ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 16 Φλεβάρη 2006
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Μονόδρομος η κλιμάκωση του αγώνα

Απεργούν σήμερα και αύριο στα λιμάνια όλης της χώρας. Ξανά στο εδώλιο τη Δευτέρα εργαζόμενοι αγωνιστές που συμμετείχαν στην περιφρούρηση της ναυτεργατικής απεργίας το 2002

Την ώρα που φουντώνει ο απεργιακός αγώνας των ναυτεργατών, η κυβέρνηση - όπως και η προηγούμενη του ΠΑΣΟΚ - επιχειρεί να βαφτίσει«θύτες» τα θύματα του μακελειούστο λιμάνιτου Πειραιάτο 2002 (φωτ.)
Την ώρα που φουντώνει ο απεργιακός αγώνας των ναυτεργατών, η κυβέρνηση - όπως και η προηγούμενη του ΠΑΣΟΚ - επιχειρεί να βαφτίσει«θύτες» τα θύματα του μακελειούστο λιμάνιτου Πειραιάτο 2002 (φωτ.)
Δεμένα στα λιμάνια όλης της χώρας θα κρατήσουν τα πλοία οι ναυτεργάτες από σήμερα Πέμπτη μέχρι και το πρωί του Σαββάτου, στα πλαίσια της 48ωρης προειδοποιητικής απεργιακής κινητοποίησής τους. Κεντρικό αίτημα της απεργίας αποτελεί η άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου που κατέθεσε η κυβέρνηση στη Βουλή (ήδη συζητείται) με τον ψευδεπίγραφο και παραπλανητικό τίτλο «Αναβάθμιση και αναδιάρθρωση της Ναυτικής Εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις», με το οποίο σπεύδει να ικανοποιήσει μια σειρά από βασικές αξιώσεις του εφοπλιστικού κεφαλαίου.

Ηδη κλιμάκια των ταξικών δυνάμεων βρίσκονται σε όλα σχεδόν τα λιμάνια της χώρας για τον καλύτερο συντονισμό του απεργιακού αγώνα. Το προωθούμενο νομοσχέδιο βάζει στο στόχαστρο το σύνολο των ναυτεργατών, των νησιωτών και των σπουδαστών, προκαλώντας οργισμένες αντιδράσεις για τον προκλητικό τρόπο με τον οποίο επιχειρεί να δέσει ακόμα περισσότερο τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες στο άρμα της εφοπλιστικής κερδοφορίας. Εκφράζοντας την αντίθεσή τους στο νομοσχέδιο, εργαζόμενοι και συνταξιουχικά σωματεία ναυτεργατών της Χίου πραγματοποιούν αύριο συγκέντρωση στο λιμάνι, στις 12 το μεσημέρι.

Ξανά στο εδώλιο αγωνιστές εργαζόμενοι

Την ίδια ώρα που φουντώνει ο απεργιακός αγώνας και οι ταξικές δυνάμεις παλεύουν για να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις κλιμάκωσής τους, η κυβέρνηση σέρνει για μια ακόμη φορά σε δίκη εργαζόμενους αγωνιστές. Την ερχόμενη Δευτέρα 20 Φλεβάρη, στο εδώλιο του κατηγορούμενου του Β΄ Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Πειραιά θα καθίσουν ξανά ο Γιώργος Τούσσας και τρεις ακόμα αγωνιστές, που μαζί με χιλιάδες ακόμα εργαζόμενους περιφρούρησαν και στάθηκαν στο πλευρό των ναυτεργατών στην απεργία που είχαν κηρύξει τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» στις 29 Μάη του 2002.

Ο Γ. Τούσσας, τότε πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ και σήμερα ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, ο Δημήτρης Κυζίλης, ο Νίκος Αθανασέλος και ο Νίκος Τέγος, σύμφωνα με το κατηγορητήριο που τους προσάπτουν - μετά από εντολή του προϊσταμένου της Εισαγγελίας Πλημμελειοδικών Πειραιά Γρηγόρη Πεπόνη - κατηγορούνται για δήθεν παρακώλυση συγκοινωνιών και για «κακώσεις» που προκάλεσαν σε λιμενικούς(!). Οταν δηλαδή έπεφταν θύματα της, πρωτοφανούς σε αγριότητα, καθαρά δολοφονικής επίθεσης που είχαν εξαπολύσει εκείνη την ημέρα οι δυνάμεις καταστολής, με εντολή της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, επειδή περιφρούρησαν την απεργία και συμπαραστάθηκαν στον αγώνα των ναυτεργατών!

