ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 14 Σεπτέμβρη 2005
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Θάβουν ζωντανή την «Ολυμπιακή»
  • Τη διαδικασία της «εκκαθάρισης εν λειτουργία», φαίνεται να προωθεί τώρα η κυβέρνηση προς μεγάλη χαρά των πολυεθνικών του κλάδου
  • Συνεχίζουν την κοκορομαχία τους ΝΔ και ΠΑΣΟΚ για το ποιος έχει περισσότερες ευθύνες για τη σημερινή εικόνα της εταιρίας

Η διάλυση και το ξεπούλημά της με το κομμάτι είναι, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, η οριστική απόφαση της κυβέρνησης για το τέλος της «Ολυμπιακής». Απλά η κυβέρνηση περιμένει τη σημερινή απόφαση της Κομισιόν, που γνωρίζει βέβαια από καιρό, προκειμένου να τη χρησιμοποιήσει, για να δικαιολογήσει το «μονόδρομο» μιας προειλημμένης απόφασης στα πλαίσια των γενικότερων αναδιαρθρώσεων στον κλάδο των αερομεταφορών.

Εν τω μεταξύ, ενώ οι εργαζόμενοι στην ΟΑ βρίσκονται σε μεγάλη αναστάτωση, η πλειοψηφία της ΟΣΠΑ (ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ), εξακολουθεί να τηρεί στάση συναίνεσης και υποταγής, αντί να οργανώσει την αντίσταση τους, έστω και την ύστατη στιγμή. Ακόμα και οι πιλότοι, οι οποίοι έχουν ταχθεί ανοιχτά υπέρ της ιδιωτικοποίησης της εταιρίας, με χτεσινή τους ανακοίνωση προειδοποιούν με δυναμικές αντιδράσεις, καταγγέλλοντας «εξυπηρέτηση μονοπωλιακών συμφερόντων, εκείνων που διεργάστηκαν την εξόντωση της Ολυμπιακής».

Χτες, οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας συναντήθηκαν με τους γενικούς γραμματείς των υπουργείων Μεταφορών και Απασχόλησης (άραγε για να διαπραγματευτεί τις μετατάξεις των εργαζομένων;), ενώ σήμερα στις 10 π.μ., διοργανώνουν συγκέντρωση στο αεροδρόμιο Σπάτων.

Τα στελέχη της Ενωτικής Συνδικαλιστικής Κίνησης (ΕΣΚ) επανέλαβαν και χτες την πρότασή τους για δυναμικές κινητοποιήσεις (24ωρη απεργία, κλείσιμο των αεροδρομίων κλπ.), ως πρώτη απάντηση στην πολιτική της κυβέρνησης και της ΕΕ για την ιδιωτικοποίηση της εταιρίας. Για την ΕΣΚ, ο δρόμος του αγώνα είναι η μία και μοναδική επιλογή των εργαζομένων και στο πλαίσιο αυτό τους καλούν να ξεπεράσουν τη συμβιβασμένη πλειοψηφία της ΟΣΠΑ και συσπειρωμένοι στις δυνάμεις του ΠΑΜΕ, μέσα από επιτροπές αγώνα, να αντιπαλέψουν αυτή την πολιτική.

Η κυβέρνηση

Σε άμεσο στόχο της κυβέρνησης αναδεικνύεται η προσπάθεια να εξουδετερώσει τις αγωνιστικές αντιδράσεις των εργαζομένων, αποκοιμίζοντάς τους με υποσχέσεις ότι δε θα χάσουν τις δουλιές και τα δικαιώματά τους. Το θέμα συζητήθηκε στη χτεσινή συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής, καθώς μετά τη σημερινή ανακοίνωση της Κομισιόν αναμένεται να συνεδριάσει η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων, για να γράψει τον «επικήδειο» του άλλοτε εθνικού αερομεταφορέα και να ανακοινώσει τη διαδικασία, «εκκαθάριση εν λειτουργία», που θα μοιράσει την περιουσία της κοψοχρονιά στις πολυεθνικές.

