ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 8 Δεκέμβρη 2005
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ
Εγκληματικές οι ευθύνες αρμόδιων και κυβέρνησης

Eurokinissi

Η εγκληματική πολιτική που εφαρμόζεται και στο σιδηρόδρομο, είναι ο ηθικός αυτουργός του άδικου θανάτου του μηχανοδηγού του ΟΣΕ, κατά την προχτεσινή σύγκρουση δύο αμαξοστοιχιών στα Κιούρκα (Αφίδνες).

Οι ίδιοι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ, αλλά και εξειδικευμένοι σε σιδηροδρομικά θέματα επιστήμονες, κρούουν τον «κώδωνα του κινδύνου». Επισημαίνουν ότι αν δεν αλλάξει άμεσα ο τρόπος διαχείρισης της κυκλοφορίας των τρένων και αν δε ληφθούν άμεσα επιπλέον μέτρα ασφαλείας, η συχνότητα των σιδηροδρομικών ατυχημάτων - δυστυχημάτων θα αυξηθεί δραματικά. Την άποψή τους αυτή τη στηρίζουν στον τρόπο που εκτελούνται τα δρομολόγια (συχνότητες, ταχύτητες), σε συνδυασμό με την κατάσταση της υποδομής - επιδομής και των σημαντικών ελλείψεων σε μέτρα ασφάλειας και προσωπικό.

Ο τραγικός θάνατος του μηχανοδηγού Κώστα Καραβίδα κατά την εκτέλεση των καθηκόντων του προχτές βράδυ, στο σταθμό των Αφιδνών, όπου συγκρούστηκαν πλαγιομετωπικά δύο αμαξοστοιχίες, έφερε πάλι στην επικαιρότητα τις εγκληματικές ευθύνες των αρμοδίων κυβέρνησης και ΟΣΕ. Πρόκειται για το δεύτερο θανατηφόρο σιδηροδρομικό ατύχημα, μέσα σε διάστημα λίγο μόλις ημερών. Η οικογένεια των σιδηροδρομικών είχε θρηνήσει στα τέλη του περασμένου μήνα τον μηχανοδηγό Νίκο Λαζαρίδη, που έχασε τη ζωή του εν ώρα υπηρεσίας, στα Διαβατά Θεσσαλονίκης. Και από μόνο του το γεγονός ότι δύο έμπειροι μηχανοδηγοί έχασαν τη ζωή τους σε διάστημα λίγων ημερών - αν μη τι άλλο - αποκαλύπτει ότι τα μέτρα ασφαλείας των εργαζομένων στον ΟΣΕ, είναι πλημμελή.

Σημειώνεται ότι στην περιοχή που σημειώθηκε η σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών, η σιδηροδρομική γραμμή είναι μονή και η φωτοσήμανση δε λειτουργεί τα τελευταία εννιά χρόνια! Η επικοινωνία μηχανοδηγού και σταθμάρχη γίνεται με ραδιοτηλέφωνα. Συνάδελφοι του αδικοχαμένου μηχανοδηγού, επισημαίνουν ότι εάν λειτουργούσαν τα φωτοσήματα και εάν η αλλαγή στις γραμμές γινόταν αυτόματα (ηλεκτρικά) και όχι χειροκίνητα, θα είχε αποτραπεί η μοιραία σύγκρουση των αμαξοστοιχιών, καθώς έτσι εκμηδενίζεται ο παράγων «ανθρώπινο λάθος».

Τις ευθύνες της κυβέρνησης για το θάνατο του μηχανοδηγού, ουσιαστικά παραδέχτηκε χτες ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών, Μιχ. Λιάπης. Αν και εμφανίστηκε ανήξερος στην επισήμανση δημοσιογράφων ότι πληθαίνουν τελευταία τα δυστυχήματα στον ΟΣΕ, ανήγγειλε την προκήρυξη διαγωνισμού για την πρόσληψη μηχανοδηγών, καθώς και τη σύσταση ανεξάρτητης διοικητικής αρχής για τη διερεύνηση σιδηροδρομικών ατυχημάτων. Σημειώνεται ότι την πρόσληψη μηχανοδηγών έχουν ζητήσει καιρό τώρα από κυβέρνηση και διοίκηση, οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ, χωρίς μέχρι τώρα να έχει γίνει η παραμικρή ενέργεια.

