ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 21 Σεπτέμβρη 2005
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΑΓΡΙΝΙΟ
Εκδήλωση για τον Χαρίλαο Φλωράκη

Εργαζόμενοι, νεολαίοι και ευρύτερα λαϊκά στρώματα της πόλης του Αγρινίου ανταποκρίθηκαν μαζικά στο κάλεσμα του Εργατικού Κέντρου Αγρινίου και της ΠΕΑΕΑ στην εκδήλωση που διοργάνωσαν για τον μεγάλο λαϊκό ηγέτη Χαρίλαο Φλωράκη, τη Δευτέρα το απόγευμα στο δημοτικό θέατρο της πόλης.

Στην πλούσια κληρονομιά που άφησε ο Καπετάν Γιώτης στον αγώνα «για να πάρουν εκδίκηση τα όνειρα και να γίνει το όραμα πραγματικότητα» μέσα από την πολύμορφη και πρωτοπόρα αγωνιστική και συνεπή δράση του, η οποία αντανακλά τη σύγχρονη ιστορία του κόμματος της εργατικής τάξης, του ΚΚΕ, αναφέρθηκε στην κεντρική ομιλία του ο Γιώργης Μωραΐτης πρόεδρος της ΠΟΑΟ.

«Αφησε μεγάλο έργο. Προφορικό και γραπτό. Μαγνητοφωνημένο ή τυπωμένο. Την ίδια τη ζωή και τη δράση του, ως μέλος και στέλεχος του ΚΚΕ που το υπηρέτησε 76 χρόνια από διαφορετικές ευθύνες. Από ΟΚΝίτης μέχρι ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και, τέλος, Επίτιμος Πρόεδρος. Εργο ζωντανό που θα εμπνέει, θα διδάσκει, θα φρονηματίζει πάντα και θα καθοδηγεί», επισήμανε ο ομιλητής.

Στην προσωπικότητα του λαϊκού ηγέτη, βετεράνου της Εθνικής Αντίστασης και του ΔΣΕ στάθηκε ο πρόεδρος της ΠΟΑΟ, επισημαίνοντας την εκτίμηση που είχε από την εργατική τάξη, τα μέλη και τα στελέχη του ΚΚΕ, αλλά και από τους πολιτικούς αντιπάλους.

«Αδιαμφισβήτητο το κύρος του στον πολιτικό κόσμο και στην κοινή γνώμη. Αναγνωρισμένη προσωπικότητα στο διεθνές κομμουνιστικό κίνημα», σημείωσε. Και ολοκλήρωσε την ομιλία του με περιστατικά από τη ζωή του Χαρίλαου Φλωράκη, που αναδεικνύουν ότι η πολιτική δράση του «δεν έπαψε να έχει κατάληξη και αφετηρία την εργατική τάξη και την ταξική πάλη».

Σε εξέλιξη ο «ΠΑΡΜΕΝΙΩΝ»

Ξεκίνησε τη Δευτέρα 19 Σεπτέμβρη και ολοκληρώνεται το Σάββατο 24 Σεπτέμβρη, η ετήσια εθνική διακλαδική άσκηση «ΠΑΡΜΕΝΙΩΝ 2005». Είναι άσκηση μεγάλης κλίμακας, η οποία σχεδιάστηκε και διευθύνεται από το ΓΕΕθΑ με τη συνδρομή των Γενικών Επιτελείων Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας και τη συνδρομή συναρμόδιων υπουργείων και πολιτικών φορέων. Η άσκηση διεξάγεται σε ολόκληρο τον ελλαδικό χώρο.

Στα πλαίσια της άσκησης διεξάγεται και άσκηση επιστράτευσης της Πολεμικής Αεροπορίας, ωστόσο επίστρατοι από το Στρατό Ξηράς και το Πολεμικό Ναυτικό δεν κλήθηκαν, καθώς το σενάριο της άσκησης ήταν τέτοιο που δεν άφηνε χρονικά περιθώρια για επιστράτευση. Η άσκηση δε θα έχει τελική φάση, στα πλαίσια της οποίας γίνεται το πανηγυρικό και θεαματικό κλείσιμο παρουσία πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας και μέσων ενημέρωσης, ενώ δε θα την παρακολουθήσουν παρατηρητές.

