ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 31 Αυγούστου 2005
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΟΙΚΟΔΟΜΩΝ ΑΘΗΝΑΣ
Αναγκαιότητα η ενίσχυση των ταξικών δυνάμεων

Εντείνεται η μάχη για τη Γενική Εκλογοαπολογιστική Συνέλευση και τις εκλογές

Η αφίσα του Συνδικάτου για τους μετανάστες συναδέλφους «στολίζει» καθημερινά όλο και περισσότερα γιαπιά και εργοτάξια
Η αφίσα του Συνδικάτου για τους μετανάστες συναδέλφους «στολίζει» καθημερινά όλο και περισσότερα γιαπιά και εργοτάξια
Στα γιαπιά και στα καφενεία, με την προκήρυξη του συνδικάτου στο χέρι και την αφίσα παραμάσχαλα, για να φτάσει παντού το κάλεσμα τόσο για τη Γενική Εκλογοαπολογιστική Συνέλευση, στις 11 Σεπτέμβρη, στις 9 το πρωί, στο θέατρο Περοκέ, όσο και για τις εκλογές της νέας διοίκησης που θα ξεκινήσουν αρχές Οκτώβρη, βρίσκονται καθημερινά τα μέλη του Συνδικάτου Οικοδόμων Αθήνας.

Βασικός στόχος είναι να βγουν οι ταξικές δυνάμεις του κλάδου ακόμα πιο ενισχυμένες από τις επικείμενες εκλογές, να δυναμώσει το μέτωπο της αντίστασης και ρήξης με την κυρίαρχη πολιτική. Αλλά και να είναι οι μαζικότερες εκλογές που έχουν γίνει ως τα σήμερα, να γίνουν νέα βήματα στη μαζικοποίηση του συνδικάτου, να γραφτούν νέα μέλη.

Στις οικοδομές της Καλλιθέας, βρέθηκε χτες το πρωί συνεργείο με επικεφαλής τον Γ. Φιλιούση, μέλος της διοίκησης του συνδικάτου. «Μαστόρια καλημέρα!..». Η κουβέντα δεν αργούσε ν' αρχίσει: «Τώρα "πέρασαν" - κατακαλόκαιρο - το νόμο για να δουλεύουμε 12 ώρες... Θέλουν να δουλεύουμε απ' το πρωί ως το βράδυ...». Τίποτα δε χαρίζεται, σημειώνουν οι συνδικαλιστές. «Πώς νομίζεις ότι δώσανε το 8ωρο; Και το ΙΚΑ, δεν υπήρχε πάντα...». Η θέση του κάθε εργάτη είναι στο συνδικάτο: «Το δίκιο μου δε θα το βρω εγώ μόνος μου... Ούτε κι ο συνάδελφος θα το βρει μόνος του... Να αγωνιστούμε... Κι όσοι δεν είναι στο συνδικάτο, να γίνουν μέλη του...».

Ο Ηλίας, 33 χρόνων, από την Αλβανία, αφήνει για λίγο το κομπρεσέρ και μιλά στο «Ρ» γι' αυτό που του έχει προσφέρει το συνδικάτο: «Στήριξη στο χώρο όπου δουλεύουμε, για τα λεφτά, για την ασφάλεια. Αν τα συνδικάτα είναι μακριά, οι άλλοι (σ.σ. οι εργοδότες) κάνουν ό,τι θέλουν...». Το πόσο φτηνή είναι για την εργοδοσία η ζωή του εργάτη «εικονίζεται» στον 21χρονο Κλόμπι, επίσης απ' την Αλβανία: Στέκεται πάνω απ' το κενό, πατώντας σ' ένα μαδέρι πλάτους μόλις 30 εκατοστών. «Είναι δύσκολα τα πράγματα. Ανεβαίνουμε και πιο ψηλά, έξω... Και μας "κυνηγάνε" όλην την ώρα, "κάνε αυτό - κάνε εκείνο"...».

Για σήμερα, οι εξορμήσεις συνεχίζονται:

  • Στο Αιγάλεω, το τοπικό παράρτημα θα βρεθεί το πρωί στα γιαπιά και το απόγευμα στα καφενεία του κεντρικού Χαϊδαρίου.
  • Στο Βύρωνα, στο Γαλάτσι, στο δήμο Ζωγράφου, στην Ηλιούπολη, στην Καλλιθέα, τα τοπικά παραρτήματα θα βρεθούν το απόγευμα, σε καφενεία των αντίστοιχων περιοχών.
  • Σε Κυψέλη και Μπραχάμι, το πρωί στα γιαπιά και το απόγευμα στα καφενεία της περιοχής.
  • Στα Νέα Λιόσια, το πρωί στα γιαπιά της Παλατιανής και των Νέων Λιοσίων.
ΟΔΗΓΙΑ ΤΗΣ ΕΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΛΙΜΕΝΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
Τα δίνουν όλα στους ιδιώτες

Καταψήφισε το ΚΚΕ τη σχετική οδηγία στην αρμόδια Επιτροπή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου

Στη διαμόρφωση νέων αντιλαϊκών μέτρων για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, την κερδοφορία του ευρωενωσιακού κεφαλαίου, προχωρά ο μηχανισμός της Ευρωπαϊκής Ενωσης, με την ενεργό συμμετοχή και της ελληνικής κυβέρνησης. Στο επίκεντρο της συζήτησης της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, που συνεδρίασε στις 29-30 του Αυγούστου στις Βρυξέλλες, βρέθηκε μεταξύ άλλων η οδηγία για την «Πρόσβαση στην αγορά λιμενικών υπηρεσιών».

