ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 24 Μάρτη 2006
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Εν λευκώ παράδοση στους εφοπλιστές

Την πλήρη απελευθέρωση των γραμμών από το λιμάνι του Πειραιά και άλλα προκλητικά προνόμια ανακοίνωσε χτες ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας

Νησιώτες και ναυτεργάτες θα είναι τα πρώτα θύματα από την εφαρμογή και του νέου εφοπλιστόδουλου νόμου της κυβέρνησης
Νησιώτες και ναυτεργάτες θα είναι τα πρώτα θύματα από την εφαρμογή και του νέου εφοπλιστόδουλου νόμου της κυβέρνησης
Σε εφιάλτη για τους χιλιάδες κατοίκους των νησιών, τους ναυτεργάτες και συνολικά το επιβατικό κοινό, μετατρέπει η κυβέρνηση της ΝΔ τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες της χώρας, προκειμένου να εξασφαλίσει νέα υπερκέρδη στο εφοπλιστικό κεφάλαιο, συνεχίζοντας το διαλυτικό «έργο» του ΠΑΣΟΚ. Χτες, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Μ. Κεφαλογιάννης, στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, ανακοίνωσε την πλήρη - «μεγάλη» όπως τη χαρακτήρισε - «απελευθέρωση» των ακτοπλοϊκών γραμμών και από το λιμάνι του Πειραιά, πριν το Πάσχα.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι εφοπλιστές, εντελώς ανεξέλεγκτοι, θα καθορίζουν από τις τιμές των εισιτηρίων ακόμα και της μέχρι τώρα «προστατευόμενης» οικονομικής (της λεγόμενης τρίτης) θέσης, των ναύλων των οχημάτων και των προϊόντων, μέχρι τα δρομολόγια! Επιπλέον, ότι μπορούν να εισβάλουν και πλοία με ξένη σημαία. Ουσιαστικά, με την απόφαση αυτή η κυβέρνηση «βάζει μπρος», και μάλιστα εσπευσμένα, την εφαρμογή του κατάπτυστου νόμου που ψήφισε προ ημερών στη Βουλή, για «χάρη» του οποίου έφτασε στο σημείο να επιβάλει σε βάρος των ναυτεργατών το κατάπτυστο μέτρο της πολιτικής επιστράτευσης, για να χτυπήσει τον μεγαλειώδη αγώνα τους.

Δρομολόγια κατά βούληση...

Με την εφαρμογή του νόμου, η κυβέρνηση θέτει πλέον σε πλήρη ισχύ τον εκτρωματικό κανονισμό 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, που επιβάλλει την απορύθμιση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και την πλήρη προσαρμογή τους στα συμφέροντα και στα κέρδη των εφοπλιστών. Οι επιπτώσεις σε βάρος των νησιών θα είναι ανυπολόγιστες, ενώ ζημιά θα υποστεί και η «τσέπη» συνολικά των Ελλήνων εργαζομένων. Και αυτό διότι η κυβέρνηση ταυτόχρονα με την «απελευθέρωση», προωθεί και την παραπέρα ενίσχυση των εφοπλιστών με «ζεστό χρήμα», είτε με τη μέθοδο των επιδοτήσεων των δρομολογίων στις άγονες γραμμές - οι οποίες συνεχώς ...αυξάνονται -, είτε με καθαρή χρηματοδότηση.

Είναι σαφές ότι οι εφοπλιστές, πλήρως ...«απελευθερωμένοι», μπορούν, αφού εκμεταλλευτούν τους θερινούς μήνες μία επικερδή γραμμή «ρίχνοντας» σε αυτή δύο και τρία πλοία, το χειμώνα να τα αποσύρουν και η γραμμή, αν και προσοδοφόρα, να μείνει ακάλυπτη, να χαρακτηριστεί τεχνητά άγονη και να επιδοτηθεί... Ακόμα ο Μ. Κεφαλογιάννης ανακοίνωσε ότι ετοιμάζεται επενδυτικό πρόγραμμα για την κατασκευή πλοίων που θα δρομολογηθούν στις άγονες γραμμές. Για να «προσελκυσθούν» ενδιαφερόμενοι εφοπλιστές (δηλαδή που θα θελήσουν να παραγγείλουν πλοία), είπε ότι η κατασκευή θα χρηματοδοτηθεί κατά το μισό από το «χρηματοδοτικό πακέτο επενδύσεων» που έχει συμφωνηθεί με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ενώ από τον αναπτυξιακό νόμο θα «επιδοτηθεί το ξενοδοχειακό κομμάτι» των πλοίων! Σε απλή μετάφραση, οι εφοπλιστές χωρίς να δώσουν ευρώ θα ...πάρουν καινούρια πλοία που θα τα πληρώσουν οι εργαζόμενοι.

