ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 18 Γενάρη 2005
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΑΓΙΟ «LADY O»
Πήγαν αδιάβαστοι

Σοβαρά ερωτήματα για τις συνθήκες του ναυαγίου

Από παλιότερο ναυάγιο όπου στο «ίσωμα» ένα πλοίο κόπηκε στα δυο...

Associated Press

Από παλιότερο ναυάγιο όπου στο «ίσωμα» ένα πλοίο κόπηκε στα δυο...
Δύο νεκροί, τρεις διασωθέντες και έξι αγνοούμενοι ήταν ο απολογισμός μέχρι αργά χτες το βράδυ της ναυτικής τραγωδίας που διαδραματίστηκε στη θάλασσα του Αιγαίου, όταν το φορτηγό πλοίο «LADY O», με σημαία Νότιας Κορέας, 39 ετών, ανακοινώθηκε ότι ναυάγησε, κάτω από απόλυτα αδιευκρίνιστες συνθήκες, καθώς έπλεε 14 ναυτικά μίλια βόρεια της νήσου Ψαρά.

Το γεγονός ότι στην περιοχή έπνεαν ισχυροί άνεμοι δε δικαιολογεί από μόνο του το ναυάγιο, παρότι τόσο από την πλοιοκτήτρια εταιρία όσο και από το υπουργείο των εφοπλιστών (ΥΕΝ) έγινε προσπάθεια να αποδοθεί το ναυάγιο μόνο στον κακό καιρό.

Μια είδηση που δημοσιεύτηκε στην ηλεκτρονική εφημερίδα «Aegiantimes» στη Μυτιλήνη σε συνάρτηση με μια σειρά άλλα -επαναλαμβανόμενα σε τέτοιου τύπου ναυάγια - στοιχεία, δημιουργεί σοβαρές υπόνοιες ότι μόνο ο κακός καιρός δεν έφταιγε για το ναυάγιο.

Η είδηση από τη Μυτιλήνη λέει ότι κοντά στο «Lady O» που ναυάγησε βρισκόταν και το «Lady Hind». Τα ονόματα παραπέμπουν σε κοινό πλοιοκτήτη, ανεξάρτητα αν είναι διαφορετικές οι εταιρίες διαχείρισης. Το δεύτερο πλοίο μάλιστα παρέλαβε τον έναν από τους διασωθέντες. Το στοιχείο αυτό έρχεται να προστεθεί δίπλα στο γεγονός ότι το «Lady O» ήταν 39 χρόνων! Δηλαδή και μόνο από την ηλικία της λαμαρίνας του ήταν ένα απόλυτο σαπάκι! Ως βουλιαγμένο αξίζει - λόγω ασφαλιστικής αποζημίωσης - περισσότερο απ' όσο αν στέλνονταν για παλιοσίδερα. Το πλοίο ήταν φορτωμένο σίδερα, το ιδανικό φορτίο για ελεγχόμενο ναυάγιο. Επλεε μόνο 14 μίλια από την ακτή, ιδανική απόσταση επίσης για ελεγχόμενο ναυάγιο.

Το πλοίο εξέπεμψε σήμα κινδύνου στη 1.05 τα ξημερώματα της Δευτέρας. Είχε αποπλεύσει από τη Χαλκίδα μεταφέροντας 732 τόνους σίδερα με προορισμό στην Κωνσταντινούπολη. Απέπλευσε από το λιμάνι με εντολή της εφοπλιστικής εταιρίας, παρά το γεγονός ότι ήταν γνωστές οι επικίνδυνες καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν σε όλο το Αιγαίο και το πλοίο εκτός από παρήλικο ήταν και μικρού μεγέθους, μόλις 1.673 κόρων... Ας σημειωθεί ότι οι εφοπλιστές έχουν εξασφαλίσει, τα απαγορευτικά απόπλου να μην ισχύουν για τα εμπορικά πλοία, και την ευθύνη για το ταξίδι να τη φορτώνεται ο καπετάνιος, που από την ίδια του τη θέση, ως εκπρόσωπος του εφοπλιστή επί του πλοίου, σε εξαιρετικά σπάνιες περιπτώσεις αρνείται να ταξιδέψει.

Μια ώρα μετά την εκπομπή του σήματος κινδύνου, το πλοίο βυθίστηκε. Στην περιοχή για βοήθεια έσπευσαν, σύμφωνα με δελτίο Τύπου του ΥΕΝ, από την πρώτη στιγμή ένα ελικόπτερο SYPER PYMA (SP) ένα ναυαγοσωστικό σκάφος, ένα περιπολικό του Λιμενικού, τέσσερα παραπλέοντα πλοία και ένα τούρκικο ελικόπτερο SP, καθώς το σήμα έλαβε και η τούρκικη Ακτοφυλακή, και το πλοίο σύμφωνα με το ΥΕΝ βρισκόταν σε διεθνή χωρικά ύδατα.

