ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 29 Μάρτη 1995
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Πλήρης κάλυψη της εφοπλιστικής ασυδοσίας

Στον ωμό αντικομμουνισμό που θύμιζε άλλες εποχές κατέφυγε χτες στη Βουλή ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Γ. Κατσιφάρας,γνωστός και από το παρελθόν για ανάλογη συμπεριφορά και επιδώσεις, καλύπτοντας ταυτόχρονα πλήρως την εφοπλιστική ασυδοσία που κάθε χρόνο στο βωμό του κέρδους πνίγει με τα σαπιοκάραβά της δεκάδες ναυτεργάτες. Ο βουλευτής του ΚΚΕ Στρ. Κόρακας,έφερε στη Βουλή την υπόθεση του ναυαγίου του πλοίου "ΠΕΛΧΑΝΤΕΡ" που παρέσυρε στο βυθό πριν λίγες μέρες 12 ναυτικούς. Ο υπουργός Ναυτιλίας όχι μόνο έσπευσε να προαναγγείλει το πόρισμα της ανάκρισης μιλώντας μόνο για δυσμενείς καιρικές συνθήκες. Οχι μόνο αρνήθηκε να ικανοποιήσει το αίτημα του ναυτεργατικού κόσμου, να διατηρηθούν οι ασυρματιστές στα πλοία, που στη συγκεκριμένη περίπτωση αν υπήρχαν θα σώζονταν οι ναυτικοί. Οχι μόνο κάλυψε την εγκληματική ενέργεια του πλοιοκτήτη, να διατάξει το ταξίδι γνωρίζοντας ότι το πλοίο ήταν σάπιο. Αλλά απέκρυψε το γεγονός που καταγγέλλουν οι ναυτεργάτες ότι ο πρόεδρος της επιτροπής που θα βγάλει το πόρισμα, είναι ο ίδιος που έδωσε άδεια απόπλου εν γνώσει του ότι το πλοίο χρειαζόταν επειγόντως επισκευές.

"Να πάτε στο λαό, που έχετε το 4%. Και θα φτάσετε στο 2% και μετά θα φτάσετε στο 0%. Με 5 - 6 τρακτέρ να φράξετε ακόμα τους δρόμους και θα έχετε αυτή την κατάντια", είπε ο Γ. Κατσιφάρας, πιστεύοντας ότι έτσι θα μπορέσει να αποφύγει την απάντηση στα ερωτήματα του βουλευτή του ΚΚΕ. Το μόνο που κατόρθωσε ήταν να προκαλέσει τη γενική θυμηδία. Προηγουμένως είχε υποστηρίξει ανερυθρίαστα: "Δε γνωρίζω τον μακρύ κατάλογο ατυχημάτων πλοίων υπό ελληνική σημαία", παραδεχόμενος λίγο αργότερα ότι υπάρχει μεν τέτοιος κατάλογος, αλλά σε ελληνόκτητα πλοία. Στο μεταξύ είχε ήδη αποφανθεί ότι το ναυάγιο του "ΠΕΛΧΑΝΤΕΡ" οφειλόταν στη "σφοδρή θαλασσοταραχή 9 μποφόρ", είχε εκφράσει την εκτίμηση ότι "δεν υπήρχε καμία παράλειψη, ούτε υπήρχε έλλειψη σωστής επάνδρωσης" και είχε υποκριτικά εκφράσει τη θλίψη του "για τις απολεσθείσες ψυχές στους συγγενείς των ναυτικών που πράγματι έχασαν τους δικούς τους". Για τη μη ύπαρξη στο πλοίο ασυρματιστή είπε κυνικά: "Δεν ήταν αναγκαία η ύπαρξή του. Αλλωστε στο ρήγμα που άνοιξε στο πλοίο και στο χρόνο που βυθίστηκε, δε θα πρόσφερε τίποτα η ύπαρξη ασυρματιστή"!!

Ο Στρ. Κόρακας

"Απέφυγε σκόπιμα ο υπουργός να πει ότι η συντριπτική πλειοψηφία των ατυχημάτων πραγματοποιείται σε πλοία γηρασμένα. Το 80% περίπου είναι άνω των 15 ετών και το συγκεκριμένο ήταν σαπιοκάραβο 18 ετών, που ο νηογνώμονας είχε σημειώσει στο βιβλίο του ότι επιβάλλεται να κάνει επισκευές. Είχε ρήγματα στις λαμαρίνες και σοβαρές βλάβες στις μηχανές. Η Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων το άφησε να αποπλεύσει και το υπουργείο κάλυψε αυτή την υπόθεση. Εάν δεν είχε αυτά τα προβλήματα δεν ήταν δυνατόν με 8-9 μποφόρ να βουλιάξει", τόνισε ο Στρ. Κόρακας.

