ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 6 Απρίλη 2006
Σελ. /32
Η Λιούμπη, η ανθρωποκτονία, η Enron, η Σμασάρα... και η ποσότητα!

Δέκα οι νέες ταινίες της εβδομάδας! Αριθμός που ξεπερνάει τις αντοχές του μέσου θεατή και ακυρώνει τον σοβαρό κριτικό λόγο! Ποιος θεατής θα βρει το χρήμα, και το χρόνο, για δέκα νέες ταινίες; Ποια εφημερίδα μπορεί να διαθέσει τον απαραίτητο χώρο, για να μπορέσει ο κριτικός να δικαιολογήσει με επάρκεια τη θετική ή την αρνητική θέση του, για τόσες ταινίες;

«Ευτυχώς», οι «άμυαλοι» και ανταγωνιστικοί εισαγωγείς, μας έβγαλαν από αυτό το αδιέξοδο. Οι ταινίες που έβγαλαν αυτή τη βδομάδα στις αίθουσες και αξίζουν της προσοχής μας, σχεδόν στο σύνολό τους, δεν προκαλούν μεγάλες αναστατώσεις και δεν απαιτούν μεγάλες αναλύσεις. Εκτός, ίσως, από το ντοκιμαντέρ «Enron, Καρχαρίες στο Δωμάτιο», του Αλεξ Γκίμπνεϊ, το οποίο δυστυχώς δεν είδα, την «Ανθρωποκτονία», του Δανού Περ Φιλ και την «Samsara», του ινδικής καταγωγής Παν Ναλίν. Η ενδιαφέρουσα ελληνική παρουσία «Λιούμπη», της Λάγιας Γιούργου, διαβάζεται εύκολα, όπως επίσης και η ταινία του Τζον Τορτούρο «Απιστίες και Τσιγάρα». Καμία ταινία από τις παραπάνω δεν είναι η Ταινία. Η κάθε μια, όμως, από αυτές έχει τις αρετές της.

Αναφέρω, για την ιστορία, και τις υπόλοιπες: «Οι μαχητές των Ουρανών», του Ζεράρ Πιτές, «The King», του Τζέιμς Μαρς, «30άρης Από Σπίτι» του Τομ Ντέι, «Hostel Η Αρχή της Παράνοιας», του Ελι Ροθ και, τέλος, «Η Εποχή των Παγετώνων 2: Η Απόψυξη», του Κάρλος Σαλντάνα.

ΛΑΓΙΑ ΓΙΟΥΡΓΟΥ
Λιούμπη

Η Ευγενία Καπλάν σε μια σκηνή της ταινίας
Η Ευγενία Καπλάν σε μια σκηνή της ταινίας
Αρχίζουμε με τη «Λιούμπη» και λόγω καταγωγής, αλλά και γιατί πρόκειται για μια αξιοπρεπέστατη παραγωγή. Λιούμπη στα ρώσικα σημαίνει αγάπη. Στην ταινία της Γιούργου η Λιούμπη, αυτό το θαυμάσιο ανθρώπινο συναίσθημα, που όταν εκφράζεται χωρίς δόλο αποκαλύπτει υπέροχες εσωτερικές και εξωτερικές ομορφιές, ενσαρκώνεται από μια νεαρή Ρωσίδα που οι γνωστές συνθήκες την έφεραν στο κέντρο, στο στόμα καλύτερα, μιας «συνηθισμένης» ελληνικής οικογένειας. Μιας ελληνικής οικογένειας προσωποποίησης του μικροαστισμού. Κανένας κακός και όλοι έτοιμοι να σε φάνε. Φτάνει να το φέρουν οι συνθήκες.

Ο ευλύγιστος φακός της Γιούργου, με πολύ επιδέξιες αφηγηματικές κινήσεις, μας μπάζει στα εσωτερικά της οικογένειας. Μιας οικογένειας που μοιάζει με χιλιάδες άλλες ελληνικές οικογένειες. Η μητέρα ξαπλωμένη στο κρεβάτι ανάπηρη και αμίλητη. Βλέπει και ακούει τα πάντα. Δεν αντιδρά! (Μπορεί, ίσως, σκόπιμα να «κλείστηκε» στον εαυτό της, πονώντας για όλα όσα συμβαίνουν γύρω της).

