ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 15 Νοέμβρη 1997
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΗΜΟΣΙΟΫΠΑΛΛΗΛΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Σημαντικές επιτυχίες στις εκλογές

Θεαματική άνοδος στην ΕΛΜΕ Τρικάλων, πρώτη δύναμη στο Σύλλογο Δασκάλων Βύρωνα - Καισαριανής - Παγκρατίου

Σημαντικές νίκες σημειώνει στις εκλογές δασκάλων και καθηγητών η "Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Εκπαιδευτικών" (ΔΕΕ). Θεαματική άνοδο είχε στις εκλογές για την ανάδειξη νέου διοικητικού συμβουλίου στην ΕΛΜΕ Τρικάλων, σε αντίθεση με τις άλλες παρατάξεις που είχαν σημαντική πτώση, ενώ πρώτη δύναμη αναδείχτηκε στις εκλογές για ανάδειξη νέου διοικητικού συμβουλίου στο Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Βύρωνα - Καισαριανής - Παγκρατίου.

Συγκεκριμένα, στην ΕΛΜΕ Τρικάλων η ΔΕΕ πήρε 119 ψήφους (ποσοστό 28,19%) και 4 έδρες έναντι 80 ψήφων (ποσοστό 18,82%) και 2 έδρες.

Η ΠΑΣΚΕ πήρε 126 ψήφους (ποσοστό 32%) από 136 (ποσοστό 32%) που είχε, η "Αγωνιστική Πρωτοβουλία" πήρε 49 ψήφους (ποσοστό 11,6%) από 66 (ποσοστό 15,52%) και η "Αγωνιστική Συσπείρωση" πήρε 20 ψήφους (ποσοστό 4,7%) από 27 που είχε. Να σημειωθεί ότι η ΔΑΚΕ δεν κατάφερε να κατεβάσει συνδυασμό, προβάλλοντας εκ των υστέρων ισχυρισμό ότι δε μετέχει, επειδή οι άλλες παρατάξεις δε δέχτηκαν πρόταση για ενιαίο ψηφοδέλτιο, το οποίο παρουσίασε μετά τις εκλογές.

Στο νέο 9μελές ΔΣ της ΕΛΜΕ, η ΔΕΕ και η ΠΑΣΚΕ κατέχουν από 4 έδρες και 1 έδρα η "Αγωνιστική Πρωτοβουλία". Οπως φαίνεται από τα αποτελέσματα, η πλειοψηφία των ψηφοφόρων της ΔΑΚΕ, η οποία το 1996 είχε λάβει 116 ψήφους, ποσοστό 27,29% και 3 έδρες στο ΔΣ, απείχε, ενώ η ΔΕΕ βγήκε ενισχυμένη από την πτώση των άλλων παρατάξεων.

Στις εκλογές για ανάδειξη νέου διοικητικού συμβουλίου στο Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Βύρωνα - Καισαριανής - Παγκρατίου,η ΔΕΕ πήρε 157 ψήφους και 4 έδρες (είχε 85 ψήφους και 3 έδρες), η ΠΑΣΚ πήρε 111 ψήφους και 3 έδρες (είχε 133 ψήφους και 4 έδρες), ενώ η ΔΑΚΕ πήρε 61 ψήφους και 2 έδρες (είχε 63 ψήφους και 2 έδρες).

ΙΠΤΑΜΕΝΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ
Μήνυσαν τη διοίκηση της "Ολυμπιακής"

Σε μήνυση κατά της διοίκησης της "Ολυμπιακής Αεροπορίας" και των μελών της Επιτροπής Ανανέωσης Στόλου, για "απιστία και παράβαση καθήκοντος", όσον αφορά τις προγραμματισμένες αγοραπωλησίες και ενοικιάσεις αεροσκαφών, προχώρησε τελικά η Ενωση Ιπταμένων Μηχανικών (ΕΙΜ).

Οπως αναφέρουν οι μηνυτές, η απόφαση για την ανανέωση του στόλου χαρακτηρίζεται από προχειρότητα, είναι βεβιασμένη και η υλοποίησή της θα επιφέρει ζημιογόνες και καταστρεπτικές συνέπειες σε βάρος των οικονομικών συμφερόντων της ΟΑ, του παραγωγικού της έργου και της αναπτυξιακής της πορείας και, κατ' ακολουθίαν αυτών, θα έχει εξοντωτικές συνέπειες σε βάρος των εργαζομένων. Ειδικότερα, στη μήνυση που κατέθεσε η ΕΙΜ στον εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθήνας, αναφέρεται ότι η αγορά των δύο "Αιρ Μπας 340 - 300", που αποφάσισε η διοίκηση της ΟΑ για το δίκτυο μακρών αποστάσεων, σε αντικατάσταση των προς πώληση "Μπόινγκ 747 - 200", θα έχει ως συνέπεια να εκταμιευτεί δυσβάστακτο ποσό για τα δεδομένα της ΟΑ, ενώ λόγω της μείωσης των προσφερόμενων θέσεων (τα "Αιρ Μπας" έχουν 268 - 299 θέσεις, έναντι 426 των "Μπόινγκ), η εταιρία θα βρεθεί σε αντικειμενική αδυναμία ν' ανταποκριθεί ακόμα και στις σημερινές ανάγκες μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων. Οσον αφορά τη σχεδιαζόμενη αναβάθμιση των "Μπόινγκ 737 - 200", η ΕΙΜ επισημαίνει ότι είναι ασύμφορη και ζημιογόνος, διότι πρόκειται για αεροσκάφη μικρής χωρητικότητας (117 θέσεων) και συνεπώς ακατάλληλων ν' ανταποκριθούν στο μεταφορικό έργο της ΟΑ και στο σύγχρονο ανταγωνισμό.

