έχουν ξεκινήσει στα αιγαιοπελαγίτικα νησιά με απόφαση της Παναιγαιακής Συντονιστικής Επιτροπής, η οποία συγκροτήθηκε από εκπροσώπους νησιωτικών μαζικών φορέων και ναυτεργατικών σωματείων.

Νησιώτες και ναυτεργάτες προτάσσουν το αγωνιστικό τους μέτωπο διεκδικώντας ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες προς όφελος των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων και όχι των εφοπλιστών. Αγωνίζονται για να αποκρούσουν τη συνεχή και ραγδαία υποβάθμιση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, που έχει επιφέρει ο διαλυτικός κανονισμός 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, τον οποίο τόσο η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, με την ψήφιση του νόμου 2932 περί απελευθέρωσης των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών, όσο και η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ έχουν αναγάγει σε Εθνικό Δίκαιο, με αποτέλεσμα οι εφοπλιστές να αλωνίζουν ανεξέλεγκτοι στις ελληνικές θάλασσες.

Στο μεταξύ, χτες, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Μ. Κεφαλογιάννης, στη διάρκεια της τακτικής συνέντευξης Τύπου στους ναυτιλιακούς συντάκτες, φρόντισε να επιβεβαιώσει τους ισχυρούς δεσμούς της κυβέρνησης με το εφοπλιστικό κεφάλαιο και ότι δεν του καίγεται καρφί για τα όσα δραματικά βιώνουν νησιώτες και ναυτεργάτες από τη ραγδαία υποβάθμιση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. «Ο 3577 δεν αλλάζει, είναι ήδη νόμος του κράτους και δεν μπορεί να αλλάξει μονομερώς. Τέλειωσε. Εληξε αυτό». Αυτή ήταν η απάντησή του όταν ρωτήθηκε γιατί δε θέτει για τον κανονισμό αυτό ανάλογο «βέτο» με αυτό που έθεσε στο πρόσφατο Συμβούλιο Υπουργών Δικαιοσύνης και Εσωτερικών για την υπόθεση της θαλάσσιας ρύπανσης. Απάντηση από την οποία αποδείχτηκε ότι το συγκεκριμένο «βέτο» ήταν καθαρή κίνηση υποστήριξης των εφοπλιστικών συμφερόντων. Μάλιστα, συνεχίζοντας την πρόκληση χαρακτήρισε τα σαπιοκάραβα του ακτοπλοϊκού στόλου «τα καλύτερα πλοία στην Ευρώπη», ενώ προανήγγειλε και νέες επιδοτήσεις προς τους εφοπλιστές για το ...καλό της ακτοπλοΐας!

Μπαράζ κινητοποιήσεων

Ειδικότερα σε ό,τι αφορά στις αγωνιστικές κινητοποιήσεις, σήμερα, με απόφαση της ΤΕΔΚ κλείνουν όλοι οι δήμοι και η Νομαρχία των Δωδεκάνησων. Ακόμα, στα Δωδεκάνησα, σήμερα οι Καλύμνιοι συνεχίζουν για μέρα την κατάληψη της Εφορίας του νησιού και στις 11 π.μ. πραγματοποιούν συλλαλητήριο στην κεντρική πλατεία. Θα ακολουθήσει στις 4 μ.μ. κλείσιμο του λιμανιού. Επίσης, το απόγευμα αναμένεται να γίνει συνεδρίαση της τοπικής Συντονιστικής Επιτροπής, η οποία θα καθορίσει τα επόμενα αγωνιστικά βήματα, και το βράδυ θα γίνει έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Καλύμνου.

Συλλαλητήριο στις 11 π.μ. θα γίνει σήμερα και στην Αστυπάλαια. Στην Κω, με απόφαση του Εργατικού Κέντρου του νησιού, σήμερα θα γίνει 3ωρη στάση εργασίας από τις 11 έως τις 2 μ.μ. Στη Ρόδο, επίσης σήμερα, θα γίνει από τους κατοίκους κατάληψη των κτιρίων του δήμου και της νομαρχίας, ενώ αναμένονται αποφάσεις των Φοιτητικών Συλλόγων του νησιού για συμμετοχή στις κινητοποιήσεις.