Το κερασάκι σε αυτά είναι ότι άφησε ξανά ανοιχτό το ενδεχόμενο για την κατάργηση του ορίου ηλικίας των ακτοπλοϊκών πλοίων.

Είναι επικίνδυνοι

Στο μεταξύ, και ενώ με τα όσα προωθεί η κυβέρνηση θέτει υπό διωγμό και τους Ελληνες ναυτεργάτες από τα ακτοπλοϊκά πλοία, χτες το απόγευμα η πλειοψηφία της ΠΝΟ επιχείρησε να αποπροσανατολίσει τους ναυτεργάτες και να εκτονώσει τις έντονες αντιδράσεις τους. Απέδειξε έτσι περίτρανα πόσο ανίκανη είναι να ακολουθήσει τις αγωνιστικές τους διαθέσεις, όπως αυτές εκφράστηκαν με τη μεγαλειώδη πολυήμερη απεργία - στης οποίας την οργάνωση πρωτοστάτησαν οι ταξικές δυνάμεις των ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και ΠΑΜΕ - και να υπερασπιστεί τα συμφέροντά τους.

Η πλειοψηφία έσπευσε να ανταποκριθεί στην πρόσκληση- πρόκληση του υπουργού των εφοπλιστών για ...«διάλογο», όταν το έσχατο μέτρο της πολιτικής επιστράτευσης σε βάρος των ναυτεργατών είναι σε πλήρη ισχύ. Εφτασαν, δε, στο τέλος της συνάντησης και ενώ ο υπουργός αρνήθηκε να δηλώσει το παραμικρό για το αποτέλεσμά της, να μιλήσουν για «θετικό κλίμα» επειδή «απέσπασαν», λέει, την υπουργική δέσμευση ότι «θα» τους απαντήσει για το φορολογικό και την αύξηση του εφάπαξ σε ...15 μέρες!

Η στάση της πλειοψηφίας γίνεται ακόμα πιο επικίνδυνη για τους ναυτεργάτες, αν προστεθεί ότι ο υπουργός, στη διάρκεια της συνάντησης και νωρίτερα στην πρωινή συνέντευξη Τύπου, είχε αφήσει να εννοηθεί ότι η επιστράτευση θα αρθεί μόνο με την προϋπόθεση ότι η ΠΝΟ θα αποδεχτεί να γίνεται ένα δρομολόγιο ανά προορισμό στη διάρκεια απεργίας, που σημαίνει ότι στην ουσία απαγορεύει το ίδιο το δικαίωμα στην απεργία.

ΔΕΗ
Κέρδη από το αίμα των εργαζομένων

Αλλος ένας εργάτης νεκρός στα ορυχεία Νότιου Πεδίου

Το απαρχαιωμένο όχημα που συνέθλιψε τον 49χρονο εργάτη
Το απαρχαιωμένο όχημα που συνέθλιψε τον 49χρονο εργάτη
Πέθανε τελικά χτες το απόγευμα ο 49χρονος Παρασκευάς Καρυπίδης, που νοσηλευόταν στο «Μαμάτσειο» νοσοκομείο Κοζάνης, μετά τον βαρύτατο τραυματισμό του το βράδυ της Τετάρτης στο ορυχείο του Νότιου Πεδίου. Τεχνίτης μηχανολογικής συντήρησης βαρέων οχημάτων, ο Π. Καρυπίδης κλήθηκε λίγο πριν τις 10 το βράδυ, στη λήξη της απογευματινής βάρδιας, να επισκευάσει γεωτρύπανο στο τμήμα Σκληρών του ορυχείου.

