ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 25 Οχτώβρη 1997
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Σάπιο ως το "κόκαλο" ήταν το ΔΥΣΤΟΣ

Ο εφιάλτης του πολύνεκρου δυστυχήματος, "ζωντάνεψε" χτες στο Πρωτοδικείο του Πειραιά. Νέα συγκλονιστικά στοιχεία επιβεβαιώνουν ότι πρόκειται για έγκλημα!

Ηταν έγκλημα!Αυτό επιβεβαιώθηκε ξανά χτες για το πολύνεκρο ναυάγιο του τσιμεντάδικου ΔΥΣΤΟΣ που τουμπάρισε ανοιχτά της Κύμης στις 28 Δεκέμβρη 1996, στέλνοντας στον υγρό τάφο 20 ψυχές.Δεκαεφτά μέλη του πληρώματος, δύο γυναίκες και ένα παιδί!

Τα νέα συγκλονιστικά στοιχεία ήρθαν στο φως χτες, κατά τη διάρκεια της εκδίκασης αίτησης ασφαλιστικών μέτρων που κατέθεσαν κατά της πλοιοκτήτριας εταιρίας ΑΓΕΤ οι οικογένειες έξι πνιγμένων και αποδεικνύουν ότι:

- Το πλοίο ήταν σάπιο και υπερφορτωμένο.

- Η πλοιοκτήτρια εταιρία, με τα τεχνολογικά μέσα που διέθετε, μπορούσε να ξέρει ανά πάσα στιγμή που βρίσκεται το πλοίο. Ωστόσο, δε βοήθησε για την έγκαιρη ανεύρεσή του και την ανεύρεση των ναυαγών.

- Επιχειρείται απόκρυψη στοιχείων τόσο από την ίδια την πλοιοκτήτρια, όσο και από την ασφαλιστική εταιρία.

Με βάση τα ίδια στοιχεία, βαρύτατες ευθύνες φέρουν ο "Ελληνικός Νηογνώμονας" που διέθετε τα πιστοποιητικά αξιοπλοϊας του πλοίου, αλλά και οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας,όπως η Διεύθυνση Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων (ΔΕΕΠ).

Τα στοιχεία - "καταπέλτη" κατέθεσε ο τεχνικός σύμβουλος των οικογενειών Ιωάννης Αγγελάκης.Την εγκυρότητα των όσων ανέφερε ο Ι. Αγγελάκης αποδεικνύει, εκτός των άλλων, και το γεγονός ότι οι μάρτυρες υπεράσπισης της πλοιοκτήτριας εταιρίας και ο τεχνικός σύμβουλος της ασφαλιστικής εταιρίας του πλοίου, δεν κατόρθωσαν να τα ανατρέψουν!

Συγκεκριμένα, ο τεχνικός σύμβουλος απέδειξε, με βάση τα έγγραφα για τη φόρτωση του πλοίου και με υπολογισμό των μόνιμων βαρών του, ότι το πλοίο ήταν υπερφορτωμένο. Σύμφωνα με τα ίδια έγγραφα, απέδειξε ότι βρέθηκαν και 100 τόνοι επιπλέον καυσίμων που δεν αναγράφονταν πουθενά, γεγονός που επιβεβαιώθηκε από τους μάρτυρες της εταιρίας!

Σημαντικό επίσης στοιχείο είναι ότι κατά πάσα πιθανότητα ο πλοίαρχος του πλοίου δε γνώριζε ότι το πλοίο ήταν υπερφορτωμένο και αυτό ο Ι. Αγγελάκης το στηρίζει στην υπογραφή του εγγράφου της φόρτωσης, η οποία συγκρινόμενη με άλλα υπογεγραμμένα έγγραφα δε μοιάζει με την υπογραφή του πλοιάρχου!

Απέδειξε ακόμα, με βάση τα έγγραφα του "Ελληνικού Νηογνώμονα" για τους ελέγχους που είχαν διενεργηθεί στο πλοίο, ότι ποτέ δεν ελέγχθηκε η βάση των τοιχωμάτων των κοιτών,που είχαν κατασκευαστεί όταν είχε γίνει η μετασκευή του πλοίου και σημείωσε ότι με δεδομένο αυτό, δεν μπορεί να ισχυρίζεται κανείς ότι το πλοίο δεν είχε διάβρωση.

"Η βύθιση δεν έγινε αμέσως. Το πλοίο είχε πάρει μόνιμη κλίση, επειδή από την κατάρρευση των τοιχωμάτων μετατοπίστηκε το φορτίο",ανέφερε και στήριξε το συλλογισμό του, λέγοντας ότι βρέθηκαν τσιμέντα πριν τη δεξαμενή έρματος.

Σημείωσε ακόμα ότι προφανώς αυτή την κατάρρευση αντιλήφθηκε και ο μηχανικός Χαλέβας,του οποίου το πτώμα βρέθηκε στην Κρήτη και εγκατέλειψε το μηχανοστάσιο. Γιατί αν βρισκόταν στο χώρο του μηχανοστασίου, δε θα μπορούσε να απεγκλωβιστεί. Οτι ο μηχανικός έφυγε εσπευσμένα από το μηχανοστάσιο, αποδεικνύεται από το γεγονός ότι βρέθηκε φορώντας ακόμα τη λαδωμένη φόρμα εργασίας.

