ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 29 Απρίλη 2005
Σελ. /28
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
«Χορηγοί» και στον Ιερό Βράχο!!!

Χάνει κάθε μέτρο πια η κυβέρνηση

Από τις εργασίες αναστήλωσης του Ασκληπιείου

Eurokinissi

Από τις εργασίες αναστήλωσης του Ασκληπιείου
Στους «χορηγούς» προτίθεται η κυβέρνηση να «παραδώσει» ακόμη και τα αναστηλωτικά έργα των μνημείων στην Ακρόπολη, όπως προκύπτει από ανακοίνωση του ΥΠΠΟ, με αφορμή απολογιστικά στοιχεία για τα εν λόγω έργα, από το 1975 που ξεκίνησαν μέχρι και το 2004!

Αν και η ανακοίνωση του ΥΠΠΟ «χρεώνει» την «πρόταση» για την εμπλοκή των «χορηγών» στο έργο, στην Υπηρεσία Συντήρησης Μνημείων Ακροπόλεως (ΥΣΜΑ) και στον πρόεδρο της Επιτροπής Συντήρησης Μνημείων Ακροπόλεως (ΕΣΜΑ), είναι γνωστή και δηλωμένη η πρόθεση της κυβέρνησης να παραδώσει - με κάθε τρόπο - ακόμη και το «σκληρό πυρήνα» της διαχείρισης της πολιτιστικής κληρονομιάς στους ιδιώτες, άρα οι υπηρεσίες είναι αυτές που παίρνουν πολιτική «γραμμή» ...και ύστερα «προτείνουν».

«Είναι γνωστό ότι η στάση του κ. Τατούλη είναι κατ' αρχήν θετική» στις χορηγίες, λέει η ανακοίνωση συνεχίζοντας τον εμπαιγμό. Απλά, ζήτησε «πλαίσιο», «κανόνες» και «προϋποθέσεις και τις υποχρεώσεις των συμβαλλομένων» για να συνταχθούν από ΥΣΜΑ και ΕΣΜΑ και να συζητηθούν στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, «με την επιπλέον υπόδειξη ότι μέχρι σήμερα οι δαπάνες χρηματοδοτούνται από το υπουργείο Πολιτισμού και την Ευρωπαϊκή Ενωση, οπότε η δημοσιότητα που θα δίνεται στους χορηγούς δε θα είναι δυνατόν να καλύπτει την προσφορά των φορέων της κύριας χρηματοδότησης». Σε κάθε περίπτωση όμως, θα υπάρχει αυτή η δημοσιότητα των «χορηγών» και μάλιστα σε σχέση με το κορυφαίο μνημείο της χώρας!

Κατά τ' άλλα, από τα στοιχεία της ΥΣΜΑ προκύπτει ότι από το 1975 μέχρι το τέλος του 2004 ολοκληρώθηκε το 36% «του φυσικού αντικειμένου αποκατάστασης για τον Παρθενώνα», το 100% για το Ερεχθείο, το 50% για τα Προπύλαια, το 65% για το ναό της Αθηνάς Νίκης, το 30% των εργασιών για τη συντήρηση της επιφανείας, το 50% για τα διάσπαρτα μέλη και μόλις το 8% για τα τείχη.

Από το 1992 μέχρι το τέλος του 2004, όταν φορείς υλοποίησης των έργων στην Ακρόπολη ήταν διαδοχικά το Ταμείο Διαχείρισης Πιστώσεων Εκτέλεσης Αρχαιολογικών Εργων (ΤΔΠΕΑΕ) και η ΥΣΜΑ, έχουν δαπανηθεί συνολικά 30.609.688 ευρώ, ή 2,6 εκατ. ευρώ ετησίως. Σύμφωνα με την εκτίμηση της ΥΣΜΑ, απαιτούνται ακόμη 16 χρόνια και περίπου 70 εκατ. ευρώ για να ολοκληρωθούν τα έργα.

ΔΙΑΝΟΜΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΕ
«Μονοκρατορία» των ΗΠΑ

Η κυριαρχία των ΗΠΑ στον οπτικοακουστικό τομέα, και πιο συγκεκριμένα στον τομέα της παραγωγής και διανομής κινηματογραφικών ταινιών, προκύπτει και από τα στοιχεία για τις εταιρίες του χώρου σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ενωσης που δημοσιοποίησε το Ινστιτούτο Οπτικοακουστικών Μέσων (ΙΟΜ).

