ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 14 Δεκέμβρη 2004
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΑΝΑΙΓΑΙΑΚΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Πυρετώδεις προετοιμασίες για τη μεγάλη συγκέντρωση

Μεθαύριο Πέμπτη, στον Πειραιά, ένας ακόμη σταθμός στη δράση του αγωνιστικού μετώπου νησιωτών και ναυτεργατών, για ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες που να εξυπηρετούν τις εργατικές λαϊκές ανάγκες

Από τη μεγάλη παναιγαιακή κινητοποίηση στις 24 Νοέμβρη 2004

Εφημερίδα «Χαραυγή» Σάμου

Από τη μεγάλη παναιγαιακή κινητοποίηση στις 24 Νοέμβρη 2004
Από τη μία άκρη του Αιγαίου έως την άλλη και στο Λεκανοπέδιο της Αττικής ηχεί το αγωνιστικό σάλπισμα της Παναιγαιακής Συντονιστικής Επιτροπής, ώστε η μεγάλη συγκέντρωση της 16ης Δεκέμβρη, δηλαδή της ερχόμενης Πέμπτης, στις 5.30 το απόγευμα, στον Ηλεκτρικό Σταθμό Πειραιά, να αποτελέσει έναν ακόμα σημαντικό σταθμό δράσης του αγωνιστικού μετώπου των νησιωτών και των ναυτεργατών ισάξιο με αυτόν της 24ης του Νοέμβρη, όταν τα αιγαιοπελαγίτικα νησιά συγκλονίστηκαν από τις πρωτόγνωρες σε όγκο και παλμό αγωνιστικές κινητοποιήσεις των κατοίκων τους.

Για το σκοπό αυτό βρίσκεται σε εξέλιξη μία πρωτοφανής εκστρατεία ενημέρωσης. Μαζικοί φορείς των νησιών, τοπικές συντονιστικές επιτροπές, παροικιακές οργανώσεις, ναυτεργατικά συνδικάτα έχουν «επιστρατευτεί», ξεδιπλώνοντας μιαν ιδιαίτερα πλούσια δράση, με συσκέψεις, περιοδείες και εξορμήσεις σε χωριά, λιμάνια, συνοικίες του Λεκανοπεδίου, παντού. Διαδίδοντας πλατιά την ανακοίνωση της Παναιγαιακής, την αφίσα της, καταθέτοντας το διεκδικητικό πλαίσιο που έχει διαμορφωθεί, ο νησιωτικός πληθυσμός που ζει στην Αττική, οι νησιώτες που θα καταφτάσουν στον Πειραιά, οι ναυτεργάτες, αυτό το μεγάλο κίνημα που αναπτύσσεται, να δώσει ένα ακόμα δυνατό «χαστούκι» στην αντιλαϊκή, φιλοεφοπλιστική πολιτική των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ και της Ευρωπαϊκής Ενωσης, που με την εφαρμογή του κοινοτικού κανονισμού 3577/92 και το νόμο 2932 διεύρυναν παραπέρα την εφοπλιστική ασυδοσία, υποβαθμίζοντας ακόμα περισσότερο τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.

Νησιώτες και ναυτεργάτες, συσπειρωμένοι αγωνιστικά ακριβώς στο διεκδικητικό πλαίσιο της Παναιγαιακής, το οποίο έρχεται σε σύγκρουση με τα εφοπλιστικά συμφέροντα και την κυρίαρχη πολιτική στις εσωτερικές θαλάσσιες συγκοινωνίες, απαιτούν ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, που να εξυπηρετούν τις εργατικές λαϊκές ανάγκες, την ανάπτυξη των νησιών και κατ' επέκταση την αμυντική ικανότητα της χώρας.

Στην ανακοίνωσή της, η Παναιγαιακή τονίζει ότι «οι κινητοποιήσεις, η ενότητα πάνω στα αιτήματά μας και ο συντονισμένος χαρακτήρας τους αποτελούν σημαντική κατάκτηση» και συνεχίζει: «Απευθυνόμαστε σε όλους τους εργαζόμενους, στα λαϊκά στρώματα και τους μαζικούς φορείς τους. Ιδιαίτερα απευθυνόμαστε στις δεκάδες χιλιάδες νησιώτες που κατοικούν στην Αττική, στους δεκάδες συλλόγους των νησιωτών μας, στους ναυτεργάτες και τις οικογένειές τους και τους καλούμε, με τη μαζική - μαχητική συμμετοχή τους στη συγκέντρωση, να διεκδικήσουν το δικαίωμα να μπορούν να επισκέπτονται τον τόπο καταγωγής τους με σύγχρονα και ασφαλή πλοία, με φτηνά εισιτήρια, με βελτίωση των συνθηκών δουλιάς και αμοιβής των ναυτεργατών, ενίσχυση της παρουσίας τους στα πλοία και κατ' επέκταση της ασφάλειας των πλοίων». «Να συμβάλουν στην ανάπτυξη ενός ισχυρού διεκδικητικού κινήματος, στη βάση του πλαισίου αιτημάτων της Παναιγαιακής Συντονιστικής Επιτροπής».