Η διοίκηση του ΟΣΕ, ακολουθώντας την πάγια τακτική της, έσπευσε να αποδώσει σε «ανθρώπινο λάθος» τη μοιραία σύγκρουση των αμαξοστοιχιών.

Τα στελέχη του ΠΑΜΕ στον ΟΣΕ, καταγγέλλουν ότι και το προχτεσινό εργατικό έγκλημα, με θύμα έναν ακόμα μηχανοδηγό, είναι επακόλουθο της πολιτικής των «αναδιαρθρώσεων» που εφαρμόζεται και στο σιδηρόδρομο. Μια πολιτική που μειώνει δραστικά το προσωπικό, αυξάνει την εντατικοποίηση της εργασίας σε βάρος της ασφάλειας.

Οι εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) ζητούν τη λήψη επιπλέον μέτρων ασφαλείας και την αυστηρή τήρηση των υπαρχόντων, ενώ σε ένδειξη διαμαρτυρίας εξήγγειλαν για σήμερα ολιγόλεπτη στάση εργασίας.

ΔΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ «ΣΑΜΙΝΑ»
Συνεχίζεται η ανάγνωση εγγράφων

Συνεχίστηκε για δεύτερη μέρα χτες η ανάγνωση εγγράφων, στη συνέχεια της δίκης για το πολύνεκρο ναυάγιο του ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ, που βυθίστηκε στις 26 Σεπτέμβρη 2000 στη θάλασσα της Πάρου και πήρε μαζί του 80 ανθρώπους.

Η ανάγνωση εγγράφων έρχεται μετά την προβολή των βιντεοκασετών των δυτών - πραγματογνωμόνων, διαδικασία που διήρκεσε δύο εβδομάδες, η οποία όμως δεν προσέφερε κάποια επιπλέον στοιχεία για τα αίτια του ναυαγίου. Την ίδια στιγμή και με το πρόσχημα της έλλειψης χρόνου δεν πραγματοποιήθηκαν κάποιες πολύ σοβαρές καταθέσεις, όπως αυτές των επιθεωρητών και του τεχνικού διευθυντή της ιδιωτικής εταιρίας «Ελληνικός Νηογνώμονας», καθώς το ΣΑΜΙΝΑ, όταν βυθίστηκε, στα συρτάρια του είχε πιστοποιητικά που του είχε εκδώσει ο «Νηογνώμονας» αλλά και ο Κλάδος Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων (ΚΕΕΠ).

Την ευθύνη για αυτό φέρει αποκλειστικά σχεδόν ο πρόεδρος του δικαστηρίου, Ν. Λεοντής, καθώς στις αρχές της δίκης είχε δηλώσει ότι όποιος δεν καταθέτει θα διατάσσεται η βίαιη προσαγωγή του, πράγμα όμως που δεν εφάρμοσε. Επίσης καθ' όλη τη διάρκεια των προβολών δεν κλήθηκε κάποιος αρμόδιος για να εξηγεί τι ακριβώς παρουσίαζαν οι βιντεοκασέτες, αλλά αφέθηκε στην «ευγενή» καλοσύνη κάποιων δικηγόρων και των κατηγορουμένων να εξηγούν τι έβλεπε το δικαστήριο εκείνη τη στιγμή...

Να σημειωθεί δε ότι ο δύτης Β. Δημητριάδης, που είχε τραβήξει και τις περισσότερες βιντεοκασέτες και ο οποίος θεωρήθηκε ως «ο μόνος που λέει την αλήθεια», από τους δικηγόρους της υπεράσπισης, δεν έχει καταθέσει στο δικαστήριο, προκειμένου να εξηγήσει κάποια σημεία των λήψεών του, τα οποία και έχουν γίνει θέμα αντιδικίας πολλές φορές. Η ανάγνωση εγγράφων θα συνεχιστεί και την Παρασκευή, ενώ από την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να αρχίσουν οι καταθέσεις των μαρτύρων υπεράσπισης.