Με τον τρόπο αυτό, από την ηγεσία του υπουργείου Αμυνας θεωρείται ότι θα επικεντρωθεί η προσπάθεια σε ουσιαστικά ζητήματα εκπαίδευσης και όχι σε ζητήματα εντυπώσεων. Στον αντίποδα ήταν η τριήμερη διεθνής αεροπορική επίδειξη με την επωνυμία «Αρχάγγελος 2005», που διοργάνωσε για πρώτη φορά η Πολεμική Αεροπορία και ολοκληρώθηκε την Κυριακή στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Τανάγρας. Στη διάρκεια της επίδειξης, που εκτός των άλλων εξελίχθηκε σε διεθνές παζάρι της πολεμικής βιομηχανίας παραγωγής αεροσκαφών, έγιναν πτήσεις προσομοίωσης των επιχειρησιακών αποστολών της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας και θεαματικές επιδείξεις και ακροβατικοί ελιγμοί από αεροσκάφη και ακροβατικά σμήνη άλλων χωρών.

Η οικονομική πλευρά της εμπλοκής στις ιμπεριαλιστικές αποστολές

Παραμονές της έκθεσης Θεσσαλονίκης ανακοινώθηκε ότι 18 οχήματα μεταφοράς κοντέινερ και ισάριθμα ρυμουλκούμενα, θα κατασκευαστούν από την ΕΛΒΟ της Θεσσαλονίκης, για τις ανάγκες του πολυεθνικού στρατηγείου NDC - GR (NATO DEPLOYABLE CORPS - GREECE). Το συνολικό κόστος της προμήθειας θα είναι 13.672.000 ευρώ, ενώ προβλέπεται και η περίπτωση προαίρεσης, για άλλα έξι οχήματα από κάθε κατηγορία (συνολικά 12). Στην τελευταία περίπτωση το κόστος θα ανέβει κατά 4,5 εκατομμύρια επιπλέον.

Το πολυεθνικό στρατηγείο NDC GR είναι η ελληνική συνεισφορά στη νέα δομή του ΝΑΤΟ που ισχύει σήμερα. Πρόκειται για Στρατηγείο Χαμηλής Ετοιμότητας, όπως λέγεται και μέχρι πρόσφατα πέρασε αλλεπάλληλες αξιολογήσεις της επιχειρησιακής του ικανότητας. Σύμφωνα με ανακοίνωση Τύπου του ΓΕΕΘΑ, η τελική αξιολόγηση που έλαβε χώρα τις τελευταίες μέρες του Ιούνη 2005, περιλάμβανε συνολικά 377 προκαθορισμένα κριτήρια, που χρησιμοποιούνται από τη Συμμαχία για την αξιολόγηση όλων των ΝΑΤΟικών Στρατηγείων.

Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, ο επικεφαλής της επιτροπής αξιολογήσεως δήλωσε ότι εντυπωσιάστηκε από την επίδοση του Στρατηγείου και έκανε ιδιαίτερη μνεία στους τομείς της δυνατότητας ανάπτυξης και αυτονομίας του Στρατηγείου, στη δυνατότητα ενίσχυσής του σε προσωπικό, και τέλος στην εξαίρετη υποδομή του, στις επικοινωνίες και στα εσωτερικά δίκτυα υπολογιστών.

Τα πιο πάνω στοιχεία δε γράφονται για κανέναν άλλο λόγο, παρά για να πάρουμε μια ιδέα, για το πόσο μας έχει κοστίσει το στρατηγείο αυτό. Αν ένα απλό πρόγραμμα οχημάτων προβλέπεται να στοιχίσει 13.672.000 ευρώ, δεν είναι δυνατό να φανταστούμε ότι ολόκληρη η διαδικασία αξιολόγησης μέχρι τον Ιούνη φέτος, αλλά και τα 377 τελικά κριτήρια, εκπληρώθηκαν ανέξοδα. Ούτε μπορούμε να δεχτούμε ότι οι δυνατότητες υποδομών του στρατηγείου, που θαύμασε ο συμμαχικός αξιολογητής ήρθαν απ' τον ουρανό, χωρίς να ξοδευτεί ο Ελληνας φορολογούμενος.

Επίσης, αν λάβουμε υπόψη ότι όλα αυτά τα έξοδα αφορούν στην αρχική μόνο οργάνωση του στρατηγείου, μπορούμε να αντιληφθούμε πόσο θα κοστίζει ετησίως η συντήρηση της ύπαρξης και της ετοιμότητάς του (λειτουργικά έξοδα και ασκήσεις) και πόσο θα στοιχίσει τυχόν μελλοντική ενεργοποίησή του στρατηγείου, για να καλύψει τις απαιτήσεις της συμμαχίας στο εξωτερικό, όπως είναι η αποστολή του.

