ΕΠ Θεσσαλίας του ΚΚΕ: Οι πρασινογάλαζοι «σωτήρες του τόπου» παρουσιάζουν «χάντρες και καθρεφτάκια» σε μια περιοχή όπου δεν έπρεπε καν να πλησιάζουν, αν είχαν έστω και το ελάχιστο ίχνος ντροπής
Με ανακοίνωσή της η Επιτροπή Περιοχής Θεσσαλίας του ΚΚΕ επισημαίνει ότι στην «καταιγίδα» των προεκλογικών εγκαινίων φυσικό είναι να συμπεριλαμβάνεται πρώτα και κύρια η Θεσσαλία, μια περιοχή που κατ' εξοχήν έχει χτυπηθεί από την αντιαγροτική, αντεργατική και τη γενικότερη αντιλαϊκή πολιτική των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ. Προσθέτει επίσης ότι «οι πρασινογάλαζοι "σωτήρες του τόπου" διαδέχονται ο ένας τον άλλο και πιστεύοντας ότι έχουν να κάνουν με ιθαγενείς των προηγούμενων αιώνων, παρουσιάζουν "χάντρες και καθρεφτάκια" σε μια περιοχή όπου δε θα έπρεπε καν να πλησιάζουν, αν είχαν έστω και το ελάχιστο ίχνος ντροπής».
Αυτή τη φορά - σημειώνει η ΕΠ Θεσσαλίας - λίγες μόνο μέρες μετά την προκλητική φιέστα εγκαινίων του σταθμού των Λεχωνίων Μαγνησίας από τον Τ. Μαντέλη και τους μεταφερόμενους με πούλμαν οπαδούς του, παίρνει τη σκυτάλη η Καρδίτσα, όπου ο ΟΣΕ και ο Τ. Μαντέλης ετοιμάζονται να εγκαινιάσουν (!) το σταθμό της πόλης, χωρίς καν να μπουν στον κόπο να δώσουν κάποια εξήγηση για τις τεράστιες καθυστερήσεις και τα προβλήματα που η πολιτική τους έχει συσσωρεύσει στο θεσσαλικό σιδηρόδρομο. Εδώ είναι που ταιριάζει η λαϊκή παροιμία «αυτοί που μας χρωστούσαν μας πήραν και το βόδι».
Πρώτον, η διαπλάτυνση της γραμμής Παλαιοφαρσάλων - Καλαμπάκας γίνεται ημιτελής και με καθυστέρηση 30 χρόνων.
Δεύτερον, γιατί καταργήθηκε για πάντα η διαπλάτυνση της διαδρομής Καλαμπάκας - Τρικάλων - Καρδίτσας προς Βόλο, κάτι που θα είχε αποτέλεσμα την ταχύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων κατά 35 λεπτά.
Τρίτον, γιατί ακόμη είναι νωπές οι μνήμες του θεσσαλικού λαού από την αντισιδηροδρομική πολιτική του ΠΑΣΟΚ, αλλά και της ΝΔ (υποδομή του περασμένου αιώνα, φθαρμένο τροχαίο υλικό, μηχανές και βαγόνια-κινητά φέρετρα, κ.ά).
«Βέβαια και το μέλλον του θεσσαλικού σιδηροδρόμου δεν είναι ευοίωνο. Το ίδιο το επιχειρησιακό σχέδιο του ΟΣΕ, που ψήφισε η κυβερνητική πλειοψηφία στη Βουλή, είναι αψευδής μάρτυρας των όσων θα ακολουθήσουν και αυτό δεν μπορούν να το συγκαλύψουν οι κυβερνώντες όσες φιέστες αποπροσανατολισμού κι αν επιχειρήσουν. Δεν μπορούν να κρύψουν τη θέληση και τη βούλησή τους για έναν σιδηρόδρομο μακριά και πέρα από τις ανάγκες του θεσσαλικού λαού για ένα σύγχρονο και δημόσιο σιδηρόδρομο, μέσο μαζικής και φτηνής μεταφοράς», υπογραμμίζει η ΕΠ Θεσσαλίας του ΚΚΕ και καταλήγει: «Ο λαός της Θεσσαλίας δεν ξεχνά. Στις 9 του Απρίλη θα καταδικάσει μαζικά τις πρασινογάλαζες φιέστες και τα κούφια και μεγάλα λόγια αλλά κύρια τις πολιτικές του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ. Θα στηρίξει το κόμμα που στάθηκε δίπλα στα μεγάλα προβλήματα, που έδωσε αγώνες και συμπαραστάθηκε στους εργαζόμενους, στους αγρότες, στο λαό της περιοχής».
