Motion Team |
Με την παρέμβαση της Πανσπουδαστικής αναπτύσσεται δράση πάνω στα οξυμένα προβλήματα φοιτητών και σπουδαστών και ενάντια στην πολιτική ΕΕ - κυβέρνησης - ΠΑΣΟΚ για την ανώτατη εκπαίδευση. Οι αγώνες που αναπτύσσονται ανέδειξαν το Πανελλαδικό Συντονιστικό των ΑΕΙ και των ΤΕΙ σε οργανωτή με το διεκδικητικό του πλαίσιο και τις πρωτοβουλίες του, που παίρνουν χαρακτήρα πανελλαδικό και συντονισμένο, με αιτήματα πάλης που αγκαλιάζουν τις σύγχρονες ανάγκες των φοιτητών. Ηδη έχουν δώσει το «παρών» χιλιάδες φοιτητές από όλη την Ελλάδα: στις 20 Οκτώβρη στα μαζικά συλλαλητήρια σε κάθε πόλη, στις 12 Νοέμβρη στο πανελλαδικό συλλαλητήριο του ΠΑΜΕ, στις αντιιμπεριαλιστικές εκδηλώσεις και τα συλλαλητήρια για την 32η επέτειο από την εξέγερση του Πολυτεχνείου.
Ολο αυτό το διάστημα, η Πανσπουδαστική έχει απευθυνθεί στη συντριπτική πλειοψηφία των 188 συλλόγων φοιτητών της Ελλάδας, για τα ζητήματα αυτά και με βάση τις ανακοινώσεις του Πανελλαδικού Συντονιστικού των ΑΕΙ, καλώντας σε συνεδριάσεις τα διοικητικά συμβούλια και σε γενικές συνελεύσεις τους συλλόγους των φοιτητών. Στο παρόν άρθρο επικεντρώνουμε στη στάση και την τακτική των υπόλοιπων παρατάξεων που δρουν στους συλλόγους.
Την ίδια στιγμή, μαζί με την ΠΑΣΠ, στήνουν μηχανισμούς διαφθοράς για να καθυποτάξουν τις συνειδήσεις των φοιτητών και για να εξασφαλίσουν τη θέση τους στους συλλόγους, για να περνά πιο εύκολα η πολιτική των κομμάτων τους. Ταυτόχρονα, γίνονται ο «Δούρειος ίππος» των επιχειρήσεων στα ιδρύματα, στελέχη των οποίων καλούν να κάνουν «μαθήματα» στους φοιτητές (βλέπε ΑΣΟΕΕ, Πανεπιστήμιο Πειραιά, Αθήνας κ.α.). Από κοινού, ΔΑΠ και ΠΑΣΠ, με τις πλειοψηφίες που έχουν, είναι η φωνή των επιχειρηματιών και των απαιτήσεών τους στους συλλόγους και τις σχολές. Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι μπροστά στον εορτασμό του Πολυτεχνείου, επιδόθηκαν σε αγώνα «ξαναγραψίματος» της ιστορίας, για να χωρέσει τη λογική του συμβιβασμού και της μοιρολατρίας που θέλουν να περάσουν στους φοιτητές. Δεν είναι τυχαίο, επίσης, ότι σε σχέση με τον τραυματισμό των Ελλήνων στρατιωτών στο Αφγανιστάν, επανέλαβαν στα διοικητικά συμβούλια τις δηλώσεις Ρουσσόπουλου περί εθνικών συμφερόντων και εθνικής άμυνας.
Στην ΑΣΟΕΕ, για παράδειγμα, προτείνει τη δημιουργία γραφείου εύρεσης εργασίας κατά τα πρότυπα των γραφείων ενοικίασης εργαζομένων. Σκλαβοπάζαρου, δηλαδή, για πιο φτηνούς εργαζόμενους. Στα διοικητικά συμβούλια, όπου συζήτησαν για τα γεγονότα στο Αφγανιστάν και την καταδίκη των κυβερνητικών δηλώσεων, είπαν ότι ο ΝΑΤΟικός στρατός είναι «ειρηνευτικός» και ότι καλά κάνει και βρίσκεται εκτός συνόρων, αφού επιτελεί «ανθρωπιστικό έργο»! Στο Φυσικό Αθήνας γράφουν: «Στηρίζουμε την αξιολόγηση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση...», «πιστεύουμε στην ίδρυση των Ινστιτούτων Διά Βίου Εκπαίδευσης» κτλ. Οσο κι αν προσπαθούν να αποστασιοποιηθούν από το ΠΑΣΟΚ, οι θέσεις και η δράση τους αποδεικνύουν το αντίθετο.
Στη γενική συνέλευση στη Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών (ΣΤΕΦ) Πειραιά ο εκπρόσωπος της ΕΑΑΚ είπε ότι πρέπει οι σπουδαστές να μποϊκοτάρουν τα ξένα προϊόντα, για να αναπτυχθούν οι ελληνικές επιχειρήσεις και η οικονομία... για να εκμεταλλεύονται περισσότερο τους εργαζόμενους δηλαδή!
Στις θέσεις τους, μιλούν για ένα γενικό πτυχίο, για να μπορεί δήθεν ο φοιτητής να χτυπάει περισσότερες πόρτες. Επίσης, να αναλάβουν οι εργοδότες την κατάρτιση, γιατί, όπως λένε, έτσι θα έχει επενδύσει(!) πάνω στον εργαζόμενο και δε θα τον απολύει εύκολα... Στην πραγματικότητα, έτσι ο εργοδότης θα μπορεί να τον εκμεταλλεύεται περισσότερο ως ανειδίκευτο κι «ευέλικτο» εργάτη.
Δεν είναι, λοιπόν, καθόλου τυχαίο ότι μπορούν να «ενώνονται» οι εκπρόσωποι του Μπερτινότι και της «άλλης Ευρώπης» με τους δήθεν «ανεξάρτητους» και «αριστερούς». Και δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι μπορούν ακόμη πιο εύκολα να «ενώνονται» με τις συμβιβασμένες ηγεσίες της ΓΣΕΕ και της ΑΔΕΔΥ, που ιδρύουν ακαδημίες επιμόρφωσης εργατοπατέρων, ενώ βγάζουν σπυριά, όταν ακούν για ταξικό εργατικό κίνημα, για τις σύγχρονες ανάγκες μας. Η όλη τους λογική συμπυκνώνεται στην κατακλείδα της τοποθέτησης του εκπροσώπου της ΕΑΑΚ στη γενική συνέλευση της Φιλοσοφικής: «Το Πολυτεχνείο ζει, όλοι μαζί, με το πλαίσιο της ΑΔΕΔΥ».