Κλόουν, ταχυδακτυλουργοί και ξυλοπόδαροι θα γεμίσουν τους δρόμους της Νίκαιας στο πλαίσιο των αποκριάτικων εκδηλώσεων που διοργανώνει ο δήμος. Οι εκδηλώσεις, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνουν μουσικοχορευτικά δρώμενα, παιχνίδια με ζογκλέρ, κόλπα μαγικά αλλά και πάρτι μασκέ. Συγκεκριμένα αύριο (5μ.μ.) κλόουν και ξυλοπόδαροι με μπαλόνια, σφυρίχτρες και πολλές εκπλήξεις θα ξεκινήσουν από την πλατεία Κρήνης και μέχρι τις 8μ.μ. θα παρελάσουν σε περιοχές της πόλης. Το Σάββατο (11π.μ. - 1μ.μ.) μια μεγάλη αποκριάτικη γιορτή περιμένει τα παιδιά στην πλατεία Χαλκηδόνας με καλλιτεχνικούς διαγωνισμούς, θεατρικό παιχνίδι, μπαλονοκατασκευές, μουσική και χορό, ενώ ανιματέρ θα αναλαμβάνουν το αποκριάτικο μακιγιάζ τους. Στις 12/3 (5μ.μ. - 7μ.μ.) στην αίθουσα του πολιτιστικού πολυχώρου της «Μηχανικής Καλλιέργειας» θα πραγματοποιηθεί πάρτι μασκέ για τα παιδιά με κλόουν, ταχυδακτυλουργούς, τραμπολίνο, μουσική, χορούς και πολλές εκπλήξεις. Στις 13/3 στην πλατεία Δαβάκη (Περιβολάκη) στις 11.30π.μ. θα γίνει αναπαράσταση παραδοσιακού δρώμενου της Νάουσας «Γενίτσαροι και Μπούλες» με τη συμμετοχή του τμήματος παραδοσιακών χορών του Πνευματικού Κέντρου του Δήμου, ενώ στις 14/3 (11.30π.μ - 4μ.μ.) ο δήμος με όλο τον κόσμο και τους τοπικούς συλλόγους, θα γιορτάσει τα Κούλουμα στο λόφο της Δεξαμενής (Αγ. Φίλλιπα) με παραδοσιακούς μεζέδες, χορό και τραγούδια.
Η διαχρονική έλλειψη ανθρώπων, πόρων και υποδομής της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας κάνει «μοιραία» την εμφάνισή της σχεδόν σε κάθε θέμα που συζητά το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο. Αυτές οι ελλείψεις επανεμφανίστηκαν στην προχτεσινή συνεδρίαση του ΚΑΣ, που κλήθηκε να γνωμοδοτήσει υπέρ ή κατά της διατήρησης αρχαίων που βρέθηκαν στη θέση Αγιος Δημήτριος Καινούργιου, στο νομό Φθιώτιδας, στο πλαίσιο των έργων διαπλάτυνσης της Εθνικής οδού Αθηνών - Λαμίας (συγκεκριμένα στο τμήμα Καμένων Βούρλων - Μενδενίτσας).
Δεν είναι η πρώτη φορά που στο γνωστό «πέταλο του Μαλλιακού» βρίσκονται αρχαιότητες, οι οποίες όμως, δυστυχώς, όπως σημειώθηκε στο Συμβούλιο, αφήνονται στην «τύχη» τους. Στην προκειμένη περίπτωση βρέθηκαν προχριστιανικοί τάφοι και μία ενδιαφέρουσα μεσοβυζαντινή αγροικία. Η πρόταση των αρμόδιων υπηρεσιών του ΥΠΠΟ ήταν «διατήρηση διά κατάχωσης» (δηλαδή να μη διαλυθούν αλλά να θαφτούν) των τάφων και να διατηρηθεί η αγροικία, όσο είναι εφικτή η μετατόπιση του κατασκευαζόμενου παράδρομου. Διαφορετικά πρέπει να θαφτεί και αυτή. Εκεί κατέληξε και το ΚΑΣ...
Το θέμα όμως βρίσκεται στη συζήτηση που ακολούθησε και από την οποία ξεκαθαρίστηκε πως οι παραπάνω ελλείψεις της υπηρεσίας οδηγούν σε «αναγκαστικές» προτάσεις για ιεράρχηση των αποκαλυφθέντων αρχαίων, κυρίως στα «μεγάλα έργα», σχετικά με το αν θα διατηρηθούν και θα είναι επισκέψιμα. Η αντίθετη άποψη λέει ότι λόγω αυτών των ελλείψεων «δε θα συντηρηθούν ποτέ», άρα καλύτερα να θαφτούν, αφού βέβαια γίνει λεπτομερής τεκμηρίωσή τους για τις επόμενες γενιές αρχαιολόγων. Η ανταπάντηση ήταν, ότι τα μέσα της υπηρεσίας είναι «συγκεκριμένα» (δηλαδή λίγα), άρα η «διάχυση της φροντίδας» όλων των αρχαίων που αποκαλύπτονται θα σήμαινε πτώση στην ποιότητα της διατήρησής τους, οπότε χρειάζεται επιλεκτική αντιμετώπιση.