Η «Λιούμπη», λοιπόν, γεμάτη ταλέντα και καλοσύνη, φορέας μιας άλλης κουλτούρας, άνθρωπος που διδάχτηκε να δίνει, προσλαμβάνεται από την οικογένεια να προσέχει την άρρωστη μητέρα. Και το κάνει με τον καλύτερο τρόπο. Γιατί Λιούμπη, είπαμε, σημαίνει αγάπη. Και η μικρή Ρωσίδα είναι όνομα και πράμα! Ακόμα και η άρρωστη αρχίζει να ελπίζει. Στιγμές -στιγμές, μάλιστα, φαίνεται να αντιδρά κιόλας. Στην πορεία της ιστορίας θα χαμογελάσει...

Δίπλα, όμως, στις δυο γυναίκες, δυστυχώς, υπάρχουν και οι μικροαστοί! Αυτή η γεμάτη ελαττώματα «φυλή» της καπιταλιστικής κοινωνίας. Η οποία «φυλή», πιστεύοντας ότι ζει σε μια μεταβατική χρονική περίοδο από την οποία θα αποδράσει ταξικά προς τα επάνω, μόλις βρει την ευκαιρία μετατρέπεται σε ύαινα για να πετύχει το σκοπό της! Που είναι ο εαυτούλης της! Πέφτει, λοιπόν, απάνω στην Λιούμπη, στην όποια Λιούμπη, στη ζωή για την ακρίβεια, και τη μαδάει! Κόρη, γαμπρός και κυρίως ο γιος της οικογένειας, αντί να διευκολύνουν αυτό το λουλούδι να ανθίσει, και κοντά του να ανθίσουν και οι ίδιοι, πέφτουν επάνω του και το τσαλακώνουν ψυχικά και σωματικά. Στο τέλος της ιστορίας, η Λιούμπη, αυτή η όμορφη μικρή ηλιαχτίδα, θα είναι γεμάτη πληγές. Ομως, δε θα γονατίσει. Ακόμα και με τραύματα θα συνεχίσει την πορεία της. Στις αποσκευές της, άλλωστε, προσθέτει αυτή τη φορά και την πολύ θετική στάση της ανάπηρης μητέρας. Και αυτό είναι αισιόδοξο.

Η «Λιούμπη» δεν καταπιάνεται με το μεγάλο, με το κύριο. Στέκεται στις μικρές λεπτομέρειες, που εμπεριέχονται στο μεγάλο. Με αυτές ασχολείται. Και κάνει ένα μικρό τρυφερό κοινωνικό σχόλιο. Γυρισμένο με πολλή προσοχή. Με εξαιρετικά λειτουργικό σκηνοθετικό τρόπο. Με έξυπνες λύσεις στην αφήγηση και, κατ' επέκταση, στο ξεπέρασμα των δυσκολιών των αναγκαστικά στενών χώρων των ντεκόρ. Με μεγάλη ποικιλία πλάνων. Που εναλλάσσονται, σύμφωνα με τις ανάγκες. Χωρίς να χάνεται η ομοιομορφία της ενιαίας φόρμας. Στα πολύ θετικά της ταινίας είναι οι κινήσεις της μηχανής, η θαυμάσια νεαρή ηθοποιός, που παίζει την Λιούμπη (Ευγενία Καπλάν) και η πολύ καλή επίσης ηθοποιός που παίζει τη μητέρα (Ολγα Δαμάνη).

Παίζουν: Ευγενία Καπλάν, Αλέξης Γεωργούλης, Ολγα Δαμάνη, Νίκος Γεωργάκης, Λένα Κιτσοπούλου, Κατερίνα Παπαδάκη, Τόνυ Δημητρίου.

ΠΕΡ ΦΛΙ
Ανθρωποκτονία

Στο ίδιο μήκος κύματος της «Λιούμπη» κινείται και η «Ανθρωποκτονία». Οι διαφορές βρίσκονται στο διαφορετικό επίπεδο ζωής της «φυλής» των μικροαστών. Αλλον πολιτισμό οι Ελληνες και άλλον οι Δανοί! Το αποτέλεσμα, όμως, των ανά τη γη μικροαστών, βέβαια, είναι παντού και πάντα το ίδιο! Εμείς να περνάμε καλά και δεν πάνε να κουρεύονται οι ιδεολογίες. Και οι ηθικές αξίες, ακόμα περισσότερο!