Οπως προκύπτει από τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Οπτικοακουστικού Παρατηρητηρίου (ΕΟΠ) - που εκπροσωπείται στην Ελλάδα από το ΙΟΜ - για το 2000, για το οποίο υπάρχει συνολική εικόνα, στον τομέα της διανομής υπήρχαν στην Ευρωπαϊκή Ενωση 400 εταιρίες, από τις οποίες οι 352 ήταν ευρωπαϊκής ιδιοκτησίας και οι 48 ελεγχόμενες από τις ΗΠΑ. Σύμφωνα με τα στοιχεία, «τα περιθώρια κέρδους των ευρωπαϊκών εταιριών έπεσαν κάτω από το μηδέν (-2%), ενώ αντίθετα οι εταιρίες που ελέγχονται από τις ΗΠΑ παρέμειναν γύρω στο 3%».

Το ΕΟΠ διαπιστώνει ότι «χαρακτηριστικό» του ευρωπαϊκού οπτικοακουστικού τομέα είναι η «κατακερματισμένη φύση του, που αποτελείται σχεδόν συνολικά από μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες πολλές φορές δεν καταφέρνουν να επιβιώσουν για μεγάλο χρονικό διάστημα σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον (...) Πολλές εταιρίες παραγωγής εμφανίζονται για τη δημιουργία μίας και μόνο ταινίας, ενώ όσον αφορά τη διαφάνεια στα οικονομικά στοιχεία (...) μεγάλες εταιρίες δε δημοσιοποιούν τους ισολογισμούς τους».

Οι 100 πιο «εύρωστες» οικονομικά εταιρίες στην ΕΕ προέρχονται από τις μεγάλες χώρες: Γαλλία (54 εταιρίες), Μ. Βρετανία (22), Ιταλία (10), Ισπανία (7) και Γερμανία (4). Τα «σκήπτρα» οι μεγάλες χώρες τα κρατούν και στη διανομή αν και οι διαφορές μεταξύ τους είναι πιο «ισορροπημένες». Ετσι, η κατανομή των εταιριών διανομής ανά χώρα, για τις 50 πρώτες εταιρίες διανομής έχει ως εξής: Μ. Βρετανία και Ισπανία (9 εταιρίες), Γαλλία (8), Γερμανία (6). Στους εν λόγω καταλόγους δεν υπάρχουν ελληνικές εταιρίες, αν και δραστηριοποιούνται περισσότερες από 100.

Το ΙΟΜ «πλέκει» το «εγκώμιο» στο επικουρικό πρόγραμμα «MEDIA» της ΕΕ - το οποίο ωστόσο δραστηριοποιείται στο πλαίσιο της ανάπτυξης της ανταγωνιστικότητας του οπτικοακουστικού κεφαλαίου της ΕΕ σε σχέση με αυτό των ΗΠΑ - και ομολογείται ότι έχει «στόχο την ενδυνάμωση της θέσης των εταιριών παραγωγής αλλά και τη δημιουργία καλύτερων, περισσότερο ανταγωνιστικών ταινιών που σίγουρα θα αποτελέσουν ώθηση για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του ευρωπαϊκού τομέα, τόσο με όρους οικονομικούς, όσο και πολιτιστικούς».

Φυσικά, περισσότερο «ανταγωνιστικές» ευρωπαϊκές ταινίες για να «χτυπηθούν» οι ΗΠΑ μόνο «πολιτιστικούς» όρους δεν πρόκειται να ικανοποιήσουν.

Με τραγούδια και ψυχή

Τραγούδια, στιχάκια, νούμερα, άνθρωποι ανακατεύτηκαν σε ένα μαγικό σέικερ και «αποθηκεύτηκαν» σε ένα αναζωογονητικό «Μπιμπερό». Ο λόγος για τη φετινή πετυχημένη παράσταση του συνθέτη - σκηνοθέτη Σταμάτη Κραουνάκη και της ομάδας «Σπείρα - Σπείρα», που θα συνεχίζει τις παραστάσεις του στην «Αθηναΐδα» (Καστοριάς 34-36, Βοτανικός, τηλ. 210.3480.000), μέχρι τις 21/5. Ενα θέαμα τραγουδιών για του «έρωτα τα βράδια τ' αξημέρωτα», όπου συνυπάρχουν καινούρια τραγούδια, αλλά και «δάνεια κι ερωτικές φωνές από όλο το φάσμα του ελληνικού τραγουδιού». Ταγκό, τσιφτετέλια, χασάπικα, μπαλάντες, τα πιο ερωτικά τραγούδια του Στ. Κραουνάκη, μέσα από τις ερμηνείες της «Σπείρα - Σπείρα», που «ανεβάζει τον πήχη» στη διασκέδαση. Παραστάσεις κάθε Παρασκευή, Σάββατο (10 μμ), Κυριακή, Δευτέρα (8.30 μμ).

