Οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ εδώ και χρόνια έχουν αναλωθεί σε μία ακατάσχετη προπαγάνδα για την καθιέρωση της εκτέλεσης των δημοσίων έργων με τη λεγόμενη μέθοδο της «αυτοχρηματοδότησης» και των «συμβάσεων παραχώρησης».
Κι αυτό, όταν αποδείχτηκε περίτρανα ότι με τις παρόμοιες ληστρικές συμβάσεις που εφαρμόστηκαν στη χώρα μας (Αεροδρόμιο Σπάτων, Ρίο - Αντίρριο και Αττική Οδός) ο λαός αναγκάζεται να πληρώνει διπλά και τρίδιπλα - και για την κατασκευή και για τη λειτουργία με πανάκριβα διόδια και τέλη - ώστε να εξασφαλιστούν τα συνεχή και υπέρογκα κέρδη του κεφαλαίου.
Οπως είναι γνωστό μάλιστα, για μία απ' αυτές - τη σύμβαση για την Αττική Οδό - ακόμη και η εισαγγελική αρχή τη χαρακτήρισε λεόντεια...
Ωστόσο, η κυβέρνηση, θέλοντας να εξυπηρετήσει ακόμη περισσότερο τα συμφέροντα του κεφαλαίου, επιδιώκει να παγιώσει το σύστημα αυτό, ακόμη και στα μικρά έργα, όπως προκύπτει από το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομίας για τις Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Κι όλα αυτά σε πείσμα όχι μόνο της κοινής λογικής, των αναγκών του λαού, αλλά και της διεθνούς πρακτικής, όπως αποκαλύφθηκε στο πρόσφατο Πανευρωπαϊκό Συνέδριο που διοργάνωσε η Πανελλήνια Ομοσπονδία των Μηχανικών που εργάζονται στο Δημόσιο (ΕΜΔΥΔΑΣ).
«Ο κίνδυνος να εγκαταλειφθούν χρήσιμα και απαραίτητα έργα και να προωθηθούν μόνο όσα είναι συμφέροντα για τους ιδιώτες, με βάση την ανταποδοτικότητα, είναι ορατός», τόνισε συγκεκριμένα ο Γάλλος σύνεδρος Ρ. Ρουσιέρ. Παράλληλα υπογράμμισε ότι ακόμη και η «Πράσινη Βίβλος» της ΕΕ επισημαίνει ότι «οι ΣΔΙΤ δεν είναι πανάκεια για την κάλυψη των ελλειμμάτων σε υποδομές, ιδίως σε χώρες με σημαντικά οικονομικά ελλείμματα», όπως η δική μας.
Φαίνεται πως κάποιοι εδώ είναι βασιλικότεροι του βασιλέα. Ή, μάλλον,... νεοφιλελευθερότεροι του νεοφιλελευθερισμού!..
Στο ίδιο συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας ΕΜΔΥΔΑΣ ειπώθηκαν και ορισμένα ακόμη ενδιαφέροντα στοιχεία, σχετικά με τα πολεοδομικά γραφεία. Τα τελευταία, λοιπόν, υπολειτουργούν, καθώς σε ποσοστό 68% δε διαθέτουν το προβλεπόμενο προσωπικό λειτουργίας, ενώ σε 18 πολεοδομικά γραφεία δεν υπάρχει ούτε ένας διπλωματούχος πολιτικός μηχανικός για να ελέγξει τα σχέδια και να εκδώσει τις οικοδομικές άδειες! Οπως τονίστηκε, η επιχείρηση πολεοδομικής ανασυγκρότησης της χώρας, που ξεκίνησε επί υπουργίας Αντώνη Τρίτση, στο τότε ΥΧΟΠ, δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη κι ας έχουν περάσει 20 και πλέον χρόνια. Τελευταία είναι, επίσης, η χώρα μας, μεταξύ όλων των κρατών - μελών της ΕΕ, σε ό,τι αφορά στη στελέχωση των δημοσίων τεχνικών υπηρεσιών με διπλωματούχους πολιτικούς μηχανικούς, όπως και στο ύψος των αμοιβών των διπλωματούχων πολιτικών μηχανικών δημοσίων υπαλλήλων.
Κι έτσι, έχει αναλάβει η «ελεύθερη αγορά», να... λύσει τα κάθε λογής προβλήματα θα συμπληρώναμε εμείς...