ΓΡΙΠΗ ΤΩΝ ΠΟΥΛΕΡΙΚΩΝ
Ανησυχία για τη δημόσια υγεία

Παρέμβαση της ευρωβουλευτή του ΚΚΕ Διαμάντως Μανωλάκου

Τον κίνδυνο των ενδεχόμενων παρεκκλίσεων από τα μέτρα για την προστασία από τη γρίπη των πουλερικών και τις σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις που θα δημιουργήσουν στη δημόσια υγεία επισήμανε με παρέμβασή της στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου η ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, Διαμάντω Μανωλάκου, αναφέροντας τα εξής:

«Είναι ανάγκη η νέα οδηγία, ώστε να παρθούν μέτρα για την προστασία της δημόσιας υγείας και του πτηνοτροφικού κεφαλαίου από τη γρίπη των πουλερικών και για την πρόληψη μετάλλαξης του ιού χαμηλής σε υψηλή παθογένειας και του κινδύνου εξάπλωσης στους ανθρώπους. Ομως στα μέτρα που προτείνονται στην οδηγία, ταυτόχρονα προβλέπονται και παρεκκλίσεις, νοθεύοντας έτσι την αυστηρότητα των μέτρων. Αυτό θα επιτρέπει στις μεγάλες πτηνοτροφικές βιομηχανίες που έχουν προσβληθεί από γρίπη χαμηλής παθογονικότητας να κάνουν χρήση των παρεκκλίσεων και να διοχετεύουν στο ενδοκοινοτικό εμπόριο προσβεβλημένα πουλερικά και προϊόντα τους, αντί να τα καταστρέφουν.

Ετσι θα μεταφέρεται η ασθένεια σε χώρες που δεν έχουν αυτάρκεια και κάνουν εισαγωγές. Αν ορισμένες χώρες θέλουν να κάνουν χρήση των παρεκκλίσεων, αυτές να δίνονται μόνο για την περιοχή τους και να έχουν την ευθύνη γι' αυτό. Στα άλλα κράτη, όμως, πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα άρνησης της εμπορίας στο έδαφός τους των προϊόντων που κυκλοφορούν με παρέκκλιση.

Γιατί μπορεί να θεωρούνται η γρίπη χαμηλής παθογονικότητας και τα εμβολιασμένα αμελητέος κίνδυνος για τη δημόσια υγεία, όμως ανά πάσα στιγμή μπορεί να μετατραπεί ο ιός χαμηλής σε υψηλής παθογονικότητας και από ακίνδυνος να δημιουργήσει επικίνδυνες καταστάσεις.

Η προστασία της δημόσιας υγείας δεν μπορεί να έχει εξαιρέσεις και παρεκκλίσεις για την κερδοφορία των μεγαλοπτηνοτροφικών εξαγωγικών βιομηχανιών».

«Υποσχέσεις » για τα οικονομικά της Αυτοδιοίκησης

Με διάθεση συμβιβασμού καθώς, «δε θέλουμε αδιέξοδα» - σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΚΕΔΚΕ Π. Κουκουλόπουλο - συνεδριάζει σήμερα το ΔΣ, για να εκτιμήσει τις απαντήσεις που έλαβε η ηγεσία του οργάνου χτες, από τον υπουργό Εσωτερικών - Δημόσιας Διοίκησης, Πρ. Παυλόπουλο, και τον υπουργό Εθνικής Οικονομίας, Γ. Αλογοσκούφη, για το ζήτημα των συμβασιούχων και τα οικονομικά του θεσμού της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Ο υπουργός είπε ότι το κράτος θα καλύψει το κόστος μονιμοποίησης των συμβασιούχων μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2006 και αφού το ΑΣΕΠ ολοκληρώσει τις σχετικές διαδικασίες. Ο υπουργός υποσχέθηκε εκ νέου ότι το ίδιο διάστημα θα ξεκινήσει η επιστροφή των παρακρατηθέντων πόρων των δήμων με τη μορφή ομολόγων.

Από την πλευρά της η ηγεσία της ΚΕΔΚΕ ζήτησε να καλυφθούν οι δαπάνες για τη μονιμοποίηση των συμβασιούχων από κονδύλι του κρατικού προϋπολογισμού, που αφορά έκτακτες χρηματοδοτήσεις σχετικές με τις εκλογές.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