ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 6 Αυγούστου 1997
Σελ. /24
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
"Οχι" στον αφανισμό!

Την τρομοκρατία και τους εκβιασμούς των εφοπλιστών αντιμετώπισαν αγωνιστικά στη διήμερη απεργία τους οι ναυτεργάτες. Η πλειοψηφία της ΠΝΟ απέρριψε πρόταση για κλιμάκωση

Σε μια σκληρή αναμέτρηση με τους εφοπλιστές αναδείχτηκε η 48ωρη απεργιακή κινητοποίηση των ναυτεργατών στα ποντοπόρα πλοία που έληξε σήμερα τα ξημερώματα. Τρομοκρατία, εκβιασμούς ακόμα και πειρατικές μεθόδους επιστράτευσαν οι εφοπλιστές για να "σπάσουν" την απεργία!

Από την άλλη πλευρά, η ηγετική ομάδα της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας διευκολύνει ουσιαστικά το σχεδιασμό των εφοπλιστών, καθώς δε "ρίχνει" όλες τις δυνάμεις στον αγώνα ώστε να δώσει καθοριστική απάντηση τόσο στις εφοπλιστικές μεθόδους, όσο και στα αντιναυτεργατικά μέτρα που προωθεί η κυβέρνηση. Η γνωστή, νόθα πλειοψηφία, της Εκτελεστικής Επιτροπής της, αποφάσισε χτες να μην κλιμακώσει τις απεργιακές κινητοποιήσεις! Αποφάσισε δε να "αντιμετωπίσει" την ολομέτωπη επίθεση εναντίον των ναυτεργατών, με την... κλιμάκωση των ελέγχων για την τήρηση των οργανικών συνθέσεων στα πλοία!

Η απόφαση που "στρώνει" το έδαφος για την επέλαση των εφοπλιστών πάρθηκε με 11 ψήφους υπέρ, 3 κατά και ένα λευκό. Η πλειοψηφία εξ αρχής απέρριψε την πρόταση των ταξικών σωματείων Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού και Πανελλήνια Ενωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής "Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ",για κλιμάκωση των αγωνιστικών κινητοποιήσεων με 48ωρη απεργία στις 13 Αυγούστου σε όλες τις κατηγορίες πλοίων και ειδικά για τα ποντοπόρα πλοία περιθώριο ενός μήνα για να απεργήσουν. Ο πρόεδρος της Ενωσης ΝαυτώνΑντώνης Ντελακογιώργος κατέθεσε μια πρόταση - εμπαιγμό για τους ναυτεργάτες, η οποία προέβλεπε απεργία στο αόριστο μέλλον και αυτή μόνο... στα φορτηγά πλοία!

Μετά τη λήξη της απεργίας, ο γραμματέας της ΠΕΜΕΝ Σάββας Τσιμπόγλου δήλωσε σχετικά: "Για άλλη μια φορά αναδείχτηκε ο ρόλος της ΠΝΟ. Αποδείχτηκε ότι είναι αναντίστοιχη των απαιτήσεων και των περιστάσεων, αφού αποφάσισε να αντιμετωπίσει τα μέτρα του ΥΕΝ με ευχολόγια. Το γνωστό θέατρο έπαιξε και ο ανυπόληπτος πρόεδρος της Ενωσης Ναυτών, καταθέτοντας πρόταση για απεργιακές κινητοποιήσεις, στο αόριστο μέλλον, στα φορτηγά πλοία. Η ολόπλευρη όξυνση των προβλημάτων και η αποφασιστική παρέμβαση των ναυτεργατών σε όλα τα επίπεδα θα δώσουν την απάντηση σε αυτούς που μεθοδεύουν τον αφανισμό τους. Μέσα από τη ζωή και τη δράση θα ωριμάσει η ανάγκη για την καθολική κινητοποίηση των ναυτεργατών όπως προτείναμε. Οσον αφορά το σοβαρότατο θέμα των ανασφάλιστων, επιμείναμε ότι οι εφοπλιστές έχουν μετατρέψει τη σημαία σε κουρελόπανο και πρέπει οι εταιρίες που έχουν έδρα διαχείρισης την Ελλάδα να εφαρμόζουν την ελληνική νομοθεσία στα πλοία και όχι τη νομοθεσία της χώρας στην οποία ανήκει η σημαία που υπάρχει στο πλοίο".

