ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 2 Φλεβάρη 1995
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
Ξεπούλημα με... "περιτύλιγμα"

Η κυβερνητική επιτροπή αποφάσισε να... συστήσει ομάδα υπουργών, η οποία θα παρουσιάσει μέτρα... διευκόλυνσης της εκποίησης και των απολύσεων εργαζομένων. Με συλλαλητήριο στις 14 Φλεβάρη απαντούν αγωνιστικά οι εργαζόμενοι

Να... "χρυσώσει" το πικρό "χάπι" του ξεπουλήματος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, επιχειρεί - κάτω από το βάρος των αντιδράσεων των εργαζόμενων - η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και, παράλληλα, να διασπάσει τον αγώνα των εργαζομένων: Χτες, η κυβερνητική επιτροπή αποφάσισε τη... σύσταση ομάδας υπουργών, η οποία εντός είκοσι ημερών θα παρουσιάσει μία... "ισορροπημένη δέσμη μέτρων" για θέματα "κοινωνικού χαρακτήρα", που προκύπτουν από την ιδιωτικοποίηση του ναυπηγείου και τις μαζικές απολύσεις που θα γίνουν. Ανάλογη μέθοδο για να καμφθούν οι κοινωνικές αντιδράσεις, είχε χρησιμοποιήσει η κυβέρνηση προκειμένου να εκποιήσει το Νεώριο Σύρου. Παράλληλα, στόχος της κυβέρνησης είναι η "νομιμοποίηση" του ξεπουλήματος με την ψήφιση από τη Βουλή σχετικού νομοσχεδίου!

Αυτό προκύπτει από δηλώσεις που έκανε χτες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Ε. Βενιζέλος,μετά τη συνεδρίαση της κυβερνητικής επιτροπής. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, φανερώνοντας για άλλη μια φορά το μέγεθος της υποτέλειας της κυβέρνησης προς τις εντολές της Ευρωπαϊκής Ενωσης, τόνισε ότι η ιδιωτικοποίηση των ναυπηγείων είναι "δεδομένη στο πλαίσιο των δεσμεύσεων της ΕΕ". "Επαναβεβαίωσε" ότι στους ιδιώτες θα δοθεί η πλειοψηφία των μετοχών του ναυπηγείου. Ωστόσο, δεν ξεκαθάρισε αν η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να δώσει σε ιδιωτικά συμφέροντα το 51% του μετοχικού κεφαλαίου των ναυπηγείων ή το 100%.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ανακοίνωσε ότι αποφασίστηκε η σύσταση ομάδας, που θα αποτελείται από τους υπουργούς Αμυνας, Προεδρίας, Βιομηχανίας, Εργασίας και ΠΕΧΩΔΕ, και η οποία σε 20 μέρες θα επεξεργαστεί και θα παρουσιάσει "δέσμη μέτρων για την αντιμετώπιση θεμάτων" όπως: Πόσες απολύσεις θα γίνουν (διασφάλιση θέσεων το βάφτισε), ποιοι όροι θα ισχύσουν για απόλυση εργαζομένων μέσω της λεγόμενης "εθελούσιας εξόδου". Η επιτροπή υπουργών θα παρουσιάσει και προτάσεις σχετικές με την "περιβαλλοντική προστασία" και την "αξιοποίηση" χώρων του ναυπηγείου.

Στις κυβερνητικές αποφάσεις οι εργαζόμενοι απαντούν αγωνιστικά: Η εργοστασιακή επιτροπή των εργαζομένων στο ναυπηγείο ανακοίνωσε την απόφαση για την πραγματοποίηση συλλαλητηρίου στις 14 Φλεβάρη στον Πειραιά, λίγες μέρες πριν τη "ρύθμιση" χρεών (21 Φλεβάρη) και ενάμιση μόλις μήνα (20 Μάρτη) πριν το άνοιγμα των "προσφορών", που θα κατατεθούν στον πλειοδοτικό διαγωνισμό, με αιτήματα: κατάργηση του άρθρου 44 Ν.1992/90, να παραμείνει στο δημόσιο το 100% των μετοχών του ναυπηγείου και, παράλληλα, να ληφθούν μέτρα για τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη του ναυπηγείου.

