Εργα του Χέρμαν Γκλέκνερ παρουσιάζονται μέχρι τις 3 Ιουλίου στο Ινστιτούτο "Γκαίτε" (Ομήρου 14-16). Η έκθεση παρουσιάζει τη θεματική και τεχνική πολυμορφία του συνολικού έργου του σημαντικού Γερμανού καλλιτέχνη, δημιουργίες των χρόνων 1909-1985.
Πρόκειται για μια σειρά έργων από όλες τις περιόδους της δημιουργίας του: έντονα εκφραστικά σχέδια, προσωπογραφίες και τοπία από την αρχική ρεαλιστική φάση των χρόνων του '20. Ακόμη, κονστρουκτιβιστικά διατυπωμένες μεταμορφώσεις της πραγματικότητας, πειραματισμοί με μη παραστατικές γεωμετρικές συνθέσεις και κολάζ, αυθόρμητες μη παραστατικές δημιουργίες, βγαλμένες από τον κόσμο της διαίσθησης, καθώς και πέντε τρισδιάστατα αντικείμενα από το όψιμο έργο του. Η έκθεση θα λειτουργεί από Δευτέρα έως Πέμπτη (9πμ έως 9μμ) και την Παρασκευή από 9πμ έως 8μμ.
Η στήριξη της ερασιτεχνικής δημιουργίας υπήρξε βασικό αίτημα του μαζικού πολιτιστικού κινήματος τα πρώτα μεταπολιτευτικά χρόνια. Αίτημα, που τότε βρήκε άμεση ανταπόκριση από τους κομμουνιστές δημάρχους και συμβούλους και άλλες προοδευτικές δυνάμεις στην ΤΑ, με τη δημιουργία καλλιτεχνικών εργαστηρίων, τα οποία στέγαζαν και χρηματοδοτούσαν οι δήμοι. Από τότε πολλά άλλαξαν, προς το χειρότερο δυστυχώς, καθώς στην οκταετία του ΠΑΣΟΚ επιχειρήθηκε παρέμβαση στην πολιτιστική δουλιά της ΤΑ μέσω των ΝΕΛΕ.
Ο πρόλογος γίνεται με αφορμή την ενδιαφέρουσα, επιτυχή και πλούσια σε αντικείμενα έκθεση - παζάρι ζωγραφικής (σε διάφορα υλικά), βιτρό, μπατίκ, διακοσμητικών αντικειμένων, κοσμημάτων και άλλων εικαστικών συνθέσεων, που παρουσίασε το Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Ηρακλείου στη "Βίλα Στέλλα". Πρόκειται για δουλιά του 60μελούς ερασιτεχνικού εικαστικού εργαστηρίου, που δημιουργήθηκε χρόνια πριν στο Δήμο Ηρακλείου Αττικής. Το εργαστήριο θα είχε διαλυθεί αν μετά την "εγκατάλειψή" του από τη ΝΕΛΕ,οι ίδιοι οι "σπουδαστές" του δεν πάλευαν να το διατηρήσουν, πληρώνοντας οι ίδιοι (μέχρι σήμερα) τους εικαστικούς δασκάλους τους (πτυχιούχους της ΑΣΚΤ). Αίτημά τους ήταν και είναι ο δήμος (παραχωρεί αίθουσα για τα μαθήματα) να αναλάβει και την αμοιβή των δασκάλων τους. Αίτημα σωστό, πολύ περισσότερο που το εργαστήρι έχει να επιδείξει πρόοδο και έργο.
