ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 10 Απρίλη 1997
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Και νέες καταγγελίες για το ΔΥΣΤΟΣ
  • Ο πρώην καπετάνιος του μοιραίου πλοίου επανέρχεται, αποκαλύπτει τα στοιχεία του και επιμένει: Το πλοίο ήταν σάπιο
  • Ζητά και "ρέστα" η ΑΝΕ - ΗΡΑΚΛΗΣ

Στέλνοντας, για λογαριασμό όλων των ναυτεργατών, μήνυμα αντίστασης στην εφοπλιστική ασυδοσία και τιμώντας τους αδικοχαμένους ναυτικούς του πλοίου ΔΥΣΤΟΣ,ο πρώην πλοίαρχος της ΑΝΕ - ΗΡΑΚΛΗΣ,που - με επιστολή του στον υπουργό Ναυτιλίας - απέδειξε ότι το μοιραίο τσιμεντάδικο ήταν σάπιο, αποκαλύπτει την ταυτότητά του στέλνοντας χτες το απόγευμα ενυπόγραφη επιστολή προς τον Τύπο. Πρόκειται για τον Ιωάννη Ελευθερίου,ο οποίος γράφει: "Με την επιστολή μου αυτή συμβάλλω για να αναδειχτούν τα πραγματικά αίτια του ναυαγίου ΔΥΣΤΟΣ. Η ενέργειά μου αυτή θεωρώ ότι είναι υποχρέωσή μου στη μνήμη των αδικοχαμένων συναδέλφων μου, για τις γυναίκες, τους γονείς και τα παιδιά τους".

Ο πλοίαρχος τινάζει στον αέρα τους ισχυρισμούς του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Στ. Σουμάκη ότι δεν έλαβε την επιστολή - καταγγελία. Μάλιστα, κατά τη χτεσινή τακτική συνέντευξη Τύπου ο υπουργός δήλωσε ότι από έρευνα στο ταχυδρομείο "βρέθηκε η απόδειξη μιας ανώνυμης επιστολής προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας". Οπως αναγράφει ο πλοίαρχος, έστειλε συστημένη ενυπόγραφη επιστολή προς τον υπουργό στις 13 Φλεβάρη: "Η συστημένη ενυπόγραφη επιστολή μου για το τραγικό ναυάγιο του πλοίου ΔΥΣΤΟΣ της ΑΝΕ - ΗΡΑΚΛΗΣ, που έστειλα προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Σουμάκη Σταύρο και δημοσιοποίησε σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου η διοίκηση της ΠΕΜΕΝ στις 2/4/97, περιγράφει την πραγματική κατάσταση του πλοίου".

Στο μεταξύ, στην πρωινή συνέντευξη Τύπου ο υπουργός προσέφερε ξανά πλήρη κάλυψη στον Ελληνικό Νηογνώμονα,παρά τις σοβαρότατες καταγγελίες για τις ευθύνες του Οργανισμού σε πολύνεκρα ναυάγια όπως του ΔΥΣΤΟΣ. Δήλωσε συγκεκριμένα: "Αν έχετε πρόβλημα, να απευθυνθείτε στον εισαγγελέα"! Και συμπλήρωσε στον ίδιο τόνο: "Δε θα απολογηθώ εγώ για το Νηογνώμονα και την Επιθεώρηση Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων"! Αυτό όταν και οι δύο αυτές Διευθύνσεις εποπτεύονται από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας! Ομως, ταυτόχρονα με τις προκλητικές δηλώσεις του υπουργού, το Γραφείο Τύπου του υπουργείου εξέδιδε δελτίου Τύπου, στο οποίο αναφερόταν η σωρεία παραβάσεων που διαπιστώθηκαν στο φορτηγό πλοίο CALMA από τον έλεγχο της Διεύθυνσης Ασφάλειας Ναυσιπλοϊας,ενώ διέθετε πιστοποιητικά αξιοπλοϊας από τον Ελληνικό Νηογνώμονα (ΕΝ). Το πλοίο αυτό είχε κριθεί αξιόπλοο από τον ΕΝ όταν η σωστική λέμβος του ήταν σπασμένη, όταν στις 31 Γενάρη ο πλοίαρχος είχε δώσει εντολή εγκατάλειψης πλοίου, επειδή καθώς έπλεε βόρεια της Σητείας είχε "παρουσιάσει και περίπτωση εισροής υδάτων στο μηχανοστάσιο"! Να σημειωθεί ότι ο μόνος που θεωρήθηκε υπεύθυνος για την κατάσταση του πλοίου είναι ο πλοίαρχος Κορνήλιος Γιαμαλής.

