Με μια πρόταση ψηφίσματος που επιχειρεί να νομιμοποιήσει απόλυτα και να δώσει κοινοβουλευτική σφραγίδα στα κράτη - μέλη της ΕΕ, των αποφάσεων της Υπουργικής Διάσκεψης του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ), το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αποδεικνύει για ακόμα μία φορά τον αντιλαϊκό του χαρακτήρα.
Ο ευρωβουλευτής της ΝΔ, Γεώργιος Παπαστάμκος, στην τοποθέτησή του, έκανε λόγο για την ανάγκη δημιουργικής συλλειτουργίας ΕΕ και ΠΟΕ, επισημαίνοντας ότι «πρέπει να συνειδητοποιήσουν όλες οι πλευρές ότι δεν υφίσταται βιώσιμη εναλλακτική επιλογή έναντι του πολυμερούς εμπορικού συστήματος».
Ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, Γιώργος Τούσσας, στην παρέμβασή του κατά τη διάρκεια της συζήτησης στην ολομέλεια τη Δευτέρα, ανέφερε χαρακτηριστικά: «Με ενιαία στρατηγική, ΕΕ και ΗΠΑ, παρά τις αντιθέσεις τους, αξιοποίησαν την 6η Υπουργική Διάσκεψη του ΠΟΕ στο Χονγκ Κονγκ, στις 13-18 Δεκέμβρη 2005, για την ένταση της εκμετάλλευσης των λαών και της λεηλασίας των πλουτοπαραγωγικών πηγών των αναπτυσσόμενων χωρών.
Τόσο τα αποτελέσματα, όσο και η πλήρης αδιαφάνεια στις διαπραγματεύσεις του ΠΟΕ, είναι επικίνδυνα για τους λαούς. Αποδεικνύεται ότι ο ΠΟΕ είναι ένας ιμπεριαλιστικός οργανισμός εξυπηρέτησης των συμφερόντων του μεγάλου κεφαλαίου και των πολυεθνικών ομίλων.
Η συμφωνία, που προέκυψε από το Χονγκ Κονγκ, επιφέρει ισχυρό πλήγμα σε 4 βασικούς άξονες της οικονομίας, και γενικότερα στην ανεξαρτησία και στα κυριαρχικά δικαιώματα των χωρών:
Ετσι αποδεικνύεται ότι οι συμφωνίες μέσα από τον ΠΟΕ μόνο δεινά επιφέρουν για τους λαούς. Η πάλη του εργατικού λαϊκού κινήματος χρειάζεται να δυναμώσει σε αντιιμπεριαλιστική αντιμονοπωλιακή κατεύθυνση σύγκρουσης, ρήξης με την αντιλαϊκή - αντιδραστική πολιτική, τον ΠΟΕ και τους άλλους φορείς της».
Την επιδείνωση της πιστοληπτικής ικανότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, με τις μικρότερες από αυτές να βρίσκονται στη χειρότερη θέση, διαπιστώνει μελέτης της ICAP για την περίοδο 2005 - 2004. Η πιστοληπτική ικανότητα εξαρτάται από την εξέταση των πτωχεύσεων και της ασυνέπειας των επιχειρήσεων στην τακτοποίηση των οικονομικών τους υποχρεώσεων, όπως η αποπληρωμή δανείων. Εξετάστηκαν συγκεκριμένα 24.954 ομόρρυθμες, ετερόρρυθμες και ατομικές επιχειρήσεις, από τις οποίες ωστόσο εξαιρέθηκαν πολύ μικρές προσωπικές επαγγελματικές επιχειρήσεις. Με δεδομένη την εχθρική προς τους αυτοαπασχολούμενους και μικρούς ΕΒΕ, πολιτική της κυβέρνησης, είναι προφανές ότι οι διαπιστώσεις της μελέτης θα ήταν ακόμη χειρότερες.
Σε κάθε περίπτωση, τα στοιχεία είναι και αποκαλυπτικά και ενδεικτικά. Την ίδια ώρα που σημαντικός αριθμός μεγάλων επιχειρήσεων καταγράφει εξαιρετική αύξηση κερδών σε ποσοστά και όγκο, οι επιχειρήσεις που δεν απασχολούν προσωπικό παρουσίασαν το μεγαλύτερο ποσοστό ασυνέπειας το 2005 (4,43%), όπως και το 2004 (3,88%). Μεταξύ 2005 - 2004 τη μεγαλύτερη άνοδο στο ποσοστό ασυνέπειας παρουσίασαν οι επιχειρήσεις με πάνω από 3 άτομα προσωπικό (27,67%), κάτι που δείχνει τη διεύρυνση της οικονομικής δυσπραγίας στη βάση των μικρότερων επιχειρήσεων. Παράλληλα, τα μεγαλύτερα ποσοστά στις πτωχεύσεις εντοπίζονται και τα δύο προηγούμενα χρόνια στις επιχειρήσεις που δεν απασχολούν προσωπικό και μάλιστα υπήρξε αύξηση 100% από το ένα έτος στο άλλο!