Η δεύτερη μέρα της απεργίας

Σε σκληρή αναμέτρηση με την εφοπλιστική ασυδοσία εξελίχθηκε και η χτεσινή, δεύτερη, μέρα της 48ωρης απεργίας των ναυτεργατών. Στις 8 το πρωί στη Γερμανική Σκάλα του Περάματος, ο αρχιμηχανικός της πλοιοκτήτριας εταιρίας του Φράγκου επιτέθηκε εναντίον του προέδρου του ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ Γιάννη Μανουσογιαννάκη,επειδή ενημέρωνε το πλήρωμα του δεξαμενόπλοιου MARILYNE για την απεργία. Το πλοίο εκτελεί εργασίες συντήρησης στην Κυνοσούρα Σαλαμίνας.Ο αρχιμηχανικός κάνοντας επίθεση εναντίον του συνδικαλιστή θέλησε να τρομοκρατήσει τους ναυτεργάτες του πληρώματος, οι οποίοι, απεργώντας, δεν επιβιβάστηκαν στις "λάτζες" για να περάσουν στη Σαλαμίνα όπου βρίσκεται το πλοίο!

Χαρακτηριστικό στιγμιότυπο της χτεσινής μέρας αποτέλεσε και η περιοδεία συνδικαλιστών στις λιμενικές εγκαταστάσεις του γκέτου της ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ του Βαρδινογιάννη,όπου βρίσκεται το δεξαμενόπλοιο ΒΑΡΚΙΖΑ του πλοιοκτήτη Διαμαντή, ενώ μεγαλομέτοχος εμφανίζεται και ο Αχιλλέας Καραμανλής.Οι συνδικαλιστές σε όλη τη διάρκεια της περιοδείας τους στο πλοίο βρίσκονταν υπό την αυστηρή επιτήρηση ενός κουμπουροφόρου "πρωτοπαλίκαρου" του Βαρδινογιάννη!

Οσον αφορά το ίδιο το πλοίο πρόκειται κυριολεκτικά για ένα "κουρέλι"! Οι συνθήκες διαβίωσης των ναυτεργατών Ελλήνων και αλλοδαπών, των οποίων ο αριθμός είναι... ανεξακρίβωτος είναι άθλιες. Η εικόνα του πλοίου θύμιζε άλλες εποχές. Καμπίνες αχούρι. Η κουζίνα αποτελεί βασίλειο των κατσαρίδων! Τοιχώματα ξεφτισμένα, καθίσματα βρώμικα και ξεσκισμένα. Αθλια ήταν η εικόνα που αντίκρισαν οι συνδικαλιστές και στο μηχανοστάσιο, που αποτελεί την καρδιά του πλοίου, ενώ κοινή ήταν η απορία: "Πώς ταξιδεύει αυτό το σαπάκι;"! Εντύπωση προκάλεσε και η στάση του λιμεναρχείου της περιοχής. Οι λιμενικοί "ανακάλυψαν" ότι πρόκειται για σαπιοκάραβο και ότι υπάρχουν σοβαρές παρανομίες στη σύνθεση, μετά τις καταγγελίες των συνδικαλιστών, αν και το πλοίο απέχει μόλις 200 μέτρα από το λιμεναρχείο!

Οσον αφορά τα λιμάνια του εξωτερικού, οι εφοπλιστές προκειμένου να "χτυπήσουν" την απεργία αντικαθιστούσαν τη γαλανόλευκη με πανί ευκαιρίας μέσα σε λίγα λεπτά! Τέτοιο κρούσμα εντοπίστηκε στο λιμάνι της Αμβέρσας, όπου στο δεξαμενόπλοιο ΑΚΟΗ και στο φορτηγό ΤΡΙΑΙΝΑ ύψωσαν ξαφνικά σημαία Κύπρου! Ενώ σε άλλα λιμάνια "έπιαναν" μόνο ανασφάλιστα.

Επιδοτούν την ασυδοσία

"Χρυσές" επιδοτήσεις εγκρίνονται στον βιομήχανο Χατζή, ενώ κρατά απλήρωτους τους εργαζόμενους και κλειστά τα εργοστάσια

Tο "χαϊδεμένο παιδί" της κυβέρνησης αποδεικνύεται για άλλη μια φορά ο γνωστός βιομήχανος Δ. Χατζής,ο οποίος αφήνει απλήρωτους τους εργαζόμενους, κλείνει τα εργοστάσια, δεν καταβάλλει τις δόσεις για την εξαγορά από τον Οργανισμό Ανασυγκρότησης Επιχειρήσεων της Π - Π Σάμου και όμως η κυβέρνηση επιβραβεύει αυτή του τη στάση και του εγκρίνει νέα επιδότηση ύψους 324 εκατ. δραχμών!

Από το Μάη είναι απλήρωτοι οι 185 εργαζόμενοι στην "Εριοϋφαντουργική" (πρώην ΒΕΛΚΑ Τιθορέας), οι οποίοι εδώ και 10 μέρες πραγματοποιούν επίσχεση εργασίας, διεκδικώντας τα δεδουλευμένα που τους οφείλονται, ύψους περίπου 110 εκατ. δραχμών.Προχτές ο εργοδότης τους ενημέρωσε με επιστολή του ότι από την 1η Αυγούστου είναι σε κανονική άδεια! Επίσης ότι αδυνατεί οικονομικά να ανταποκριθεί και πως στο μέλλον θα... τους ενημερώσει για το πότε θα πληρωθούν!