Στο μεταξύ, για τρεις ακόμα Τετάρτες (μέχρι 18/5) θα συνεχίζεται, στην «Αθηναΐδα», «Το ραντεβού της Τετάρτης». Το λαϊκό ρεσιτάλ της Δήμητρας Παπίου, που φέρει τη σφραγίδα του Στ. Κραουνάκη, στη διάρκεια του οποίου η Δ. Παπίου ξεδιπλώνει τριάντα ένα λαϊκά τραγούδια. Τριάντα ένα «βήματα», που οδήγησαν στη δημιουργία ενός μουσικού μονολόγου ψυχής μιας «γυναίκας που δε θέλει πια να ζει με αναμνήσεις, μιας σύγχρονης ηρωίδας απλής, καθημερινής...».

Οι υπηρεσίες... κωλύονται

«Το έκτακτο προσωπικό του ΥΠΠΟ προσλαμβάνεται για συγκεκριμένα έργα, στο πλαίσιο της εκτέλεσης έργων με αυτεπιστασία και αμείβεται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων από τις πιστώσεις των έργων αυτών. Το υπουργείο Πολιτισμού έχει αποστείλει τις προτάσεις του στο υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών και αναμένονται οι σχετικές εγκρίσεις. Επειδή, όμως, στις αρχές κάθε οικονομικού έτους συσσωρεύονται τα προγράμματα όλων των υπουργείων, η έγκριση απαιτεί κάποιο χρόνο. Οι Υπηρεσίες, οι οποίες διαχειρίζονται τα έργα, το γνωρίζουν, εφόσον η δυσκολία αυτή εμφανίζεται κάθε χρόνο αυτή την εποχή και αντιμετωπίζουν το θέμα με την ανάλογη διαχείριση των έργων και με την προκαταβολή, που έχουν τη δυνατότητα να λάβουν στην αρχή του χρόνου.

Επομένως, το πρόβλημα παρουσιάζεται σε λίγες μόνον Υπηρεσίες. Λυπούμεθα για την ταλαιπωρία των εργαζομένων αυτών και τους διαβεβαιώνουμε ότι γίνονται όλες οι απαραίτητες ενέργειες για να λυθεί γρήγορα η εκκρεμότητα».

Αυτή την απίστευτα κυνική δήλωση έκανε ο υφυπουργός Πολιτισμού, Π. Τατούλης, για τα καθυστερημένα μηνιάτικα των συμβασιούχων του υπουργείου του! Τώρα «ησύχασαν» κ. Τατούλη οι εργαζόμενοι, αφού ξέρουν ότι έχουν απλήρωτους λογαριασμούς και δάνεια επειδή «δυσκολεύονται»... οι «υπηρεσίες» σας. Είναι καιρός οι εργαζόμενοι να πάρουν τα μέτρα τους και να ενώσουν την πάλη τους με το αγωνιστικό ταξικό εργατικό κίνημα.

ΤΟ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ και η Αττική Πολιτιστική Εταιρεία, οργανώνουν δύο εκδηλώσεις με θέμα «Ας μιλήσουμε για Δημοκρατία», παρουσιάζοντας δυο σημαντικούς καλλιτέχνες. Τον θεατρικό σκηνοθέτη, συγγραφέα και ηθοποιό Στίβεν Μπέρκοφ και τον κινηματογραφικό σκηνοθέτη και εικαστικό Πίτερ Γκριναγουέι στο Μουσείο Μπενάκη (Πειραιώς 138). Ο Στ. Μπέρκοφ θα συναντήσει το ελληνικό κοινό στις 9/5 (8 μμ). Ο Πίτερ Γκριναγουέι, μετά την παρουσίαση του εικαστικού έργου και της όπεράς του «100 αντικείμενα που αντιπροσωπεύουν τον κόσμο», στη Θεσσαλονίκη (1998), έρχεται στην Ελλάδα για να συναντήσει το ελληνικό κοινό στις 10/5 (9 μμ).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