ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 9 Οχτώβρη 1997
Σελ. /36
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ME ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ,που προσδιορίστηκε ότι θα γίνει στις 28 Μάη, καλούνται να επικυρώσουν οι Δανοί τη συμφωνία του Αμστερνταμ. "Το ΝΑΙ θα σημαίνει ότι ανοίγει ο δρόμος της Ευρώπης για τη Δανία. Το ΟΧΙ ότι μένουμε στο περιθώριο και κάτι τέτοιο δε θέλει να το πιστεύει η κυβέρνηση", είπε ο πρωθυπουργός Πολ Νίρουπ Ράσμουσεν χτες στη Βουλή της Δανίας, ανοίγοντας τις εργασίες της για τη νέα περίοδο. Είναι η πέμπτη φορά που οι Δανοί καλούνται να αποφανθούν με δημοψήφισμα για θέμα της ΕΟΚ ή της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

***

ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ γνώμη φαίνεται ότι έχουν οι Δανοί, οι οποίοι όχι μόνο μια αλλά τρεις φορές μέχρι τώρα έχουν πει "όχι" στην ΕΟΚ και την Ευρωπαϊκή Ενωση. H τελευταία ήταν όταν στο δημοψήφισμα του 1992 είπαν "όχι" στη Συνθήκη του Μάαστριχτ. Αλλά όπως δείχνουν τα αποτελέσματα των πρόσφατων σφυγμομετρήσεων τα ίδια αισθήματα τρέφουν και για τη Συνθήκη του Αμστερνταμ.

***

ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗ με το ζόρι. Αφού βρεθήκαμε στη Δανία, ας μείνουμε για λίγο ακόμη. Η κυβέρνηση λοιπόν της χώρας, στα πλαίσια των πρωτοβουλιών για την κατεδάφιση των κοινωνικών ασφαλιστικών συστημάτων, αποφάσισε να μειώσει δραστικά τις εργοδοτικές εισφορές για την ασφάλιση των εργαζομένων τους. Και πώς θα καλυφθούν οι οικονομικές ανάγκες των ταμείων; Σύμφωνα με το σχεδιασμό της κυβέρνησης, οι Δανοί θα είναι υποχρεωμένοι να καταθέτουν το 1% του μισθού τους σε ταμεία συνταξιοδότησης, ενώ ταυτόχρονα θα είναι δύσκολο να θέτουν ως εγγύηση την προσωπική τους περιουσία προκειμένου να πάρουν καταναλωτικά δάνεια.

***

"ΑΛΛΟΥ ΤΡΩΣ, αλλού πίνεις, αλλού...". Η παροιμία μοιάζει να ταιριάζει απόλυτα για να περιγράψει κανείς τις γερμανοτουρκικές σχέσεις. Τη δυσφορία του Γερμανού καγκελαρίου Χέλμουτ Κολ προκάλεσε η απόφαση των κρατικών τουρκικών αερογραμμών "Turkish Airlines" (THY) να αγνοήσουν την ευρωπαϊκή αεροναυπηγική εταιρία "Airbus" και να προτιμήσουν την αμερικανική εταιρεία "Boeing" για την ανανέωση του ιπτάμενου στόλου τους, παραγγέλλοντας 49 αεροσκάφη τύπου Β 737 - 800, αξίας (για τα πρώτα 26) 2,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ο Κολ είχε "συστήσει" στον Τούρκο πρωθυπουργό Μεσούτ Γιλμάζ, κατά τη διάρκεια της συνάντησής τους πριν από μία βδομάδα, στις 30 του Σεπτέμβρη, "να μην αγνοηθεί η Airbus"...

***

ΝΟΜΙΖΑΜΕ ότι τουλάχιστον με τον ΟΤΕ και την πορεία της ιδιωτικοποίησής του όχι μόνο δε θα είχαν πρόβλημα στις Βρυξέλλες, αλλά θα έδιναν και συγχαρητήρια στην ελληνική κυβέρνηση. Λάθος, γιατί όπως μάθαμε χτες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σκοπεύει να προσφύγει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο εναντίον της Ελλάδας και του Βελγίου, διότι αυτές οι δυο χώρες έχουν καθυστερήσει αδικαιολόγητα στο άνοιγμα των αγορών τους στον τομέα των τηλεπικοινωνιών.

***

Ο ΑΡΜΟΔΙΟΣ για τον ανταγωνισμό επίτροπος Καρλ βαν Μιρτ εξήγησε ειδικά για την Ελλάδα πως αυτή έχει πάρει μια ειδική εξαίρεση να απελευθερώσει τον τομέα της φωνητικής τηλεφωνίας της όχι από 1ης του Γενάρη, όπως οι άλλες κοινοτικές χώρες, αλλά το Γενάρη του 2001. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η Αθήνα δεν έχει εφαρμόσει πολλές άλλες κοινοτικές διατάξεις στον τομέα των τηλεπικοινωνιών, όπως αυτές που ρυθμίζουν τις υποδομές στην κινητή τηλεφωνία και οι συμφωνίες (διασύνδεσης - INTERCONNECTION) μεταξύ των ανταγωνιστικών τηλεφωνικών εταιριών.

***

Η ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ είναι ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά των ανερχόμενων ακροδεξιών δυνάμεων στη Γερμανία, αλλά και σε όλη την Ευρωπαϊκή Ενωση. "Οι ξένοι μάς παίρνουν τις δουλιές" είναι ένα από τα επιχειρήματά τους. Τα στοιχεία όμως λένε άλλα. Οι ξένοι μετανάστες στη Γερμανία πλήττονται ιδιαίτερα από την ανεργία, σύμφωνα με ορισμένα εξειδικευμένα στοιχεία που δόθηκαν προχτές από το Ομοσπονδιακό Ιδρυμα Εργασίας της Νυρεμβέργης. Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, το ποσοστό των ανέργων μεταξύ των ξένων μεταναστών ανήλθε το Σεπτέμβρη σε 20,3%, ποσοστό σχεδόν διπλάσιο από το συνολικό ποσοστό των ανέργων που έφτασε το 11,7%.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