Πετυχημένος και παντρεμένος καθηγητής, πολιτικών επιστημών μάλιστα, που χρεώνεται και με πέρασμα από το Κομμουνιστικό Κόμμα (της Δανίας για να εξηγούμαστε), διατηρεί κρυφά, χωρίς τύψεις και αναστολές, ερωτική σχέση με πρώην φοιτήτριά του. Βουτηγμένος, λοιπόν, στην υποκρισία και στο ψέμα πορεύεται τον «θαυμάσιο» και τόσο συνηθισμένο για τον κοινωνικό χώρο που ζει και εργάζεται, βίο του! Στο πανεπιστήμιο χτυπάει, με τα λόγια, τον καπιταλισμό. Στο σπίτι του ζει συμβατικά και ανέραστα με τη γυναίκα του. Τις ελεύθερες ώρες του τα «δίνει όλα» με τη μικρή. «Κύριος», ο μικροαστός διανοούμενος!

Μια μέρα, όμως, όλη αυτή η «γαλήνη» τινάζεται στον αέρα. Η πρώην φοιτήτρια, και νυν ερωμένη, σε μια στιγμή «επαναστατικής» παρόρμησης, άλλο μικροαστικό κέρατο και αυτή, σκοτώνει έναν αστυφύλακα! Αυτό το τυχαίο γεγονός στέκεται η αφορμή να πάει ο κάθε κατεργάρης στον πάγκο του! Να βγάλουν όλοι τα διάφορα «λιλιά» που φοράγανε, τις μάσκες που έκρυβαν τα πρόσωπά τους, και να αποκαλυφθεί η ιδεολογική και ηθική γύμνια τους.

Δε θέλω να αποκαλύψω τη συνέχεια. Ομως, αν ο θεατής δεν τσιμπήσει με την αντικομμουνιστική «υπόμνηση», ότι ο καθηγητής είναι κομμουνιστής, και τον δει σαν κάποιον που αρέσκεται, ανάμεσα στα άλλα, να κάνει και τον κομμουνιστή, τότε θα «ευχαριστηθεί» το αυτοξεφτίλισμα μιας υποκριτικής προσωπικότητας. Το ξήλωμα ενός υποτιθέμενου διανοούμενου. Θα δει και θα κατανοήσει πως αν ακόμα στέκονται όρθιοι μερικοί αντίστοιχοι Ελληνες «καθηγητές», είναι γιατί δεν τους συνέβη - ακόμα - το τυχαίο γεγονός που θα τους ξεσκεπάσει!

Παίζουν: Γιέσπερ Κρίστενσεν, Περλίνα Αουγκούστ, Μπεάτε Μπίλε, Σαρλότε Φιχ.

ΠΑΝ ΝΑΛΙΝ
Σαμσάρα

Το Λαντάκ είναι μια παγωμένη περιοχή της Ινδίας με υψόμετρο που φτάνει τα 5.000 μέτρα! Αντιλαμβάνεται κανείς πως τους ανθρώπους που ζούνε σε εκείνα τα μέρη, δεν μπορείς να τους «μετρήσεις» με τις ίδιες μεζούρες, που μετράς έναν οποιονδήποτε κάτοικο, κάποιας άλλης περιοχής του πλανήτη μας. Σε ένα τέτοιο μέρος, που «ακουμπάς το φεγγάρι», ο διαλογισμός είναι, κατ' ανάγκην, ...ανάγκη! Καμία σχέση με κολωνακιώτικες μόδες! Ο Καζαντζάκης «έπαθε» από παρόμοιες επαφές και συναντήσεις!

