Χωρίς τρόφιμα και νερό έμειναν 28 ναυτεργάτες του "Παναγία Παξών", ιδιοκτησίας Γ. Βεντούρη, οι οποίοι εδώ και 15 μέρες διεκδικούν τα δεδουλευμένα τους με επίσχεση εργασίας
Τέλειωσε το νερό και το φαγητό, τελειώνουν τα καύσιμα και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, από την έλλειψη μέσου μεταφοράς των σκουπιδιών από το πλοίο, έχουν εμφανιστεί και σκουλήκια!Η τραγική αυτή κατάσταση επικρατεί στο πλοίο "Παναγία Παξών",στο οποίο εδώ και 15 μέρες οι 28 ναυτεργάτες κάνουν επίσχεση εργασίας, καθώς ο εφοπλιστής Γ. Βεντούρης τους χρωστάει δεδουλευμένα 2 έως 5 μηνών (περίπου 25-30 εκατ. δραχμές)! Στο μεταξύ έχουν εγκαταλείψει το πλοίο 16 ναυτικοί χωρίς να πάρουν δραχμή!
Ο Γ. Βεντούρης είχε δηλώσει ότι θα κατέβαλε τα δεδουλευμένα την προηγούμενη Δευτέρα, πράγμα που δεν έκανε. Σήμερα αναμένεται, όπως υποσχέθηκε ξανά ο εφοπλιστής, να πληρωθούν οι εργαζόμενοι. Οι ναυτεργάτες, που παραμένουν μέσα στο πλοίο, δήλωσαν στον γραμματέα του "ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ"Κ. Ζούκα,που τους επισκέφτηκε χτες, ότι είναι διατεθειμένοι να παραμείνουν στο καράβι και να διεκδικήσουν τα δεδουλευμένα τους.
Τόνισαν ακόμα ότι τα σωματεία "ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ" και ΠΕΜΕΝ είναι τα μοναδικά σωματεία που από την πρώτη στιγμή στάθηκαν στο πλευρό τους, ενώ εξέφρασαν την έντονη αγανάκτησή τους για τη στάση που κρατάει η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας,η οποία μέχρι τώρα δεν έχει ενδιαφερθεί, πέρα από τις 15 χιλιάδες που έδωσε στον κάθε ναυτεργάτη. Επιπλέον, όπως δήλωσαν, θα αποσύρουν τις εξουσιοδοτήσεις από στους Νομικούς Συμβούλους της ΠΝΟ και θα απευθυνθούν σε άλλους, ενώ σκοπεύουν να προβούν και σε κατάσχεση του πλοίου. Οι ναυτεργάτες την επόμενη Τρίτη θα επισκεφτούν την ΠΝΟ και θα απαιτήσουν από τη διοίκηση να πάρει συγκεκριμένη θέση στο τεράστιο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν.
Σύμφωνα με το αστυνομικό δελτίο, άγνωστος εμφανίζεται να πυροβόλησε προχτές το βράδυ, τον Γ. Βεντούρη έξω από το σπίτι του, καθώς έμπαινε στο αυτοκίνητό του. Ο Γ. Βεντούρης νοσηλεύεται εκτός κινδύνου στο Γενικό Κρατικό Νοσοκομείο της Νίκαιας,με τραύματα στο αριστερό πόδι, στο αριστερό μάτι και στο θώρακα. Ο δράστης ξέφυγε, ενώ άγνωστο παραμένει το κίνητρο της επίθεσης.
Μ. Ε.
Την εφαρμογή της συλλογικής σύμβασης εργασίας από την πολυεθνική ΖΗΜΕΝΣ, απαιτούν πέντε σωματεία της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης
Καμία εργασία δεν εκτελείται στο πλοίο "Αξιον Ενα" από την περασμένη Δευτέρα, μετά από παρέμβαση του Σωματείου Ηλεκτρολόγων Πλοίων στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος, καθώς η πολυεθνική ΖΗΜΕΝΣ - που απασχολεί στο συγκεκριμένο πλοίο 30 ηλεκτρολόγους - παραβιάζει την Τοπική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας για 35ωρη - 5ήμερη εργασία και πληρώνει με χαμηλότερα μεροκάματα από αυτά της ισχύουσας σύμβασης.
Με επιστολή τους προς την εταιρία, πέντε σωματεία της Ζώνης επισημαίνουν ότι στο εν λόγω πλοίο, αλλά και σε οποιοδήποτε άλλο πλοίο της Ζώνης, η εταιρία πρέπει να αποδεχτεί εγγράφως τη σύμβαση, για να μπορεί να εκτελεί εργασίες.
"Εχουμε απευθυνθεί σε εσάς - τονίζεται στην ανακοίνωση - και ζητήσαμε κατ' επανάληψη την ευθυγράμμισή σας με το ισχύον ωράριο εργασίας (35ωρο με πενθήμερη απασχόληση), με τα ημερομίσθια που ισχύουν για τεχνίτες και βοηθούς ηλεκτρολόγους, καθώς και με τις υπόλοιπες διατάξεις της Σύμβασης. Είμαστε υποχρεωμένοι να υπερασπιστούμε με κάθε τρόπο τα κεκτημένα μας δικαιώματα στην Επισκευαστική Ζώνη".