Προλαβαίνοντας πιθανές ενστάσεις, να σημειώσουμε ότι τα έξοδα αυτά εξυπηρετούν αποκλειστικά τις ανάγκες του ΝΑΤΟ και της ΕΕ και δεν επωφελούνται διόλου οι ελληνικές Ενοπλες Δυνάμεις για την άμυνα της χώρας. Αν πάρουμε το παράδειγμα του NDC GR που μας έδωσε την αφορμή γι' αυτό το σημείωμα, θα πρέπει να τονίσουμε ότι πρόκειται για ένα επιτελείο αποκλειστικά ΝΑΤΟικό. Αποτελεί μετεξέλιξη του επιτελείου, του πρώην Γ΄ Σώματος Στρατού, που στα πλαίσια της αναδιοργάνωσης των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων έχει καταργηθεί. Ούτε βέβαια τα οχήματα μεταφοράς κοντέινερ μπορεί να χρησιμοποιηθούν στην άμυνα ή την ενίσχυση των νησιών του Αιγαίου και ειδικότερα των μικρότερων από αυτά, αφού απαιτούνται λιμάνια με ιδιαίτερες υποδομές.

Το σημείωμα αυτό δεν καταπιάνεται με το θέμα των εξοπλιστικών προγραμμάτων που κάθε τόσο ανακοινώνονται από τις ελληνικές κυβερνήσεις (πρόσφατα για 40 F-16) και κατά πόσον αυτά ανταποκρίνονται στις αμυντικές ανάγκες της χώρας και όχι τις συμμαχικές ιμπεριαλιστικές. Μιλώντας όμως για ένα στρατηγείο (επιτελείο) και μάλιστα χαμηλής ετοιμότητας που παραμένει στη βάση του, μπορούμε ακόμη να αντιληφθούμε ποιες είναι οι οικονομικές ανάγκες των ελληνικών μονάδων, που είναι ήδη αναπτυγμένες στα Βαλκάνια και το Αφγανιστάν.

Η ελληνική συμμετοχή σε παρόμοιες υποχρεώσεις προς το ΝΑΤΟ και την ΕΕ, θα πλησιάζει αν δεν έχει ξεπεράσει τα 1.500 άτομα. Αν λάβουμε υπόψη μας τον οπλισμό, τα πυρομαχικά, τα ιπτάμενα μέσα, τα οχήματα, τις ηλεκτρονικές συσκευές, αλλά και το κάθε είδους υλικό, που συνοδεύουν το προσωπικό αυτό, αντιλαμβανόμαστε ποια είναι η οικονομική επιβάρυνση, για τη μεταφορά, τη συντήρηση και τις επισκευές του υλικού, καθώς και για την αποζημίωση του προσωπικού.

Υπάρχουν, επίσης, περιπτώσεις, που μέρος του πιο πάνω υλικού έχει παραχωρηθεί δωρεάν στον τοπικό στρατό, σύμφωνα με τις εντολές του ΝΑΤΟ. Πολύ πιο ακριβή σχετικά εκτιμάται ότι είναι η συμμετοχή των πλοίων του ΠΝ και των αεροσκαφών και μονάδων της ΠΑ, σε συμμαχικές αποστολές.

Σε καιρούς που ο λαός υφίσταται ολοένα μεγαλύτερες περικοπές στο εισόδημά του και τις κοινωνικές παροχές, αντιμετωπίζει τις απολύσεις, την ανεργία και την ακρίβεια, είναι απαράδεκτη η αφαίμαξη του κρατικού προϋπολογισμού (δηλαδή του εργαζόμενου) από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, για να εξυπηρετηθούν οι ιμπεριαλιστικοί σκοποί του ΝΑΤΟ, αλλά και της ΕΕ που ακολουθεί το πρώτο από κοντά.

Επίσης, νομίζω ότι είναι καιρός να ενημερωθεί ο ελληνικός λαός συγκεκριμένα, για το πόσο του κοστίζει η συμμετοχή μας γενικά στο ΝΑΤΟ και ειδικότερα οι αποστολές ελληνικών στρατιωτικών μονάδων συμπεριλαμβανομένων πλοίων και αεροσκαφών, στη Μεσόγειο, στην Ερυθρά Θάλασσα, στα Βαλκάνια, στο Αφγανιστάν και αλλού, από παλαιότερα μέχρι και σήμερα.


Γιάννης ΝΤΟΥΝΙΑΔΑΚΗΣ
Υποναύαρχος ε.α., μέλος της Κίνησης για την Εθνική Αμυνα



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