«Το Σαμσάρα είναι μια ερωτική ιστορία με έντονη πνευματικότητα», λέει ο σκηνοθέτης της, για το έργο του. Πράγματι είναι μια χορταστικά ερωτική ταινία. (Η μία από τις δυο ιεροτελεστικές (κάμα - σούτρα) ερωτικές σκηνές του έργου, θα αποτελέσουν θέμα συζήτησης και «πειραματισμού», ίσως, για αρκετούς!). Και, επίσης πράγματι, είναι και αρκετά «πνευματική» ταινία! Αφού βάζει ή προσπαθεί να βάλει μερικά φιλοσοφικά ζητήματα! Οπως, για παράδειγμα, τι είναι πιο δύσκολο, «να ικανοποιήσεις χίλιες επιθυμίες, που προσφέρει η ζωή, και παράλληλα να παραμείνεις αγνός και αθώος ή να τιθασεύσεις μία, αυτή της αποχής από τη ζωή, και να παραμένεις αγνός και αθώος, αφού δε θα μπεις καν σε δοκιμασία»;

Ο κεντρικός ήρωας της ταινίας, ο οποίος υπήρξε απομονωμένος μοναχός (βουδιστής) και «κατέβηκε» στη γη με τους ανθρώπους, αμφιταλαντεύεται μέχρι το τέλος της ταινίας. Η ίδια η ταινία, όμως, μάλλον κλίνει προς την άποψη της ζωής. Στο ερώτημα, «πώς μπορείς να κρατήσεις υγρή μια σταγόνα», δίνει την απάντηση πως «αυτό γίνεται μόνον άμα την πετάξεις στη θάλασσα»! Δηλαδή η «υγρασία» του ανθρώπου, θα διατηρηθεί για πάντα υγρή, μόνον άμα τον «πετάξεις» μέσα στη Ζωή! Αμα τη δοκιμάζεις καθημερινά στον ανθρώπινο αγώνα. Γιατί μόνον εκεί υπάρχουν οι Σειρήνες που σε καλούν, οι επιθυμίες που ζητάνε ικανοποίηση! Και εσύ ενδίδεις ή δεν ενδίδεις, όπως θα έλεγε και ο ποιητής. Παραμένεις αγνός ή κολάζεσαι. Αυτό όχι με τη θρησκευτική έννοια, εντάξει; Στο «βουνό» ο καθένας αγιάζει!

Πέρα από τα ενδιαφέροντα φιλοσοφικά ζητήματα που βάζει η ταινία, και τα οποία απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή, για να τα ερμηνεύσεις σωστά, το Σαμσάρα είναι και ένα εικαστικό ποίημα! Εχει θαυμάσια φωτογραφία! Πώς θα γινόταν αλλιώς με αυτό το μοναδικό περιβάλλον; Εχει τρομερές ανθρώπινες φιγούρες και φυσιογνωμίες. Πώς θα γινόταν αλλιώς, αφού τα γυρίσματα έγιναν σε αυθεντικούς χώρους, με αυθεντικούς ανθρώπους! Ξεχάστε ό,τι έχετε δει μέχρι σήμερα! Επίσης έχει, για κάθε χρήση, και ένα ενδιαφέρον πρώτο επίπεδο ανάγνωσης. Μια στρωτή ιστορία, που βλέπεται με αρκετό ενδιαφέρον από κάθε θεατή!

Παίζουν: Σον Κου, Κρίστι Τσουνγκ, Νιλίσα Μπαβόρα.

ΤΖΟΝ ΤΟΡΤΟΥΡΟ
Απιστίες και τσιγάρα

Η ταινία μοιάζει με ένα παράξενο σουρεαλιστικό πουλί, γεμάτο χρώματα και μουσικές, που όλο ξεκινάει να πετάξει και όλο κολλάει στη γη! Εκεί που λες, τώρα θα σηκωθεί και θα με πάρει μαζί του σε ένα υπέροχο ταξίδι με μουσικές και χορούς, όλο και κάτι συμβαίνει και το ταξίδι αναβάλλεται. Στο τέλος μένεις με το απόκομμα του εισιτηρίου (της αίθουσας) στο χέρι. Το κινηματογραφικό ταξίδι με το πλοίο, «απιστίες και τσιγάρα», ματαιώνεται!

Να φταίει ίσως το θέμα, που είναι τόσο κοινό; (Ενας μεσήλικας χαίρεται την απιστία του και μια μεσήλικη πληγώνεται από την απόρριψη). Ισως! Να φταίει το αλόγιστο βρισίδι, το οποίο έκανε ακόμα και εμένα, τον κατ' εξακολούθηση βρωμόστομο, να μπουχτίσω; (Ολοι βωμολοχούν χωρίς λόγο). Ισως! Πάντως, ό,τι και να φταίει, το μιούζικαλ του Τζον Τορτούρο δεν ξεπερνάει τα όρια της απόπειρας.

