Στις 7 το βράδυ στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας
Με τη μεγάλη συναυλία του Μ. Θεοδωράκη στην Αθήνα, κλείνει ο κύκλος των συναυλιών που πραγματοποίησε ο συνθέτης σε πολλές πόλεις της χώρας, για τη διάσωση των αρχείων του ΚΚΕ. Η συναυλία θα γίνει στην Αθήνα αύριο Τετάρτη 1-2-95,στις 7 μ.μ.,στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, με τη συμμετοχή της Μαρίας Φαραντούρη,του Μανώλη Μητσιά,του Βασίλη Λέκκα και άλλων γνωστών καλλιτεχνών. Στην εκδήλωση συμμετέχει η ηθοποιός Μπέττυ Βαλάση.
Προσκλήσεις για τη συναυλία διατίθενται στην ΚΟΑ (Βερανζέρου και Κοτοπούλη), στην ΚΟΠ (πλατεία Κοραή), στην έδρα της ΚΕ (Ηρακλείου 145, Περισσός), στα γραφεία των ΚΟΒ και στο βιβλιοπωλείο "ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ".
Ο Βασίλης Καλαματιανός,μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και γραμματέας της Κομματικής Οργάνωσης Αθήνας, μιλώντας για τους στόχους, τις επιδιώξεις και τις προσδοκίες από τη συναυλία, τόνισε:
"Επιδιώκουμε και προσδοκάμε η αυριανή συναυλία στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας να είναι ένα ξεχωριστό γεγονός.
Πρώτον γιατί ο σκοπός για τον οποίο πραγματοποιείται - δηλαδή η διάσωση του ιστορικού αρχείου του ΚΚΕ - είναι βαθύτατα πατριωτικός, αφορά όλους τους Ελληνες, είναι ζήτημα σεβασμού στην Ιστορία του τόπου και ταυτόχρονα ευθύνη απέναντι στη νεολαία και τις μετέπειτα γενιές.
Δεύτερον,θα είναι αναμφισβήτητα ένα πολιτιστικό γεγονός. Δεν είναι υπερβολή αν διατυπωθεί η γνώμη ότι θα είναι το πιο σημαντικό πολιτιστικό γεγονός των τελευταίων χρόνων στην Αθήνα. Η παρουσία του Μίκη Θεοδωράκη και η καλλιτεχνική αξία των ερμηνευτών και των άλλων συντελεστών της είναι η καλύτερη εγγύηση του πολιτιστικού επιπέδου που θα υπάρξει.
Τρίτον,στο σκοτεινό φόντο του πολιτιστικού τοπίου, στην υποκουλτούρα κάθε λογής που προβάλλεται από τα ΜΜΕ, θα είναι αναμφισβήτητα μια Αχτίδα Φωτός και ταυτόχρονα απάντηση, μα και σηματοδότηση της ανάγκης και των δυνατοτήτων μιας άλλης πορείας στα πολιτιστικά πράγματα του τόπου.
Η παρουσία στο Στάδιο όχι μόνο των μελών και οπαδών του ΚΚΕ και της ΚΝΕ, αλλά και προοδευτικών ανθρώπων και νεολαίας, που συμφωνούν με το σκοπό της συναυλίας, θα είναι μια γενικότερη συμβολή".
Για τη μετάβαση στη συναυλία της Τετάρτης θα αναχωρήσουν πούλμαν. Συγκεκριμένα:
Θα μπορούσε βεβαίως το θέμα να είναι αντικείμενο ανεκδοτολογικής αντιμετώπισης, αλλά οι συνθήκες είναι τέτοιες και αφ' ενός τίποτα δεν αποκλείεται αφ' ετέρου οι εργαζόμενοι έχουν φτάσει στο όριο της αντοχής τους και η οργή είναι το πιθανότερο αίσθημα απέναντι σε τέτοιου είδους μεθοδεύσεις. Δε χρειάζεται ιδιαίτερη προσπάθεια για να ανακαλυφθούν τα πραγματικά κίνητρα αυτού του μέτρου. Η αύξηση των εσόδων του Οργανισμού, που η κυβέρνηση επιδιώκει για τη βελτίωση της θέσης του, ενόψει της επανάληψης του εγχειρήματος της ιδιωτικοποίησης.
Μακρύς είναι ο κατάλογος των τομέων και των θεμάτων όπου η κυβέρνηση θα μπορούσε να αποδείξει την προσήλωσή της στην "ισότιμη μεταχείριση των πολιτών", πριν φτάσει στη χρονοχρέωση των τηλεφωνημάτων. Η αναφορά τους όμως δεν αντέχει σε σοβαρή συζήτηση, γιατί απλούστατα η κυβέρνηση έχει δώσει τις εξετάσεις της και έτσι κανείς δεν πρόκειται να δεχτεί τις "αγαθές" της προθέσεις.