Στις 4 τα ξημερώματα από το ελληνικό ελικόπτερο SP εντοπίστηκαν δύο σωσίβιες λέμβοι. Στη μία λέμβο βρέθηκαν δύο νεκροί ναυτεργάτες, ενώ στη διπλανή λέμβο οι ναυτεργάτες που βρίσκονταν μέσα ήταν ζωντανοί. Ο ένας από αυτούς παραλήφθηκε από το ελληνικό ελικόπτερο. Ο δεύτερος αγνοείται παρά το γεγονός ότι έγινε προσπάθεια να διασωθεί από το τούρκικο ελικόπτερο. Η επιχείρηση διάσωσής του απέτυχε σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις, καθώς ο ναυτεργάτης φέρεται να έπεσε στη θάλασσα.

Σύμφωνα με δελτίο Τύπου του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, η πλοιοκτήτρια εταιρία έστειλε επιστολή στην οποία ανέφερε ότι στο πλοίο επέβαιναν οχτώ Αιγύπτιοι και δύο Λιβανέζοι ως μέλη του πληρώματος και ένας ακόμα Αιγύπτιος ως επιβάτης.

Από το Κέντρο Συντονισμού Ερευνας και Διάσωσης του ΥΕΝ συνεχίζονται οι έρευνες για τον εντοπισμό των αγνοουμένων.

Νεκρός από ηλεκτροπληξία

Η χτεσινή μέρα σημαδεύτηκε από ένα ακόμα γεγονός με τραγική κατάληξη, το θάνατο από ηλεκτροπληξία του 34χρονου Κωνσταντίνου Χουλιάρα, από τον Παγώντα Εύβοιας, κατά τη διάρκεια εκχιονισμού με ιδιωτικό μηχάνημα, στο 35ο χιλιόμετρο της εθνικής οδού Χαλκίδας - Αιδηψού, κοντά στην Καμαρίτσα. Συγκεκριμένα, ο εργάτης Κ. Χουλιάρας χτες νωρίς το πρωί (5.30 π.μ.) επέβαινε ως συνοδηγός σε όχημα (αλατιέρα) που δούλευε για λογαριασμό της Νομαρχίας Εύβοιας. Σε κάποιο σημείο του δρόμου εντοπίσανε κομμένο καλώδιο της ΔΕΗ και κατέβηκε να το βάλει στην άκρη. Στην επαφή του με το καλώδιο έπαθε ηλεκτροπληξία και ο θάνατός του ήταν ακαριαίος.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
«Δεν είναι Γιάννης είναι... Γιαννάκης» για το ωράριο

Η κυβέρνηση δε θέλει την απελευθέρωσή του, ισχυρίζεται ο Δ. Σιούφας και μιλά για ...«εθνικό ωράριο». Στους δρόμους εργαζόμενοι, μικρομεσαίοι και αυτοαπασχολούμενοι

Νέα πρόκληση από την κυβέρνηση για το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων συνιστούν οι δηλώσεις του υπουργού Ανάπτυξης Δ. Σιούφα, το Σάββατο από τα Χανιά, περί «εθνικού ωραρίου» και όχι... απελευθέρωσής του! Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου, ο Δ. Σιούφας χαρακτήρισε «παρεξήγηση» τα όσα λέγονται για την πρόθεση της κυβέρνησης να απελευθερώσει το ωράριο. «Η κυβέρνηση δε μίλησε ποτέ για απελευθέρωση ωραρίου. Γιατί απελευθέρωση του ωραρίου σημαίνει ασυδοσία. Και όλοι σε αυτή την κυβέρνηση είμαστε κατά της όποιας ασυδοσίας». Στη συνέχεια ο υπουργός δήλωσε ότι «μιλήσαμε για καθιέρωση εθνικού ωραρίου. Δεν μπορεί μια χώρα που θέλει να είναι σύγχρονη να έχει τόσα ωράρια, όσες είναι και οι νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις».

Φυσικά προσπάθειες αποπροσανατολισμού σαν κι αυτές δεν μπορούν να πείσουν κανέναν, καθώς: «Εθνικό» είναι και το υφιστάμενο ωράριο με την έννοια της πανελλαδικής ισχύς του. Αλλά δεν είναι υποχρεωτικό, καθώς η αρμοδιότητα των νομαρχιών να το ορίζουν στο πλαίσιο του γενικού πλαισίου, δίνει τη δυνατότητα στους τοπικούς συνδικαλιστικούς φορείς ΕΒΕ και εργαζομένων να το προσαρμόζουν στις ανάγκες και τις δυνατότητές τους. Παράλληλα, εν αναμονή και των συγκεκριμένων κυβερνητικών ανακοινώσεων, η δυνατότητα του νομάρχη να αυξάνει μόνο το ωράριο σε συνδυασμό με την υπέρβαση που προβλέπεται στις τουριστικές περιοχές ακόμη και του σημερινού 75ωρου, είναι «απελευθέρωση» όπως κι αν θέλει να τη βαφτίσει η κυβέρνηση.

