ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 29 Απρίλη 2005
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΚΟΡΥΦΩΝΕΤΑΙ Η ΕΞΟΔΟΣ ΤΩΝ ΕΚΔΡΟΜΕΩΝ
Σημεία - παγίδες στους δρόμους «λαιμητόμους»

Eurokinissi

Με σύμμαχο τον καλό καιρό και τις υψηλές θερμοκρασίες, εγκαταλείπουν με όλα τα μέσα οι Αθηναίοι την πρωτεύουσα. Πάντως, η κίνηση τόσο στα εθνικά οδικά δίκτυα, όσο και τους σταθμούς, κυμαίνεται περίπου στα περσινά επίπεδα.

Αν και μέχρι το μεσημέρι η κίνηση των οχημάτων διεξαγόταν χωρίς προβλήματα, στις Εθνικές Οδούς Αθηνών - Κορίνθου και Αθηνών - Λαμίας, νωρίς το απόγευμα σημειώθηκαν «ουρές» τουλάχιστον ενάμισι χιλιομέτρου στο σταθμό διοδίων της Ελευσίνας και 500 μέτρων στα αντίστοιχα των Αφιδνών.

Επιπλέον, ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται στα σημεία - καρμανιόλες των Εθνικών Οδών. Συγκεκριμένα, τα επικίνδυνα σημεία είναι (σε παρένθεση οι χιλιομετρικές θέσεις): Αθήνα - Κόρινθος (Δαφνί - Ασπρόπυργος - Κακιά Σκάλα), Κόρινθος - Πάτρα (120 - 129, 137, 190 - 205), Κόρινθος - Τρίπολη (105, 123, 129, 161), Τρίπολη - Καλαμάτα (Καλογερικό - Μεγαλόπολη - Τσακώνα), Αντίρριο - Ιωάννινα (1, 6 - 8, 8 - 10, 60 - 68, 78 - 79, 183 - 198), Αθήνα - Λαμία (Κόμβος Κηφισιάς, 36 - 37, 92 - 98, 117 - 131, 132, Πέταλο Μαλιακού), Λαμία - Θεσσαλονίκη (216 - 260, 263 - 271, 316, Τέμπη, 410 - 473), Θεσσαλονίκη - Μουδανιά, Θεσσαλονίκη - Καβάλα, Καβάλα - Ξάνθη (31 - 39), Ξάνθη - Κομοτηνή (2 - 25), Κομοτηνή - Αλεξανδρούπολη (5 - 14) και Τρίκαλα - Ιωάννινα (Κατάρα).

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Τροχαίας, το μεγάλο κύμα των εκδρομέων αναμένεται να ξεκινήσει σήμερα. Παράλληλα, από χτες έχει τεθεί σε ισχύ η απαγόρευση κυκλοφορίας των φορτηγών, με ωφέλιμο φορτίο άνω του 1,5 τόνου από τις 3 το μεσημέρι μέχρι τις 9 το βράδυ, όπου συνηθίζεται να υπάρχει μεγάλη κίνηση στα οδικά δίκτυα.

Εκτός της ρύθμισης της κυκλοφορίας, η Τροχαία θα διενεργεί και ελέγχους, κυρίως για την υπερβολική ταχύτητα, την κίνηση στο αντίθετο ρεύμα και την οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι πινακίδες που έχουν αφαιρεθεί δε θα επιστραφούν.

Στα λιμάνια, η κίνηση των τελευταίων πέντε ημερών από το λιμάνι του Πειραιά προς τα νησιά του Αιγαίου, την Κρήτη και τα Δωδεκάνησα παρουσιάζεται μειωμένη σε σχέση με πέρσι, καθώς σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, από το περασμένο Σάββατο μέχρι προχθές, οι αναχωρήσεις άγγιζαν τις 59.000, ενώ πέρσι ήταν 71.000. Αντίστοιχα, στο λιμάνι της Ραφήνας, η κίνηση είναι στα περσινά επίπεδα, αφού έχουν αναχωρήσει, τις τελευταίες πέντε μέρες, περίπου 26.000.

Τέλος, στους σταθμούς των ΚΤΕΛ υπάρχει ιδιαίτερα αυξημένη κίνηση, καθώς τα δρομολόγια προς την επαρχία αναμένεται να γίνουν με πληρότητα που αγγίζει το 95%.

ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
Η κυβέρνηση έκανε το καθήκον της...

ICON

Οι λεονταρισμοί και οι πολύκροτες κορόνες της κυβέρνησης περί διαφάνειας, όπως αυτές εκφράστηκαν και μέσω του νόμου για το «βασικό μέτοχο» αλλά και των αλλαγών στο νόμο για τις αναθέσεις, αποκαλύπτεται πως εντάσσονταν στο πλαίσιο της προσπάθειας να ξαναμοιράσει την τράπουλα και να δημιουργήσει ένα νέο στάτους κβο με τους μεγαλοεργολάβους. Αλλωστε, στις συγκεκριμένες κοινωνικοοικονομικές συνθήκες είναι το μόνο που θα μπορούσε να κάνει, αφού αυτό που εξυπηρετεί είναι τα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου.

