ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 23 Σεπτέμβρη 2005
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΟΜΟΛΟΓΙΑ
Νέο φαγοπότι με διόδια - εθνικές οδούς

Η ιδιωτικοποίηση των εθνικών δρόμων θα προκαλέσει υπερδιπλασιασμό της τιμής τους μέσα σε μια πενταετία! Αυτό προκύπτει από χτεσινές δηλώσεις του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Γιώργου Σουφλιά

Πανάκριβα θα πληρώσουν οι οδηγοί την ιδιωτικοποίηση των εθνικών οδών, που ξεκίνησε το ΠΑΣΟΚ και συνεχίζει η ΝΔ
Πανάκριβα θα πληρώσουν οι οδηγοί την ιδιωτικοποίηση των εθνικών οδών, που ξεκίνησε το ΠΑΣΟΚ και συνεχίζει η ΝΔ
Αυξήσεις στην τιμή των διοδίων σε τρεις φάσεις, ετοιμάζει η κυβέρνηση από την αρχή του νέου χρόνου, προκειμένου να προικοδοτηθούν οι ιδιώτες που θα κατασκευάσουν τμήματα της εθνικής οδού με τη ληστρική για το λαό μέθοδο της λεγόμενης «αυτοχρηματοδότησης». Αυτό, βέβαια, δε θα έχει επίπτωση μόνο στην τσέπη των οδηγών, καθώς αναμένεται να πυροδοτήσει αυξήσεις και σε πολλές υπηρεσίες (π.χ. στα εισιτήρια των λεωφορείων), αλλά και στα προϊόντα που μεταφέρονται μέσω του εθνικού οδικού δικτύου.

Αυτό παραδέχτηκε χτες, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γ. Σουφλιάς, προσθέτοντας ότι οι ιδιώτες θα παραλάβουν προκαταβολικά την εκμετάλλευση και των υπαρχόντων σταθμών διοδίων από το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ ΑΕ), που οδηγείται σε διάλυση με άγνωστες συνέπειες για τους εργαζομένους, αμέσως μετά την υπογραφή των συμβάσεων και όχι μετά την ολοκλήρωση των έργων. Επίσης, δήλωσε απερίφραστα ότι η τιμολόγηση των διοδίων θα γίνεται πλέον ανά χιλιόμετρο, γεγονός που θα οδηγήσει σε μεγάλο χαράτσωμα για τους οδηγούς.

Ειδικότερα, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ανέφερε ότι οι αυξήσεις στην τιμή των διοδίων θα γίνουν σε τρεις φάσεις: Μία αμέσως μετά την υπογραφή των συμβάσεων με τους ιδιώτες μεγαλοκατασκευαστές και τραπεζίτες, μία στο ενδιάμεσο στάδιο της κατασκευής των έργων και μία ακόμη, μετά την ολοκλήρωση των έργων.

Ο υπουργός αρνήθηκε να αναφέρει ποσά, ωστόσο, όπως φαίνεται και από τα τεύχη δημοπράτησης από το πρώτο «αυτοχρηματοδοτούμενο» έργο, δηλαδή Μαλιακός - Κλειδί, που βρίσκεται σε φάση ανάθεσης, θα αρχίσουν από 2,5 λεπτά το χιλιόμετρο και θα καταλήξουν τουλάχιστον στα 4 λεπτά το χιλιόμετρο (13,60 δρχ.), έναντι 1,8 λεπτά που είναι σήμερα κατά μέσον όρο και μετά από την αύξηση κατά 43% που επιβλήθηκε τον περασμένο Απρίλη. Θα έχουμε, δηλαδή, μέσα σε πέντε χρόνια υπερτριπλασιασμό της τιμής των διοδίων! Κανείς δεν ξέρει, βέβαια, πού θα φτάσει η τιμή τους, καθώς στους ιδιώτες θα δίδεται το δικαίωμα να τα αναπροσαρμόζουν καθ' όλη τη διάρκεια της εκμετάλλευσης των εθνικών οδών από τους ίδιους, που ανέρχεται σε μερικές δεκαετίες...

Οπως αποκάλυψε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, θα υπάρχουν παράπλευροι σταθμοί διοδίων και σε όλους τους κόμβους εισόδου στο εθνικό δίκτυο, ώστε να μην μπορούν να αποφύγουν την πληρωμή των διοδίων όσοι θα μπορούσαν να το κάνουν αυτό κινούμενοι στην παρακαμπτήρια οδό! Οπως δήλωσε ωμά ο υπουργός, όποιος θέλει να αποφύγει να πληρώσει διόδια θα πρέπει να πηγαίνει σε όλη τη διαδρομή από τις παρακαμπτήριες!