Το Φωτογραφικό Αρχείο του Μουσείου Μπενάκη,στα πλαίσια της πολιτικής εμπλουτισμού των συλλογών του και διάσωσης των εναπομεινάντων αρχείων παλαιών Ελλήνων φωτογράφων, απέκτησε πρόσφατα το αρχείο του διεθνούς φήμης Ελληνα φωτογράφου Δημήτρη Χαρισιάδη (1911-1993). Το αρχείο Χαρισιάδη, που αριθμεί 120.000 αρνητικά, περιλαμβάνει σημαντικές θεματικές ενότητες της ζωής του τόπου και καλύπτει τη χρονική περίοδο 1935-1980. Ξεκινώντας το 1940 με την καταγραφή του Αλβανικού Μετώπου, αποτυπώνει την κατοχή και τα μεταπολεμικά χρόνια. Το ελληνικό τοπίο, οι οικισμοί, η καθημερινή ζωή των κατοίκων της πόλης και της υπαίθρου, αλλά και το πολιτικό ρεπορτάζ αποτελούν θέματα που τον απασχολούν σε όλη τη σταδιοδρομία του. Αρτια ταξινομημένο χρονολογικά και θεματικά το αρχείο Χαρισιάδη, φυλάχτηκε προσεκτικά από τον στενό του συνεργάτη Στέργιο Σβάρνα.Θα στεγαστεί στις νέες εκσυγχρονισμένες εγκαταστάσεις του τμήματος και σύντομα θα είναι επισκέψιμο από μελετητές και το κοινό.
Η ζωγράφος χαράκτρια Μαρία Ζιάκα απέσπασε το Α Βραβείο στον Πανελλήνιο Καλλιτεχνικό Διαγωνισμό για χαρακτικά έργα της εμπνευσμένα από το ποίημα "ΑΠΟΣΤΙΧΑ ΜΥΣΤΙΚΑ - Για έναν όρθρο στο ασκητήριο του Απόλλου" του Οδυσσέα Ελύτη.Ο διαγωνισμός προκηρύχτηκε με αφορμή τον ένα χρόνο από το θάνατο του μεγάλου ποιητή.
Η Μαρία Ζιάκα σπούδασε ζωγραφική στη Φλωρεντία. Συνέχισε τις σπουδές της (ζωγραφική, χαρακτική, διακοσμητική) στο Λονδίνο, ενώ το 1977 μαζί με εννέα χαράκτες δημιουργούν στην Αθήνα την "Ομάδα Χαλκογραφία". Το 1985 της απονέμεται από τη "Στέγη Καλών Τεχνών και Γραμμάτων" το Α Βραβείο Χαρακτικής. Το 1989 συμμετέχει στην Ομάδα "Κέντρο Χαρακτικής", που εκθέτει στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Εργα της υπάρχουν σε πολλές δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Στις 9 Ιουνίου (9μμ), στα εκθετήρια κεραμικής (Κηφισίας 207, Μαρούσι), εγκαινιάζεται έκθεση έργων του ζωγράφου Στέφανο Φέστα.Τη διοργανώνει το Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο Αθηνών (διάρκεια μέχρι 20/6). Οπως σημειώνεται στον κατάλογο, "ο καλλιτέχνης κατορθώνει μια σύνθεση, που είναι η ονειρική συμπύκνωση των εννοιών, σε μια συναρπαστική διαλεκτική μεταξύ ονείρου και πραγματικότητας, με μια δική του και ειδικά καθορισμένη εκφραστική αξία, που προκαλεί στον επισκέπτη βαθιές συγκινήσεις". Η έκθεση θα λειτουργεί καθημερινά 10πμ-1μμ και 6-9μμ.
Ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Περιστερίου,σύλλογος που συμβολοποιώντας τις παιδαγωγικές απόψεις του επονομάστηκε "Ελλη Αλεξίου",από τις 5 έως τις 8/6, παρουσιάζει στην Α Παιδική Χαρά Περιστερίου (7-10μμ), έκθεση εικαστικών έργων των μελών του. Πρόκειται για συνθέσεις σε ξύλο και γυαλί, συνθέσεις με αποξηραμένα λουλούδια, ζωγραφική και φωτογραφία.
Εκθεση που φιλοδοξεί να δώσει πλήρη εικόνα της καλλιτεχνικής πορείας του Παύλου (Διονυσόπουλου), διοργανώνεται στα πλαίσια της "Πολιτιστικής Πρωτεύουσας". Η έκθεση φιλοξενείται στο Μακεδονικό Μουσείο.Οπως αναφέρει η επιμελήτρια της έκθεσης Κατερίνα Κοσκινά,"ο Παύλος κράτησε μια προσωπική γραφή, δούλεψε πολύ στο χώρο του αντικειμένου και προσπάθησε με τον δικό του τρόπο να δώσει τον ορισμό και μια κοινή συντεταγμένη ανάμεσα στην τέχνη της ζωγραφικής και τη γλυπτική".