Ανάλογου περιεχομένου επιστολή έστειλε και στους 150 εργαζόμενους στην "Πειραϊκή - Πατραϊκή" Σάμου,που και αυτοί είναι απλήρωτοι από τον Ιούνη.Το συγκεκριμένο εργοστάσιο έχει τεθεί εκτός λειτουργίας από τις 14 Ιούλη,όταν η ΔΕΗ έκοψε το ρεύμα λόγω χρεών.

Να σημειώσουμε ότι το εργοστάσιο της Π - Π Σάμου του δόθηκε από τον Οργανισμό Ανασυγκρότησης Επιχειρήσεων, έναντι προκαταβολής 40 εκατ. δραχμών και με "προίκα" αποθέματα νήματος, αξίας 150 εκατ. δραχμών.Ομως από το '95 δεν καταβάλλει τις δόσεις για την εξαγορά του, ούτε και μετά τις ρυθμίσεις χρεών που του έγιναν.

Πρόσφατα το υπουργείο Ανάπτυξης του ενέκρινε επιδότηση 324 εκατ. δραχμών, με βάση τον αναπτυξιακό νόμο 23Β, για επενδύσεις (ύψους 810 εκατ. δρχ.) που... θα κάνει. Παράλληλα οι πέντε πιστώτριες τράπεζες αναμένεται να προχωρήσουν σε νέα ρύθμιση των χρεών του και να του χορηγήσουν κοινοπρακτικό δάνειο 400 εκατ. δραχμών για κεφάλαια κίνησης, μετά από μελέτη βιωσιμότητας που έκανε η Εμπορική Τράπεζα.

Πέφτουν οι "μάσκες"...

Οι οικοδόμοι της Πάτρας καταγγέλλουν το άρθρο - "βόμβα" για το ΙΚΑ και τα δικαιώματά τους

Την αντεργατική στάση της κυβέρνησης, η οποία με το άρθρο 26 του νόμου για τους νέους αγρότες μειώνει κατά 50% τις ασφαλιστικές εισφορές στα οικοδομικοτεχνικά έργα σε αγροτικές περιοχές, καταγγέλλει με ανακοίνωσή του το Συνδικάτο Οικοδόμων Πάτρας.

Κατακαλόκαιρο - σημειώνεται στην ανακοίνωση - η κυβέρνηση της "νέας εποχής", με το άρθρο αυτό, βάζει βόμβα στα θεμέλια του ΙΚΑ και στα ασφαλιστικά δικαιώματα των οικοδόμων. Ουσιαστικά - συνεχίζει - αφαιρεί από τους οικοδόμους το δικαίωμα που έχουν όλοι οι εργαζόμενοι για κάθε μέρα εργασίας να βάζουν ένα ένσημο. Ετσι - τονίζεται - πέφτουν οι μάσκες του "κοινωνικού διαλόγου", που αποτελεί "παγίδα" για να περάσει η κυβέρνηση τη νεοφιλελεύθερη πολιτική της.

Το Συνδικάτο καλεί την κυβέρνηση να πάρει πίσω το συγκεκριμένο άρθρο και υπογραμμίζει ότι "ο κλάδος σαν ένας άνθρωπος θα απαντήσει με εντατικούς ταξικούς αγώνες για την ανατροπή αυτής της αρνητικής κατάστασης".

  • Τα Οικοδομικά Σωματεία Ν. Ηλείας,σε ψήφισμα της συγκέντρωσης που πραγματοποίησαν στις 29 Ιούλη, καταδικάζουν τις πρόσφατες δηλώσεις των υπουργού και υφυπουργού Εργασίας για κατάργηση ή περικοπή του χειμερινού επιδόματος. Επισημαίνοντας πως το πενιχρό αυτό βοήθημα ο κλάδος το έχει κατακτήσει με σκληρούς αγώνες, καλεί την κυβέρνηση να μην προχωρήσει στην υλοποίηση του αντεργατικού αυτού μέτρου.

Αριστερά, εικόνα από το δεξαμενόπλοιο "ΒΑΡΚΙΖΑ" του εφοπλιστή Διαμαντή (πάνω). Ακριβώς δίπλα βρισκόταν δεμένο ένα υπερσύγχρονο πλοίο του ίδιου εφοπλιστή, με σημαία ...Μάλτας! Δηλαδή οι Ελληνες εφοπλιστές εννοούν τον ίδιο τους τον εαυτό, όταν μιλάνε για ανταγωνιστικότητα...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