Ετσι οι μαθητές άνω των 12 ετών καλούνται να τρέξουν φορώντας μπλουζάκι που θα φέρει τη στάμπα της εταιρίας κι από αυτούς που θα τερματίσουν θα αναδειχτούν 5 Λαμπαδηδρόμοι για τους 20ούς Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες, οι οποίοι θα πρέπει να «αποδείξουν» μέσα από μια σύντομη έκθεση το Ολυμπιακό τους φρόνημα!
Μάλιστα, γίνεται προσπάθεια να γίνουν συνένοχοι στο «έγκλημα» διευθυντές και εκπαιδευτικοί των σχολείων. Σε έγγραφό του το υπουργείο Παιδείας (προς τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αθήνας, Αττικής και Πειραιά), εμφανίζει ως ένα και μοναδικό διοργανωτή τον ΟΝΑ, αποσιωπώντας την πολυεθνική εταιρία και καλεί τους διευθυντές των Διευθύνσεων να προπαγανδίσουν την εκδήλωση. Αντίστοιχα ο ΟΝΑ υπόσχεται στα πέντε σχολεία που θα εγγράψουν τους περισσότερους μαθητές - δρομείς, «δωράκια» της «Samsung» (π.χ. ένα πολυμηχάνημα γραφείου)!
«Υπάρχει μια γενικότερη προσπάθεια διείσδυσης ιδιωτικών εταιριών στην εκπαίδευση και αυτό είναι μέσα στις κατευθύνσεις και των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ. Παρ' όλο που το τελευταίο μέρος όπου μπορεί να χωρέσει ο νόμος του κέρδους είναι το δημόσιο σχολείο, αυτοί προσπαθούν να περάσουν την "επιχειρηματικότητα", την «ανταγωνιστικότητα» και τις άλλες "σύγχρονες" αντιλήψεις μέσα στο σχολείο», δήλωσε στο «Ρ» ο Μάνος Δούκας, καθηγητής 39ο Γυμνάσιο και συνδικαλιστής του ΠΑΜΕ. Παράλληλα επισήμανε ότι από περιοδείες του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών σε σχολεία, «φάνηκε ότι οι συνάδελφοί μας, αντέδρασαν από μόνοι τους πριν πάμε. Τα περισσότερα σχολεία είχαν αποφασίσει να μην προπαγανδίσουν την εκδήλωση. Και αυτό είναι το αισιόδοξο. Υπάρχει ακόμη κίνημα και συνείδηση στους εκπαιδευτικούς».
«Ο καθένας καταλαβαίνει ποιους σκοπούς εξυπηρετεί αυτή η εκδήλωση: να συνηθίσουμε στην ιδιωτικοποίηση των πάντων», δήλωσε η Κική Βλαχάκη, διευθύντρια του 2ου Γυμνασίου Γαλατσίου.
Την έντονη αντίθεσή της έχει εκφράσει η Γ' ΕΛΜΕ, απέναντι στην «προσπάθεια να εισαγάγει ο Δήμος την εμπορευματοποίηση του αθλητισμού στα σχολεία» και επισημαίνει ότι ο ρόλος του σχολείου είναι να διαπαιδαγωγεί τους μαθητές στα αγνά Ολυμπιακά Ιδεώδη και στην ευγενή άμιλλα και να μην επιτρέπει να ωθούνται στο «αγωνίζεσθαι με υλικά κίνητρα».
Προβλήματα που γεννήθηκαν και γεννιούνται απ' την ίδια μάνα: Την πολιτική των γενικότερων αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων και στην εκπαίδευση. Πολιτική που τόσο πιστά υπηρέτησαν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και που συνεχίζει τώρα η κυβέρνηση της ΝΔ. Είναι η πολιτική της υποχρηματοδότησης που στραγγαλίζει ακόμα και τις στοιχειώδεις λειτουργίες της εκπαίδευσης.
Οσο για τον τακτικό ελιγμό του ΥΠΕΠΘ σχετικά με την ευέλικτη ζώνη, συνοδεύεται από την πρόσκληση σε διάλογο - παγίδα (στον οποίο πρόθυμα δηλώνει ότι θα συμμετάσχει η συμβιβασμένη πλειοψηφία της ΔΟΕ) προκειμένου να διερευνηθούν και καθοριστούν όλες εκείνες οι προϋποθέσεις που θα οδηγήσουν την επόμενη χρονιά στη γενικευμένη εφαρμογή της ευέλικτης ζώνης χωρίς αντιδράσεις και αντιστάσεις απ' τη βάση των εκπαιδευτικών.