Το θέμα βεβαίως δεν είναι η επιχειρηματολογία της κυβέρνησης για να δικαιολογήσει την πολιτική της. Είναι το αν υπάρχει έδαφος που μπορεί να τη δεχτεί. Οι εργαζόμενοι από την πείρα τους γνωρίζουν πως κάθε τι που τους ανήκει είναι αποτέλεσμα σκληρού και πολλές φορές αιματηρού αγώνα. Ομως και ό,τι τους αμφισβητείται ή τους αφαιρείται είναι και πάλι "λάφυρο" των "αντιπάλων" του σ' έναν αγώνα καθημερινό. Ετσι λοιπόν και η ισοτιμία, πολύ περισσότερο αυτή, δεν μπορεί να είναι δώρο κανενός.
Δηλώσεις της Μαρίας Φαραντούρη και του Βασίλη Λέκκα για τη συναυλία διάσωσης του αρχείου του ΚΚΕ και υπεράσπισης του μουσικού πολιτισμού μας
"Το ιστορικό αρχείο του ΚΚΕ είναι ένα σημαντικό κομμάτι της ιστορίας ενός ιστορικού κόμματος και μαζί ένα πολύ σοβαρό κομμάτι της ιστορίας του τόπου μας. Θεωρώ ότι όλοι, είτε αυτό αφορά την πολιτεία είτε τον καθένα ξεχωριστά, πρέπει να συμβάλουμε, να βοηθήσουμε να διατηρηθεί. Οι καλλιτέχνες σ' αυτή την προσπάθεια έχουν το δικό τους μερίδιο". Τα παραπάνω αναφέρει μεταξύ άλλων η Μαρία Φαραντούρη,με αφορμή τη συμμετοχή της στις συναυλίες του Μίκη Θεοδωράκη για τη διάσωση του ιστορικού αρχείου του ΚΚΕ. Δηλώνοντας "συγκλονισμένη αντικρίζοντας και η ίδια την εικόνα του πληγωμένου αρχείου", η Μ. Φαραντούρη θα πει: "Σαν καλλιτέχνες είναι φυσικό να συνδράμουμε σε αυτή την καμπάνια με το τραγούδι μας. Τα αποτελέσματα από τις προηγούμενες συναυλίες ήταν συγκλονιστικά, με αποκορύφωμα αυτή της Θεσσαλονίκης, που ήταν κάτι το απίστευτο. Σ' αυτές συμμετείχε πλήθος κόσμου και πάρα πολλοί νέοι. Παιδιά 15 - 16 χρόνων, που καθημερινά βομβαρδίζονται με προγράμματα βίας και υποκουλτούρας από την τηλεόραση και δεν είχαν μέχρι τώρα άλλη επαφή με ένα γεγονός μεγάλης πολιτιστικής σημασίας, όπως οι συναυλίες του Μίκη.
" Πιστεύω ότι αυτές οι συναυλίες έχουν διπλό σκοπό. Παράλληλα με την καμπάνια για τη διάσωση του αρχείου γίνεται και μια καμπάνια για την ελληνική αυθεντική μουσική, για την επαφή του κόσμου με την αληθινή μουσική, με την υψηλή ποιότητα. Και είναι μια δικαίωση για τον καλλιτέχνη, όταν βλέπει ότι το μήνυμα λαμβάνεται, όταν βλέπει τη μεγάλη ανταπόκριση του κόσμου, όταν βλέπει νέα παιδιά να γίνονται κοινωνοί ποιότητας μέσα από την ελληνική ποίηση, μέσα από τραγούδια που έχουν σημαδέψει ψυχές. Είδαμε έκθαμβους τους νέους στη Θεσσαλονίκη κι ελπίζω αυτό να το δούμε και στην Αθήνα".
"Η διάσωση του αρχείου του ΚΚΕ είναι μια υπόθεση που αφορά στο χτίσιμο του πολιτισμού μας με στοιχεία, που σαφώς πρέπει να υπάρχουν", δηλώνει ο Βασίλης Λέκκας,η φωνή του οποίου συντρόφευσε όλες τις συναυλίες, που έδωσε ο Μ. Θεοδωράκης και θ' ακουστεί και πάλι στη συναυλία της Αθήνας. Μέσα από αυτές τις συναυλίες ο Β. Λέκκας είχε την πρώτη του επαφή σαν ερμηνευτής με το ρεπερτόριο του συνθέτη. Με τραγούδια για τα οποία θα πει: "Απορρέουν πλούτο και έχουν αντοχή γιατί χαρακτηρίζονται από τη σωστή χημεία στίχου, μουσικής και ερμηνείας. Γι' αυτό και τα δέχεται ο κόσμος". Με την εμπειρία από την επιτυχία των προηγούμενων συναυλιών σημειώνει: "Ηταν κάτι το απίστευτο. Εδειξαν ότι ο κόσμος αναζητά την επαφή με το αληθινό τραγούδι και αυτό φάνηκε και από τη συμπεριφορά του, που ήταν συμπεριφορά αίθουσας και όχι γηπέδου". Οσο για τη νεολαία, αυτή για τον Β. Λέκκα "έχει τον τρόπο ν' απορρίπτει την ασχήμια. Αυτό το είδα στη Θεσσαλονίκη. Στην πλειοψηφία ήταν νέοι αυτοί που ήρθαν και πιστεύω ότι κυρίως το έκαναν για να ακούσουν όμορφα τραγούδια και να δουν να συντελείται μπροστά τους αυτό που λέμε δημιουργία".