Ο πρόεδρος του Σωματείου Ηλεκτρολόγων ΠλοίωνΘ. Παναγιωτόπουλος μας δήλωσε σχετικά: "Η ΖΗΜΕΝΣ μ' αυτή την τακτική μπαίνει ενεργά στη Ζώνη και χτυπάει κατακτήσεις, τις οποίες οι εργαζόμενοι της Ζώνης έχουν δώσει επανειλημμένα μάχες για να τις κερδίσουν. Η ενέργεια αυτή θίγει γενικότερα τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις της Ζώνης, αλλά και της ευρύτερης περιοχής που απασχολούνται με το αντικείμενο της επισκευής. Η διοίκηση του σωματείου και οι εργαζόμενοι θα αντισταθούν προς αυτή την κατεύθυνση, απαιτώντας η πολυεθνική ΖΗΜΕΝΣ να εναρμονιστεί με τη ΣΣΕ".
Οι εργαζόμενοι της ΜΙΣΚΟ, ιδιοκτησίας της ιταλικής BARILLA, κινητοποιούνται ενάντια στις 40 απολύσεις που αποφάσισε η εταιρία
ΠΑΤΡΑ (του ανταποκριτή μας). -
Αποφασισμένοι να αποτρέψουν τις απολύσεις 40 συναδέλφων τους είναι οι εργαζόμενοι της ΜΙΣΚΟ στην Πάτρα, οι οποίοι χτες πραγματοποίησαν δίωρη προειδοποιητική στάση εργασίας, δείχνοντας στους εκπροσώπους της BARILLA - στην οποία ανήκει η ΜΙΣΚΟ - πως η απόφασή τους για απολύσεις θα πέσει στο κενό. Οι εργαζόμενοι ζητούν την ανάπτυξη και διεύρυνση της παραγωγικής βάσης του εργοστασίου και την παραγωγή σ' αυτό όλων των προϊόντων με τη φίρμα ΜΙΣΚΟ (σ. σ. σήμερα πολλά από αυτά δίνονται φασόν σε "ανταγωνίστριες" εταιρίες, όπως στην ΑΒΕΖ ή εισάγονται από το εξωτερικό).
Στον αγώνα τους αυτό οι εργαζόμενοι ζητούν τη συμπαράσταση του λαού της Πάτρας, θεωρώντας πως ο αγώνας τους δεν είναι μόνο δικός τους, αλλά ολόκληρης της περιοχής, της οποίας το ποσοστό ανεργίας φτάνει το 30%.Αλλά αν οι εργαζόμενοι της Πάτρας, που ζουν την ανεργία στο πετσί τους, ανταποκρίνονται, δεν κάνουν το ίδιο και οι επίσημοι "εκπρόσωποί" τους, αν κρίνει κανείς από τη στάση του Εργατικού Κέντρου, το οποίο συζήτησε το θέμα μετά από πρόταση των συνδικαλιστών της ΕΣΑΚ, αλλά το παρέπεμψε στο μέλλον για "να μη διαταραχτεί το ήπιο κλίμα των εκλογών".
Κοντά στους εργαζόμενους βρέθηκαν χτες οι υποψήφιοι βουλευτές του ΚΚΕ, Ν. Σοφιανός και Α, Αντωνόπουλος,καθώς και ο πρόεδρος του Συνδικάτου Οικοδόμων Πάτρας, Α. Αθανασόπουλος,οι οποίοι εξέφρασαν τη συμπαράσταση του ΚΚΕ στον αγώνα τους. Απόφαση των εργαζομένων είναι να συνεχιστούν οι αντιδράσεις μέχρι την οριστική ματαίωση των απολύσεων. Η συνέχεια θα δοθεί την ερχόμενη βδομάδα.
Η μείωση του κόστους, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις εργασιακές σχέσεις, είναι ο πρώτος στόχος της αγγλικής πολυεθνικής BROWN END ROOT,που έχει αναλάβει κάτω από σκανδαλώδεις όρους τη διαχείριση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά,όπως δήλωσε ο νέος διευθύνων σύμβουλος David Groves,κατά τη χτεσινή εθιμοτυπική του συνάντηση με τη διοίκηση του σωματείου. Στήριξη της πολυεθνικής και των αντεργατικών σχεδίων της έσπευσε να δώσει η πλειοψηφία της διοίκησης.
"Πρέπει να μειώσουμε το κόστος και να αυξήσουμε την παραγωγικότητα για να γίνουμε ανταγωνιστικοί", είπε ο νέος διευθύνων σύμβουλος, χωρίς να διευκρινίσει ποιο κόστος θα μειώσει και πώς θα αυξηθεί η παραγωγικότητα. Ωστόσο, σε πρόσφατη συνέντευξή του στο "Βήμα", είχε μιλήσει για ευέλικτες μορφές εργασίας και τα στελέχη του ναυπηγείου είχαν προσδιορίσει ως πρώτο μέτρο προς αυτή την κατεύθυνση την κατάργηση της ειδικότητας και την καθιέρωση της πολλαπλής απασχόλησης. Μάλιστα δήλωσε πως η τυχόν αύξηση της δουλιάς θα αντιμετωπιστεί όχι με νέες προσλήψεις, αλλά με εργολάβους!
"Δεν πρόκειται οι εργαζόμενοι να αποδεχτούν αλλαγή του εργασιακού καθεστώτος", τόνισε ο Σ. Βαρθολομαίος,μέλος της διοίκησης του σωματείου και στέλεχος της Εργοστασιακής.