«Στο πόδι» βρίσκεται και το Βόρειο Αιγαίο. Στη Μυτιλήνη αύριο, Παρασκευή, στις 10 π.μ. θα γίνει συγκέντρωση των κατοίκων στο υπουργείο Αιγαίου. Στη Χίο ετοιμάζονται πυρετωδώς με συγκεντρώσεις και λαϊκές συνελεύσεις στα χωριά του νησιού, ενώ οι φοιτητές, «ανοίγοντας» τη μάχη, αύριο, Παρασκευή, στις 7 μ.μ. διοργανώνουν με πρωτοβουλία των Συλλόγων τους εκδήλωση-συγκέντρωση στο κτίριο του τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων.

Αναστάτωση επικρατεί σε Σάμο, Ικαρία και Φούρνους. Ηδη το περασμένο Σαββατοκύριακο έγιναν μαζικές συγκεντρώσεις και στα τρία νησιά, ενώ τη Δευτέρα αναμένεται η συνεδρίαση των τοπικών Συντονιστικών Επιτροπών για να καθορίσουν το πρόγραμμα δράσης του επόμενου διαστήματος.

Ο,τι θέλουν οι μεγαλοεργολάβοι...

Καθησυχαστικός προς τους μεγαλοεργολάβους ήταν χτες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς, οι οποίοι ζητούν ακόμη μεγαλύτερη διεύρυνση του πακτωλού της «πίτας», είτε με την επιτάχυνση των διαδικασιών για την εκτέλεση ακόμη και μικρότερων έργων με το σύστημα της ληστρικής «αυτοχρηματοδότησης», είτε με την εκχώρηση της δημόσιας «Ολυμπιακής» και άλλης ακίνητης περιουσίας, είτε διεκδικώντας νέα φορολογικά και άλλα κίνητρα, επισείοντας τον κίνδυνο απολύσεων χιλιάδων εργαζομένων.

Πιο συγκεκριμένα, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, μετά από χτεσινή συνάντηση με τους εκπροσώπους του ΣΤΕΑΤ (εκπροσωπεί τις 40 μεγαλύτερες τεχνικές εταιρίες), δήλωσε ότι τους υποσχέθηκε πως σύντομα θα επιλυθούν οι οικονομικές εκκρεμότητες του κράτους απέναντί τους, δηλαδή θα πληρωθούν για έργα που έχουν εκτελέσει, ενώ παράλληλα επανέλαβε ότι εντός του προσεχούς πενταμήνου θα δημοπρατηθούν έργα συνολικού ύψους 2,5 δισ. ευρώ. Επίσης δήλωσε πως τους υποσχέθηκε ότι θα είναι ανοιχτός σε παρεμβάσεις ή βελτιώσεις πάνω στο νέο θεσμικό πλαίσιο ανάθεσης των έργων και στα νέα τιμολόγια αν χρειαστεί.

Οπως, πάντως, διαφάνηκε αργότερα σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν οι εκπρόσωποι του ΣΤΕΑΤ, οι μεγαλοεργολάβοι βρίσκονται σε φάση αναζήτησης ενός νέου «στάτους κβο» στο μοίρασμα της πίτας των έργων που συνοδεύεται από σημαντικές διαφωνίες και μάχες χαρακωμάτων. Είναι χαρακτηριστικό ότι μεταξύ τους δεν έχει διαμορφωθεί ενιαία στάση ούτε στο θέμα του «βασικού μετόχου» στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, ούτε στο θέμα της θέσπισης νομικού πλαισίου για τα «αυτοχρηματοδοτούμενα» έργα (άλλοι θέλουν τη θέσπισή του και άλλοι όχι).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