ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 13 Δεκέμβρη 2005
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΑ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΑ
Η κυβέρνηση επιχειρεί να αποποιηθεί των ευθυνών της

Συνυπεύθυνοι ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΣΥΝ, κατήγγειλε η βουλευτής του ΚΚΕ Βέρα Νικολαΐδου

Τις ευθύνες για το αδιέξοδο στη διαχείριση των απορριμμάτων, που δημιούργησαν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ με συνυπεύθυνο το ΣΥΝ, προσπαθούν τώρα να αποποιηθούν

Eurokinissi

Τις ευθύνες για το αδιέξοδο στη διαχείριση των απορριμμάτων, που δημιούργησαν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ με συνυπεύθυνο το ΣΥΝ, προσπαθούν τώρα να αποποιηθούν
Στην Περιφέρεια Αττικής και στον Ενιαίο Σύνδεσμο Δήμων και Κοινοτήτων Αττικής (ΕΣΔΚΝΑ) ρίχνει το μπαλάκι το ΥΠΕΧΩΔΕ σχετικά με τη διευθέτηση του σοβαρού προβλήματος που για χρόνια υπάρχει όσον αφορά στη διαχείριση των σκουπιδιών στην Αττική. Το θέμα έφερε στη Βουλή με Επίκαιρη Ερώτηση η βουλευτής του ΚΚΕ Β. Νικολαΐδου, αλλά ο παριστάμενος υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ Σ. Καλογιάννης αποποιήθηκε των ευθυνών της κυβέρνησης.

Είπε συγκεκριμένα ότι ο σχεδιασμός που υπήρξε από την προηγούμενη κυβέρνηση προβλέπει τη δημιουργία ενός Χώρου Υγιεινής Ταφής Απορριμμάτων (ΧΥΤΑ) στη Δυτική Αττική και δύο στην Ανατολική καθώς και την ύπαρξη σταθμών μεταφόρτωσης σε όλα τα σημεία της περιφέρειας. Ο σχεδιασμός αυτός, είπε, έχει ολοκληρωθεί και έτσι έχει σταματήσει κάθε αρμοδιότητα του ΥΠΕΧΩΔΕ αφού πλέον υπεύθυνοι είναι η Περιφέρεια Αττικής (συνεδριάζει αύριο για το θέμα) και ο ΕΣΔΚΝΑ.

Η Β. Νικολαΐδου τόνισε στην παρέμβασή της ότι ο υφυπουργός αρκέστηκε σε μια λεπτομερή αναφορά στο ιστορικό του προβλήματος αλλά απέφυγε να πει ότι προέκυψαν καινούρια θέματα. Επισήμανε χαρακτηριστικά ότι ήδη το Συμβούλιο της Επικρατείας έχει απορρίψει τη χωροθέτηση για τη Φυλή και την Κερατέα και κατήγγειλε ότι γίνεται προσπάθεια να ποινικοποιηθούν οι αντιδράσεις των κατοίκων της Δυτικής Αττικής, που χρησιμοποιείται για χρόνια ως ο σκουπιδοτενεκές του Λεκανοπεδίου.

Το πρόβλημα, είπε, δεν αφορά στην αναρμοδιότητα ή μη των διάφορων υπηρεσιών ή υπουργείων αλλά συνολικά στην πολιτεία και γι' αυτό συνυπεύθυνοι είναι και η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ και ο ΣΥΝ που συνδιοικούν στα όργανα της Αυτοδιοίκησης και συμφωνούν με τη διαιώνιση του προβλήματος.

Ενόψει της αυριανής συζήτησης στην Περιφέρεια η Β. Νικολαΐδου είπε ότι πρέπει να εμποδιστεί η λήψη απόφασης αφού η σχετική εισήγηση είναι επικίνδυνη, προβλέπει συνέχιση της μεταφοράς της λυματολάσπης στα Α. Λιόσια και αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να χρησιμοποιηθεί η «λύση» της καρκινογόνου καύσης των σκουπιδιών.