Με ανακοίνωσή της η ΔΕΣΚ Σιδηροδρομικών Λάρισας καταγγέλλει την κυβερνητική πολιτική των «εντυπώσεων και της φιέστας». Οπως τονίζει, το γραφικό της υπόθεσης είναι ότι στις κυβερνητικές φιέστες σπεύδουν να χειροκροτήσουν και οι συνδικαλιστές της ΠΑΣΚΕ, ξεχνώντας τα εκκρεμή προβλήματα των σιδηροδρομικών (ΣΣΕ, ασφαλιστικό, μετατάξεις κλπ.), αλλά και τις προωθούμενες ιδιωτικοποιήσεις των κερδοφόρων δραστηριοτήτων του Οργανισμού.
Η ΔΕΣΚ καλεί τους σιδηροδρομικούς σε μέτωπο αντίστασης στα κυβερνητικά σχέδια και τους καλεί να δώσουν απάντηση με την ψήφο τους στις 9 του Απρίλη.
Για 4η βδομάδα συνεχίζουν από μεθαύριο Δευτέρα τις απεργιακές τους κινητοποιήσεις οι εργαζόμενοι στα τρόλεϊ (ΗΛΠΑΠ), ενώ στην προχτεσινή ανοιχτή γενική τους συνέλευση, αποφάσισαν ομόφωνα να εντείνουν τον αγώνα τους, μέχρι να πειστεί η κυβέρνηση να καθίσει στο τραπέζι, για την εξεύρεση κοινά αποδεκτών λύσεων προς όφελος του επιβατικού κοινού και των εργαζομένων.
Οπως είναι γνωστό, οι εργαζόμενοι στα τρόλεϊ απεργούν χωρίς να προβάλουν νέα αιτήματα, αλλά αντιδρούν στην καταστρατήγηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας και όλων των πρακτικών συμφωνίας από την πλευρά της διοίκησης, η οποία εφαρμόζοντας το νόμο της κυβέρνησης επιχειρεί να επιβάλει εξοντωτικά ωράρια εργασίας μέχρι και 15 ώρες τη μέρα. Παράλληλα, οι εργαζόμενοι στα τρόλεϊ με τον αγώνα τους, θέτουν θέμα καλύτερης εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού, καθώς, όπως υπογραμμίζουν, με την εφαρμογή του νέου προγράμματος δρομολογίων, που σχεδιάστηκε πρόχειρα, αυξήθηκαν οι ώρες αναμονής στις στάσεις και τις αφετηρίες.
Το απεργιακό πρόγραμμα που ενέκριναν ομόφωνα οι εργαζόμενοι στη γενική τους συνέλευση, περιλαμβάνει καθημερινές στάσεις εργασίας για το προσωπικό βάρδιας από μεθαύριο μέχρι και την ερχόμενη Παρασκευή και για όλο το προσωπικό, στάσεις εργασίας την ερχόμενη Τρίτη και Παρασκευή, από 6.30 - 8.30 π.μ., 1.30 - 3.30 μ.μ. και 6.30 - 8.30 μ.μ. Την ερχόμενη Πέμπτη, 9 Μάρτη, οι εργαζόμενοι θα πραγματοποιήσουν 4ωρη στάση εργασίας 12 - 4 μ.μ. και νέα γενική συνέλευση.
Τις... θαυματουργές δυνατότητες της «ιδιωτικής πρωτοβουλίας» υπερασπίστηκαν χτες ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Τ. Μαντέλης και ο διοικητής της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) Δημ. Γεωργαράκης, οι οποίοι μαζί με την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου που διέπει τις αερομεταφορές, προανήγγειλαν έμμεσα και τη διατήρηση του «Σπατόσημου» μετά τη λειτουργία του νέου αεροδρομίου Σπάτων.