Αναφερόμενος στο σήμα πού εξέπεμψε το πλοίο με το αμφίβολης αποτελεσματικότητας σύστημα GMDSS, με το οποίο οι εφοπλιστές θέλουν να αντικαταστήσουν τους ασυρματιστές, ο βουλευτής του ΚΚΕ είπε ότι δεν ήταν αξιόπιστο και πρόσθεσε: "Εχω δήλωση του γενικού γραμματέα του υπουργείου, που λέει ότι χρειάστηκε μεγάλος χρόνος για να διαπιστωθεί η αξιοπιστία του σήματος και ο χρόνος αυτός ήταν καθοριστικός".

Ο Στρ. Κόρακας πρότεινε σειρά μέτρων. Πρώτα απ' όλα στο Ανώτατο Συμβούλιο Ναυτικών Ατυχημάτων να υπάρξει ουσιαστική εκπροσώπηση των ναυτεργατών. Να θεσπιστούν αυστηρές ποινές για παραβάσεις του νόμου. Να ελέγχεται η ηλικία των καραβιών, η οργανική τους σύνθεση, ο έλεγχος αξιοπλοφιας και η αξιοπιστία των σημάτων. Τέλος, τόνισε την αναγκαιότητα συνύπαρξης για πολλά χρόνια του νέου συστήματος ραδιοεπικοινωνιών με τον ασυρματιστή στα πλοία η θέση του οποίου πρέπει να κατοχυρωθεί. Επίσης, σε εύλογο χρονικό διάστημα να δημιουργηθεί στο υπάρχον Κέντρο Επιμόρφωσης Στελεχών Εμπορικού Ναυτικού, τμήμα για αξιωματικούς ραδιοεπικοινωνιών ΡΕΟ πρώτης τάξης και άμεσα να καθοριστεί επίδομα και λειτουργία σχολής ΡΕΟ στον Ασπρόπυργο.

Γ. Κ.


ΟΡ. ΚΟΛΟΖΩΦ
Διαβαλκανική συνεννόηση για την ειρήνη και την ανάπτυξη

Για τους ορίζοντες που ανοίγονται στην Ελλάδα και τις άλλες βαλκανικές χώρες μέσα από μια διαδικασία διαβαλκανικής συνεννόησης μίλησε χτες ο Ορ. Κολοζώφ, βουλευτής και μέλος του ΠΓ της ΚΕτου ΚΚΕ, κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του στο Ε Ετήσιο Συνέδριο του Ελληνικού Ιδρύματος Ευρωπαϊκής και Εξωτερικής Πολιτικής με θέμα το "Ρόλο της Ελλάδας στη νέα Ευρώπη".Στη συζήτηση πήραν μέρος επίσης ο βουλευτής της ΝΔΣτ. Μάνος και ο ευρωβουλευτής του "ΣΥΝ" Μ. Παπαγιαννάκης.

Ο Ορ. Κολοζώφ αρχικά αναφέρθηκε στα χαρακτηριστικά της περιόδου που διανύουμε, που όπως είπε είναι μεταβατική με πολλά στοιχεία ρευστότητας και επισήμανε το ρόλο των διεθνών οργανισμών, όπως ΟΗΕ και ΔΑΣΕ, που "κάτω από την πίεση των μεγάλων ιμπεριαλιστικών χωρών χάνουν το βηματισμό τους ή εκτρέπονται, όπως ο ΟΗΕ, από την αποστολή τους και μετατρέπονται σε όργανα νομιμοποίησης παρανόμων δραστηριοτήτων, πότε των ΗΠΑ, άλλοτε του ΝΑΤΟ ή της ΔΕΕ".

