Και μ' αυτό το νομοσχέδιο όχι μόνο δεν καλύπτονται οι κατά 40% απώλειες του δημοσιοϋπαλληλικού εισοδήματος κατά την τελευταία εξαετία της συνεχούς λιτότητας, αλλά ούτε ο τιμάριθμος του 1996 και 1997, ενώ υφαρπάζεται και το νομοθετημένο διορθωτικό ποσό του '96! Παραπέρα, και μ' αυτό το μισθολόγιο διατηρούνται σε απαράδεκτα χαμηλά επίπεδα οι βασικοί μισθοί, ενώ διαιωνίζεται και εντείνεται ο πολυκερματισμός των δημοσιοϋπαλληλικών αποδοχών με τα πολλαπλά επιδόματα του "διαίρει και βασίλευε". Ενα μέρος των τακτικών αποδοχών αυτού του μισθολογίου, όπως η φυσιολογική μισθολογική επέλαση από μισθολογικό κλιμάκιο σε μισθολογικό κλιμάκιο και η παροχή του διαβόητου επιδόματος απόδοσης, είναι άκρως επισφαλές, αφού αυτό το μέρος του μισθού θα δίνεται μόνο ύστερα από τις διαβόητες εκθέσεις αξιολόγησης των διορισμένων από την εκάστοτε κυβέρνηση "αντικειμενικών" αξιολογητών.
***
Η αύξηση των οικογενειακών επιδομάτων σε 12.000 δρχ. από 8.000 δρχ. που είναι σήμερα, στην ουσία είναι μείωση, αφού αυτές οι αυξήσεις είναι πολύ πιο πίσω από τις αυξήσεις που θα είχαν αυτά τα επιδόματα, αν ενσωματωνόταν σ' αυτά η ΑΤΑ που έπαιρναν το προηγούμενο διάστημα. Το χειρότερο όμως είναι ότι αυτά τα επιδόματα είναι δραχμικά και μη αναπροσαρμοζόμενα και γι' αυτό,μετά από λίγα χρόνια, χωρίς καμιά αξία.
***
***
Δημήτρης ΑΓΚΑΒΑΝΑΚΗΣ
αντιπρόεδρος της ΑΔΕΔΥ
Το νέο μισθολόγιο που παρουσίασε η κυβέρνηση είναι νέο "φτωχολόγιο" για τους δημόσιους υπαλλήλους, αλλά και "κρεματόριο", που επιχειρεί να τους καταδικάσει σε πολυετή λιτότητα και να αποτελέσει βασικό μοχλό χειραγώγησης και πειθαναγκασμού τους
- Πώς σχολιάζετε τις νέες προτάσεις της κυβέρνησης για τη φορολόγηση των ναυτεργατών;
- Η κυβέρνηση επιτίθεται και στο εισόδημα των ναυτεργατών. Αφαιρεί και με την αύξηση της φορολογίας εισόδημα από τους μισθωτούς, για να αυξήσει τα κέρδη του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Οι τελευταίες συναντήσεις της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας με τον υφυπουργό Οικονομικών απέδειξαν ξανά ότι οι θεωρίες περί "κοινωνικού διαλόγου", που καλλιεργεί η κυβέρνηση, δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένα από τα μέσα που διαθέτει, για να αποπροσανατολίζει τους ναυτεργάτες από το δρόμο του αγώνα και να επιβάλλει την πολιτική της. Η πρόταση του νομοσχεδίου λέει ότι μέσα σε τρία χρόνια θα φτάσει στο 15% η φορολογία για τους ναυτικούς. Τώρα προσπαθεί να δείξει ως βήμα υποχώρησης τη διαδοχική κλιμάκωση και προβάλλει την πρότασή της για τα δυο χρόνια, ενώ κανείς δεν μπορεί να δεσμεύσει την κυβέρνηση για το τι θα κάνει τα επόμενα χρόνια. Η κυβερνητική πρόταση προσπαθεί να απομονώσει τα αιτήματα του εξωδίκου της ΠΝΟ και των ναυτεργατών. Επιδιώκει τον αφελληνισμό της ναυτιλίας, για να περάσει στο Διευθυντήριο των Βρυξελλών συνολικά ο έλεγχος της ναυτιλίας, επιβάλλοντας τα ανασφάλιστα πλοία και τις ευέλικτες μορφές απασχόλησης.