Αυτή η πολιτική καταδικάζει χιλιάδες εκπαιδευτικούς σε διαρκή λιτότητα και καθιστά την Παιδεία από κοινωνικό αγαθό σε εμπόρευμα.
Ανησυχούν για την ποιότητα του φαγητού που καταναλώνουν στη λέσχη του ΤΕΙ Λάρισας, οι σπουδαστές του Ιδρύματος ύστερα από τα αποτελέσματα του ελέγχου που διενήργησε το Κτηνιατρικό Εργαστήριο της πόλης, σύμφωνα με τα οποία κρίθηκε ακατάλληλο το μπιφτέκι, που τόσο καιρό έτρωγαν! Ο έλεγχος έγινε ύστερα από σχετικές καταγγελίες σπουδαστών, που δεν ξέρουν, πλέον τι τρώνε, από τότε που τη σίτισή τους ανέλαβε ιδιωτικό κέτερινγκ, στα πλαίσια της κυβερνητικής πολιτικής που παραδίδει όλο και περισσότερους τομείς της δημόσιας Παιδείας σε ιδιώτες.
Σε αποχή από τα μαθήματά τους προχώρησαν προχτές οι μαθητές του 2ου Λυκείου Λάρισας, διαμαρτυρόμενοι για τη σύμπτυξη τμημάτων που προωθείται από τους υπεύθυνους της αρμόδιας διεύθυνσης. Η κινητοποίηση των μαθητών ήταν μια μορφή άμεσης αντίδρασης στην επιχειρούμενη σύμπτυξη των τμημάτων της Α΄ Λυκείου, ώστε να γίνουν από έξι τμήματα των 22 μαθητών, πέντε των 27 μαθητών. Κάτι που, όπως προειδοποίησαν, δεν πρόκειται να το επιτρέψουν, καθώς θα οδηγήσει σε περαιτέρω υποβάθμιση του επιπέδου της παρεχόμενης μόρφωσης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στο Νομό Λάρισας, ανάλογες συμπτύξεις τμημάτων έχουν γίνει στο Γυμνάσιο Φαλάνης, στο 1ο και 2ο Λύκειο Λάρισας.
Οχι μόνο δεν αίρει την υποχρεωτικότητα της «ευέλικτης ζώνης» η υπουργός Παιδείας, αλλά με τη νέα ανακοίνωσή της ζητά από τους Συλλόγους Διδασκόντων να αποδώσουν τεκμηριωμένα σε δικές τους αδυναμίες τη μη εφαρμογή του προγράμματος. Δεν αναγνωρίζει δικαίωμα αντίθεσης στη συνολική πολιτική στόχευση του προγράμματος, αλλά τους λέει: Αν δεν «μπορείτε» να εφαρμόσετε τη διαφοροποίηση του σχολείου, παραδεχτείτε την ανεπάρκειά σας... ή αλλιώς, αν διαφωνείτε με την κυβερνητική πολιτική, παραδεχτείτε ότι δεν κάνετε για δάσκαλοι!
Και τι να πει κανείς για την πλειοψηφία της ΔΟΕ που ψήφισε και διαχειρίστηκε τη συγκεκριμένη απόφαση (ΠΑΣΚ - ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ), που δεν έβγαλε άχνα για το αντιδραστικό περιεχόμενο της ευέλικτης ζώνης, αφού απλούστατα μαζί με τη ΔΑΚΕ το αποδέχεται;
ΥΓ: Οσο για το ρόλο του ΣΥΝ, είναι ενδεικτικό το δημοσίευμα της χτεσινής «ΑΥΓΗΣ» που... κλαίει γιατί υποχωρεί ένα τόσο καινοτόμο, σύγχρονο και φιλολαϊκό πρόγραμμα! Ελεος! Από πότε θεωρείται φιλολαϊκό μέτρο η διαφοροποίηση των σχολείων και το άνοιγμα της πόρτας για να μπουν στα σχολεία οι ιδιώτες;