Ηδη το μέτρο αυτό λειτουργεί με την κατασκευή του παράπλευρου σταθμού στο Πολυδένδρι Αττικής, όπου υποχρεώνονται να πληρώνουν διόδια όσοι επιχειρούν να παρακάμψουν τα διόδια Αφιδνών, μπαίνοντας στην παρακαμπτήριο από τον Αγιο Στέφανο. Τον κατασκευάσαμε γιατί είχαμε μεγάλη απώλεια εσόδων, παραδέχτηκε χτες ο υπουργός, προσπαθώντας να κρύψει ότι όλα αυτά γίνονται για να πέσει στα μαλακά αυτό που θα γίνει με την πλήρη ιδιωτικοποίηση των εθνικών οδών...

Δάνειο για την Εγνατία

Ο υπουργός σε άλλο σημείο δήλωσε ότι ναι μεν υπάρχουν εξασφαλισμένες πιστώσεις φέτος για την κατασκευή της Εγνατίας, ωστόσο πρόσθεσε ότι αυτά δε φτάνουν και θα χρειαστεί να γίνει ένα μακροπρόθεσμο δάνειο, ύψους 250 εκατ. ευρώ, ισχυριζόμενος ότι αυτό δε θα επιβαρύνει τα ελλείμματα!..

Επίσης, ανέφερε ότι με την επικείμενη αναθεώρηση των κοινοτικών προγραμμάτων το ΥΠΕΧΩΔΕ θα ζητήσει να του διατεθούν πρόσθετοι πόροι 550 εκατ. ευρώ από αυτούς που δεν έχουν απορροφήσει άλλοι τομείς.

Κλειστά χαρτιά για τη λυματολάσπη

«Στιγμιαία» είναι η οσμή που προκύπτει από τη διαδικασία της εδαφοποίησης της λυματολάσπης της Ψυττάλειας στη χωματερή των Ανω Λιοσίων, ισχυρίστηκε, απαντώντας σε άλλη ερώτηση, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ!

Πάντως, πρόσθεσε ότι αν οι κάτοικοι της περιοχής δεν επιθυμούν τη συνέχιση της διάθεσής της στη χωματερή, τότε ισχύει η δέσμευσή του ότι θα σταματήσει ως το Δεκέμβρη. Ηδη, ανέφερε, εξετάζονται δύο εναλλακτικές λύσεις, χωρίς ωστόσο να τις αποκαλύψει.

Επίσης, ανέφερε ότι στην Ψυττάλεια, παρότι μεταφέρθηκαν αρκετές ποσότητες τους δύο προηγούμενους μήνες, παραμένουν περίπου ίδιες ποσότητες λυματολάσπης, δηλαδή γύρω στους 150.000 τόνους...

Τέλος, κατά τη διάρκεια της χτεσινής συνέντευξης Τύπου - «σκούπα», ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ανακοίνωσε ότι το νομοσχέδιο για τις οικοδομικές άδειες θα δοθεί για παρατηρήσεις στο ΤΕΕ στα μέσα της ερχόμενης βδομάδας και ότι στόχος είναι να κατατεθεί στη Βουλή στα μέσα Οκτώβρη. Το νομοσχέδιο αυτό θα περιλαμβάνει και άλλες διατάξεις, όπως ρυθμίσεις:

  • Για τη συνέχιση του Εθνικού Κτηματολογίου, που όλα δείχνουν ότι θα καταντήσει σε μία απλή μηχανοργάνωση των υποθηκοφυλακείων
  • Για τις επί έλασσον δαπάνες στα δημόσια έργα
  • Για τους υμιυπαίθριους χώρους, για τους οποίους παλιότερα ο υπουργός είχε δηλώσει ότι θα καταργηθούν.
ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ
Επιβεβαιώνει τις ελλείψεις

Πλήρης επιβεβαίωση του χτεσινού ρεπορτάζ του «Ρ», καθώς και της ανακοίνωσης της «Συμπαράταξης για την Αθήνα», για τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι παιδικοί σταθμοί του Δήμου Αθηναίων, προκύπτει και από τα λόγια της δημάρχου, Ντ. Μπακογιάννη, κατά τη διάρκεια συνέντευξης που παραχώρησε σε ραδιοφωνικό σταθμό. Η δήμαρχος παραδέχτηκε πως «χρειαζόμαστε περισσότερους παιδικούς σταθμούς» και συμπλήρωσε ότι ...«γίνεται μια προσπάθεια για να μπορέσουμε να τους δημιουργήσουμε»!