- Το φορολογικό ζήτημα εμφανίζεται ως κυρίαρχο αίτημά σας, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τις συναντήσεις σας με την κυβέρνηση. Τι ακριβώς συμβαίνει; - Οι ναυτεργάτες προτείνουν άμεσα μέτρα για την απασχόληση των Ελλήνων ναυτεργατών, για να μειωθεί η ανεργία, να περιοριστεί η ασυδοσία του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Να σταματήσουν να εντατικοποιούν την εργασία μέσα από τις αλλεπάλληλες μειώσεις των οργανικών συνθέσεων, εξαντλώντας και τα όρια της βιολογικής αντοχής των ναυτεργατών, προκαλώντας αλλεπάλληλες ναυτικές τραγωδίες με πολύνεκρα ναυάγια, για να μεγιστοποιούν τα κέρδη τους οι εφοπλιστές, ή αλλιώς - όπως η κυβέρνηση και οι εφοπλιστές λένε - για να είναι "ανταγωνιστικότεροι" των διεθνών ανταγωνιστών τους. Το δεύτερο που ζητάμε είναι να προωθηθούν μέτρα για την περιφρούρηση του θεσμού της κοινωνικής ασφάλισης, με την παράλληλη βελτίωση των κοινωνικών παροχών. Και το τρίτο ότι δεν μπορούμε να έχουμε ανεργία, υποβάθμιση των κοινωνικών παροχών και μείωση του βιοτικού επιπέδου μέσα από την αύξηση της φορολογίας και μέσα από το πάγωμα των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας. Πάνω σε όλα αυτά, ζητάμε απαντήσεις και όχι μόνο για το φορολογικό.
- Ποια θα είναι η απάντηση των ναυτεργατών απέναντι σ' αυτήν την πολιτική;
- Η απόφαση των ναυτεργατών, ήδη, έχει εκφραστεί με τον πενθήμερο μεγαλειώδη απεργιακό αγώνα και δεν μπορεί παρά αυτός ο αγώνας να συνεχιστεί, για να κάμψουμε την αδιαλλαξία των εφοπλιστών και της κυβέρνησης. Εχουμε τη νέα 48ωρη απεργία που ξεκινάει στις 13 Γενάρη. Καθημερινά γίνονται περιοδείες, συγκροτούνται κλιμάκια και απεργιακές επιτροπές σε διάφορα λιμάνια της χώρας. Εάν δεν προχωρήσουμε αποφασιστικά στο δρόμο του αγώνα, οι ναυτεργάτες θα αποβάλλονται από την ελληνική ναυτιλία και η ελληνική ναυτιλία θα οδηγείται βήμα το βήμα σε ολοκληρωτικό αφελληνισμό. Καλούμε για άλλη μια φορά όλους τους ναυτεργάτες, εν ενεργεία και συνταξιούχους, συνολικά τη ναυτεργατική οικογένεια, να είναι στην πρώτη γραμμή του απεργιακού αγώνα. Η επιτυχία και η ικανοποίηση των αιτημάτων μας ανοίγει δρόμο και για τους υπόλοιπους εργαζόμενους, γι' αυτό τους καλούμε σε συμπαράταξη και κοινή δράση.
Α. Γ.
Το 1997 θα είναι ένα έτος "κλειδί" για τις μελλοντικές εξελίξεις στην Ευρωπαϊκή Ενωση. Φέτος θα κριθεί το αποτέλεσμα της Διακυβερνητικής Διάσκεψης για την αναθεώρηση της Συνθήκης του Μάαστριχτ, αλλά και η πορεία της Οικονομικής και Νομισματικής Ενωσης (σελίδα 7).
ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ στη Νότια Κορέα επιμένουν στις μαζικές ενωτικές τους κινητοποιήσεις, που μάλλον δείχνουν να μην πτοούνται από την αδιαλλαξία της κυβέρνησης και τις διασπαστικές κινήσεις της εργοδοσίας (σελίδα 9).
ΓΙΑ ΤΟΥΣ 500 μαθητές του σχολικού συγκροτήματος Αγίου Θεράποντα στην Κάτω Τούμπα οι διακοπές των Χριστουγέννων παρατείνονται επ' αόριστον, αφού τα κτίρια όπου στεγάζονται κρίθηκαν επικίνδυνα... (σελίδα 18).
ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ εξουσίες παρέχονται στους υπαλλήλους που απαρτίζουν το Σώμα Δίωξης του Οικονομικού Εγκλήματος, σύμφωνα με το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, που κατατέθηκε από τον υπουργό Οικονομικών για επεξεργασία στο Συμβούλιο της Επικρατείας (σελίδα 19).
ΣΤΑΜΑΤΗΣΑΝ προσωρινά, χτες, οι έρευνες για την ανεύρεση των τριών αγνοούμενων ναυτικών του ναυαγίου "ΔΥΣΤΟΣ", εξαιτίας της επιδείνωσης των καιρικών συνθηκών. ΚΚΕ: Γιατί αθώωσε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας την εταιρία; (σελίδα 19).
ΜΕ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ τη διαχείριση των απορριμμάτων του Λεκανοπεδίου συνέρχονται, σήμερα, οι νομάρχες Αθηνών, Πειραιώς, Ανατολικής και Δυτικής Αττικής. Επιβεβλημένη η στήριξη του επιστημονικού σχεδιασμού για την αντιμετώπιση του προβλήματος (σελίδα 20).