Πρόκειται για την οδηγία με την οποία προωθείται η ένταση του ανταγωνισμού εντός και μεταξύ των λιμανιών της Κοινότητας, καθώς και με λιμάνια τρίτων χωρών, το ξεπούλημα των λιμανιών στους ιδιώτες, η «ευελιξία» στην αγορά εργασίας για τη μείωση του εργατικού «κόστους». Δηλαδή, το χτύπημα των μισθολογικών, εργασιακών και κοινωνικών δικαιωμάτων των εργαζομένων στα λιμάνια, στα καράβια και στους συναφείς κλάδους των μεταφορών, για την αύξηση των κερδών των ναυτιλιακών εταιριών, των μονοπωλιακών επιχειρηματικών ομίλων και γενικότερα του κεφαλαίου που δραστηριοποιείται στις μεταφορές.

Με την αλλαγή του τίτλου της οδηγίας από πρόταση που αφορά «την πρόσβαση στις λιμενικές υπηρεσίες», σε οδηγία γενικά για τους «θαλάσσιους λιμένες» και μια σειρά από τροπολογίες, επιδιώκεται το ξεπούλημα των λιμανιών και η ένταση της εκμετάλλευσης των εργαζομένων, ενισχύεται ο αντιδραστικός αντιλαϊκός χαρακτήρας της οδηγίας για τη μεγιστοποίηση της κερδοφορίας των μονοπωλίων.

Κατά τη διάρκεια της ακρόασης της Επιτροπής Μεταφορών στις 14 του Ιούνη 2005, διαφώνησαν με την οδηγία οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στα λιμάνια, στα καράβια, στους συναφείς κλάδους των μεταφορών αλλά και εκατομμυρίων εργαζομένων που χρησιμοποιούν τις λιμενικές υπηρεσίες και τα λιμάνια. Φυσικά, συμφώνησαν οι εκπρόσωποι των ναυτιλιακών εταιριών και των επιχειρήσεων φορτοεκφόρτωσης, προφανώς γιατί με τη σχετική οδηγία υπηρετούνται τα συμφέροντά τους, η διασφάλιση και αύξηση των κερδών του κεφαλαίου.

Η προώθηση της οδηγίας θα επιφέρει ισχυρό πλήγμα στα μισθολογικά και κοινωνικά δικαιώματα των εργαζομένων. Θα διωχθούν χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Επιπρόσθετα, θα αυξηθεί το κόστος, θα χειροτερεύσει ακόμη περισσότερο η ποιότητα των λιμενικών υπηρεσιών και θα αυξηθούν οι κίνδυνοι για ατυχήματα. Τα λιμάνια είναι στρατηγικής σημασίας τομείς για την άμυνα και την οικονομική ανάπτυξη των χωρών. Γι' αυτό πρέπει να είναι δημόσια - κοινωνική ιδιοκτησία.

Τις θέσεις του ΚΚΕ διατύπωσε στη συνεδρίαση ο ευρωβουλευτής του Κόμματος Γιώργος Τούσσας, ο οποίος, αφού ζήτησε την απόσυρση της οδηγίας, καταψήφισε τις σχετικές νομοθετικές ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στις οδηγίες και στις γνωμοδοτήσεις της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Ο Γ. Τούσσας κάλεσε τους εργαζόμενους να μη νομιμοποιήσουν την αντιλαϊκή πολιτική της ΕΕ, της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ και να παλέψουν για:

  • Λιμάνια δημόσια, οργανικά ενταγμένα σε μια πολιτική φιλολαϊκής αντιμονοπωλιακής ανάπτυξης
  • Λιμάνια να στηρίζουν και να υπηρετούν τις κοινωνικές ανάγκες στο νησιωτικό σύμπλεγμα. Να συμβάλλουν στην οικονομική και παραγωγική ανάπτυξη της χώρας με κριτήριο τις ανάγκες του εργαζόμενου λαού και όχι το καπιταλιστικό κέρδος
  • Εργαζομένους με σταθερή - μόνιμη δουλιά, εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα που να ικανοποιούν τις σύγχρονες ανάγκες της εργατικής, λαϊκής οικογένειας
  • Το ΚΚΕ αγωνίζεται και συμβάλλει με όλες του τις δυνάμεις για την ανασυγκρότηση και κλιμάκωση της πάλης του εργατικού κινήματος, για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής και των φορέων της, για αλλαγές ριζικές στην οικονομία και στο επίπεδο της εξουσίας, για να μετατραπούν τα λιμάνια σε λαϊκή περιουσία μέσα στα πλαίσια της Λαϊκής Οικονομίας που αποτελεί τη μόνη λύση-διέξοδο σε όφελος της λαϊκής ευημερίας.
ΟΑΣΑ
Στάσεις εργασίας

Στάσεις εργασίας πραγματοποιούν αύριο Πέμπτη 1 Σεπτέμβρη οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΑ, απαιτώντας την εφαρμογή της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας του 2005. Με απόφαση του Συνδικάτου, τα λεωφορεία της Αθήνας θα μείνουν ακινητοποιημένα από την έναρξη της βάρδιας μέχρι τις 8 π.μ. και από τις 9 μ.μ. έως τη λήξη της βάρδιας. Την Πέμπτη 8 Σεπτέμβρη οι εργαζόμενοι θα πραγματοποιήσουν Γενική Συνέλευση με θέμα τη ΣΣΕ και τις εξελίξεις στις αστικές συγκοινωνίες. Για το λόγο αυτό εξήγγειλαν για την ίδια μέρα στάση εργασίας από τις 11 π.μ. έως τις 4 μ.μ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