ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 19 Ιούλη 1997
Σελ. /28
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΙΚΑ
Να ενσωματωθεί στη σύνταξη το ΕΚΑΣ

Επίσης, οι συνταξιούχοι λένε "όχι" στη νέα ταλαιπωρία προκειμένου να εισπράξουν το επίδομα "της ντροπής" και απαιτούν να μειωθεί το όριο ηλικίας και να αναπροσαρμοστούν τα οικονομικά κριτήρια

Να ενσωματωθεί στη σύνταξη το επίδομα "της ντροπής" (το ΕΚΑΣ), να μειωθεί από τα 65 στα 60 το όριο ηλικίας για την καταβολή του, να αυξηθούν τα οικονομικά κριτήρια που τίθενται σήμερα και να απαλλαγούν οι συνταξιούχοι από την ταλαιπωρία να καταθέτουν κάθε χρόνο τα σχετικά δικαιολογητικά,ζητά με ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Συνταξιούχων ΙΚΑ - ΟΚΑ,τονίζοντας ταυτόχρονα ότι βασικό αίτημα των συνταξιούχων ήταν και παραμένει η αναπροσαρμογή των κατώτερων συντάξεων στα 20 ημερομίσθια του ανειδίκευτου εργάτη.

Η παρέμβαση της Ομοσπονδίας γίνεται με αφορμή τη νέα ταλαιπωρία που υποβάλλονται χιλιάδες συνταξιούχοι, οι οποίοι καλούνται αυτές τις μέρες να υποβάλουν (εντός 15 ημερών! ) εκ νέου αιτήσεις και δικαιολογητικά προκειμένου να επανεξεταστεί η καταβολή του ΕΚΑΣ. Αίτηση πρέπει να καταθέσουν επίσης και όσοι συνταξιούχοι την 1 Ιούλη συμπλήρωσαν το 65ο έτος της ηλικίας τους και εφόσον έχουν τις προϋποθέσεις που όρισε η κυβέρνηση. Σχετικά με αυτό, η Ομοσπονδία παρατηρεί ότι εκτός από την ταλαιπωρία, πολλοί συνταξιούχοι βρίσκονται σε διακοπές και επομένως θα υπάρξει σοβαρό πρόβλημα.

Σε ό,τι αφορά τον απολογισμό από την πρώτη χρονιά καταβολής του ΕΚΑΣ, η Ομοσπονδία αναφέρει: Το επίδομα αυτό, σύμφωνα με στοιχεία που κατέθεσε στη Βουλή ο υπουργός Εργασίας Μ. Παπαϊωάννου,στο ΙΚΑ μέχρι τις 31/10/96 το είχαν πάρει 167.599 συνταξιούχοι και από αυτούς μόνο οι 109.493 πήραν όλο το ποσό των 11.400 δρχ. Σύμφωνα, ωστόσο, με τις εκτιμήσεις της κυβέρνησης, έπρεπε να το πάρουν πάνω από 260.000 συνταξιούχοι μόνο από το ΙΚΑ. "Δηλαδή - σημειώνει η Ομοσπονδία - η κυβέρνηση "έκλεψε" το επίδομα - κοροϊδία από 100.000 συνταξιούχους και ως γνωστό τη δαπάνη της τη χρέωσε στα ασφαλιστικά Ταμεία".

Επίσης, η Ομοσπονδία αναφέρει ότι παρότι ο υπουργός Εργασίας είχε υποσχεθεί ότι θα απλοποιήσει τα δικαιολογητικά και ότι θα μελετηθεί το αίτημα για μείωση του ορίου ηλικίας για την καταβολή του ΕΚΑΣ, δεν έκανε τίποτα. Ετσι, θα ισχύσουν τα ίδια απαράδεκτα κριτήρια που ίσχυσαν και πέρυσι, ενώ τα οικονομικά μόνο θα είναι αυξημένα κατά 2 + 2,5%, όση ήταν και η αύξηση των συντάξεων! "Είναι κι αυτό - σημειώνει - άλλο ένα δείγμα της αξιοπιστίας της κυβέρνησης".