Εύλογες απορίες προκαλεί το γεγονός ότι η κυβέρνηση της ΝΔ, συνεχίζοντας την πολιτική του ΠΑΣΟΚ, φαίνεται να ακολουθεί πιστά το δρόμο που της είχαν υποδείξει εδώ και καιρό οι εγχώριοι ανταγωνιστές, προκειμένου να βάλουν στο χέρι το «γίγαντα» των αερομεταφορών. Οι απορίες αυτές ενισχύονται από τη στιγμή που ο ίδιος ο, διορισμένος από τη ΝΔ, πρόεδρος των Ολυμπιακών Αερογραμμών Π. Παπαγεωργίου αποκάλυψε δημόσια, πριν από λίγες μέρες, τις επιδιώξεις και μεθοδεύσεις των ιδιωτών, τονίζοντας ότι «επιθυμία των ανταγωνιστών της ΟΑ είναι το κλείσιμο της εταιρίας ή η εφαρμογή του άρθρου 46Α, δηλαδή, εκκαθάριση εν λειτουργία, ώστε να αγοράσουν επιλεκτικά και σε καλή τιμή περιουσιακά στοιχεία, όπως είναι το σήμα, η φήμη και η πελατεία του κρατικού αερομεταφορέα».

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος που κλήθηκε χτες να σχολιάσει τις θέσεις του προέδρου των ΟΑ απέφυγε να τοποθετηθεί επί της ουσίας, περιοριζόμενος να απαντήσει ότι «επιθυμία όλων των Ελλήνων είναι να μην πληρώνουν κάθε ημέρα 1,5 εκατομμύριο ευρώ». Επίσης, απέφυγε να σχολιάσει την περίεργη... σύμπτωση της ανακοίνωσης από την ιδιωτική αεροπορική εταιρία Aegean Airlines την αγορά - μαμούθ 8 (συν 12) καινούριων αεροσκαφών, προφανώς για να καλύψει το «κενό» της «Ολυμπιακής». Από την πλευρά του ο υπουργός Οικονομίας Γ. Αλογοσκούφης ανέφερε ότι μετά την απόφαση της ΕΕ «θα κινηθούμε σύμφωνα με τους νόμους, αλλά είναι δεδομένο ότι ισχύει στο ακέραιο η δέσμευση του πρωθυπουργού ότι τα εργασιακά δικαιώματα δε θα θιγούν στο ελάχιστον».

Η διοίκηση της ΟΑ, από την πλευρά της, συνεχίζει τις... καθησυχαστικές ανακοινώσεις, μετά την αναστάτωση που προκάλεσαν οι πρωθυπουργικές εξαγγελίες για το μέλλον της εταιρίας. Με στόχο να αποτρέψει και αθρόες ακυρώσεις κρατήσεων, χτες ανακοίνωσε εκ νέου ότι ανεξάρτητα από τη σημερινή απόφαση της ΕΕ, εκτελούνται κανονικά όλες οι πτήσεις, σύμφωνα με το δημοσιευμένο πρόγραμμα.

