Eurokinissi |
Ας έρθουμε, όμως, στο πιο πρόσφατο περιστατικό. Ηταν 6:10 το απόγευμα του Σαββάτου, όταν κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες, τέσσερα αυτοκίνητα συγκρούστηκαν μεταξύ τους με αποτέλεσμα να ξεκληριστεί μία πενταμελής οικογένεια και να χάσουν τη ζωή τους άλλα τέσσερα άτομα. Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία που έχει συλλέξει η αστυνομία, στο 201 χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Αθηνών - Λαμίας, κοντά στην Αλαμάνα, το αυτοκίνητο που οδηγούσε η Σοφία Κακλαμάνου συγκρούστηκε με το τζιπ του Κωνσταντίνου Παπαδόπουλου, 28 ετών, στο ίδιο ρεύμα κυκλοφορίας από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη. Αμέσως, το όχημα της Κακλαμάνου πέρασε από το άκρο δεξιό του δρόμου στο αντίθετο ρεύμα όπου και συγκρούστηκε μετωπικά με το αυτοκίνητο που οδηγούσε ο Δημήτρης Γεωργόπουλος, ενώ επάνω σε αυτά έπεσε ένα ακόμα όχημα.
«Είμαι υποχρεωμένος να πω ότι θεωρώ αδιανόητο αυτό που γίνεται, με περισσή ευκολία και αισχρό τρόπο, να αποδίδουν ευθύνες για το θάνατο 9 συνανθρώπων μας σε ανθρώπους που δεν τις έχουν. Δεν είναι δυνατόν έργα που δεν έγιναν επί 20 χρόνια, να ζητούν να γίνουν μέσα σε μόλις 15 μήνες. Και αν χρησιμοποιών σκληρές εκφράσεις, είναι επειδή οι κατηγορίες είναι βαριές, ασήκωτες και ανυπόστατες». Τη δήλωση αυτή έκανε χτες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς, προσπαθώντας να απαντήσει σε δικαιολογημένα δημοσιεύματα, σύμφωνα με τα οποία «οι καθυστερήσεις των έργων σκοτώνουν» και επιχειρώντας να αποσείσει τις ευθύνες και της σημερινής κυβέρνησης.
Απαιτείται, λοιπόν, να υπενθυμίσουμε στον υπουργό ότι:
Και βέβαια δεν μπορεί παρά να συμφωνήσει κανείς ότι «τα αποτελέσματα μιας σύγκρουσης δύο αυτοκινήτων με την ευθύνη μίας οδηγού, θα ήταν ασφαλώς μικρότερα αν υπήρχε ο σύγχρονος δρόμος με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και με διαχωριστικό διάζωμα», όπως είπε ο υπουργός. Μόνο που αυτό, το νωρίτερο που θα γίνει πλέον, σύμφωνα με τα λεγόμενά του, είναι το 2008 και όχι κατά μήκος ολόκληρου του «πετάλου», αφού το τμήμα Στυλίδα - Ράχες παραπέμπεται και πάλι στις «συμβάσεις παραχώρησης».
Ο υπουργός δήλωσε επίσης ότι στο Μαλιακό μπήκαν 10 κάμερες που λειτουργούν όλο το 24ωρο - μόνο δεν προλαμβάνουν, αλλά αρκούνται στην καταγραφή των δυστυχημάτων... Τέλος, δήλωσε ότι στο υπάρχον δίκτυο με μια λωρίδα ανά κατεύθυνση δεν μπορούν να μπουν διαχωριστικές μπάρες, αφού οι συγκοινωνιολόγοι κρίνουν ότι θα είναι πολύ πιο επικίνδυνο για τους οδηγούς.
Πάνω στην προβλήτα του λιμανιού της Πάρου έπεσε το μεσημέρι του περασμένου Σαββάτου 9 του μήνα το επιβατηγό - οχηματαγωγό ακτοπλοϊκό πλοίο «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ» φορτωμένο «φουλ» από επιβάτες. Το σχετικό δελτίο Τύπου του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας κάνει λόγο μόνο για την πρόσκρουση, όμως επώνυμες καταγγελίες επιβατών, αναφέρουν ότι πριν το καράβι πέσει πάνω στο λιμάνι είχε υποστεί μπλακ άουτ! Και όχι μόνο αυτό.
Από το ίδιο το δελτίο του ΥΕΝ προκύπτει ότι από την πρόσκρουση, στο πλοίο «προκλήθηκε ρήγμα - βαθούλωμα στο πρυμναίο προστατευτικό ζωνάρι» του. Ομως παρά το πρόβλημα και το βεβαιωμένα πια καταπονημένο, αλλά και γέρικο πλοίο (έτος κατασκευής 1974), με ευθύνη των λιμενικών αρχών και του ΥΕΝ, το «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ» δεν έχει σταματήσει ούτε λεπτό αυτό το αδιάκοπο «πήγαινε - έλα» για να εκτελέσει τα δρομολόγιά του μεταφέροντας χιλιάδες ανθρώπους. Προφανώς για να μη χάσει κανένα φράγκο η Hellenic Seaway πλοιοκτήτρια εταιρία και του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ». Δεν του δόθηκε εντολή για απαγόρευση απόπλου ούτε ακόμα την ίδια την ημέρα της πρόσκρουσης!
Απλώς επιθεωρήθηκε «άρπα - κόλλα» από τοπικό κλιμάκιο του Κλάδου Επιθεώρησης και τα ύφαλά του από... ιδιώτη δύτη και απέπλευσε κανονικά. Ετσι, χτες τα ξημερώματα, επέστρεψε κανονικά στο λιμάνι του Πειραιά και στις 8 το πρωί, δηλαδή δύο περίπου ώρες αργότερα, απέπλευσε για Πάρο - Νάξο - Ιο - Θήρα, θα επιστρέψει από τα ίδια λιμάνια και σήμερα στις 8 το βράδυ θα αποπλεύσει πάλι για Πάρο - Νάξο - Εύδηλο Ικαρίας - Καρλόβασι - Βαθύ και πάει λέγοντας! Αξίζει να σημειωθεί ακόμα ότι κατά το ΥΕΝ ο αριθμός των επιβατών την ημέρα του ατυχήματος του πλοίου, ήταν 1.840 επιβάτες. Ομως επίσης καταγγελίες επιβατών, αναφέρουν ότι ήταν πάνω από 2.000 άτομα. Μάλιστα, όπως ειπώθηκε χαρακτηριστικά «δεν είχε ούτε γωνίτσα για να καθίσεις»!