Και ωστόσο η ταινία ξεκινάει με έκπληξη. Την οποία επαναλαμβάνει σε τακτά χρονικά διαστήματα. Εκεί που οι άνθρωποι επικοινωνούν με την πρόζα (διαλόγους), ξαφνικά τους τη «βαράει» και αρχίζουν να τραγουδάνε και να χορεύουν! Να σχολιάζουν τα συναισθήματά τους, με παλιές γνωστές αμερικανικές επιτυχίες (Ντιλάιλα κλπ.).

Αυτή η «έκπληξη», δυστυχώς, δεν οργανώθηκε σωστά. Εμεινε απλώς μια έμπνευση. Μια έμπνευση που ποτέ δεν ολοκληρώθηκε για να αποτελέσει αυτοτελή καλλιτεχνική άποψη και πρόταση. Η ταινία μοιάζει με πολλές άλλες ταινίες («Γουέστ Σάιντ Στόρι» κλπ.) Με ταινίες στις οποίες θέλει, υποτίθεται πως θέλει, να αναφερθεί! Κρίμα, γιατί διαθέτει άριστο καστ ηθοποιών! Πάντως, διασκεδάζεις σε αρκετά σημεία. Δεν πεθαίνεις βέβαια από ευτυχία, αλλά διασκεδάζεις!

Παίζουν: Τζέιμς Γκαντολφίνι, Σούζαν Σάραντον, Κέτι Ουίνσλετ, Μέρι Λουίζ Πάρκερ, Κρίστοφερ Ουόκεν.

ΤΖΕΪΜΣ ΜΑΡΣ
The King

Ωραίο θέμα, που όμως υπέκυψε στη φθηνή (εισιτήριο) σκοπιμότητα! Ενας νεαρός, ο οποίος έχει μόλις απολυθεί από το ναυτικό, προσπαθεί να βάλει μια τάξη στη ζωή του. Πρόσφατα έχει πεθάνει η μάνα του. Είναι τελείως μόνος του. Ετσι αποφασίζει να αναζητήσει τον πατέρα του, που τους εγκατέλειψε, όταν ο τέως ναύτης, ήταν ακόμα παιδί.

Ο νεαρός ταξιδιώτης αναζητώντας λίγη τρυφερότητα, λίγη στοργή, κάποιον να νοιαστεί γι' αυτόν, απλά πράγματα δηλαδή, ένα σπίτι, ένα ζεστό φαγητό, έναν κήπο να φυτέψει λουλούδια, πράγματα που δε γνώρισε όταν έπρεπε, φτάνει σε μια μικρή επαρχιακή πόλη. Εκεί βρίσκει τον ανεύθυνο πατέρα του, ο οποίος στο μεταξύ έχει φτιάξει νέα οικογένεια και έχει γεννήσει δυο ακόμα παιδιά (ένα αγόρι και ένα κορίτσι). Α, να μην το ξεχάσουμε. Τώρα, αυτός ο κύριος, είναι ένας αξιοσέβαστος παπάς! Ο αξιοσέβαστος παπάς, λοιπόν, πιάνει τον παλιό γιο του από το γιακά και του φωνάζει: μη μου χαλάσεις ό,τι έχω χτίσει, γιατί θα σε φάω! Με άλλα λόγια του λέει, πως δεν υπάρχει πατέρας γι' αυτόν, και καλά θα κάνει να εξαφανιστεί.

Ο γιος προσβάλλεται και ταπεινώνεται από την απόρριψη και την αδικία. Αποφασίζει να αποδώσει ο ίδιος δικαιοσύνη. Καταστρώνει ένα μακρόχρονο και εκδικητικό σχέδιο. Να διαλύσει ό,τι συνθέτει τη νέα οικογένεια του πατέρα του. Και το πράττει. Εν Ψυχρώ, όπως θα έλεγε και ο Καπότε!

Ακριβώς, γι' αυτό το «εν ψυχρώ», έχω αντιρρήσεις. Οταν εσύ κατεβαίνεις ένα παρακάτω σκαλί, από το σκαλί του κακού, τότε γίνεσαι χειρότερος! Η συμπάθεια που απέσπασες, για την αδικία που γνώρισες, εξαφανίζεται από τις αδικαιολόγητες και εκδικητικές πράξεις σου. Ιδιαίτερα όταν καταφέρεσαι εναντίον αθώων, όπως και εσύ, προσώπων (τα αδέρφια σου). Η τραγωδία απαιτεί καλό και κακό. Δυο κακά ποτέ δε φέρνουν δικαίωση!

