ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 2 Απρίλη 1996
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΗΜΟΣΙΑ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Απόφαση - "βόμβα" του ΣτΕ

Αναγνωρίζει ως πανεπιστημιακούς, τίτλους τους οποίους χορηγούν τα διάφορα "κολέγια", σε συνεργασία με ιδρύματα του εξωτερικού

"Βόμβα" στο δημόσιο χαρακτήρα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στη χώρα μας βάζει το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), ενώ παράλληλα ανάβει το "πράσινο φως" για την εγκατάσταση στην Ελλάδα ιδιωτικών πανεπιστημίων και παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων.

Η απόφαση αυτή του ΣτΕ έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το άρθρο 16 παρ. 5 του Συντάγματος, όπου ορίζεται ότι αφ' ενός "η ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται αποκλειστικά από ιδρύματα που αποτελούν Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου με πλήρη αυτοδιοίκηση" και αφ' ετέρου ότι "η σύσταση ανωτάτων σχολών από ιδιώτες απαγορεύεται". Με την τωρινή απόφαση του ΣτΕ ουσιαστικά γίνεται απόπειρα, να λειτουργήσουν στην Ελλάδα τα ιδιωτικά πανεπιστήμια ή παραρτήματά τους και μάλιστα να αναγνωρίζονται από το ελληνικό κράτος τα διπλώματά τους.

Συγκεκριμένα, με την υπ' αριθμό 1571/96 απόφασή του το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο έκρινε ότι ορθά αναγνωρίζονται από την Επιτροπή Νομικής του ΔΙΚΑΤΣΑ και όχι από το Διοικητικό Συμβούλιο τα διπλώματα νομικών σχολών που προέρχονται από πανεπιστήμια των κρατών - μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Η υπόθεση απασχόλησε το Ε Τμήμα του ΣτΕ και αφορούσε αίτηση διπλωματούχου της νομικής, ο οποίος ζητούσε από το ΔΙΚΑΤΣΑ την αναγνώριση του πτυχίου του. Ο διπλωματούχος νομικής δύο χρόνια (προδίπλωμα) φοίτησε στην Ελλάδα σε εργαστήρια ελεύθερων σπουδών και το υπόλοιπο μέρος (δίπλωμα) σε χώρα μέλος της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Η αρμόδια τριμελής επιτροπή του ΔΙΚΑΤΣΑ αναγνώρισε αρχικά το πτυχίο του. Στη συνέχεια επελήφθη το Διοικητικό Συμβούλιο του ΔΙΚΑΤΣΑ το οποίο έκρινε ότι το πτυχίο δεν είναι ισότιμο με τα πτυχία, που απονέμονται από τα ελληνικά ΑΕΙ γιατί δύο από τα τέσσερα χρόνια σπουδών έχουν γίνει σε κέντρο ελεύθερων σπουδών, τα οποία στην Ελλάδα δεν αναγνωρίζονται ως τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Το ΣτΕ ακύρωσε την απόφαση του ΔΣ του ΔΙΚΑΤΣΑ κρίνοντας ότι δεν έχει τέτοια αρμοδιότητα.

Η συγκεκριμένη απόφαση είναι ένα ακόμα βήμα στην κατεύθυνση διάλυσης της δημόσιας δωρεάν τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που προωθούν με ποικίλα μέτρα τόσο η Ευρωπαϊκή Ενωση, όσο και άλλοι υπερεθνικοί οργανισμοί όπως ο ΟΟΣΑ. Μάλιστα η απόφαση του ΣτΕ έγινε γνωστή τη στιγμή που ο υπουργός Παιδείας βρίσκεται στο Παρίσι, όπου στην έδρα του ΟΟΣΑ θα συζητήσει για το πόρισμα του οργανισμού για την εκπαίδευση, το οποίο μεταξύ άλλων προτείνει την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων και την καθιέρωση διδάκτρων στα κρατικά πανεπιστήμια. Αλλωστε ο Γ. Παπανδρέου ποτέ δεν έκρυψε ότι δεν έχει "ιδεολογικό πρόβλημα" με την ίδρυση των ιδιωτικών πανεπιστημίων και μάλιστα οι υπηρεσίες του υπουργείου δεν είχαν στείλει καν εκπρόσωπό τους, όταν στο αρμόδιο τμήμα του ΣτΕ συζητιόταν η υπόθεση της αναγνώρισης των τίτλων των "κολεγίων".

Στην ίδια κατεύθυνση, άλλωστε, της υπονόμευσης της δημόσιας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κινείται και η κατάργηση του ΔΙΚΑΤΣΑ, στην οποία προχώρησε ο υπουργός Παιδείας, αίτημα που για χρόνια διατύπωναν οι σχολάρχες καθώς το ΔΙΚΑΤΣΑ ήταν ένα εμπόδιο στα σχέδιά τους για την αναγνώριση των πτυχίων των"κολεγίων" τους.

"ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΜΠΟΣΙΟ"
Μεθοδεύσεις με στόχο την παραπλάνηση

Ανακοίνωση - καταγγελία του 15μελούς του 1ου Λυκείου Νέας Ιωνίας

Το ένα μετά το άλλο τα 15μελή μαθητικά συμβούλια των λυκείων της χώρας καταγγέλλουν τις διαδικασίες με τις οποίες το υπουργείο Παιδείας προχωρά στη διοργάνωση του Πανελλήνιου Μαθητικού Συμποσίου που θα πραγματοποιηθεί στις 25 - 28 Απρίλη στην Αθήνα. Το 15μελές συμβούλιο του 1ου Λυκείου Νέας Ιωνίας με ανακοίνωσή του τονίζει ότι οι μεθοδεύσεις του υπουργείου έχουν στόχο να παραπλανήσουν τους μαθητές μέσα και από αυτές τις διαδικασίες και επισημαίνει: "Οι προσπάθειες για επιλεκτικό αποκλεισμό συγκεκριμένων σχολείων με τα επιεικώς ανόητα και προκλητικά προσχήματα της αργοπορίας ή της μεγάλης συμμετοχής δεν μπορούν παρά να θεωρηθούν συνειδητές. Οι "τζογαδόρικες" τακτικές των κληρώσεων για ανάδειξη αντιπροσώπων για τη δεύτερη φάση απλά υπονομεύουν την ουσιαστική αντιπροσώπευση και την προώθηση των αιτημάτων των μαθητών. Οι συνοπτικές διαδικασίες αλλού σε νομαρχιακό επίπεδο και αλλού σε δημοτικό, καθώς και η ελάχιστη συμμετοχή σχολείων στις προσυνεδριακές διαδικασίες απέδειξαν ότι η όλη προσπάθεια επιχειρήθηκε να αξιοποιηθεί από το υπουργείο για να ελέγξει τους μαθητές και να παρουσιαστεί με δημοκρατικό, διαλλακτικό προφίλ στο λαό".

Το 15μελές του 1ου Λυκείου Νέας Ιωνίας τονίζει ότι "η κατάσταση στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα θα βελτιωθεί μόνο μέσα από το συντονισμένο αγώνα των μαθητών σε συστράτευση με τους άλλους ενδιαφερόμενους φορείς" και καλεί το υπουργείο αν θέλει να δείξει έστω και τώρα μια καλή διάθεση και στοιχειώδη δημοκρατική ευαισθησία να επαναλάβει τις διαδικασίες, αφού δοθεί στους μαθητές η ευκαιρία να ενημερωθούν και με δημοκρατικές ψηφοφορίες σε όλα τα επίπεδα, με αντιπροσώπους εκλεγμένους από τα Μαθητικά Συμβούλια, με εκλεγμένα προεδρεία, με ουσιαστικές διαδικασίες καθώς και με ελεύθερη θεματολογία.

Κοινή δράση διερευνούν δάσκαλοι και καθηγητές

Τη δυνατότητα συμπόρευσης στη βάση των κοινών προβλημάτων διερευνούν τώρα οι δύο μεγάλες ομοσπονδίες εκπαιδευτικών, η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας(ΔΟΕ) και η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ). Χτες τα Διοικητικά Συμβούλια της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ πραγματοποίησαν κοινή συνεδρίαση προκειμένου να αποφασίσουν από κοινού κινητοποιήσεις.

Στη διάρκεια της συνάντησης, κοινή ήταν η εκτίμηση ότι είναι αναγκαίο να συντονιστούν οι δύο κλάδοι, αφού τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν δάσκαλοι και καθηγητές είναι κοινά με εξαίρεση κάποιες κλαδικές ιδιαιτερότητες. Διαπιστώθηκε από τα διοικητικά συμβούλια ότι είναι αναγκαία η συμπόρευση δασκάλων και καθηγητών ενάντια στην επίθεση που δέχεται η δημόσια δωρεάν παιδεία, στην κατάργηση της επετηρίδας, που αποτελεί το πλέον αδιάβλητο σύστημα επιλογής εκπαιδευτικών, και της οποίας η κατάργηση μεθοδεύεται και μέσα από την τελευταία έκθεση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ) και την από κοινού διεκδίκηση της οικονομικής αναβάθμισης των εκπαιδευτικών και της αύξησης των δαπανών για την παιδεία.