Στον τομέα των πωλήσεων, οι χειρότερες επιδόσεις αφορούν και πάλι τις μικρότερες επιχειρήσεις, αυτές με τα μικρότερα μεγέθη. Ετσι, το μεγαλύτερο ποσοστό ασυνέπειας κατέγραψαν οι επιχειρήσεις με τζίρο έως 147 χιλ. ευρώ (4,03%), οι οποίες είχαν την ίδια πρωτιά και το 2004 (3,45%). Στον τομέα των πτωχεύσεων σημειώνεται μετατόπιση σε λίγο μεγαλύτερες επιχειρήσεις. Τα μεγαλύτερα ποσοστά, τόσο το 2004 όσο και το 2005 παρουσιάζονται στις επιχειρήσεις με τζίρο από 147 χιλ. ευρώ έως 440 χιλ. ευρώ.
Η συνολική ασυνέπεια (ασυνέπεια και πτωχεύσεις) στις μικρομεσαίες που εξετάστηκαν αυξήθηκε την περίοδο 2005 - 2004 κατά 17,84% και διαμορφώθηκε το 2005 στο 3,84% από 3,26% το 2004.
Τα υπερπολυτελή και πολυτελή ξενοδοχεία είναι οι μεγάλοι κερδισμένοι από τις κρατικές καμπάνιες για τον τουρισμό, που πληρώνονται με χρήματα των φορολογουμένων. Αυτό προκύπτει και από τα στοιχεία της Ενωσης Ξενοδόχων Αττικής για τις πληρότητες του Νοέμβρη, σύμφωνα με τα οποία το Νοέμβρη του 2005, σε σχέση με το Νοέμβρη του 2004, οι πληρότητες (σε άτομα και όχι δωμάτια) στα ξενοδοχεία:
Τη μη διασφάλιση της υγιεινής και της ασφάλειας των τροφίμων μέσα από τις ρυθμίσεις που προωθεί στη Βουλή η κυβέρνηση για τις ελεγκτικές αρμοδιότητες του Ενιαίου Φορέα Ελέγχου Τροφίμων, καταγγέλλει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Γεωτεχνικών Δημοσίων Υπαλλήλων (ΠΟΓΕΔΥ). Επισημαίνει ότι οι ρυθμίσεις για τον ΕΦΕΤ «στοχεύουν σε επιλεκτικούς και "ανώδυνους" ελέγχους για τις μεγάλες επιχειρήσεις και αλυσίδες παραγωγής και εμπορίας τροφίμων. Δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν διατροφικούς κινδύνους (π.χ. διοξίνες, εγκεφαλοπάθειες) στην παραγωγή και δεν καλύπτουν ελεγκτικές διαδικασίες ενιαίας και αδιάσπαστης αντιμετώπισης των ελέγχων των τροφίμων από την πρωτογενή παραγωγή μέχρι τον καταναλωτή».
Οι εργαζόμενοι ζητούν την ανάκληση του επίμαχου άρθρου 11 στο νομοσχέδιο για τη «Σύσταση Συμβουλίου Εθνικής Ενεργειακής Στρατηγικής - Ρύθμιση θεμάτων υπουργείου Ανάπτυξης». Εκφράζουν, επίσης, την αγανάκτησή τους για τις «προκλητικές ενέργειες» του υπουργού Δ. Σιούφα που κατέθεσε τροποποιήσεις αιφνιδιαστικά πριν ολοκληρωθεί η διαδικασία του διαλόγου και ενάντια στις υποσχέσεις προς την ΠΟΓΕΔΥ. Προειδοποιούν, ακόμη, με «δυναμική αντιμετώπιση», καθώς δε θα δεχτούν «την επιστημονική απαξίωση και υποβάθμισή τους ούτε θα ανεχθούν και θα συνηγορήσουν σε πρόχειρες και ευκαιριακές ρυθμίσεις, που δεν μπορούν να διασφαλίσουν την ποιότητα, την υγιεινή και την ασφάλεια των τροφίμων».