Ομως, ο πρόεδρος του ΔΣ της Λυρικής, Οδυσσέας Κυριακόπουλος, έθεσε επί τάπητος ακόμη και το ενδεχόμενο να παίξει ξένη ορχήστρα στη θέση της ορχήστρας της Λυρικής! «Πώς θα σας φαινόταν να φέρουμε μια ξένη ορχήστρα να παίξει στην παράσταση;», είπε στους μουσικούς της ΕΛΣ ο μεγαλοβιομήχανος, πρώην πρόεδρος του ΣΕΒ και νυν «σωτήρας» του λυρικού μας θεάτρου.
Πιέσεις άσκησε και ο υπουργός Πολιτισμού, τον οποίο επισκέφτηκε αντιπροσωπεία των μουσικών για να του εκθέσει το πρόβλημα. Αποτέλεσμα ήταν στη ΓΣ των μουσικών (19/10) να ληφθεί, με οριακή πλειοψηφία (30 υπέρ - 26 κατά), απόφαση για συμμετοχή στην πρεμιέρα. Η πρώτη πρόβα έγινε μόλις την περασμένη Παρασκευή. Τι θα γίνει στη συνέχεια, με δεδομένο ότι το «Ολύμπια» παραμένει ανενεργό; Οι εργαζόμενοι καλλιτέχνες δηλώνουν αποφασισμένοι ότι «δε θα υπάρξει δεύτερη φορά» στο «Ακροπόλ» και ότι δεν πρόκειται να συναινέσουν σε άλλη παραγωγή εκεί, κάτω από αυτές τις συνθήκες.
Πόσο κοστίζουν 40 χρόνια στο θέατρο, 40 χρόνια γόνιμης και δημιουργικής πορείας; Μπορεί η ανταμοιβή να είναι μια έξωση; Δυστυχώς! Μια έξωση περίμενε τον σκηνοθέτη και καλλιτεχνικό διευθυντή του «Ανοιχτού Θεάτρου», ιδρυτή του πρώτου περιφερειακού θεάτρου της Ν. Ιωνίας (1966), Γιώργο Μιχαηλίδη, από το «Ανοιχτό Θέατρο», την περασμένη Πέμπτη, και μάλιστα σε ώρα πρόβας για την παράσταση που σκηνοθετεί η Μάνια Παπαδημητρίου. Ο δικαστικός κλητήρας, που δεν υπολογίζει βεβαίως το ηθικό μέρος της ιστορίας, μπήκε στο θέατρο και έβγαλε έξω όλους τους καλλιτέχνες και κλείδωσε τις πόρτες. Εχοντας περάσει δόξες το «Ανοιχτό Θέατρο», σε μια εποχή αναγέννησης του ποιοτικού θεάτρου, τα τελευταία χρόνια είχε μια κάμψη. Κάποιες επιλογές, άξιες καλλιτεχνικά, πολυπρόσωπες, με περισσότερους από 30 καλλιτέχνες, δεν έφεραν τις αναμενόμενες οικονομικές απολαβές. Με αποτέλεσμα πέρσι το «Ανοιχτό Θέατρο» να μη λειτουργήσει και να επιχορηγηθεί μόνο με 35.000 ευρώ, που ακόμη δεν εκταμιεύτηκαν. Ωστόσο, το ενοίκιο του θεάτρου «έτρεχε». Τον Ιούνη ο Γιώργος Μιχαηλίδης κατάφερε να εξοφλήσει μεγάλο μέρος των ενοικίων (μέχρι και τον Ιούνη) με τη συμφωνία τα υπόλοιπα να εξοφληθούν αφού θα ξεκινούσαν οι παραστάσεις. Ετσι ο Γιώργος Μιχαηλίδης ετοίμασε το νέο ρεπερτόριο, στρεφόμενος στο ελληνικό ρεπερτόριο με την ελπίδα να ξανανοίξει φτερά το «Ανοιχτό». Οι ιδιοκτήτες όμως δεν επέδειξαν ευαισθησία επί του θέματος και λειτούργησαν διά της νομικής οδού.
Το θέμα δημοσιοποίησε χτες σε συνέντευξη Τύπου ο Γιώργος Μιχαηλίδης έχοντας στο πλευρό του πολλούς ανθρώπους των Γραμμάτων και των Τεχνών. Αμέσως μετά ο υπουργός Πολιτισμού, Γιώργος Βουλγαράκης, επικοινώνησε με τον σκηνοθέτη και τον κάλεσε στο ΥΠΠΟ όπου συζητήθηκαν τα προβλήματα που οδήγησαν στη διακοπή λειτουργίας του θεάτρου. Ο υπουργός δεσμεύτηκε για άμεση εκταμίευση 35.000 ευρώ, προκειμένου να ενισχυθεί το «Ανοιχτό Θέατρο». Σίγουρα το ποσό αυτό δεν αρκεί για μια νέα αρχή του «Ανοιχτού», καθώς 15.000 οφείλονται στα ενοίκια και άλλα τόσα οι ιδιοκτήτες απαιτούν ως εγγύηση. Συν ...οι υπάρχουσες οφειλές στο ΙΚΑ.