Σε σύσκεψη των γενικών διευθυντών των Υπηρεσιών Πολιτικής Αεροπορίας της Ευρώπης (ECAC), που έγινε στις εγκαταστάσεις του νέου αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος», στα Σπάτα, ο Δημ. Γεωργαράκης είπε ότι το νέο αεροδρόμιο θα αποτελέσει πιλότο για τη διαμόρφωση νέων σχέσεων με ιδιώτες και παράλληλα θα οδηγήσει και στην αλλαγή του θεσμικού πλαισίου που διέπει τις αερομεταφορές. Για να προσθέσει ότι με το «επιθετικό μάνατζμεντ» που θα του εξασφαλίσει η συμμετοχή ιδιωτών, το νέο αεροδρόμιο θα καταστεί παγκόσμιος αεροπορικός κόμβος. Απαντώντας σε ερώτηση για το «Σπατόσημο», που επιβλήθηκε το 1992 δήθεν για την εξασφάλιση πόρων για την κατασκευή του αεροδρομίου Σπάτων, είπε ότι δε γνωρίζει τι θα γίνει μετά τη λειτουργία του αεροδρομίου και πρόσθεσε ότι θα ακολουθηθεί όποια φορολογία ισχύει στα αεροδρόμια της Ευρώπης.
Ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών ανέφερε ότι το αεροδρόμιο Σπάτων είναι το μεγαλύτερο έργο που εκτελείται αυτή την περίοδο στην Ευρώπη με συνεργασία του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα και αποτελεί οδηγό για την εκτέλεση και άλλων μεγάλων έργων υποδομής.
Από το καλοκαίρι αναμένεται έως και 15% αύξηση του τιμολογίου στην κατανάλωση νερού, ως αποτέλεσμα της μετατροπής σε Ανώνυμη της Εταιρίας Υδρευσης και Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης (ΕΥΑΘ) και προϋπόθεσης για την ένταξή της στο Χρηματιστήριο. Σύμφωνα με δήλωση του προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου της ΕΥΑΘ, Χ. Τσόγκα , μέχρι και το οριστικό «κλείδωμα» της ΟΝΕ δε θα υπάρξει αλλαγή στην τιμολογιακή πολιτική της ΕΥΑΘ. Ομως πιθανά από το καλοκαίρι και μετά η Εταιρία θα προχωρήσει σε αυξήσεις μέχρι και 15%.
Οι επικείμενες τιμολογιακές αυξήσεις επιτάσσονται σύμφωνα με τον Χ. Τσόγκα αν η ΕΥΑΘ θέλει να είναι ανταγωνιστική, αφού -όπως είπε- «δεν μπορεί να μην κλείσει μια ΑΕ όταν το νερό της στοιχίζει 100 δρχ και το πουλάει 77 δρχ». Μάλιστα, συμπλήρωσε πως στο πλαίσιο του σχεδίου ένταξης της ΕΥΑΘ στο Χρηματιστήριο προβλέπεται αύξηση του τιμολογίου 15% το χρόνο.
Στο πλαίσιο προώθησης αυτών των επιλογών φαίνεται πως εντάσσεται -αν και διαψεύστηκε κατηγορηματικά από τον Χ. Τσόγκα- ένα μέρος της έρευνας που θα πραγματοποιήσει η ΕΥΑΘ σε συνεργασία με το ΑΠΘ με στόχο - όπως παρουσιάζεται - τη διερεύνηση της βιωσιμότητας της υδροδοτικής πολιτικής και των δυνατοτήτων εξοικονόμησης νερού στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης.
Πολυμελής αντιπροσωπεία της Επιτροπής Διεκδίκησης του Πεκίνου για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2008, επισκέφτηκε χτες το Ζάππειο και μίλησε με την ηγεσία της Οργανωτικής Επιτροπής Ολυμπιακών Αγώνων «Αθήνα 2004». Η κινέζικη αποστολή ενημερώθηκε για την πορεία της προετοιμασίας της Αθήνας κυρίως για τους τομείς: των εγκαταστάσεων, του περιβάλλοντος, του κυκλοφοριακού, της οικονομίας, της ανάπτυξης και των εφαρμογών της προηγμένης τεχνολογίας στις κατασκευές.