Μέλος του Συμβουλίου σημείωσε ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των αποκαλυφθέντων αρχαίων στα «μεγάλα έργα» διαλύθηκαν και τα ελάχιστα που διατηρήθηκαν απαιτούν χρήματα για διαρκή συντήρησή τους. Η φράση ωστόσο άλλου μέλους του ΚΑΣ εξακολουθεί να «πλανάται»: «Αν τα θάψετε θα έχουν λησμονηθεί. Αν τα αφήσετε ελεύθερα θα καταστραφούν»...
Παίρνουν μέρος οι μουσικοί Σωκράτης Σινόπουλος (λύρα πολίτικη, πολίτικο λαούτο), Νίκος Οικονομίδης (βιολί), Θοδωρής Γεωργόπουλος (κλαρίνο, φλογέρα), Παναγιώτης Δημητρακόπουλος (κανονάκι), Κυριάκος Ταπάκης (ούτι, λαούτο), Ευγένιος Βούλγαρης (τοξωτός ταμπουράς, σάζι), Βαγγέλης Καρίπης (κρουστά) και Ανδρέας Παππάς (κρουστά). Εμφανίζονται, επίσης, ο Χορευτικός Ομιλος Πνευματικού Κέντρου Νέας Ερυθραίας, η Παιδική Χορευτική Ομάδα του Καλλιτεχνικού Μορφωτικού Συλλόγου Ποντίων Ανω Λιοσίων «Η Τραπεζούντα» και η Χορευτική Ομάδα «Περπερούνα». Η σκηνοθετική επιμέλεια είναι της Δάφνης Τζαφέρη.
Τον «Επιθεωρητή», το θεατρικό αριστούργημα του Νικολάι Γκόγκολ, θα ανεβάσει (19/3) ο Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου. Εργο επίκαιρο, μια ανελέητη πολιτική σάτιρα για τη διαφθορά των αρχών, των τυραννίσκων, υπαλληλίσκων, γραφειοκρατών που υπηρετούν το κατεστημένο και καταδυναστεύουν τη ζωή, σωρεύοντας δεινά και προβλήματα στο βίο όλων.
Η σκηνοθεσία, μετάφραση και δραματουργική επεξεργασία είναι του Γιάννη Ιορδανίδη, ο οποίος έχει συνεργαστεί άλλες δύο φορές με τον ΘΟΚ, στη «Μαρία Στούαρτ» (1993) και την «Τρελλή του Σαγιώ» (1995). Τα σκηνικά - κοστούμια του Σταύρου Αντωνόπουλου και η μουσική του Ευαγόρα Καραγιώργη. Τον ομώνυμο ρόλο ερμηνεύει ο Αχιλλέας Γραμματικόπουλος. Παίζουν επίσης: Βαρνάβας Κυριαζής, Αννίτα Σαντοριναίου, Γιώργος Μουαϊμης, Σταύρος Λούρας, Ελενα Παπαδοπούλου, Ντίνος Λύρας, Νεοκλής Νεοκλέους, Ανδρέας Βασιλείου, Χρύσανθος Χρυσάνθου, Μιχάλης Μουστάκας, Ανδρέας Τσουρής και ο Αντώνης Κατσαρής.
Σλαβικό «χρώμα» θα έχει η συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, την Παρασκευή (8.30 μ.μ.), στο Μέγαρο Μουσικής. Με μαέστρο τον Βύρωνα Φιδετζή θα παρουσιάσει: τη «Σλάβικη ραψωδία, έργο 45 αρ. 3» του Αντονιν Ντβόρζακ (σε πρώτη εκτέλεση με την ΚΟΑ), την «Τέταρτη Συμφωνία» για πιάνο και ορχήστρα του Κάρολ Σιμανόφσκι με σολίστ τον πιανίστα Θοδωρή Τζοβανάκη και τη «Συμφωνία αρ. 3 σε λα ελάσσονα, έργο 44» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ. Εισιτήρια προπωλούνται στα ταμεία του Μεγάρου, κόστους 21, 16, 12, 7, και 4 ευρώ (φοιτητικά).