Eurokinissi |
Το «Νέο Ελληνικό Θέατρο» - Γιώργου Αρμένη προγραμμάτισε να παρουσιάσει στην κεντρική σκηνή του τα έργα του Γιώργου Σκούρτη «Το θρίλερ του έρωτα» και του Γιάννη Σολδάτου «Αι συνέπειαι μιας παλιάς ιστορίας».
Εγκαινιάζει, επίσης, τη δεύτερη σκηνή «Εξ Αρχείων Τέχνης», με το έργο του Γιάννη Παπαδόπουλου «Ενός πουλιού μόνο η φωνή», που θα παρουσιάσει σε συμπαραγωγή με την ομάδα «MANIART», σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Χατζηνικολάου. Παίζουν: Ράνια Σχίζα, Κλέων Γρηγοριάδης, Μαρία Σκαφτούρα, Δημήτρης Ντάσκας.
«Το θρίλερ του έρωτα» ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Στέλιου Παυλίδη. Πρωταγωνιστούν: Λίλα Καφαντάρη, Γιώργος Αρμένης. «Αι συνέπειαι μιας παλιάς ιστορίας», σε σκηνοθεσία Μάγιας Λυμπεροπούλου. Πρωταγωνιστούν: Ηλίας Λογοθέτης, Γιώργος Αρμένης.
«Η Ελεγεία του Ξεριζωμού» της Ελένης Καραΐνδρου, ενάμιση χρόνο μετά τη συναυλιακή της παρουσίαση στο Μέγαρο Μουσικής, κυκλοφόρησε, παγκόσμια, από την ECM σε ένα διπλό CD με τη ζωντανή ηχογράφηση της συναυλίας, που αποτελεί περιεκτική ανασκόπηση όλης της μουσικής ιστορίας της δημιουργού.
«Η Ελεγεία του Ξεριζωμού» είναι ένα «ταξίδι» στα έργα της συνθέτριας, που έχουν βαθιά σχέση με την έννοια του ξεριζωμού. Οπως η ίδια ανέφερε σε χτεσινή παρουσίαση του δίσκου, «είναι η καταγραφή με μουσικό τρόπο μιας στάσης ζωής απέναντι στη μάστιγα της εποχής μας, που ξεριζώνει ανθρώπους από τις εστίες τους και γεννά στρατιές προσφύγων». Με άξονα τις ευριπιδικές «Τρωάδες» και το «Λιβάδι που δακρύζει», δημιουργήθηκε μια νέα δραματουργία που αγκάλιασε και παλιότερα έργα της Ελένης Καραΐνδρου από τον κινηματογράφο και το θέατρο, αλλά με νέες προσεγγίσεις, ερμηνείες και ενορχηστρώσεις. Υπάρχει μια εναλλαγή μοτίβων από το «Ταξίδι στα Κύθηρα», την «Τιμή της αγάπης», τον «Γλάρο» του Τσέχωφ, το «Μετέωρο βήμα του πελαργού», το «Τοπίο στην ομίχλη», το «Καλή πατρίδα σύντροφε», το «Βλέμμα του Οδυσσέα», την «Αιωνιότητα», τη «Ρόζα» και τον «Μελισσοκόμο». Τα τραγούδια ερμηνεύει η Μαρία Φαραντούρη, με συνοδεία της «Καμεράτα», της Χορωδίας της ΕΡΤ και σπουδαίων σολίστ, με επικεφαλής τον ομποΐστα Βαγγέλη Χριστόπουλο, συνόλου παραδοσιακών οργάνων, με τον Σωκράτη Σινόπουλο (ποντιακή λύρα), της αρπίστριας Μαρίας Μπιλντέα και της ίδιας της Ελ. Καραϊνδρου (πιάνο) και συνολικά 110 μουσικούς.
H έκθεση του Αλέξη Κυριτσόπουλου με τίτλο «Ζωγραφική για τον Αριστοφάνη» θα παρουσιαστεί (2/11-5/1/2007) στο Μέγαρο Εϋνάρδου (Αγ. Κωνσταντίνου 20 και Μενάνδρου) του ΜΙΕΤ. Ο ζωγράφος και εικονογράφος παρουσιάζει διακόσιες περίπου ζωγραφιές, μικρών και μεγάλων διαστάσεων, με θέμα τις αριστοφανικές κωμωδίες «Αχαρνής» και «Λυσιστράτη», από την εποχή της πρώτης παράστασης των «Αχαρνέων» το 1976 έως το 2003. Ο πόλεμος και η ειρήνη, ο έρωτας με την αμφίρροπη δόξα του, η διακωμώδηση των κοινωνικών ηθών, η συλλογική δράση του χορού και οι περιπέτειες των πρωταγωνιστών, το θαυμαστό, το ευτράπελο και το γελοίο, το πάθος και η ποικιλία της αριστοφανικής κωμωδίας αποτυπώνονται με τη χρωματική γενναιοδωρία και ελευθερία του Α. Κυριτσόπουλου. Η έκθεση συνθέτει ένα ενιαίο ζωγραφικό έργο, που παρακολουθεί τους μύθους και την απαράμιλλη ανθρωπογνωσία του Αριστοφάνη, για να αφηγηθεί τη δική του ιστορία, με τις δικές του εντάσεις, ανατάσεις, παραβάσεις και τη δική του ομορφιά.