ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 30 Απρίλη 1995
Σελ. /49
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Αθέμιτος ανταγωνισμός με θύμα τη Ζώνη

Τη διάλυση της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος προωθεί και η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ προκειμένου να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα των ιδιωτών όπως του εφοπλιστή Περατικού, αλλά και να χτυπήσει τις σημαντικές για ολόκληρο το συνδικαλιστικό κίνημα κατακτήσεις των εργαζομένων. Την ίδια ώρα που ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς,με κυβερνητική εντολή, χαρακτηρίζει τη Ζώνη "πάρεργο", η κυβέρνηση ενισχύει τους ιδιοκτήτες των άλλων ναυπηγείων με επιδοτήσεις, όπως πρόσφατα αποφασίστηκε η άμεση επιχορήγηση του Περατικού με πέντε δισεκατομμύρια και εξασφαλίζοντάς τους θαλασσοδάνεια.

Ο πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου ΠειραιάΙορδάνης Πουντίδης σημειώνει σχετικά: "Οι ενισχύσεις των αγοραστών των ναυπηγείων και οι διαδικασίες ιδιωτικοποίησης του ναυπηγείου Σκαραμαγκά, το οποίο για τρίτη συνεχή χρονιά δε λειτουργεί κανονικά, έχουν άμεση αντανάκλαση στη Ζώνη. Πλοία που επισκευάζονταν στη Ζώνη, τώρα αρνούνται να έρθουν, επειδή δε θα έχουν πρόσβαση στις δεξαμενές του Σκαραμαγκά. Επιπλέον οι ιδιοκτήτες των ναυπηγείων Ελευσίνας και Σύρου ανταγωνίζονται αθέμιτα τη Ζώνη με κυβερνητικές "πλάτες". Ετσι η ανεργία συνεχώς αυξάνεται και η πλειοψηφία των ανέργων είναι μακράς διάρκειας. Ο ΟΛΠ υπόσχεται επενδύσεις στη Ζώνη για την προσέλκυση πλοίων κάθε προεκλογική περίοδο, όμως προσπαθεί να τη συρρικνώσει".

Σύμφωνα με το συνδικαλιστή, τα σωματεία επισημαίνουν ότι μοναδική λύση σ' αυτή την κατάσταση αποτελεί η σύσταση δημόσιου ενιαίου φορέα,ο οποίος θα επιβάλει την ανάπτυξη των ναυπηγείων και θα βάλει τέλος στον αθέμιτο ανταγωνισμό τους, στο μαρασμό και τη συρρίκνωσή τους. "Οι ευθύνες της Ομοσπονδίας Μεταλλεργατών και της ΓΣΕΕ - συνεχίζει - είναι τεράστιες. Οσο επιμένουν στην αποσπασματική αντιμετώπιση του προβλήματος της ναυπηγοεπισκευής και αρνούνται να συγκρουστούν με τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές επιλογές, η ανεργία θα αυξάνει. Ο συντονισμός δράσης των εργαζομένων από τα "κάτω" θα δημιουργήσει όρους ανατροπής αυτής της κατάστασης".

Ο πρόεδρος του σωματείου των εργαζομένων στο ναυπηγείο της ΝΑΥΣΙΓεράσιμος Ξυδιάς, δήλωσε: "Είναι αδιανόητο να επιδοτείται ο τυχοδιωκτικός τρόπος λειτουργίας των ναυπηγείων τόσο του Περατικού όσο και της ΑΜΠΕΡ στη Σύρο. Οι ιδιώτες λειτουργούν ως εργολάβοι και υπονομεύουν ολόκληρο τον κλάδο της ναυπηγοεπισκευής. Βέβαια αυτή η κατάσταση αποδεικνύει ότι είναι λάθος να λέμε ότι δεν υπάρχει κλαδική πολιτική. Υπάρχει και είναι η πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενωσης και της ΓΚΑΤΤ, την οποία εφαρμόζει και η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ στη χώρα μας. Αυτή η πολιτική πρέπει να αλλάξει για το όφελος της εθνικής οικονομίας μας, της εθνικής άμυνας και των εργαζομένων".

Α. Ζ.

ΛΕΖΑΝΤΕΣ

Μέσα σε ένα χρόνο οι επισκευαστικές εργασίες μειώθηκαν κατά 40%!

Ο συντονισμός της δράσης των εργαζομένων είναι προϋπόθεση για τη σωτηρία της ναυπηγοεπισκευής της χώρας

ΛΕΖΑΝΤΕΣ

Μέσα σε ένα χρόνο οι επισκευαστικές εργασίες μειώθηκαν κατά 40%!

Ο συντονισμός της δράσης των εργαζομένων είναι προϋπόθεση για τη σωτηρία της ναυπηγοεπισκευής της χώρας



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