Λύσεις του ...«ποδαριού» από τη Νομαρχία

Χωρίς την έγκαιρη ενημέρωση του Σώματος καλείται να συνεδριάσει την Πέμπτη το Νομαρχιακό Συμβούλιο Αθήνας ώστε να αποφασίσει για την αναθεώρηση του περιφερειακού σχεδιασμού διαχείρισης των στερεών αποβλήτων στην Αττική. «Προφανώς σε μια τέτοια διαδικασία επιδιώκεται η άρον άρον συναίνεση του Νομαρχιακού Συμβουλίου σε συγκεκριμένους σχεδιασμούς», σημειώνουν σε ανακοίνωσή τους προς τον πρόεδρο του Σώματος και τον νομάρχη οι σύμβουλοι της «Νομαρχιακής Αγωνιστικής Συνεργασίας» (ΝΑΣ), Ηλ. Νικολόπουλος και Γ. Θεοδωράτος, και ζητούν την αναβολή της συνεδρίασης, «προκειμένου να υπάρξει επαρκής ενημέρωση για το τι σχεδιάζεται να γίνει».

Είναι χαρακτηριστικό ότι δεν υπάρχει καν εισήγηση για ένα τόσο σοβαρό θέμα «με τραγικές συνέπειες για το λαό της Αττικής», όπως τονίζεται στην ανακοίνωση της ΝΑΣ. Στην ίδια ανακοίνωση συμπληρώνεται: «Δε βλέπουμε το λόγο ένα τέτοιο ζήτημα να έρχεται πιεστικά, όταν δεκαετίες τώρα, κυβερνήσεις και άλλοι αρμόδιοι φορείς αδρανούν για την επίλυση του προβλήματος, εφησυχάζοντας με "λύσεις" σε βάρος του λαού της Αττικής».

Με άλλη ανακοίνωσή της η ΝΑΣ καταθέτει τις προτάσεις της για το φλέγον αυτό θέμα. Αυτές είναι:

  • Να χωροθετήσει άμεσα η κυβέρνηση τους νέους χώρους επεξεργασίας και υγειονομικής ταφής απορριμμάτων, με βάση τις τεκμηριωμένες επιστημονικές μελέτες, χωρίς να αποκλείονται εκτός Αττικής περιοχές
  • Να απομακρυνθεί οριστικά η χωματερή από τα Ανω Λιόσια. Κάθε παράταση της λειτουργίας της είναι επικίνδυνη. Να αποκατασταθεί ο χώρος και η περιοχή στο σύνολό της
  • Καμία πλέον χρήση στο Θριάσιο. Οι όποιες χωροθετήσεις να πάνε εκτός της ενιαίας περιοχής των τεσσάρων δήμων (Ελευσίνας, Ασπροπύργου, Φυλής, Ανω Λιοσίων). Είμαστε αντίθετοι σε σχεδιασμούς που εξακολουθούν να προβλέπουν τέτοιες χρήσεις στην περιοχή αυτή, που ήδη είναι υπερκορεσμένη
  • Να προχωρήσει χωρίς καθυστέρηση η αποκατάσταση των ανεξέλεγκτων χωματερών
  • Να αποκλειστεί η μέθοδος της καύσης των απορριμμάτων, συμπεριλαμβανομένου του RDF
  • Ενίσχυση του ΕΣΔΚΝΑ ως ενιαίου φορέα διαχείρισης απορριμμάτων, χωρίς αποκλεισμό πολιτικών δυνάμεων από τη διοίκησή του
  • Οχι ιδιωτικοποίηση. Να αποκλειστεί η συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα σε όλη τη διαδικασία
  • Να δοθεί άμεσα λύση στο πρόβλημα της λυματολάσπης, με την ολοκλήρωση της μονάδας ξήρανσης στην Ψυττάλεια. Να εξευρεθεί κατάλληλος χώρος για την προσωρινή εναπόθεσή της, μακριά από κατοικημένες περιοχές. Σε κάθε περίπτωση, από τους όποιους χώρους επιλεγούν, να εξαιρεθεί η περιοχή του Θριασίου.

ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ ΣΕ ΑΦΥΛΑΚΤΗ ΔΙΑΒΑΣΗ ΣΤΑ ΛΕΧΑΙΝΑ
Αλλος ένας νεκρός σε αφύλακτη διάβαση

Το απαρχαιωμένο σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου αποτελεί κίνδυνο για όσους πεζούς ή οδηγούς διέρχονται από τις δεκάδες αφύλακτες διαβάσεις, όπως είχε αποκαλύψει η έρευνα του «Ρ» τον περασμένο Ιούλη

Τέσσερα μέτρα από σχολείο στην Αμαλιάδα (φωτ.) η αφύλακτη διάβαση από την οποία περνούν καθημερινά εκατοντάδες παιδιά!
Τέσσερα μέτρα από σχολείο στην Αμαλιάδα (φωτ.) η αφύλακτη διάβαση από την οποία περνούν καθημερινά εκατοντάδες παιδιά!
Μια ακόμα ανθρώπινη ζωή χάθηκε στις ράγες του ΟΣΕ, στο απαρχαιωμένο δίκτυο - καρμανιόλα της Πελοποννήσου. Νέο θύμα της εγκληματικής πολιτικής που ακολουθείται χρόνια τώρα στον ΟΣΕ από τις κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ και από τις διορισμένες απ' αυτές διοικήσεις στον Οργανισμό, είναι ο 70χρονος Ιω. Κάνδηλας.

Σύμφωνα με την Τροχαία Αμαλιάδας, ο 70χρονος επιχείρησε με το όχημά του να περάσει από ισόπεδη σιδηροδρομική διάβαση στην περιοχή των Λεχαινών, την ώρα που διερχόταν η αμαξοστοιχία «23» του ΟΣΕ, η οποία εκτελούσε το δρομολόγιο Καλαμάτα - Αθήνα. Η σύγκρουση της αμαξοστοιχίας με το όχημα ήταν μοιραία για τον άτυχο Ιω. Κάνδηλα.

Αξιοσημείωτο είναι ότι ενώ το νέο τραγικό συμβάν, το τρίτο μέσα σε ένα μήνα, σημειώθηκε χτες στις 12.55 μ.μ., ο ΟΣΕ, μέχρι αργά χτες βράδυ, δεν είχε εκδώσει καν ανακοίνωση!

Σημειώνεται ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου, που κατασκευάστηκε τον 19ο αιώνα επί ...Χαρίλαου Τρικούπη, βρίσκεται σε πλήρη εγκατάλειψη, χωρίς την παραμικρή παρέμβαση όσον αφορά στη χάραξή του. Οι ανισόπεδες διαβάσεις, σχεδόν ανύπαρκτες, είναι μια από τις βασικότερες αιτίες για τα πολλά ατυχήματα - δυστυχήματα που σημειώνονται στο συγκεκριμένο δίκτυο.

Το χτεσινό θανατηφόρο συμβάν, σύμφωνα πάντα με την Τροχαία Αμαλιάδας, έγινε σε αφύλακτη ισόπεδη διάβαση, μεγάλης κυκλοφορίας, στο δρόμο Πατρών - Πύργου.

Ο «Ρ» τον περασμένο Ιούλη παρουσίασε αναλυτικά στοιχεία για το δίκτυο - καρμανιόλα του ΟΣΕ στην Πελοπόννησο, με την επισήμανση ότι οι ευθύνες των κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ είναι τεράστιες, καθώς συνειδητά έχουν εγκαταλείψει στην τύχη του το απαρχαιωμένο δίκτυο, χωρίς πολιτική ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού της γραμμής. Στο ρεπορτάζ του «Ρ», οργισμένοι κάτοικοι περιοχών απ' όπου διέρχονται τα τρένα, εξέφραζαν την αγανάκτησή τους, καθώς ουδείς από τους αρμόδιους μέχρι τώρα δεν εισακούει το αίτημά τους για άμεση περίφραξη της σιδηροδρομικής γραμμής έως ότου δοθεί οριστική λύση στο πρόβλημα, σύμφωνα με τα διεθνή δεδομένα. Είτε με την κατασκευή ανισόπεδων διαβάσεων είτε με υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ειδικά στην περιοχή της Αμαλιάδας, περισσότεροι από 450 μαθητές δημοτικών σχολείων, καθημερινά είναι αναγκασμένοι να διέρχονται από έξι διαβάσεις, οι οποίες τέμνονται με τη σιδηροδρομική γραμμή. Μάλιστα, ο αύλειος χώρος του 2ου Δημοτικού Σχολείου Αμαλιάδας, απέχει μόλις τέσσερα μέτρα από τη σιδηροδρομική γραμμή!



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