ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 13 Απρίλη 2005
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«ΑΥΤΟΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΟΥΜΕΝΟΙ» ΟΔΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ
Νέο «πανωπροίκι» στους μεγαλοεργολάβους

Η κυβέρνηση για να... δελεάσει τους μεγαλοκατασκευαστές, ώστε να φτιάξουν πέντε «αυτοχρηματοδοτούμενα οδικά έργα», φτιάχνει τμήματα αυτών, με χρήματα των εργαζομένων! Τα έργα μετά την ολοκλήρωσή τους θα τα εκμεταλλεύονται οι εργολάβοι

Διόδια - «φωτιά» θα πληρώνουν και οι κάτοικοι της Πελοποννήσου, μετά την κατασκευή των οδικών αξόνων με «συμβάσεις παραχώρησης»

Eurokinissi

Διόδια - «φωτιά» θα πληρώνουν και οι κάτοικοι της Πελοποννήσου, μετά την κατασκευή των οδικών αξόνων με «συμβάσεις παραχώρησης»
«Δώρο» ακόμη και την κατασκευή οδικών τμημάτων, συνολικού μήκους άνω των 100 χιλιομέτρων, για τα οποία θα επιβαρυνθεί ο κρατικός προϋπολογισμός, δηλαδή ο ελληνικός λαός, προσφέρει η κυβέρνηση στους μεγαλοκατασκευαστές, προκειμένου να κατασκευάσουν με τη ληστρική μέθοδο των «συμβάσεων παραχώρησης» πέντε οδικά «αυτοχρηματοδοτούμενα» έργα!

Κι όλα αυτά σαν να μην έφταναν τα άλλα δέλεαρ που τους προσφέρει, όπως:

  • Το «ζεστό» χρήμα ύψους 2 δισ. ευρώ, που καλύπτει το 30% περίπου του συνολικού κόστους.
  • Την εκμετάλλευση των - πιο «τσουχτερών» κατά 43% από την περασμένη Κυριακή - διοδίων των ήδη κατασκευασμένων με λεφτά του ελληνικού λαού τμημάτων του εθνικού οδικού δικτύου.
  • Τις εγγυήσεις κερδοφορίας, αφού αν αυτή δεν επιτυγχάνεται θα επιδοτεί το ελληνικό Δημόσιο την τιμή των διοδίων.
  • Την ελεύθερη αύξηση της τιμής των διοδίων, που αναμένεται σε λίγα χρόνια να τριπλασιαστούν, ώστε να φτάσουν το μέσο όρο διαφόρων χωρών της ΕΕ.

Το κόστος των οδικών τμημάτων που θα κατασκευάσει το Δημόσιο με χρήματα του κρατικού προϋπολογισμού για λογαριασμό των μεγαλοκατασκευαστών, αφού στη συνέχεια σ' αυτούς θα παραδώσει την εκμετάλλευση, θεωρείται ότι τελικά θα ξεπεράσει αρκετά το 1 δισ. ευρώ! Πιο συγκεκριμένα:

  • Οπως αποκαλύπτεται από τα οικονομοτεχνικά στοιχεία που παραδόθηκαν στις 8 Απρίλη στους 4 υποψήφιους ομίλους για την Ιόνια Οδό, με ευθύνη του ελληνικού Δημοσίου θα κατασκευαστούν, όχι μόνο οι παρακάμψεις Αγρινίου (μήκους 33,3 χλμ.) και Αρτας (16,70 χλμ.), αλλά και το τμήμα Σχηματάρι - Χαλκίδα (μήκους 11 χλμ.), καθώς στη «σύμβαση παραχώρησης» αυτή περιλαμβάνεται και το τμήμα Αθήνα - Μαλιακός, μήκους 175,5 χλμ. Σημειώνεται ότι μόνο το τμήμα Αγγελόκαστρο - Κουβαράς της ευρείας παράκαμψης Αγρινίου, μήκους 21 χλμ. που ανατέθηκε πρόσφατα, είναι προϋπολογισμού 90 εκατ. ευρώ...
  • Στον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας το «δωράκι» περιλαμβάνει όλα τα έργα μετατροπής του «πετάλου του Μαλιακού», συνολικού μήκους 41 χιλιομέτρων, άλλα από τα οποία κατασκευάζονται και άλλα είναι υπό κατασκευήν. Μόνο το τμήμα Θερμοπύλες - Σπερχειός και Ροδίτσα - Αγία Μαρίνα, μήκους 17 χιλιομέτρων, που ανατέθηκε πρόσφατα, έχει προϋπολογισμό 100 εκατ. ευρώ περίπου!
  • Χτες, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κατά την περιοδεία του στην Πελοπόννησο αποκάλυψε ότι στη σύμβαση παραχώρησης Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και Λεύκτρο - Σπάρτη, περιλαμβάνονται τα τμήματα Αθήναιον - Λεύκτρο (13,5 χλμ.) και Τσακώνα - Παραδείσια (11 χλμ.) που θα κατασκευάσει το ελληνικό Δημόσιο για λογαριασμό των ιδιωτών. Πρόκειται για δύσκολα τμήματα, αφού το μεν πρώτο περιλαμβάνει τη σήραγγα Ραψομάτη, ενώ το άλλο θα κατασκευαστεί πάνω σε τέσσερις γέφυρες, μετά την καθίζηση που έπαθε το 2003, και το κόστος τους θα είναι ανάλογα σημαντικό. Ο υπουργός δήλωσε ότι τα τεύχη δημοπράτησης θα παραδοθούν σε 20 μέρες, ενώ η ολοκλήρωση των έργων θα παραδίδεται σταδιακά μεταξύ 2008 - 2010. Επιπλέον, υποσχέθηκε ότι θα γίνουν στο τμήμα Κορίνθου - Τρίπολης βελτιώσεις και θα ανοίξει και η δεύτερη σήραγγα Αρτεμισίου.
ΚΟΥΡΟΥΠΗΤΟΣ
Ερχονται και νέα πρόστιμα

Επανέρχεται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο θέμα του Κουρουπητού, της παράνομης δηλαδή χωματερής, που βρίσκεται στο Νομό Χανίων και αποτελεί επί σειρά ετών πληγή για την Ελλάδα και αιτία για την επιβολή προστίμων από το Ευρωδικαστήριο. Καθώς η ελληνική κυβέρνηση δε δείχνει διάθεση να συμμορφωθεί με τις υποδείξεις της Κομισιόν, η Επιτροπή, μετά από εισήγηση του αρμόδιου Επιτρόπου για θέματα περιβάλλοντος, Σταύρου Δήμα, επανέρχεται στο θέμα, με την αποστολή τελικής προειδοποίησης, για επανεκκίνηση της διαδικασίας παραπομπής, που θα οδηγήσει πιθανότατα στην επιβολή ενός ακόμα προστίμου.

Αιτία του κακού αποτελεί η κοίτη του Κουρουπητού, που δεν έχει καθαριστεί και εξακολουθεί να είναι εστία μόλυνσης. Πρόβλημα όμως αποτελεί και το Μεσομούρι, που είχε επιλεγεί σαν προσωρινή λύση και επίσης δεν έχει καθαριστεί, παρά το γεγονός ότι έχει επιλεγεί η θέση Κοράκια για τη δημιουργία μόνιμης μονάδας επεξεργασίας αποβλήτων.

Στον μεν Κουρουπητό, σύμφωνα με εκθέσεις ανεξαρτήτων εμπειρογνωμόνων του 2003, η χωματερή μπαζώθηκε και αποκαλύφθηκε εν συνεχεία από τη βροχή. Κατάσταση που επιδεινώθηκε ακόμα περισσότερο όταν τα λύματα άρχισαν να καίγονται και να δημιουργούν τοξικά νέφη. Το δε Μεσομούρι, από προσωρινή λύση, έγινε παράνομη χωματερή όπου «πολλά από τα δεματοποιημένα απόβλητα έχουν διαρραγεί και έχουν μετρηθεί υψηλές συγκεντρώσεις μεθανίου», ενώ «εκρέοντα υγρά από το χώρο αντί να συγκεντρώνονται ή να αποτελούν αντικείμενο επεξεργασίας, καταλήγουν σε χαράδρα η οποία οδηγεί στη θάλασσα»!

Κατόπιν τούτου, η Κομισιόν αποφάσισε ότι αν δε ληφθούν ικανοποιητικά μέτρα εντός διμήνου, θα απευθυνθεί στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, ενδεχομένως με την απαίτηση νέου προστίμου...

Σημειώνουμε ότι το 2001-2002 η χώρα μας είχε πληρώσει για το ίδιο θέμα πρόστιμο 20.000 ευρώ την ημέρα και συνολικά γύρω στα 5 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, όπως φαίνεται, οι κυβερνήσεις και του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ αδιαφόρησαν πλήρως, με αποτέλεσμα η χώρα να απειλείται με την επανενεργοποίησή του...