Τα ΔΣ της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ θα συναντηθούν εκ νέου την Πέμπτη αφού συνεδριάσουν τα ΔΣ των ομοσπονδιών, με στόχο να διερευνήσουν από κοινού δράση και με άλλους φορείς. Κύκλοι της "Δημοσιοϋπαλληλικής Ενότητας Εκπαιδευτικών", η οποία είχε προτείνει να διερευνηθεί η δυνατότητα συμπόρευσης των δύο ομοσπονδιών από τη στιγμή της εκλογής των νέων διοικητικών συμβουλίων, τόνιζαν ότι η οικοδόμηση μετώπου ενάντια στην επίθεση που δέχεται η δημόσια παιδεία αποτελεί άμεση ανάγκη και τόνιζαν ότι ποτέ δεν είναι αργά για κάτι τέτοιο.

Στο μεταξύ υπενθυμίζεται το ΔΣ της ΔΟΕ έχει ήδη αποφασίσει την πραγματοποίηση 48ωρης απεργιακής κινητοποίησης στις 8 και 9 Μάη με συγκεντρώσεις στις κατά τόπους Νομαρχίες και το υπουργείο Παιδείας την πρώτη μέρα και γενικές συνελεύσεις όλων των συλλόγων της χώρας τη δεύτερη μέρα, ενώ η Σύνοδος Προέδρων ΕΛΜΕ που συνεδρίασε στις 22 Μάρτη καταψήφισε την πρόταση του ΔΣ της ΟΛΜΕ για πανελλαδικό συλλαλητήριο στις 3 του Μάη με 24ωρη απεργία στήριξής του.

ΜΑΘΗΤΕΣ ΝΥΧΤΕΡΙΝΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Πανελλαδική κινητοποίηση σήμερα και αύριο

Παρά τις δεσμεύσεις του υφυπουργού Παιδείας για επίλυση σοβαρών προβλημάτων τους, δεν έγινε το παραμικρό

Σε νέα πανελλαδική κινητοποίηση προχωρούν σήμερα και αύριο οι μαθητές των νυχτερινών σχολείων της χώρας, διαμαρτυρόμενοι για τον εμπαιγμό που εξακολουθούν εις βάρος τους όλα τα συναρμόδια υπουργεία. Συγκεκριμένα, κλείνουν τα σχολεία τους αλλά και κεντρικούς δρόμους που είναι κοντά σ' αυτά, ενώ αύριο έχουν προγραμματίσει συγκέντρωση στις 8 το βράδυ στην πλ. Κάνιγγος και πορεία στο υπουργείο Παιδείας. Επίσης συγκεντρώσεις και πορείες έχουν προγραμματιστεί αύριο στις κατά τόπους νομαρχίες και από τους μαθητές των νυχτερινών σχολείων της επαρχίας.

Η απόφαση για την πανελλαδική κινητοποίηση πάρθηκε κατά τη διάρκεια της 2ης Πανελλαδικής Συνάντησης εκπροσώπων των μαθητών νυχτερινών σχολείων που έγινε προχτές στο Εργατικό Κέντρο Αθήνας. Στους μαθητές επικρατεί αναβρασμός και αγανάκτηση λόγω του εμπαιγμού τους από την κυβέρνηση. Ετσι, εκτός από την Αθήνα, ιδιαίτερα δυναμικές κινητοποιήσεις αναμένονται σε Θεσσαλονίκη, Αγρίνιο, Γιάννενα, Κέρκυρα, Λαμία και πολλές άλλες πόλεις.

Στην ανακοίνωση που εξέδωσαν οι εκπρόσωποι που συμμετείχαν στην πανελλαδική συνάντηση τονίζεται: "Οι νυχτερινοί μαθητές δεν ανεχόμαστε τον δήθεν κοινωνικό διάλογο των υπουργών Παιδείας, Εργασίας, Αμυνας που στοχεύει να μας βάλει στη γωνία. Θα μας βρουν ενάντια στην υποβάθμιση και συρρίκνωση της εκπαίδευσης".

Οι μαθητές των νυχτερινών ζητούν απ' την κυβέρνηση να πάρει μια σειρά μέτρα βελτίωσης του επιπέδου της νυχτερινής εκπαίδευσης, όπως αύξηση του χρόνου αναβολής στράτευσης στα 5 χρόνια, άδεια με αποδοχές στις εξετάσεις, 6ωρο με αποδοχές 8ώρου κλπ.

Οι φοιτητές πάντα αντιπάλευαν την ιδιωτικοποίηση της παιδείας. Και αυτ

Οι φοιτητές πάντα αντιπάλευαν την ιδιωτικοποίηση της παιδείας. Και αυτή η προσπάθεια θα πέσει στο κενό

Τρίωρη προειδοποιητική στάση εργασίας πραγματοποιούν αύριο οι υπάλληλοι της κεντρικής υπηρεσίας του υπουργείου Παιδείας. Οι υπάλληλοι του υπουργείου Παιδείας ζητούν να τους χορηγηθεί άμεσα το επίδομα παραγωγικότητας που ως γνωστό έχει δοθεί σε όλους τους υπάλληλους των υπουργείων εκτός των υπαλλήλων του υπουργείου Παιδείας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