Στο δικαστήριο κατέθεσε επίσης και ένας τρίτος μηχανικός που έχει ταξιδέψει πολλές φορές με πλοία της εταιρίας. Ηταν, μάλιστα, να ναυτολογηθεί στο ΔΥΣΤΟΣ λίγο πριν το μοιραίο ταξίδι του, όμως αρνήθηκε επειδή - όπως είπε - διαπίστωσε από προσωπικό του έλεγχο ότι ήταν σάπιοι ακόμα και οι νομείς - τα "κόκαλα", όπως είπε - του πλοίου.

"Πατούσαμε στην κουβέρτα του πλοίου και το πόδι έμπαινε μέσα",τόνισε και ανέφερε ότι τόσο σε αυτό (στο ΔΥΣΤΟΣ) όσο και σε άλλα πλοία της εταιρίας, ήταν συνηθισμένο το φαινόμενο της τρύπας στα ελάσματα!Τρύπες, που κάλυπταν ή με τσιμέντο ή σιδηρόστοκο. Απορώ - τόνισε - πώς αυτά τα πλοία παίρνουν άδεια απόπλου από λιμενικές αρχές και τη ΔΕΕΠ...

Οσον αφορά τον ισχυρισμό του κ. Μαύρου, προέδρου της εταιρίας, ότι δεν ήξερε πού βρισκόταν το πλοίο, ανέφερε ότι τα πλοία της εταιρίας έχουν εγκαταστημένο σταθμό απευθείας επικοινωνίας και ότι σε περίπτωση βλάβης, υπάρχει και διαμεσολαβητικός σταθμός που είναι εγκαταστημένος στο ρυμουλκό της εταιρίας "Φαέθων".

Οι οικογένειες των θυμάτων με την αίτηση ασφαλιστικών μέτρων ζητάνε την πλήρη διαλεύκανση των συνθηκών του πολύνεκρου δυστυχήματος και οικονομική αποζημίωση.

Με αφανισμό απειλούνται οι ναυτεργάτες

Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Μ. Κωστόπουλου για το καμποτάζ

Τεράστιες θα είναι οι συνέπειες για τη χώρα με την άρση του καμποτάζ - του δικαιώματος, δηλαδή, εκμετάλλευσης του εσωτερικού θαλάσσιου χώρου από πλοία με ελληνική σημαία και ελληνικά πληρώματα. Το σοβαρό αυτό θέμα έφερε χτες με Επίκαιρη Ερώτησή του στη Βουλή ο βουλευτής του ΚΚΕ Μ. Κωστόπουλος.

"Με τον κανονισμό 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης - τονίζεται στην Ερώτηση - άνοιξε ο δρόμος για την απελευθέρωση των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών και τη δρομολόγηση πλοίων που ανήκουν σε ξένες, ιδιαίτερα πολυεθνικές, εταιρίες. Οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ αρνήθηκαν να προβάλουν "βέτο" και επικρότησαν την εφαρμογή της "αρχής της ελεύθερης κυκλοφορίας των υπηρεσιών στις θαλάσσιες μεταφορές στο εσωτερικό των κρατών - μελών" και τον κανονισμό 3577/92, παρά τις αντιδράσεις των ναυτεργατών".

"Το γεγονός αυτό - σημειώνεται επίσης - έχει αποθρασύνει το επιτελείο των Βρυξελλών, όπως διαπιστώνεται και από τη σχετική έκθεση (1995-1996) της Κομισιόν προς το Συμβούλιο Υπουργών. Στην έκθεση αυτή περιλαμβάνεται διάταξη που προβλέπει ότι για την επάνδρωση των πλοίων θα ισχύει η νομοθεσία του κράτους νηολόγησης και όχι του κράτους υποδοχής,ενώ με την άλλη διάταξη εκχωρείται δικαίωμα δρομολόγησης στις εσωτερικές θαλάσσιες μεταφορές πλοίων που ανήκουν σε θυγατρικά - δεύτερα νηολόγια, ουσιαστικά νηολόγια ευκαιρίας".

"Είναι σαφές - υπογραμμίζεται τέλος - ότι βρισκόμαστε μπροστά σε δραματικές εξελίξεις σε βάρος του στρατηγικής σημασίας χώρου της ακτοπλοϊας και των Ελλήνων ναυτεργατών που κινδυνεύουν με επαγγελματικό αφανισμό".