Είναι καθαρό ότι ταυτόχρονα με τους τέσσερις αγωνιστές, κυβέρνηση και εφοπλιστές επιδιώκουν να τρομοκρατήσουν και όλους όσοι τολμούν να σηκώσουν κεφάλι απέναντι στην αντιλαϊκή πολιτική που υφίστανται και δε διστάζουν να αγωνιστούν για τις κατακτήσεις και τα δικαιώματα της εργατικής τάξης, να συμπαρασταθούν στον αγώνα άλλων εργαζομένων. Επιπρόσθετα, επιδιώκουν να πλήξουν το ίδιο το δικαίωμα στην απεργία και να στείλουν μήνυμα στη νεολαία να «σκύβει το κεφάλι» στις εντολές της άρχουσας τάξης.

ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
Μαζικές εκκαθαρίσεις σε εξέλιξη

Σε αναβρασμό βρίσκονται οι εργαζόμενοι στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και ήδη προσανατολίζονται σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις. Συγκεκριμένα, η ιδιοκτήτρια (γερμανική) εταιρία των ναυπηγείων, Thyssen Krupp, μετά τις εκατό περίπου απολύσεις εργαζομένων ορισμένου χρόνου που πραγματοποίησε από τον Οκτώβρη και μέχρι τα Χριστούγεννα, αναμένεται στο τέλος της βδομάδας να προχωρήσει σε άλλες 45 περίπου. Ομως δε σταματά εδώ. Ηδη, από χτες, άρχισε να καλεί εργαζόμενους στα γραφεία της και να απαιτεί «οικειοθελείς αποχωρήσεις», διαφορετικά θα τους απολύσει, με το πρόσχημα ότι «δεν υπάρχουν δουλιές».

Μετά από αυτή την εξέλιξη οι 1.650 εργαζόμενοι περίπου στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, ετοιμάζονται άμεσα να αναλάβουν αγωνιστικές πρωτοβουλίες με κεντρικό αίτημα να μπει τέλος στις απολύσεις. Επιπρόσθετα, οι ταξικές δυνάμεις απαιτούν να επαναπροσληφθούν όλοι οι απολυμένοι με συμβάσεις εργασίας αορίστου χρόνου, να υπογραφεί συλλογική σύμβαση εργασίας αορίστου χρόνου και να γίνει αυστηρή εφαρμογή της νομοθεσίας για θέματα προστασίας και ασφάλειας της ζωής των εργαζομένων.

Ωστόσο, η σημερινή κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στο ναυπηγείο αποδεικνύει την καταστροφική για τους ίδιους τους εργαζόμενους στάση που επέδειξαν οι συνδικαλιστικές παρατάξεις της ΠΑΣΚΕ και της ΔΑΚΕ, οι οποίες, όπως επισημαίνει σε πρόσφατη ανακοίνωσή της η Εργοστασιακή Επιτροπή Ναυπηγείων Σκαραμαγκά (ΕΕΝΣ), με τις αποφάσεις που πήραν όχι μόνο «στήριξαν το ξεπούλημα των ναυπηγείων και δεν αντέδρασαν στα σχέδια της νέας εργοδοσίας για δήθεν "πλεονάζον" προσωπικό αλλά και συμφώνησαν στις "οικειοθελείς" απολύσεις ανοίγοντας ουσιαστικά το δρόμο στην υλοποίηση των αντεργατικών σχεδίων της εργοδοσίας».

ΛΙΜΑΝΙ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ
Ξεπούλημα στα πλαίσια των συμπράξεων

Τα σχέδια ιδιωτικοποίησης του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, που απορρέουν από την αντιλαϊκή πολιτική των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, καταγγέλλει σε ανακοίνωσή της η ΝΕ Θεσπρωτίας του ΚΚΕ με αφορμή την παρουσίαση του αναμορφωμένου «επιχειρησιακού σχεδίου από την ΟΛΗΓ ΑΕ» που προκρίνει την ίδρυση δυο θυγατρικών εταιριών της.

Συγκεκριμένα, στο όνομα της «ανταγωνιστικότητας» και στα πλαίσια των ΣΔΙΤ, προτείνεται να συσταθούν οι εταιρίες «Εμπορευματικό Κέντρο ΑΕ» - «Τουριστικής Ανάπτυξης ΑΕ», τοποθετώντας μάλιστα το «Εμπορευματικό Κέντρο» μέσα στο λιμάνι, ενώ προβλέπεται ακόμη και η κατασκευή πρατηρίου καυσίμων. Παράλληλα, δημοσιεύματα στον Τύπο φωτογραφίζουν ήδη τις ορέξεις των εφοπλιστών για επενδύσεις στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας («ATTICA Groups» του Παναγόπουλου).