Λειτουργώντας, λοιπόν, με αυτήν ακριβώς τη λογική, προχώρησε στην υπογραφή σύμβασης με συνοπτικές διαδικασίες (σ.σ. στην ουσία πρόκειται για απευθείας ανάθεση), για την κατασκευή του τμήματος του προαστιακού σιδηροδρόμου από τον Πειραιά έως τις Τρεις Γέφυρες, με την κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ- ΖΗΜΕΝΣ. Σύμβαση που εκκρεμούσε από την προηγούμενη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ από το 2003. Σημειώνεται ότι όταν η ΝΔ ήταν αντιπολίτευση είχε καταγγείλει την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, όχι μόνο για μη τήρηση των περιβαλλοντικών όρων, αλλά και για διαπλοκή με τα μεγάλα εργολαβικά συμφέροντα επειδή θα ανατιθόταν το έργο στην ίδια κοινοπραξία!

Η συγκεκριμένη εργολαβία, συνολικού προϋπολογισμού 161,4 εκατ. ευρώ (55 δισ. δρχ.), αφορά σε απλή στρώση γραμμών, ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση και κατασκευή των κτιρίων σιδηροδρομικών σταθμών πάνω στην υπάρχουσα χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής, η οποία χωρίζει στα δύο ολόκληρες περιοχές της Αθήνας.

Επιπλέον, πρέπει να σημειωθεί:

  • Το έργο αν και πλέον δεν είναι επείγον αφού πέρασαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες η κυβέρνηση το χειρίζεται ως τέτοιο με αποτέλεσμα να μην προχωρά στην επαναδημοπράτησή του με περιβαλλοντικές μελέτες
  • Η κυβέρνηση δεν κάνει χρήση του νέου μειοδοτικού συστήματος, όπως προβλέπει άλλωστε και ο νέος δικός της νόμος, με το οποίο θα μπορούσε ίσως να πετύχει έκπτωση πολύ μεγαλύτερη
  • Αντίθετα με όλα αυτά υπέγραψε σύμβαση με σχεδόν μηδενική έκπτωση, ανεβάζοντας μάλιστα το κόστος ακόμα περισσότερο αφού θα προσμετρηθούν σε αυτό όλες οι νόμιμες προσαυξήσεις από το 2003 και μετά που εκκρεμεί.

Αν αναφέρουμε τα παραπάνω είναι γιατί αποκαλύπτουν την παραπλανητική τακτική της κυβέρνησης, που προσπάθησε να πείσει τα λαϊκά στρώματα ότι το βασικό πρόβλημα σε σχέση με τα μεγάλα έργα δεν είναι ότι ενισχύουν το κεφάλαιο, αλλά οι αδιαφανείς διαδικασίες ανάθεσης. Αλλά και στη μια και στην άλλη περίπτωση «τη νύφη πληρώνει» ο λαός από την τσέπη του. Να γιατί ο ίδιος με την κοινωνικοπολιτική του δράση πρέπει να θέτει ως στόχο και διεκδίκηση, τα μεγάλα έργα να γίνουν λαϊκή περιουσία.

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα ισχύσουν σήμερα στο κέντρο της Αθήνας από τις 5 το απόγευμα, λόγω της περιφοράς των Επιταφίων. Η διακοπή θα ισχύσει στις οδούς Μητροπόλεως (σε όλο το μήκος της), Πλ. Συντάγματος, Φιλελλήνων (στο τμήμα αυτής μεταξύ της Πλ. Συντάγματος και της Λ. Αμαλίας), Λ. Αμαλίας (από Λ. Ολγας μέχρι και Λ. Β. Σοφίας), Σταδίου (μεταξύ Πεσμαζόγλου και Πλ. Συντάγματος), τη Β. Γεωργίου Α' (σε όλο το μήκος της), Σκουφά (από Ασκληπιού μέχρι πλ. Κολωνακίου). Ακόμα, θα διακοπεί η κυκλοφορία και θα απαγορευτεί η στάθμευση των οχημάτων στην οδό Μητροπόλεως, αύριο από τις 11 μ.μ.

Πυρκαγιά σε τυπογραφείο

Ενας 30χρονος Αλβανός τραυματίστηκε από πυρκαγιά που ξέσπασε προχτές το μεσημέρι σε τυπογραφείο στη Δάφνη, στην οδό Κύπρου κι Ολύμπου. Η πυρκαγιά εκδηλώθηκε στο χώρο με τα διαλυτικά υγρά κι ο υπάλληλος του τυπογραφείου υπέστη σοβαρά εγκαύματα. Στην κατάσβεσή της συμμετείχαν εφτά πυροσβέστες με τρία οχήματα. Τα αίτια παραμένουν ακόμα άγνωστα και διενεργείται προανάκριση.

Φασιστοειδείς προκλήσεις

Στα γραφεία της ΠΕΑΕΑ Καισαριανής, τόλμησαν φασιστοειδή, τα ξημερώματα της 24/4/2005, να πετάξουν πρόχειρες προκηρύξεις με τα εμετικά τους φασιστικά αντικομμουνιστικά συνθήματα που ήταν γραμμένα, πρόχειρα, με μαρκαδόρο και με το σήμα της «Χρυσής Αυγής» και τα αρχικά «ΕΚΑ-ΕΔΕΣ». Με ανακοίνωσή - καταγγελία της η Διοικούσα Επιτροπή του Παραρτήματος ΠΕΑΕΑ Καισαριανής υπογραμμίζει: Αν νομίζουν ότι θα μας τρομοκρατήσουν πλανώνται οικτρά. Τα μαλλιά μας ήταν μαύρα και άσπρισαν με κάτι τέτοια!



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