Ομως, πέρα από τα λόγια υπάρχει και η πράξη. Και μέχρι τώρα η διοίκηση δεν έχει προχωρήσει ούτε καν στη δέσμευση οικοπέδων για τη δημιουργία νέων παιδικών σταθμών και κατά συνέπεια ούτε στην ίδρυσή τους. Οι προτεραιότητες της διοίκησης είναι άλλες. Είναι χαρακτηριστικό ότι η δήμαρχος αποφάσισε να δώσει ...18 εκατ. ευρώ για την επαναφορά του μέτρου της ελεγχόμενης στάθμευσης. Σύμφωνα με στοιχεία της «Συμπαράταξης», με αυτά τα χρήματα θα μπορούσε να ιδρύσει οκτώ νέους παιδικούς σταθμούς. Αντιθέτως, συνεχίζει να απορρίπτει αιτήσεις παιδιών.

Συνολικά πάνω από 1.764 αιτήσεις παιδιών απορρίφθηκαν από τους παιδικούς σταθμούς του δήμου! Υπενθυμίζουμε ότι μόνο για τους 39 σταθμούς του Δημοτικού Βρεφοκομείου Αθήνας (ΔΒΑ) απορρίφθηκαν συνολικά 1.243 αιτήσεις. Ετσι, από τις 4.166 αιτήσεις εγκρίθηκαν τελικά μόλις οι 2.923. Επιπλέον, σύμφωνα με νεότερα στοιχεία, απορρίφθηκαν τουλάχιστον 520 παιδιά και από τους πρώην Κρατικούς Παιδικούς Σταθμούς (ΚΠΣ) οι οποίοι «πέρασαν» στο Δήμο Αθηναίων. Συγκεκριμένα, από τις 3.432 αιτήσεις οι 521 δόθηκαν για «επανεξέταση του αιτήματος» (σ.σ. δηλαδή απορρίφθηκαν).

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Πυρκαγιά στο κτίριο της ΧΑΝΘ

Motion Team

Καταστράφηκε το θέατρο «Αυλαία» από μεγάλη πυρκαγιά που ξέσπασε χτες το απόγευμα στο ιστορικό κτίριο της ΧΑΝΘ στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Ευτυχώς, δεν κινδύνευσαν άνθρωποι, καθώς το θέατρο ήταν άδειο και όσοι βρίσκονταν στους διπλανούς ορόφους εγκατέλειψαν έγκαιρα το κτίριο.

Η φωτιά, σύμφωνα με τους περιοίκους, ξεκίνησε λίγο μετά τις 6 το απόγευμα από την οροφή του θεάτρου στο ύψος του τρίτου ορόφου και επεκτάθηκε γρήγορα στους χαμηλότερους ορόφους. Πυκνοί καπνοί και φλόγες κάλυπταν τη «ΧΑΝΘ», ενώ τα πυροσβεστικά οχήματα με μεγάλη δυσκολία κατάφερναν να πλησιάσουν τον τόπο της φωτιάς, λόγω του μποτιλιαρίσματος που επικρατούσε εκείνη την ώρα στο κέντρο της πόλης.

Η πυρκαγιά σβήστηκε σε μια ώρα από την ώρα που εκδηλώθηκε, καταστρέφοντας το θέατρο «Αυλαία» και αφού στο μεταξύ χρειάστηκε να επέμβουν δέκα οχήματα της Πυροσβεστικής.

Προβλήματα από τη βροχόπτωση στην Αθήνα

Σοβαρά προβλήματα προκάλεσαν οι χτεσινές σφοδρές βροχοπτώσεις που έπληξαν από νωρίς το απόγευμα τα βόρεια και ανατολικά προάστια της Αττικής.

«Νοκ άουτ» τέθηκε η ηλεκτρικός σιδηρόδρομος, ενώ εισροή υδάτων σημειώθηκε και στο σταθμό του μετρό στα Σεπόλια. Τα δρομολόγια του ηλεκτρικού διακόπηκαν στις 9.15 μ.μ., στο τμήμα Ομόνοια - Αττική, λόγω πλημμύρας της σήραγγας κοντά στο σταθμό της Αττικής. Οι συρμοί του ηλεκτρικού από Πειραιά τερμάτιζαν στην Ομόνοια και αντίστοιχα οι συρμοί από Κηφισιά τερμάτιζαν στο σταθμό της Αττικής. Κυκλοφοριακά προβλήματα σημειώθηκαν και στις Λεωφόρους Αθηνών, Ηρακλείου, στον Κηφισό, Καβάλας στη «Χαλυβουργική», στην Καλλιρρόης, στη Χαμοστέρνας και στην Ποσειδώνος. Μέσα σε μια μόνο ώρα η Πυροσβεστική δέχτηκε 150 κλήσεις για άντληση υδάτων, κυρίως από τον Κολωνό και τα Πατήσια, ενώ 39 συνεργεία της ήταν στο δρόμο.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