Πήγε στο σημείο με ένα παλιό φορτηγό «Ούνιμακ», της δεκαετίας του '60. Οχήματα, στα οποία η ΔΕΗ έχει καταργήσει τα χειρόφρενα για να μην δημιουργούνται προβλήματα στη λειτουργία τους το χειμώνα! Το ακινητοποίησε βάζοντας ταχύτητα, ακριβώς απέναντι από το σημείο της βλάβης, ώστε με τα φώτα του οχήματος να φωτίζει το χώρο, για να μπορέσει να δει και να επισκευάσει το πρόβλημα. Το όχημα μετακινήθηκε και τον καταπλάκωσε σφηνώνοντάς τον πάνω στο γεωτρύπανο.

Και αυτό το νέο έγκλημα είναι αποτέλεσμα της πολιτικής αύξησης της κερδοφορίας της ΔΕΗ ΑΕ, στο πλαίσιο της «ανταγωνιστικότητας», που τη χτίζει πάνω στις ζωές των εργαζομένων της.

Στο Νότιο Πεδίο, το μεγαλύτερο ορυχείο των Βαλκανίων, απασχολούνται περίπου 1.500 εργαζόμενοι μόνιμοι και συμβασιούχοι. Επανειλημμένα οι ταξικές δυνάμεις έχουν καταγγείλει πως οι ελλείψεις προσωπικού, η εντατικοποίηση της εργασίας και ο παλιός μηχανολογικός εξοπλισμός των Ορυχείων βάζουν καθημερινά σε κίνδυνο τη ζωή των εργαζομένων και αποτελούν την αιτία των καθημερινών ατυχημάτων στους χώρους δουλιάς.

Με πρωτοβουλία των ταξικών δυνάμεων, σήμερα αναμένεται να γίνει κοινή συνεδρίαση των δύο τοπικών σωματειακών παραρτημάτων του Νότιου Πεδίου, προκειμένου να καθοριστούν αγωνιστικές κινητοποιήσεις ενάντια στην εγκληματική πολιτική της ΔΕΗ, για άμεσες προσλήψεις προσωπικού και την απόσυρση όλου του παλιού μηχανολογικού εξοπλισμού.

ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΝΕΩΝ ΤΟΥ ΠΑΜΕ
Κόντρα στην παθητική στάση ζωής

Την ανάγκη να απορρίψουν αποφασιστικά οι νέοι την παθητική στάση ζωής που «δίνει πόντους» σε όσους υποσκάπτουν το μέλλον τους και να εμπιστευτούν τη δύναμη της συλλογικής δράσης αναδεικνύουν οι πολύμορφες εκδηλώσεις που οργανώνει η Γραμματεία Νέων του ΠΑΜΕ ενάντια στην τοξικοεξάρτηση.

Συγκεκριμένα, την ερχόμενη Δευτέρα, 27 Μάρτη, πραγματοποιείται εκδήλωση - συζήτηση με θέμα: «Εργατική και άνεργη νεολαία: Με το ΠΑΜΕ στον αγώνα ενάντια στα ναρκωτικά. Με το ΠΑΜΕ στον αγώνα για τα δικαιώματά μας». Η εκδήλωση θα γίνει στις 6 μ.μ., στην αίθουσα της Πανηπειρωτικής Συνομοσπονδίας (Κλεισθένους 15, 7ος όροφος, πίσω από το Δημαρχείο).

Επίσης, την Κυριακή, 2 Απρίλη, ετοιμάζεται αθλητικό τουρνουά ποδοσφαίρου με θέμα «Αθλητική Κυριακή ενάντια στα ναρκωτικά». Οι αγώνες θα ξεκινήσουν στις 10 π.μ., στο γήπεδο 5Χ5 του Δήμου Ιλίου (Λεωφόρος Χασιάς 130 - εξυπηρετούν τα λεωφορεία Α12, Β12 με αφετηρία στην οδό Μάρνης). Η πρωτοβουλία έχει συγκεντρώσει έντονο ενδιαφέρον, καθώς ανάμεσα στις εννιά ομάδες που έχουν δηλώσει συμμετοχή, είναι ομάδες από Επιτροπές Νέων από συνδικάτα, αλλά και θεραπευτικές κοινότητες απεξάρτησης. Τη Δευτέρα, 27 Μάρτη, θα γίνει η κλήρωση για να οριστούν οι συνδυασμοί των ομάδων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