Κάτω από αυτές τις συνθήκες που επιτείνονται από τα κοινωνικά προβλήματα, της ανεργίας της φτώχειας κλπ., στην ίδια την Ευρώπη"αποκτά επείγοντα χαρακτήρα η αναζήτηση εκείνων των εργαλείων, εκείνης της πολιτικής που μπορεί να αντιστρέψει αυτήν την κατάσταση. Είναι απαραίτητη η άσκηση μιας πολιτικής, που να επαναφέρει την Ευρώπη στο δρόμο της ειρήνης, της ασφάλειας για όλους τους λαούς και τις χώρες της. Μιας πολιτικής που να δημιουργεί συνθήκες πιο ισότιμων διεθνών σχέσεων".

Η κατάσταση που επικρατεί σήμερα, είπε, ο Ορ. Κολοζώφ δεν είναι μονόδρομος. "Η νέα αυτή κατάσταση, είπε, ανέδειξε και ένα άλλο ζήτημα πολύ σημαντικό για τους προσανατολισμούς της χώρας μας. Αναδείχτηκε η βαλκανική ταυτότητα της χώρας μας. Οι στενές σχέσεις της με το χώρο της Βαλκανικής και το αναμφισβήτητο γεγονός ότι η ασφάλειά της είναι στενά συνυφασμένη με τη σταθερότητα και την ασφάλεια της περιοχής. Η χώρα μας είναι βαλκανική χώρα που συμμετέχει στις δομές της ΕΕ, γενικότερα στις δομές της νέας τάξης πραγμάτων που οικοδομείται. Το μέλλον της σε μεγάλο βαθμό εξαρτάται από το μέλλον της Βαλκανικής. Από εδώ πηγάζει η αναγκαιότητα να αναδειχτεί η προτεραιότητα αποκατάστασης της σταθερότητας στην περιοχή, η δημιουργία ενός συστήματος ασφάλειας στα Βαλκάνια και η επεξεργασία ενός συλλογικού προγράμματος ανάπτυξης που θα μπορούσε να συνδυαστεί με τη συνεργασία των παρευξεινίων χωρών. Μια τέτοια προσπάθεια, στο βαθμό που υλοποιείται θα προσφέρει τη δυνατότητα στις βαλκανικές χώρες να συμμετέχουν στη διεθνή δράση με καλύτερους όρους και δημιουργούνται καλύτερες προϋποθέσεις για την αντιμετώπιση της οικονομικής και κοινωνικής κρίσης. Αυξάνεται η διαπραγματευτική τους δύναμη και αφαιρείται το έδαφος επάνω στο οποίο εμφανίζονται εθνικιστικές θρησκευτικές και πολιτιστικές διαφορές που συνήθως αξιοποιούν οι ιμπεριαλιστικές δυνάμεις, για να κρατήσουν σε απομόνωση μεταξύ τους τις βαλκανικές χώρες".

Στις προϋποθέσεις για την πραγματική προσέγγιση των βαλκανικών χωρών, μιας διαβαλκανικής συνεννόησης, όπως χαρακτηριστικά είπε ο Ορ. Κολοζώφ, απαραίτητης για την ανάπτυξη της περιοχής, θα περιλαμβάνονται και οι παρακάτω δεσμεύσεις:

- Θέση ότι τα διεθνή σύνορα πρέπει να παραμείνουν απαραβίαστα.

- Κοινή δέσμευση ότι καμία χώρα δε διεκδικεί εδάφη από άλλη γειτονική χώρα.

- Συμφωνία για τη διευθέτηση των ζητημάτων των μειονοτήτων έτσι ώστε να αποτελέσουν γέφυρα φιλίας και συνεργασίας μεταξύ των χωρών και όχι αιτία για τριβές και αντιπαραθέσεις.

- Προώθηση ενός προγράμματος για την ανάπτυξη της Βαλκανικής.

Ταυτόχρονα ο Ορ. Κολοζώφ υπογράμμισε ότι η Ελλάδα δεν μπορεί και δεν πρέπει "να επιφυλάσσει για τον εαυτό της το ρόλο του μικρού ιμπεριαλιστή στις σχέσεις της με τους γείτονές της". Και συμπλήρωσε ότι η συμμετοχή της Ελλάδας στη μοιρασιά της λείας που επιδιώκουν οι μεγάλες δυνάμεις "πιθανά να δώσει πρόσκαιρα οφέλη, αλλά θα υπονομεύσει το μέλλον των σχέσεών μας με τους γείτονες. Θα συνεχίσει να κυριαρχεί η δυσπιστία και η καχυποψία και ο οξύς ανταγωνισμός θα είναι ο κανόνας".



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