Συνελήφθη ο Κούγιας

Συνελήφθη χτες το απόγευμα στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» ο ποινικολόγος Αλ. Κούγιας κατά την επιστροφή του από το Ηράκλειο Κρήτης, μετά από μήνυση που υπέβαλε σε βάρος του ο δημοσιογράφος Γρ. Βαλιανάτος.

Οι δύο άνδρες είχαν διαπληκτιστεί προχτές στην πλατεία Κολωνακίου και αφορμή ήταν παλαιότεροι χαρακτηρισμοί του Γρ. Βαλιανάτου σε βάρος του Αλ. Κούγια. Ο γνωστός ποινικολόγος θεώρησε συκοφαντικά τα όσα είπε ο Γρ. Βαλιανάτος και προχτές διαπληκτίστηκαν, με αποτέλεσμα η συνέχεια να εκτυλιχτεί στο Αστυνομικό Τμήμα Συντάγματος, όπου ο Γρ. Βαλιανάτος κατέθεσε μήνυση κατά του Αλ. Κούγια. Επίσης, ο Α. Κούγιας με προχτεσινό εξώδικο ζητούσε να μην αναφέρει το όνομά του ο Γρ. Βαλιανάτος.

Επίσης, στο Πειθαρχικό Συμβούλιο του Δικηγορικού Συλλόγου Αθήνας κλήθηκε από τον πρόεδρο του Συλλόγου Δ. Παξινό ο ποινικολόγος Αλ. Κούγιας, προκειμένου να δώσει εξηγήσεις για το διαπληκτισμό Κούγια - Βαλιανάτου στην πλατεία Κολωνακίου.

Από 1η Μάη η αντιπυρική περίοδος

Ξεκινά από 1η Μάη η αντιπυρική περίοδος και θα διαρκέσει μέχρι τις 31 Οκτώβρη, διάστημα που, σύμφωνα με τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας (ΓΓΠΠ), οι εμπλεκόμενοι φορείς για την αντιμετώπιση πυρκαγιών καλούνται να είναι σε ετοιμότητα ή να προβούν σε συγκεκριμένα προληπτικά μέτρα. Αυτά θα προσδιοριστούν αναλυτικά σε συνεδρίαση του Κεντρικού Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας που αναμένεται τις προσεχείς μέρες.

Στο μεταξύ έμφαση δίνει η ΓΓΠΠ στους κινδύνους εκδήλωσης πυρκαγιάς που παρουσιάζουν οι ανεξέλεγκτες χωματερές. Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη καταγραφή, στη χώρα λειτουργούν 1.148 ανεξέλεγκτες χωματερές, εκ των οποίων οι 885 συνορεύουν με δασικές ή χορτολιβαδικές εκτάσεις. Αυτές στο σύνολό τους βρίσκονται σε 622 δήμους και κοινότητες.

«Καταιγίδα» προστίμων

Νέα «τσουχτερά» πρόστιμα προβλέπονται σε νομοσχέδιο για τις μεταφορές, που πρόκειται να καταθέσει στη Βουλή τις επόμενες μέρες ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Μ. Λιάπης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, μεταξύ άλλων, στο υπό κατάθεση νομοσχέδιο προβλέπονται τα εξής πρόστιμα: 8.000 ευρώ και αφαίρεση στοιχείων κυκλοφορίας σε περίπτωση κυκλοφορίας οχήματος με παράνομη άδεια ή χωρίς άδεια. 5.000 ευρώ και αφαίρεση πινακίδων κυκλοφορίας του οχήματος για δύο μήνες, σε περίπτωση μεταφοράς παράνομων προϊόντων (αλλαγή κατηγορίας). 1.500 ευρώ σε περίπτωση που η φόρτωση του οχήματος γίνεται με λάθος και άρα επικίνδυνο τρόπο. Το πρόστιμο επιβάλλεται στον υπεύθυνο φόρτωσης, στον οδηγό, αλλά και στη μεταφορική εταιρία, ενώ το όχημα ακινητοποιείται.

Στις περιπτώσεις υπέρβαρων φορτίων, τα πρόστιμα διαμορφώνονται ως εξής (σε παρένθεση τα ισχύοντα πρόστιμα): Μέχρι 5% πρόστιμο 10 ευρώ. Μέχρι 10% 60 ευρώ (20). Μέχρι 20% 1.000 ευρώ (450). Πάνω από 20% 5.000 ευρώ (1.000) και αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας για πέντε μήνες.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