Η απάντηση των εργαζομένων

Η εργοστασιακή επιτροπή σχολιάζοντας την ομόφωνη απόφαση που πήρε η ολομέλεια της ΓΣΕΕ (για ναυπηγείο στο δημόσιο), υπογραμμίζει ότι μέτρησαν γι' αυτή την απόφαση δυο στοιχεία: Το "βάρος" των 3.100 εργαζόμενων και η συνεπής στάση των συνδικαλιστών της ΕΣΑΚ,που πίεζαν για ναυπηγείο 100% στο δημόσιο (σ.σ. στελέχη της ΠΑΣΚΕ και της ΔΑΚΕ μιλούσαν για 51% στο δημόσιο). Η εργοστασιακή επιτροπή εκφράζει φόβους για το αν θα διατηρηθεί η ίδια θέση, θυμίζοντας την περίπτωση του ξεπουλήματος του Νεωρίου με τη συμφωνία της (γαλαζοπράσινης) πλειοψηφίας της ΓΣΕΕ (ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ, "ΣΥΝ") και καλεί τους εργαζόμενους να συνεχίσουν και να εντείνουν τον αγώνα τους.Η υπεράσπιση του δημόσιου χαρακτήρα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, είναι υπόθεση όλων των εργαζόμενων. Η εκτίμηση αυτή επιβεβαιώθηκε για μια ακόμα φορά, χτες, σε σύσκεψη εκπροσώπων ομοσπονδιών από διαφόρους χώρους. Οπως τονίστηκε, το σύνολο των ομοσπονδιών, ιδιωτικού και ευρύτερου δημόσιου τομέα, πρέπει να συστρατευτεί σ' αυτή την προσπάθεια. Επισημάνθηκε, δε, η ανάγκη τόσο της ενημέρωσης των εργαζόμενων, όσο και της λήψης μέτρων για την ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης.

Επίσης, ο Σύνδεσμος Υπαλλήλων Ανωνύμων Εταιριών καταδικάζει την πολιτική ιδιωτικοποιήσεων που εφαρμόζει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, συνεχίζοντας το καταστροφικό έργο της προηγούμενης κυβέρνησης της ΝΔ και καταγγέλλει σαν "νέο σκάνδαλο" την επιχείρηση ξεπουλήματος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.

ΑΣΦΑΛΙΣΤΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ - ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΩΝ
Σενάρια για νέες μεσοβέζικες αυξήσεις

Η Ενωση Ασφαλιστικών Εταιριών, με υπόμνημά της στον υπουργό Εμπορίου, ζητά την αλλαγή των μέχρι σήμερα κριτηρίων για τον υπολογισμό των ασφαλίστρων, με στόχο την επιβολή νέων αυξήσεων

Σενάρια για αλλαγές στον τρόπο διαμόρφωσης των ασφαλίστρων των αυτοκινήτων - που θα προκαλέσουν νέες "τσουχτερές" ανατιμήσεις - επεξεργάζονται οι ασφαλιστικές εταιρίες, με τις "ευλογίες" της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Εμπορίου. Την ίδια στιγμή η Ενωση επιρρίπτει ευθύνες στην ηγεσία του υπουργείου Εμπορίου για κωλυσιεργία στη διενέργεια ελέγχων στα αποθέματα των εταιριών που λειτουργούν στη χώρα μας, κάνοντας λόγο για μη βιώσιμες εταιρίες, των οποίων οι άδειες λειτουργίας πρέπει να ανακληθούν. Τα παραπάνω προκύπτουν από σχετικό υπόμνημα της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) προς τον υπουργό Εμπορίου Κ. Σημίτη.Τα θέματα, που έθετε με το υπόμνημά της η ΕΑΕΕ, συζητήθηκαν και κατά τη διάρκεια συνάντησης που είχαν εκπρόσωποι της Ενωσης με τον αρμόδιο υπουργό την περασμένη βδομάδα.