Πυκνώνουν οι αντιδράσεις

Σε συντονισμό της δράσης τους προκειμένου ενωμένοι και αγωνιστικά να αντιπαλέψουν τα σχέδια κυβέρνησης και μεγαλεμπόρων για απελευθέρωση του ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων, προχωρούν οι εργαζόμενοι στο εμπόριο και στις εταιρίες παροχής υπηρεσιών στη Θεσσαλονίκη. Χτες βράδυ, μέσα από τη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο ΕΚΘ, με πρωτοβουλία της Ενωσης Εμποροϋπαλλήλων Θεσσαλονίκης, αποφάσισαν να προχωρήσουν σε πικετοφορία διαμαρτυρίας την Πέμπτη 20 Γενάρη και σε μεγάλη συγκέντρωση στις 3 Φλεβάρη. Στην πορεία προς τις 3 Φλεβάρη θα πραγματοποιήσουν εξορμήσεις και γενικές συνελεύσεις στους χώρους δουλιάς. Στη σύσκεψη συμμετείχαν εκπρόσωποι των Σωματείων Ιδιωτικών Υπαλλήλων, Βιβλίου - Χάρτου και των επιχειρησιακών σωματείων των εργαζομένων στο ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟ, στα ΚΑΡΦΟΥΡ - ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ - ΝΤΙΑ, στο LIDL και στο ΜΑΚΡΟ. Επίσης συμμετείχαν εργαζόμενοι από το κατάστημα ΠΡΑΚΤΙΚΕΡ, παρά την άρνηση της πλειοψηφίας της διοίκησης του Σωματείου να πάρει μέρος στην προσπάθεια συντονισμού.

  • Την αντίθεσή της στη διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων εκφράζει με ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Βιοτεχνικών Σωματείων Θεσσαλονίκης και προειδοποιεί με αγωνιστικές κινητοποιήσεις. Στο πλευρό των εργαζομένων και των συναδέλφων τους ΕΒΕ, στέκονται οι απόμαχοι της δουλιάς, οι συνταξιούχοι του ΤΕΒΕ.
  • Με πρωτοβουλία της Ενωσης Εμποροϋπαλλήλων Πειραιά σήμερα Τρίτη θα γίνει πικετοφορία στις 6.30 στην πλατεία Λαού του Κερατσινίου, ενώ το βράδυ με το κλείσιμο των καταστημάτων θα γίνει σύσκεψη - συγκέντρωση των εμποροϋπαλλήλων στη συμβολή των οδών Σωτήρος και Ηρώων Πολυτεχνείου στον Πειραιά. Αύριο Τετάρτη θα γίνει πικετοφορία στις 12.30 το μεσημέρι στην περιοχή Περιβολάκι της Νίκαιας και την Πέμπτη στις 2.30 το μεσημέρι στο κέντρο του Πειραιά ξεκινώντας από τη Νομαρχία. Το βράδυ της Πέμπτης με το κλείσιμο των καταστημάτων θα γίνει νέα σύσκεψη των εργαζομένων στη συμβολή των παραπάνω οδών. Την Κυριακή 30 Γενάρη θα γίνει Γενική Συνέλευση στην αίθουσα του σωματείου «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» (Νοταρά 108).
  • Στην Αθήνα ο Σύλλογος Εμποροϋπαλλήλων Αθήνας και ο Σύνδεσμος Ιδιωτικών Υπαλλήλων προετοιμάζουν την επιτυχία της πικετοφορίας στους δρόμους της Αθήνας την ερχόμενη Πέμπτη, 20 του Γενάρη, στις 6.30 το απόγευμα. Το αμέσως επόμενο βήμα είναι η κοινή Γενική Συνέλευση την Κυριακή 23 του Γενάρη στις 10 π.μ. όλων των εργαζομένων του κλάδου με πρόταση για κλιμάκωση των κινητοποιήσεων.
  • Σύσκεψη σωματείων και συνδικαλιστών συγκαλούν η Ομοσπονδία Βιοτεχνικών Σωματείων Αθήνας, ο Σύλλογος Βιβλιοχαρτοπωλών Αθήνας, ο Σύλλογος Καταστηματαρχών Κομμωτών και η Ενωση ΕΒΕ Μοσχάτου, με θέμα το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων. Η σύσκεψη θα γίνει αύριο Τετάρτη, στις 7 το απόγευμα στα γραφεία της ΟΒΣΑ (Πατούσα 3, Πλ. Κάνιγγος).


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