Κοκορομαχίες

Σε πρώτο πλάνο, βέβαια, βρέθηκε και χτες η επίπλαστη κοκορομαχία μεταξύ ΝΔ και ΠΑΣΟΚ για το ποιος «χαντάκωσε» περισσότερο την «Ολυμπιακή». Η Ρηγίλλης εξέδωσε νέο «non paper» για να υποστηρίξει ότι η «σημερινή τραγική θέση της Ολυμπιακής οφείλεται αποκλειστικά στα λάθη, τις παραλείψεις, τους πειραματισμούς και τις λανθασμένες αποφάσεις των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ». Την υπεράσπιση της πολιτικής του ΠΑΣΟΚ, του κόμματος που επί μια δεκαετία υπονόμευσε, διέλυσε και προετοίμασε το έδαφος για να μπει «λουκέτο» στην «Ολυμπιακή Αεροπορία», ανέλαβε αυτή τη φορά ο Χρ. Βερελής, ο οποίος έχει βάλει και την προσωπική του σφραγίδα στην απαξίωση, συρρίκνωση και το ξεπούλημα της ΟΑ, ως ο τελευταίος υπουργός Μεταφορών των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ. Σε μακροσκελή του δήλωση του, εγκαλεί την κυβέρνηση επειδή κήρυξε άγονο το διαγωνισμό της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ για το ξεπούλημα της εταιρίας, αν και ήταν στο τελικό στάδιο της υπογραφής συμφωνίας, για να καταλήξει, όπως λέει, 18 μήνες μετά να διαπραγματεύεται και πάλι το ξεπούλημά της. Ο εκπρόσωπος Τύπου του Ν. Αθανασάκης κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι ευθύνεται για τη μη ύπαρξη «βιώσιμης λύσης». Πάντως, ο βουλευτής Επικρατείας του ΠΑΣΟΚ Στ. Μάνος, μιλώντας σε ραδιοφωνικό σταθμό ήταν ξεκάθαρος. Ζήτησε το κλείσιμο της ΟΑ, σημειώνοντας ότι οι «εργαζόμενοι δε θα μείνουν στο δρόμο», αφού θα «έχουν διάφορα επιδόματα ανεργίας», αλλά παράλληλα αξίωσε να μην υπάρξουν μετατάξεις των υπαλλήλων της «Ολυμπιακής» σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου...

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
Στην υπηρεσία των πολυεθνικών

Παρέμβαση του Γ. Τούσσα στη συζήτηση για «τον προγραμματισμό της εξωτερικής πολιτικής αερομεταφορών της Κοινότητας»

Την αντιλαϊκή πολιτική της ΕΕ και των αστικών κυβερνήσεων - της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ για τη χώρα μας - κατήγγειλε ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Γιώργος Τούσσας, κατά τη διάρκεια της συζήτησης στην Επιτροπή Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για «τον προγραμματισμό της εξωτερικής πολιτικής αερομεταφορών της Κοινότητας» και την ακρόαση του επιτρόπου Μεταφορών και Τουρισμού Zακ Μπαρό, που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες στις 13 Σεπτέμβρη 2005.

Με την πρόταση της Κομισιόν - τόνισε - καταργείται το δικαίωμα των χωρών να διαπραγματεύονται, σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες, συμβάσεις με τρίτες χώρες, απαιτώντας άμεσα 2.000 υπάρχουσες διμερείς συμφωνίες μεταξύ των 25 κρατών - μελών και τρίτων χωρών να εναρμονιστούν με το Κοινοτικό Δίκαιο!

Αξιοποιείται το δόγμα «AETR» του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου. Ετσι με πρόσχημα τις εσωτερικές νομοθετικές ρυθμίσεις και στις αερομεταφορές στα κράτη - μέλη, αυθαίρετα αποκτάται από την ΕΕ το δικαίωμα να διαπραγματεύεται και να συνάπτει συμφωνίες με τρίτες χώρες, προκειμένου να υπηρετήσει τα συμφέροντα των πολυεθνικών, καταλύοντας κάθε έννοια ανεξαρτησίας και δυνατότητας τα κράτη - μέλη να αξιοποιούν τις εθνικές μεταφορές.

Αρνητικές θα είναι επίσης οι επιπτώσεις για τους εργαζόμενους και τους επιβάτες, αλλά και την ασφάλεια των αερομεταφορών στα κράτη - μέλη, αλλά και στις τρίτες χώρες, αφού θα είναι υποχρεωμένες, εφόσον θέλουν να συνεχιστούν οι διμερείς συμφωνίες, ή να συναφθεί νέα συμφωνία ή να αποδεχτούν επαχθείς όρους που προβάλλουν ευρωενωσιακές μονοπωλιακές επιχειρήσεις που ελέγχουν την αγορά στις αερομεταφορές, οι οποίες λειτουργούν με κριτήριο το κέρδος.

Η κατάργηση της κρατικής επιδότησης στις αγορές των κρατών -μελών και η απελευθέρωση των μεταφορών αποτελούν τους βασικούς άξονες αυτής της αντιλαϊκής πολιτικής.