Στο μεταξύ, στο πλαίσιο του αγωνιστικού αναβρασμού που επικρατεί στα νησιά, ήδη στους Λειψούς από την περασμένη βδομάδα, με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, έχει κλείσει ο δήμος επ' αόριστον, τα σχολεία λειτουργούν με μαύρες σημαίες, έχει γίνει κατάληψη από τους κατοίκους των δημοσίων υπηρεσιών, ενώ έχει αποφασιστεί η μετακίνηση των κατοίκων στον Πειραιά.

Στη Σύρο για τις 16 Δεκέμβρη, με πρωτοβουλία των Συλλόγων Υπαλλήλων Περιφέρειας Ν. Αιγαίου, Εργαζομένων Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Κυκλάδων, Δασκάλων Νηπιαγωγών Σύρου - Τήνου - Μυκόνου, Εργαζομένων Γενικού Νοσοκομείου Σύρου, της Α` Ενωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Κυκλάδων, του Σωματείου Εργαζομένων ΟΤΑ Σύρου και της Ενωσης Μηχανικών Δημοσίων Υπαλλήλων Διπλωματούχων Ανωτάτων Σχολών - τμήματος Κυκλάδων, θα γίνει συγκέντρωση στις 12 το μεσημέρι, στο λιμάνι της Ερμούπολης και, παράλληλα, θα σταλεί μαζική αντιπροσωπεία και στη συγκέντρωση του Πειραιά. Σε κοινή ανακοίνωση που εξέδωσαν, τονίζουν: «Ενώνουμε τη φωνή μας με αυτές των υπολοίπων νησιών. Χαιρετίζουμε τις πρωτοβουλίες της Παναιγαιακής Συντονιστικής Επιτροπής και τη συγκέντρωση στον Πειραιά», ενώ καλούν όλους τους Συριανούς να πάρουν μέρος στις κινητοποιήσεις και τους φορείς του νησιού να πάρουν θέση.

ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Νέα προνόμια στους εφοπλιστές!

Απέναντι στο αγωνιστικό μέτωπο των νησιωτών και των ναυτεργατών, η κυβέρνηση της ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και οι ακτοπλόοι εφοπλιστές οργανώνουν το δικό τους αντιλαϊκό - αντιδραστικό μέτωπο, για να ανακόψουν το κίνημα που αναπτύσσεται και διεκδικεί, κόντρα στον κανονισμό 3577 της Ευρωπαϊκής Ενωσης και το νομοθετικό έκτρωμα 2932, ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες προς όφελος των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων. Αυτό ακριβώς σηματοδοτεί και το γεγονός ότι χτες για πρώτη φορά συνεδρίασε το Εθνικό Συμβούλιο Ναυτιλιακής Πολιτικής, όργανο που έχει θεσμοθετήσει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και μέχρι τώρα έμενε ανενεργό. Πρόκειται για ένα Συμβούλιο επιφορτισμένο να δημιουργήσει συνενόχους για την προώθηση της εφοπλιστόδουλης πολιτικής, μέσω της γνωστής μεθόδου του «κοινωνικού διαλόγου» της απάτης.

Η συνεδρίαση έγινε υπό την προεδρία των υπουργών Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου, ενώ συμμετείχαν δήμαρχοι των νησιών, νομάρχες από όλες τις νησιωτικές περιφέρειες, έπαρχοι, βουλευτές μόνο της ΝΔ, πρώην υπουργοί Εμπορικής Ναυτιλίας επίσης των κυβερνήσεων της ΝΔ, εφοπλιστές και ο γενικός γραμματέας της ΠΝΟ.

Οσον αφορά στους υπουργούς, από την αρχή της ...συζήτησης φρόντισαν να ξεκαθαρίσουν ότι ο κανονισμός 3577 είναι «δεδομένος» και υπερισχύει του εθνικού Δικαίου και τώρα μέσα από το Συμβούλιο «προσπαθούμε - όπως είπε ο υπουργός Ναυτιλίας - να βρούμε τη "χρυσή τομή"». Και αυτή η «χρυσή τομή», όπως φάνηκε και αποφασίστηκε τελικά, είναι να δοθούν και άλλα προνόμια στους εφοπλιστές με αύξηση των επιδοτήσεων, που φέτος θα φτάσουν τα 20 δισ. δραχμές (60 εκατ. ευρώ) από 1 δισ. δρχ. που ήταν το 2000, συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας που να διαρκούν από 4 έως 6 έτη, χρηματοδότηση από το Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης και πολλά άλλα. Αυτά θα γίνουν μέσω νομοθετικών ρυθμίσεων, που θα ...«βελτιώνουν» το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο. Ενώ οι σχετικές προτάσεις θα διαμορφωθούν μέσα από 9μελή επιτροπή, η οποία θα ολοκληρώσει το έργο της μέχρι τις 15 Γενάρη.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, εκτός ορισμένων εξαιρέσεων, στην πλειοψηφία τους νομάρχες και δήμαρχοι ...απαίτησαν από την κυβέρνηση την οικονομική ενίσχυση των ακτοπλοϊκών εταιριών, είτε με μορφή επιδοτήσεων από τον κρατικό προϋπολογισμό, ή από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ενωσης, τόσο για τη δρομολόγηση πλοίων, όσο ακόμα και για τις κατασκευές πλοίων! Είναι ενδεικτική η τοποθέτηση δημάρχου από δήμο της Ρόδου, ο οποίος ζήτησε ενίσχυση της επιδότησης του εφοπλιστή Σπανού, αλλά και άλλων, προκειμένου να φέρουν και άλλα πλοία!

