Τέσσερα χρόνια κανονικής λειτουργίας και επτά επιπλέον χρόνια λειτουργίας λόγω εκκαθάρισης (!) «μετρά» ο Οργανισμός Πολιτιστικής Πρωτεύουσας Θεσσαλονίκης (ΟΠΠΕΘ) σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού, με την οποία κοινοποιείται η ψήφιση της τροπολογίας - προσθήκης σε νομοσχέδιο του ΥΠΕΧΩΔΕ, η οποία αφορά στον Οργανισμό.
Σύμφωνα με το ΥΠΠΟ ο προϋπολογισμός για τα λειτουργικά έξοδα και για τα έργα του ΟΠΠΕΘ ήταν 50 δισεκατομμύρια δρχ. και 10 δισεκατομμύρια δρχ. για το καλλιτεχνικό πρόγραμμα. «Βάσει όμως των επίσημων στοιχείων του ΟΠΠΕΘ, τα λειτουργικά έξοδα και τα έργα έφτασαν το πόσο των 106.624.710.288 (213 % υπέρβαση) και για το καλλιτεχνικό πρόγραμμα δαπανήθηκαν 17.064.851.887 (171%υπέρβαση)».
Με την τροπολογία «επιδιώκεται η οριστική λήξη της εκκαθάρισης του νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου (Α.Ε.) με την επωνυμία "Οργανισμός Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης - Θεσσαλονίκη 1997" (ΟΠΠΕΘ '97)», ο οποίος συστάθηκε το 1993 (Ν. 2121/93) με στόχο την προετοιμασία της πόλης για την ανάληψη του ομώνυμου θεσμού το 1997. «Με τη λήξη του θεσμού (1/1/98), ο Οργανισμός τέθηκε υπό καθεστώς εκκαθάρισης, το οποίο παρατάθηκε με υπουργικές αποφάσεις που εκδίδονταν ανά εξάμηνο. Το καθεστώς εκκαθάρισης που ακολουθήθηκε από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία καταδεικνύει την κακή οικονομική διαχείριση εκ μέρους των ιθυνόντων (...). Το καθεστώς εκκαθάρισης δεν τέθηκε ποτέ σε πραγματική λειτουργία από την προηγούμενη ηγεσία» σημειώνεται στην ανακοίνωση.
Στόχος τώρα είναι να γίνει η εκκαθάριση μέχρι τις 30 Ιούνη του 2005. Την ευθύνη έχει το πενταμελές Συμβούλιο Εκκαθάρισης, το οποίο διορίζεται με κοινή απόφαση των συναρμόδιων υπουργών, ενώ το διαχειριστικό έλεγχο, τον έλεγχο κανονικότητας και νομιμότητας των δαπανών για όλες τις διαχειριστικές χρήσεις θα αναλάβει Ορκωτός Ελεγκτής - Λογιστής, ο οποίος θα διοριστεί με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Πολιτισμού.
Σε ό,τι αφορά στους εργαζόμενους στον Οργανισμό, το ΥΠΠΟ λέει ότι «θα μεριμνήσει»... «μέσω ειδικών εργασιακών προγραμμάτων σε συνεργασία με τον ΟΑΕΔ». Στην ανεργία λοιπόν...
Θεσσαλονίκη, πρώτο τρίμηνο του '43. Κατοχή, Αντίσταση, εβραϊκά γκέτο. Κατασκοπία, ένας κυνηγημένος έρωτας, ΕΑΜ, ταγματασφαλίτες, μουλωχτοί σκοτωμοί, πείνα, εξωφρενικά γλέντια. Μάχη του Στάλινγκραντ, κρίσιμη καμπή του πολέμου. Από τον παλιό σταθμό Θεσσαλονίκης ξεκινούν τα πρώτα τρένα για το Αουσβιτς. Το Ουζερί Τσιτσάνης - Παύλου Μελά 22, δουλεύει στο κέντρο της κατεχόμενης πόλης, στο μάτι του κυκλώνα. Κι ο Βασίλης Τσιτσάνης, 28 χρονών τότε, μέσα σ' όλον αυτό τον εφιάλτη, ίσως και εξαιτίας του, συνθέτει τα καλύτερα τραγούδια του.
Τέσσερις μονογραφίες Eλλήνων σκηνοθετών παρουσίασε χτες η Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, η οποία στοχεύει στη δημιουργία ενός πλήρους αρχείου εργοβιογραφιών όλων των Ελλήνων κινηματογραφιστών.
Οι μονογραφίες αφορούν στους: Γιώργο Πανουσόπουλο, Γιώργο Σταμπουλόπουλο, Κώστα Φέρρη και Τάσσο Ψαρρά. Κάθε έκδοση περιέχει αναλυτική και πλήρη εργοβιογραφία, εκτεταμένη συνέντευξη του δημιουργού, καθώς και τις απόψεις του για τον ελληνικό κινηματογράφο και τη δουλιά του.
Οι παραπάνω εκδόσεις συνοδεύονται από προβολές ισάριθμων ταινιών των βιογραφούμενων στην αίθουσα της ΕΕΣ (Τοσίτσα 11) ως εξής: 3/2: «Ω Babylon!» του Κώστα Φέρρη, 7/2: «Το εργοστάσιο» του Τάσου Ψαρρά, 10/2: «Δύο ήλιοι στον ουρανό» του Γιώργου Σταμπουλόπουλου, 14/2: «Μανία» του Γιώργου Πανουσόπουλου.
Το Ελληνικό Συγκρότημα Σύγχρονης Μουσικής δίνει συναυλία, σήμερα (8.30μμ), στο Ωδείο «Νικόλαος Μάντζαρος», με ελεύθερη είσοδο. Ερμηνεύει έργα Ι. Καλογεράκη, Ε. Κοκκόρη, Γ. Κυριακάκη, Θ. Μοιρισκλάβου, Φ. Παπαδόπουλου.
Εγκαινιάζεται σήμερα στην γκαλερί «έκφραση - γιάννα γραμματοπούλου» (Βαλαωρίτου 9α), έκθεση έργων του Κυριάκου Ρόκου. Τίτλος της ενδιαφέρουσας αυτής παρουσίασης, «31 σχέδια και 1 γλυπτό ζητούν ποιητή».