Με πρόσχημα την εξυγίανση του κλάδου αυτοκινήτων, ο οποίος ας σημειωθεί σημείωσε αναθέρμανση μετά την πλήρη απελευθέρωση των τιμών των ασφαλίστρων τον περασμένο Ιούλη, η ΕΑΕΕ:

  • Ζητά να εξευρεθεί το "πραγματικό" ασφάλιστρο που καλύπτει το κόστος ζημιών, τα γενικά έξοδα και το κόστος προμηθειών των ασφαλιστικών εταιριών, το οποίο "πραγματικό" ασφάλιστρο μπορεί να εξευρεθεί είτε ενιαία για όλες τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις είτε ξεχωριστά για κάθε μία.
  • Θέτει ζήτημα καθορισμού κατώτατου ορίου (μίνιμουμ) από το υπουργείο Εμπορίου στις τιμές των ασφαλίστρων αυτοκινήτων, επικαλούμενη λόγους αθέμιτου ανταγωνισμού που δημιουργούν μετά την πλήρη απελευθέρωση ορισμένες εταιρίες, με τη μέθοδο της εφαρμογής του χαμηλού ασφαλίστρου το οποίο δε δικαιολογείται.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι ασφαλιστικές εταιρίες επεξεργάζονται σενάρια, σύμφωνα με τα οποία για τον υπολογισμό του ασφαλίστρου ενός αυτοκινήτου δε θα λαμβάνεται υπόψη μόνο ο κυβισμός, όπως συμβαίνει μέχρι σήμερα, αλλά περισσότερα κριτήρια όπως η αξία, η μάρκα και το μοντέλο του αυτοκινήτου, γεωγραφικά κριτήρια, κριτήρια που σχετίζονται με τον οδηγό του αυτοκινήτου κλπ. Στο όνομα ενός δικαιότερου τρόπου τιμολόγησης, οι ασφαλιστικές εταιρίες επιδιώκουν ακόμη μεγαλύτερη αύξηση των υπερκερδών τους, που θα επιβαρύνει ακόμη περισσότερο τους κατόχους αυτοκινήτων. Την ίδια στιγμή, νέες ανατιμήσεις στα ασφάλιστρα περιμένουν μέσα στο 1995 τους ιδιοκτήτες οχημάτων, στα πλαίσια της υλοποίησης από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ των εντολών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, που επιβάλλουν την προσαρμογή, δηλαδή τον υπερδιπλασιασμό, των κατώτατων ορίων κάλυψης στα ευρωπαϊκά δεδομένα μέχρι την 31-12-95.

Την ώρα όμως που οι καταναλωτές βάζουν όλο και βαθύτερα το χέρι στις τσέπες τους για να πληρώσουν τις αλυσιδωτές ανατιμήσεις στα ασφάλιστρα, την ίδια στιγμή παραμένουν ουσιαστικά ανασφάλιστοι, αφού η κατάσταση στην ασφαλιστική αγορά είναι εκρηκτική, εξαιτίας της έλλειψης ουσιαστικών ελέγχων από την πολιτεία, για το αν τηρούνται οι νόμιμες προϋποθέσεις λειτουργίας των ασφαλιστικών εταιριών στη χώρα μας. Αποκαλυπτικά είναι τα αποτελέσματα σχετικής μελέτης που έγινε από την Επιτροπή Ατυχημάτων της Ενωσης, από τα οποία προέκυψε ότι οι ασφαλιστικές εταιρίες καθυστερούν την πληρωμή αποζημιώσεων που ξεπερνούν τα 60 δισ. δραχμές (από τον κλάδο ζημιών κλάδου αυτοκινήτων), που έγιναν στην περίοδο 1988 - 1993.

Βάσω ΜΠΑΡΜΠΑ

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΑΣΟΚ - ΕΥΡΩΠΑ+ΔΚΙΚΗ ΕΝΩΣΗ
Απάτη εν ψυχρώ για χάρη του Πε(ι)ρατικού!

Η Κομισιόν έδωσε "πράσινο" στην κυβέρνηση να επιχορηγήσει από τα κρατικά ταμεία τον εφοπλιστή Περατικό, με το ποσό των 5,8 δισ. δραχμών και με 2,3 δισ. κρατικά δάνεια, για να... "εκσυγχρονίσει" τα Ναυπηγεία Ελευσίνας

Σε απάτη του αιώνα, με θύμα την ελληνική οικονομία και τους εργαζόμενους, αναδείχνεται τελικά η συντονισμένη προσπάθεια της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και του Διευθυντηρίου των Βρυξελλών να ιδιωτικοποιήσουν τα ελληνικά κρατικά ναυπηγεία: Χτες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε πρόγραμμα - απόφαση της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ να "επιχορηγήσει" με το ποσό των 5,728 δισεκατομμυρίων δραχμών τον εφοπλιστή Περατικό, στον οποίο η κυβέρνηση της ΝΔ είχε ξεπουλήσει το 1992 το Ναυπηγείο Ελευσίνας!