«Το Εθνικό Συμβούλιο Ναυτιλιακής Πολιτικής, όπως αναμενόταν, αλλά και με την τοποθέτηση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, ότι ο Κανονισμός 3577/92 της ΕΕ είναι "δοσμένος", καταρρίπτει κάθε αυταπάτη ότι μπορούν να υπάρξουν μέσα σε αυτό το πλαίσιο μέτρα που να ανακουφίσουν, πόσο μάλλον να λύσουν προβλήματα στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες», δήλωσε στο «Ρ», εκ μέρους της Παναιγαιακής Συντονιστικής Επιτροπής, ο Γιάννης Μανουσογιαννάκης. «Από τη συζήτηση που έγινε προκύπτει πως ούτε οι καλύτεροι ατζέντηδες των εφοπλιστών δε θα λειτουργούσαν όπως ορισμένοι νομάρχες. Αντιστρατεύονται τα συμφέροντα των κατοίκων των νησιών των νομών τους, για να εξυπηρετήσουν την πολιτική των κομμάτων που τους έχουν στηρίξει και αναδείξει σε αυτό το αξίωμα. Οι κάτοικοι των νησιών να βγάλουν τα συμπεράσματά τους και να τους απομονώσουν. Η λύση δεν είναι η ενίσχυση των εφοπλιστών για να συνεχίσουν να πλουτίζουν, αλλά η οργάνωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών μέσα από τον Εθνικό Οργανισμό Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, με στόχο την εξυπηρέτηση των κατοίκων των νησιών και την ανάπτυξή τους προς όφελος των εργαζομένων, των λαϊκών στρωμάτων και όχι των εφοπλιστών. Οι στόχοι που προβλήθηκαν στο Εθνικό Συμβούλιο αντιστρατεύονται, δεν έχουν καμία απολύτως σχέση, τους στόχους που προβάλλει η Παναιγαιακή Συντονιστική Επιτροπή. Καλούμε όλους τους εργαζόμενους, τους ναυτεργάτες, τους κατοίκους των νησιών να δυναμώσουν την πάλη τους, μαζικά να δώσουν το "παρών" τους στη συγκέντρωση στις 16 του μήνα».

ΠΑΜΕ
Ασφαλή πλοία - φτηνό εισιτήριο

Τη συμπαράστασή του στους αγώνες των νησιωτών, για ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες που να ικανοποιούν τις ανάγκες τους, εκφράζει το Πανεργατικό Αγωνιστικό Μέτωπο και καλεί τους εργαζόμενους της Αττικής στο συλλαλητήριο στις 16 Δεκέμβρη.

Στην ανακοίνωσή της η Εκτελεστική Γραμματεία του ΠΑΜΕ σημειώνει: «Το ΠΑΜΕ εκφράζει τη συμπαράστασή του στους αγωνιζόμενους νησιώτες που παλεύουν για ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, όπου θα ικανοποιούν τις σύγχρονες ανάγκες των εργαζομένων των νησιών μας, με σύγχρονα και ασφαλή πλοία, φτηνό εισιτήριο και εξασφάλιση της δουλιάς των ναυτεργατών, με βελτίωση των δικαιωμάτων τους.

Το ΠΑΜΕ καλεί τους εργαζόμενους νησιώτες που κατοικούν στο Λεκανοπέδιο να πάρουν μαζικά μέρος στη συγκέντρωση που οργανώνει η Παναιγαιακή Συντονιστική Επιτροπή την Πέμπτη 16 Δεκέμβρη στις 5.30 μ.μ. στον Ηλεκτρικό Σταθμό του Πειραιά, προκειμένου να ενώσουν τα αγωνιστικά τους πυρά ενάντια στην αντιλαϊκή, φιλοεφοπλιστική πολιτική της κυβέρνησης και της ΕΕ, που στο όνομα της εξυπηρέτησης των συμφερόντων των εφοπλιστών, για παραπέρα αύξηση των κερδών τους, υποβαθμίζει καθημερινά τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