Ο βουλευτής του ΚΚΕ ρωτάει τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας: "Υποστηρίζοντας ότι η Ελλάδα έχει την πιο διευρυμένη νησιωτική περιοχή ανάμεσα στις χώρες της Κοινότητας, το ανεπτυγμένο δίκτυο επιβατικής, εμπορικής και τουριστικής διακίνησης ανάμεσα σε εθνικούς λιμένες, σκοπεύει η κυβέρνηση να ζητήσει την κατάργηση του κανονισμού 3577/92, του οποίου οι αρνητικές επιπτώσεις έχουν γίνει ήδη εμφανείς, όπου και στο βαθμό που έχει εφαρμοστεί ή να ζητήσει την εξαίρεση της Ελλάδας από την εφαρμογή του, προβάλλοντας λόγους οικονομικής ανάπτυξης και συνοχής, εθνικής ασφάλειας και στήριξης της απασχόλησης;

Τι μέτρα προτίθεται να πάρει για να μην υιοθετηθούν από το Συμβούλιο των Υπουργών οι διατάξεις της σχετικής έκθεσης της Κομισιόν;

Ποια μέτρα σκοπεύει να πάρει για την εξασφάλιση της ανάπτυξης της νησιωτικής περιοχής, τη διακίνηση του πληθυσμού, την εξασφάλιση επικοινωνίας - τροφοδοσίας μέσω αναβαθμισμένων υπηρεσιών, την προστασία του εθνικού χώρου και του δικαιώματος δουλιάς των Ελλήνων ναυτεργατών;".

Ολοένα και νέα στοιχεία έρχονται στο φως για να αποδείξουν ότι το ναυά

Ολοένα και νέα στοιχεία έρχονται στο φως για να αποδείξουν ότι το ναυάγιο του ΔΥΣΤΟΣ ήταν έγκλημα εν ψυχρώ

Η ΑΝΕΘ απέλυσε τον πρόεδρο της Ενωσης

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (του ανταποκριτή μας).-

"Σε απολύουμε, γιατί μας δημιουργείς προβλήματα", ήταν η αναγγελία της ναυτιλιακής εταιρίας ΑΝΕΘ προς τον πρόεδρο της Ενωσης Ναυτικών! Η ΑΝΕΘ, που εκμεταλλεύεται τα δρομολόγια των γραμμών Καβάλας προς και από τη Θάσο, δεν επικαλέστηκε καν τις συνήθεις δικαιολογίες που χρησιμοποιούν οι εργοδότες, προκειμένου να διώξουν από τη δουλιά κάποιον ανεπιθύμητο συνδικαλιστή.

"Η πρακτική αυτή μας γυρίζει στην εποχή της γαλέρας και στον εργασιακό μεσαίωνα. Η εταιρία, μέσα στο γενικότερο κλίμα που καλλιεργεί η κυβέρνηση, δε διστάζει, στηριζόμενη και στις πλάτες διαφόρων εκπροσώπων της, να πράξει αυτό που κάτω από διαφορετικές καταστάσεις δε θα τολμούσε να επιχειρήσει", τονίζει σε ανακοίνωσή της η ΤΕ Καβάλας της ΕΣΑΚ.Ακόμη Η ΕΣΑΚ συνδέει την απόλυση με τη δράση του προέδρου της Ενωσης Ναυτικών στο Εργατικό Κέντρο, στο οποίο είναι μέλος της Διοίκησης. "Ο Αλ. Λουβουλούδης - τονίζεται - είναι ο μοναδικός που θέτει από ταξική σκοπιά τα θέματα των εργαζομένων στο ΕΚ, είναι αυτός που αταλάντευτα αγωνίζεται για την ανάκαμψη των σωματείων και πρωταγωνιστεί στη δράση των ταξικών δυνάμεων. Η ΑΝΕΘ και οι φίλοι της πρέπει να καταλάβουν ότι δεν μπορούν να μιλούν για εκσυγχρονισμούς και να αντιμετωπίζουν έτσι την κριτική των εργαζομένων. Αυτές οι εποχές έχουν περάσει και αυτοί που νομίζουν ότι ήρθε η ώρα να τις ξαναφέρουν γελιούνται... Σύντομα θα πάρουν αγωνιστική απάντηση", καταλήγει η ανακοίνωση της ΕΣΑΚ.

Καταδικάζουν

- Την παρουσία αστυνομικού οργάνου σε σύσκεψη συνδικαλιστών της ΕΣΑΚ καταγγέλλει με ομόφωνο ψήφισμά του και το ΔΣ του Συλλόγου Υπαλλήλων Τραπεζών Ελλάδας (ΣΥΤΕ). "Πρόκειται για περιστατικό που παραβιάζει ανοιχτά τα στοιχειώδη συνδικαλιστικά δικαιώματα και ελευθερίες", σημειώνεται στο ψήφισμα. Ο ΣΥΤΕ καλεί την κυβέρνηση "να πάρει μέτρα για να σταματήσει την επικίνδυνη αυτή πρακτική που αποβαίνει σε βάρος των δικαιωμάτων και ελευθεριών, ολόκληρου λαού, κομμάτων, φορέων και συνδικαλιστικών παρατάξεων".

- Την έντονη αποδοκιμασία της για την παρουσία αστυνομικών οργάνων σε διαδικασίες συνδικαλιστικών οργανώσεων εκφράζει με ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ενωση Πτυχιούχων Ανωτάτων Σχολών Υπαλλήλων ΟΤΕ,αναφερόμενη στο πρόσφατο περιστατικό παρακολούθησης σύσκεψης συνδικαλιστικών στελεχών της ΕΣΑΚ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