Απεργιακό "σήμα" σ' όλα τα λιμάνια

Εντατικοποιούνται οι έλεγχοι των σωματείων για τις οργανικές συνθέσεις

"Η συμμετοχή των ναυτεργατών στην 48ωρη απεργία αποτελεί επιτακτική ανάγκη. Η ΠΕΜΕΝ με όλες της τις δυνάμεις υποστηρίζει τη θέση της κλιμάκωσης του απεργιακού αγώνα και της γενίκευσης του σε όλες τις κατηγορίες πλοίων".Αυτό το επείγον σήμα - μήνυμα έστειλε χτες η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού,μέσω του ΥΕΝ, σε όλα τα ποντοπόρα πλοία, καλώντας τους ναυτεργάτες να πάρουν μαζικά και μαχητικά μέρος στην απεργία στις 4 - 5 Αυγούστου, που προετοιμάζεται πυρετωδώς σ' όλα τα πελάγη, απαιτώντας ταυτόχρονα κλιμάκωση τέτοια που θα υποχρεώσει την κυβέρνηση να πάρει πίσω τα ισοπεδωτικά μέτρα που έχει ανακοινώσει.

Παράλληλα, από τους καθημερινούς ελέγχους που διενεργούν αντιπροσωπείες συνδικαλιστών στα λιμάνια Ελευσίνας,Ασπροπύργου,Πάχης, όπου καταπλέουν ποντοπόρα πλοία, για την εφαρμογή της νομοθεσίας των οργανικών συνθέσεων - ενημερώνοντας ταυτόχρονα και τα πληρώματα για την απεργία - διαπιστώνουν ότι ανενόχλητοι οι εφοπλιστές παραβιάζουν τη νομοθεσία για τις συνθέσεις των πληρωμάτων,με την ανοχή του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και των αρμόδιων ελεγκτικών αρχών του.

Στο φορτηγό πλοίο ΕΜΠΡΟΣ ελληνικής σημαίας που βρίσκεται στο λιμάνι της Ελευσίνας, σύμφωνα με χτεσινή καταγγελία της ΠΕΜΕΝ προς τις Διευθύνσεις Ναυτικής Εργασίας και Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων,έλειπαν τρεις Ελληνες ναυτεργάτες από την οργανική σύνθεση, δύο ναύτες και ένας θαλαμηπόλος. Επιπλέον, από στοιχεία που συγκέντρωσαν οι συνδικαλιστές τίθενται υπό αμφισβήτηση τα πιστοποιητικά αυτοματοποιήσεως τύπου UMS που διαθέτει το πλοίο προκειμένου να του δοθεί ειδική σύνθεση.

Από τη Δευτέρα θα αρχίσουν να μεταβαίνουν αντιπροσωπείες συνδικαλιστών και στα άλλα λιμάνια της χώρας, ενώ θα εντατικοποιηθούν οι περιοδείες και οι έλεγχοι στα ποντοπόρα πλοία και στο εμπορικό λιμάνι του Ικονίου.

Κινδύνεψαν ναυτικοί

Πενήντα εφτά ναυτεργάτες κινδύνεψαν προχτές αργά το βράδυ σε δύο πλοία ελληνικών συμφερόντων. Προχτές, στις 11 το βράδυ, έγινε έκρηξη στο μηχανοστάσιο του φορτηγού πλοίου ΚΟΜΕΤ της πλοιοκτήτριας εταιρίας "Σάμος Στέμσιπ" από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, καθώς έπλεε 180 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά της Κρήτης. Από την έκρηξη εκδηλώθηκε πυρκαγιά στο μηχανοστάσιο, την οποία τελικά έσβησε το πλήρωμα του πλοίου. Το πλοίο είχε αποπλεύσει από το λιμάνι της Αλεξάνδρειας προχτές στη 1 το μεσημέρι, χωρίς φορτίο με προορισμό τον Πειραιά. Ολοι οι ναυτεργάτες μέλη του πληρώματος (12 Ελληνες, 13 Φιλιππινέζοι και ένας Ουκρανός) είναι καλά στην υγεία τους.

Τις ίδιες ώρες, νότια του Λα Πάλμας, έμεινε ακυβέρνητο από μηχανική βλάβη το φορτηγό πλοίο ΕΙΡΕΝ της πλοιοκτήτριας εταιρίας DALVANE NAVIGATION με σημαία Κύπρου, φορτωμένο με 54 χιλιάδες τόνους σόγια. Το πλοίο είχε αποπλεύσει από το Ρίο Γκράντε και είχε προορισμό τη Βαλένθια Ισπανίας. Οι 4 Ελληνες και 27 αλλοδαποί πλήρωμα του πλοίου, σύμφωνα με το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας,είναι καλά. Οι Ελληνες ναυτικοί είναι οι Αγάλος Αγάλος, πλοίαρχος, Γεράσιμος Αντονέλλος, υποπλοίαρχος, Κώστας Δεληγιάννης, α' μηχανικός και ο Δημήτρης Γιατζόγλου, γ' μηχανικός.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