Είδατε; Παρασύρθηκα! Θεώρησα ότι έχω να κάνω με ένα έργο τέχνης! Δυστυχώς, έχουμε να κάνουμε με ένα βιομηχανικό προϊόν, που το στόλισαν με καλλιτεχνικό περίβλημα. Το έστειλαν και στις Κάννες, για άλλοθι, και στη συνέχεια το έβγαλαν στους κινηματογράφους. Ομως, η τέχνη δε δικαιώνει φθηνές, προσωπικές, εκδικήσεις! Δεν ασχολείται καν μαζί τους. Ή όταν ασχολείται το κάνει για να προβληματιστούν οι άνθρωποι. Ο ναύτης δεν έδειξε να προβληματίστηκε. Μάλλον ικανοποιήθηκε και ησύχασε! Τόσο μικρή ιδιοτέλεια, για τόσο μεγάλο κακό;

Παίζουν: Γκάελ Γκαρσία Μπερνέλ, Γουίλιαμ Χαρτ, Λόρα Χάρινγκ, Πολ Ντάνο, Τζέιμς Μαρς, Μίλο Αντίκα.

ΑΛΕΞ ΓΚΙΜΠΝΕΪ
Enron, καρχαρίες στο δωμάτιο

Δυστυχώς για «τεχνικούς λόγους» δεν μπόρεσα να δω την ταινία του Αλεξ Γκίμπνεϊ. Συνέλεξα, όμως, αρκετές αξιόπιστες πληροφορίες και σας τις μεταφέρω! Πρόκειται για ένα αξιόλογο ντοκιμαντέρ, κάποιοι το χαρακτηρίζουν και πολύ καλό, το οποίο αναφέρεται σε μια αμερικάνικη εταιρία γκαζιού, την ENRON, η οποία βούτηξε ως το λαιμό στο σκάνδαλο. Ενα σκάνδαλο που έμπλεξε, ανάμεσα στους άλλους και την κυβέρνηση Μπους.

Η ταινία «Enron, Καρχαρίες Στο Δωμάτιο», παρακολουθεί την άνοδο και την πτώση μιας τεράστιας οικονομικής δυναστείας. Πολύς κόσμος παρακολουθούσε την «εξέλιξη» αυτής της εταιρίας ελπίζοντας, όμως, πως η «αγορά» θα έβαζε τάξη στις πρωτοφανείς απάτες της. Πάνω σε αυτή την υπόθεση δοκιμάστηκε και απέτυχε αυτή η φενάκη. Η «αγορά» ακριβώς εφευρέθηκε, για να διευκολύνει την αυθαιρεσία, την εξαγορά και το σκάνδαλο.

Δείτε την ταινία! Θα τη δω και εγώ! Και εσείς και εγώ δε θα πέσουμε θύματα της όποιας προσπάθειας στρογγυλοποίησης της κατάστασης. Εμείς θα δούμε τις γωνίες. Αυτές που πρέπει να οξύνουμε!

παίζονται ακόμα

«Η Εποχή Των Παγετώνων Νο 2: Η Απόψυξη»

Του Κάρλος Σαλντάνα.

Η συνέχεια της προηγούμενης Εποχής Των Παγετώνων μεταγλωττισμένο στα Ελληνικά. (Πέτρος Φιλιππίδης, Γιάννης Μπέζος).

«Οι Μαχητές Των Ουρανών»

Του Ζεράρ Πιρές.

Ενα διαφημιστικό της βιομηχανίας αεροπλάνων ΜΙΡΑΖ, με χαζή, μάλιστα, υπόθεση!

«30ρης Από Σπίτι»

Του Τομ Ντέι.

Μια ανόητη αμερικανική οικογενειακή κωμωδία, στην οποία, όμως, δε γελάς, με όποια καλή διάθεση και όποια προσπάθεια!

«Hostel Η Αρχή της Παράνοιας»

Του Ελι Ροθ.

Ενα φασιστικό θρίλερ, που ξεπερνάει κάθε ανεκτό όριο βίας και αθλιότητας!



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