Οι κρατικές επιδοτήσεις - είπε χαρακτηριστικά ο Γ. Τούσσας - είναι παράνομες όταν δίνονται για την προσωρινή έστω ανακούφιση των εργαζομένων και νόμιμες όταν πρόκειται να χτυπήσουν δικαιώματα των εργαζομένων και να δοθούν ως «προίκα» για την ιδιωτικοποίηση - το ξεπούλημα δημόσιων επιχειρήσεων στην πλουτοκρατία. Ενώ η ανάγκη για κρατικές επιδοτήσεις προκύπτει για να καλυφθούν προβλήματα που δημιουργεί η ίδια η αντιλαϊκή πολιτική, αξιοποιείται για τη χειραγώγηση του εργατικού κινήματος, το χτύπημα των μισθολογικών και κοινωνικών δικαιωμάτων των εργαζομένων και το ξεπούλημα δημόσιων επιχειρήσεων κοινής ωφέλειας στους ιδιώτες.

Με την παρέμβασή του ο Γ. Τούσσας υπογράμμισε ότι χαρακτηριστικά παραδείγματα - θύματα της έντασης του ανταγωνισμού ανάμεσα στις αεροπορικές εταιρίες είναι οι εργαζόμενοι και οι επιβάτες. Οι εργαζόμενοι στη «Sabena», στη «Swiss», στην «Alitalia» και, σε αυτή τη φάση, στην ΟΑ, στην οποία, αφού προηγήθηκε η συρρίκνωση πτητικού έργου, μείωση των αποδοχών και του αριθμού εργαζομένων, προωθούνται χιλιάδες απολύσεις και η ιδιωτικοποίηση της εταιρίας. Χιλιάδες εργαζόμενοι στην «Ολυμπιακή Αεροπορία», ενώ κρατούνται πολλά χρόνια σε πολιτική και εργασιακή ομηρία από τις κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, απειλούνται με απόλυση, γιατί πρόκειται να ιδιωτικοποιηθεί ή να κλείσει η εταιρία, με πρόσχημα ότι δόθηκαν παράνομες κρατικές επιδοτήσεις στην ΟΑ.

Απαντώντας ο επίτροπος Μεταφορών και Τουρισμού Ζακ Μπαρό στις θέσεις που εξέφρασε ο εκπρόσωπος της Ευρωκοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ Γιώργος Τούσσας, υπερασπίστηκε την αντιλαϊκή πολιτική της ΕΕ και εμφανίστηκε ως θεματοφύλακας του ανταγωνισμού, επισημαίνοντας, μεταξύ άλλων, ότι «τις διμερείς συμφωνίες για τις αεροπορικές μεταφορές θα τις υπογράφει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή». Για τις εξελίξεις στην «Ολυμπιακή Αεροπορία», δήλωσε ότι «το ζήτημα των κρατικών επιδοτήσεων μπορεί να κριθεί στο επίπεδο του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου».


Αναγκαστική προσγείωση στο Παρίσι

Προσγείωση ανάγκης σε αεροδρόμιο του Παρισιού, έκανε χτες βράδυ αεροσκάφος της ιδιωτικής αεροπορικής εταιρίας «Aegean», που εκτελούσε ναυλωμένη πτήση από το Μπέρμπιχαμ για Αθήνα. Ο πιλότος του αεροσκάφους, στο οποίο επέβαιναν 116 Αγγλοι, είχε ένδειξη για διαρροή καυσίμων και ζήτησε από τον πύργο ελέγχου στο Παρίσι, να πραγματοποιήσει προσγείωση ανάγκης, κάτι που τελικά έγινε επιτυχώς.

ΑΛΕΚΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ
Με τους εργαζόμενους στο αεροδρόμιο

Η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα σήμερα στις 10.30 π.μ., πριν από την αναχώρησή της για τη Θεσσαλονίκη, θα παρευρεθεί στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας των εργαζομένων στην «Ολυμπιακή» στο χώρο αναχωρήσεων του Αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