Για την απόφαση αυτή της ΕΕ και της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, ακόμη και η ελληνική γλώσσα είναι "φτωχή" για να αποδώσει την πραγματικότητα: Οταν τα ναυπηγεία ήταν κάτω από τον έλεγχο του δημοσίου, η Ευρωπαϊκή Ενωση έχει απαγορεύσει τη χορήγηση από το Δημόσιο οποιασδήποτε άμεσης ή έμμεσης επιχορήγησής τους και παράλληλα έχει αξιώσει - και με νομική μορφή - την ιδιωτικοποίηση του κρατικού ναυπηγικού τομέα!Αυτό, λοιπόν, που απαγορεύεται για τα κρατικά ναυπηγεία... επιτρέπεται για τα ιδιωτικά του Περατικού.

Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας - που ανήκαν στην Εμπορική Τράπεζα - παραδόθηκαν στον Περατικό τσάμπα, χωρίς αυτός να καταβάλει ούτε δεκάρα τσακιστή! Τυπικά, αφού προηγουμένως "ρυθμίστηκαν" τα χρέη της εταιρίας, πουλήθηκαν στον Περατικό έναντι 12 δισ. δρχ, ενώ η αξία τους ήταν 25 δισ. (τιμές 1992). Ο αγοραστής δεν κατέβαλε καμιά "δόση", ενώ - αντί αύξησης των θέσεων εργασίας εργατοτεχνικού προσωπικού - τις... μείωσε από 2.200 σε 1.670!

Θα πρέπει να τονιστεί ιδιαίτερα ότι από την ημέρα που το "ανέλαβε" και μέχρι σήμερα ο Περατικός φόρτωσε το ναυπηγείο με χρέη ύψους... 10,9 δισ. δραχμών!Η δε Εμπορική του χορηγούσε απλόχερα και συνεχώς δάνεια (δανεικά κι αγύριστα που λένε). Ο Περατικός "ζητούσε" συνεχώς νέα "δάνεια". Μάλιστα, όπως είχε αποκαλύψει ο "Ρ" είχε συναντηθεί - φυσικά με κάθε μυστικότητα - με τον πρόεδρο της ΓΣΕΕ Χρ. Πρωτόπαππα... Ας σημειωθεί ότι σύμφωνα με απόλυτα εξακριβωμένες πληροφορίες, κορυφαίος παράγοντας του "πράσινου" προεδρείου της ΓΣΕΕ, που είναι και κορυφαίο συνδικαλιστικό και κομματικό στέλεχος του ΠΑΣΟΚ, τηλεφώνησε... νύχτα, τα μεσάνυχτα, σε κορυφαίο στέλεχος της διοίκησης της Εθνικής Τράπεζας - τηλεφώνησε ως μεσολαβητής - ώστε η κρατική Εθνική Τράπεζα (αφού η Εμπορική είχε ήδη αρμεχτεί) να δώσει νέα δάνεια στον Περατικό.

Αυτές οι "κινήσεις" φαίνεται ότι συνδέονται άμεσα με την απόφαση κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και ΕΕ, σύμφωνα με την οποία το "επενδυτικό" πρόγραμμα του Περατικού, ύψους 11,455 δισ. δρχ., θα καλυφθεί κατά 50% με κρατική επιχορήγηση (5,728 δισ.), ενώ από μακροχρόνιο δανεισμό θα καλυφθούν ανάγκες ύψους 2,291 δισ. δρχ!Το υπόλοιπο ποσό 3,4 δισ. υποστηρίζει ο Περατικός ότι θα το βάλει από τα ταμεία των ναυπηγείων. Δηλαδή από χρήματα που έπρεπε να ήταν στα δημόσια ταμεία... Το θράσος είναι τέτοιο που η Κομισιόν ισχυρίζεται ότι η επιχορήγηση στον Περατικό είναι... συμβατή με τις διατάξεις της έβδομης Οδηγίας της ΕΟΚ, που απαγορεύει τις ενισχύσεις και επιβάλλει την ιδιωτικοποίηση των κρατικών ναυπηγείων.

Αντρέας ΠΕΤΣΙΝΗΣ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