Η ΝΕ Θεσπρωτίας του ΚΚΕ ανάμεσα σε άλλα επισημαίνει: «Η κυβέρνηση της ΝΔ δεν κρύβει τις προθέσεις της για ιδιωτικοποιήσεις των λιμανιών, τα οποία αφού έχουν μετατραπεί σε ΑΕ από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, εκτιμά ότι ήρθε η ώρα να περάσουν στα χέρια του κεφαλαίου. Μια τέτοια εξέλιξη κάθε άλλο παρά ανταποκρίνεται στην επιθυμία και στα συμφέροντα των Θεσπρωτών, αφού το λιμάνι θα ανήκει στο εφοπλιστικό κεφάλαιο για το οποίο και θα δουλεύει».

Η ΝΕ καλεί τους εργαζόμενους και το λαό της Θεσπρωτίας να απεγκλωβιστούν από την πολιτική και τα κόμματα του κεφαλαίου, στηρίζοντας στις επερχόμενες δημοτικές και νομαρχιακές εκλογές τους συνδυασμούς του ΚΚΕ. Να παλέψουν για να ματαιώσουν τα σχέδια ξεπουλήματος του λιμανιού στους επιχειρηματίες.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΟΥΣΣΑΣ
Επικίνδυνη η ασυδοσία των εφοπλιστών

Παρέμβαση του ευρωβουλευτή του ΚΚΕ στην Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου για το φιλοεφοπλιστικό κανονισμό 3577/92 της ΕΕ

Τους κινδύνους που διατρέχουν επιβάτες και ναυτεργάτες από την ασυδοσία του εφοπλιστικού κεφαλαίου επισήμανε, στην παρέμβασή του στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, στο Στρασβούργο, ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Γιώργος Τούσσας. Αφορμή της παρέμβασης αποτέλεσε η αιτιολογημένη γνώμη που απέστειλε πρόσφατα η Κομισιόν στην ελληνική κυβέρνηση και με την οποία ζητά την πλήρη εφαρμογή του αντιλαϊκού κανονισμού 3577/92 για τις θαλάσσιες συγκοινωνίες.

Ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ υπενθύμισε το τραγικό ναυάγιο του υπερήλικου - υποσυντήρητου, τριανταπεντάχρονου Ε\Γ - 0\Γ πλοίου EL SALAM 98, το οποίο παρέσυρε στον υγρό τάφο της Ερυθράς Θάλασσας 1.000 επιβάτες και σημείωσε: «Με την Αιτιολογημένη Γνώμη - τελεσίγραφο που έστειλε η Κομισιόν στην ελληνική κυβέρνηση για εφαρμογή του αντιλαϊκού Κανονισμού 3577\92, ζητά την κατάργηση των βασικών κριτηρίων: της χωρητικότητας, της ιπποδύναμης για τον καθορισμό της οργανικής σύνθεσης, καθώς και του ορίου ηλικίας των 30 ετών για την απόσυρση των υπερηλίκων πλοίων, ανοίγοντας τον δρόμο για νέες ναυτικές τραγωδίες.

Την ίδια ώρα, η κυβέρνηση έχει καταθέσει στην ελληνική Βουλή για συζήτηση νομοσχέδιο, που ακυρώνει την εφαρμογή των διεθνών προτύπων για την ασφάλιση της αστικής ευθύνης των Ε/Γ - Ο/Γ πλοίων και των εμπορευμάτων, αφού επί 5 ολόκληρα χρόνια αρνήθηκε να εφαρμόσει ακόμη και αυτά τα ελλιπή διεθνή πρότυπα, επειδή εφοπλιστές και ασφαλιστικές εταιρίες βρίσκουν μεγάλο το κόστος.

Ζητάμε η Κομισιόν να σταματήσει αυτή τη διαδικασία και ταυτόχρονα η κυβέρνηση της ΝΔ να αποσύρει το σχετικό νομοσχέδιο από τη Βουλή. Χρειάζεται να δυναμώσει η πάλη των εργαζομένων συνολικά ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική της ΕΕ και των κυβερνήσεων στα κράτη - μέλη, για την κατάργηση της εφοπλιστικής ασυδοσίας. Να παρθούν αυστηρά μέτρα για τους κανόνες ασφάλειας και αξιοπλοΐας των επιβατηγών οχηματαγωγών πλοίων και να ικανοποιηθούν τα δίκαια αιτήματα των ναυτεργατών».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