Η στάση της κυβέρνησης έδωσε "πράσινο φως" και στην ΑΝΕ - ΗΡΑΚΛΗΣ να εκδώσει ανακοίνωση για την κατάσταση του ΔΥΣΤΟΣ! Η εταιρία δεν απαντάει στις καταγγελίες του πλοιάρχου και της ΠΕΜΕΝ ότι το πλοίο ήταν σάπιο, αλλά αναφέρεται σε μια υπηρεσιακή έκθεση που είχε κάνει ο Ι. Ελευθερίου για την κατάσταση του πλοίου πριν... από 6 χρόνια! Η έκθεση εκείνη έδινε - όπως αναφέρεται - διαφορετική εικόνα από αυτή που δίνεται σήμερα για το πλοίο. Ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ Θ. Σταματόπουλος,σχολιάζοντας την ανακοίνωση της ναυτιλιακής εταιρίας, δήλωσε: "Στην ανακοίνωση γίνεται λόγος για το χρονικό διάστημα μέχρι το 1991. Από τότε μέχρι σήμερα έχουν περάσει έξι χρόνια και πολλά μπορούν να συμβούν σ' ένα πλοίο ακόμα και καινούριο, πολύ περισσότερο σε ένα υπερήλικο πλοίο όπως το ΔΥΣΤΟΣ. Εμείς δεν έχουμε λόγους να αμφισβητούμε επώνυμη και ενυπόγραφη καταγγελία όταν μάλιστα αυτό προέρχεται από έναν πλοίαρχο. Ωστόσο, η ΠΕΜΕΝ διασταύρωσε τα καταγγελλόμενα, τα οποία επαληθεύονται".

Καμιά πίστωση χρόνου

Να μη δώσουν καμία πίστωση χρόνου στις γενικόλογες εξαγγελίες της κυβέρνησης,καλούν τους εργαζόμενους, άνεργους και τους φορείς του Πειραιά, με κοινή τους ανακοίνωση τα σωματεία της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, μετά την προχτεσινή σύσκεψη στο Δήμο Περάματος.

Στην ανακοίνωση τονίζεται ότι η υφυπουργός Ανάπτυξης Α. Διαμαντοπούλου περιορίστηκε μόνο σε γενικόλογες αναφορές και προσπάθησε να εξωραϊσει την πολιτική συρρίκνωσης που απορρέει από την Ευρωπαϊκή Ενωση.

Το κυβερνητικό κλιμάκιο εξήγγειλε: Μετά από πολύχρονη καθυστέρηση θα προχωρήσουν στην εκκαθάριση του Μητρώου των Ναυπηγοεπισκευαστών και στην αδειοδότηση όσων απέμειναν και λειτουργούν με υγιή τρόπο (σχετικός νόμος θα ψηφιστεί μετά από 10 μέρες στη Βουλή). Κάτω από την πίεση των εργατικών σωματείων αλλά και των άλλων φορέων της πόλης, δεσμεύτηκαν ότι μέχρι τις 5 Μάη θα εξαγγείλουν συνολικά πολιτική στήριξης και ανάπτυξης της Ζώνης. "Τα σωματεία μας - τονίζεται τέλος - καλούν τους εργαζόμενους και ανέργους, αλλά και όλους τους φορείς στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά να μη δώσουν καμία πίστωση χρόνου, να συσπειρωθούν γύρω από τα σωματεία και τη συντονιστική επιτροπή, να βρίσκονται σε αγωνιστική ετοιμότητα γιατί μόνο με τη μαζική αγωνιστική μας παρέμβαση θα επιβάλλουμε: πολιτική ανασυγκρότηση της Ζώνης, προστασία των ανέργων, αύξηση της απασχόλησης".

  • Από τους ελέγχους που έχουν πραγματοποιήσει όργανα του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά επί 279 επισκευαζόμενων πλοίων, κατά το διάστημα από 19 Μάρτη έως και 8 Απρίλη,σε 102 πλοία βεβαιώθηκαν 138 παραβάσεις κατά των υπευθύνων συνεργείων, πλοιοκτητών και πλοιάρχων για παράνομη απασχόληση εργαζόμενων και εκτέλεση εργασιών χωρίς άδεια!


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