Σε θετική πορεία η ΟΤΕ - ΝΕΤ

Την πρώτη θέση στον χώρο του Internet στην ελληνική αγορά, εκτιμά ότι θα καταλάβει στο άμεσο μέλλον η ΟΤΕ - ΝΕΤ. Το τελευταίο διάστημα οι πωλήσεις της εταιρίας παρουσιάζουν μεγάλη άνοδο αν και το δυναμικό που διαθέτει στον τομέα των πωλήσεων δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες και στην προοπτική της αγοράς. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρίας, οι απλοί πελάτες ήδη έχουν φθάσει στις 9.000 ενώ οι μεγάλοι πελάτες (με μόνιμες συνδέσεις διαφόρων ταχυτήτων) πλησιάζουν τους 100. Παράλληλα αρκετοί Οργανισμοί και εταιρίες επέλεξαν το Web Site της OTE - NET για να κάνουν την εμφάνισή τους, στον παγκόσμιο ιστό, ενώ σύντομα πρόκειται να λειτουργήσουν συνδρομητικές υπηρεσίες για τις οποίες εκδηλώνεται μεγάλο ενδιαφέρον (κατάλογος ξενοδοχείων όλης της Ελλάδας).

Οι εξελίξεις αυτές προδικάζουν πως σύντομα η εταιρία θα περάσει σε τροχιά κερδοφορίας. Από την άλλη επιβεβαιώνουν ότι όσο ο ΟΤΕ καθυστερεί την ανάπτυξη καινούριων υπηρεσιών και έσοδα θα χάνει αλλά και τη θέση του θα την καταλαμβάνουν άλλοι. Το παράδειγμα της ΟΤΕ - ΝΕΤ δείχνει πως ο ΟΤΕ για την αύξηση των εσόδων του, διαθέτει και άλλους τρόπους και όχι μόνο την αύξηση των βασικών τελών του όπως κατά κόρο κάνει τα τελευταία χρόνια. Δυστυχώς όμως η καθυστέρηση στις επενδύσεις και στη δημιουργία νέων υπηρεσιών αλλά και η υπόκλιση του ΟΤΕ στους νόμους της αγοράς, ούτε το μέλλον του κατοχυρώνουν ούτε την κοινωνική αποστολή του.

Θυσία και τα σχολεία στο βωμό του κέρδους

Την ίδια στιγμή που μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς δυναμώνουν και συντονίζουν τις αντιδράσεις και τον αγώνα τους ενάντια στον αντιλαϊκό Νόμο Αρσένη για την αποδιάρθρωση της δημόσιας δωρεάν παιδείας, ο υπουργός Παιδείας εξαγγέλλει αιφνιδιαστικά την άμεση μετατροπή του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων (ΟΣΚ) από Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου σε Ανώνυμη Εταιρία.

Ο ΟΣΚ, εδώ και 36 χρόνια, είναι ο δημόσιος φορέας για τη μελέτη και την κατασκευή σχολείων στην Αττική, για την απόκτηση των απαραίτητων οικοπέδων, για τον εξοπλισμό των σχολείων με θρανία, πίνακες κλπ., για τη διάθεση των κονδυλίων για επισκευές - συντηρήσεις των σχολείων. Παράλληλα έχει προσφέρει, ανιδιοτελώς πάντα, τις υπηρεσίες του σε σεισμόπληκτες, πλημμυροπαθείς και παραμεθόριες περιοχές της χώρας μας. Προφανώς, το έργο του Οργανισμού δεν είναι μόνο τεχνικό, με τη στενή έννοια του όρου, αλλά διαμορφώνεται με βάση πάντα τις ανάγκες της δημόσιας παιδείας με τα εκπαιδευτικά προγράμματα. Για παράδειγμα, δεν μπορεί το υπουργείο Παιδείας να θεωρητικολογεί περί ολοήμερου σχολείου, όταν σχεδόν τα μισά σχολεία της Αττικής δουλεύουν σε διπλοβάρδια. Οπως επίσης, δεν μπορεί να γίνεται λόγος για πολιτιστική μόρφωση των μαθητών, όταν δεν προγραμματίζονται οι κατασκευές μουσικών ή θεατρικών αιθουσών στα σχολεία. Από τα παραπάνω γίνεται σαφές ότι ο ΟΣΚ δημιουργεί την υλική υποδομή πάνω στην οποία θα στηριχτεί η εκπαιδευτική διαδικασία.

Παράλληλα, όμως, με τη λειτουργία του ΟΣΚ ως δημόσιου οργανισμού εξασφαλίζεται η υποχρέωση του κράτους προς τους πολίτες για δωρεάν σχολικά κτίρια, τα οποία θα εξυπηρετούν τις ανάγκες της δημόσιας παιδείας.

Ομως απ' ό,τι φαίνεται πλέον καθαρά, τόσο από το νόμο Αρσένη, όσο και από την επιχειρούμενη μετατροπή του ΟΣΚ σε ΑΕ, η κυβέρνηση έχει κάνει άλλες επιλογές. Ως πιστός υπηρέτης της Ευρωπαϊκής Ενωσης, υποβαθμίζει και διαλύει κομμάτι κομμάτι όλους τους συντελεστές της δημόσιας δωρεάν παιδείας, επικαλούμενη την "ευελιξία" και την "ελαστικοποίηση" (βλέπε ιδιωτικοποίηση και ασυδοσία των εργοδοτών).

Οι εργαζόμενοι στον ΟΣΚ κατ' επανάληψη και με ένταση τα τελευταία χρόνια απαιτούν, όπως άλλωστε και η εκπαιδευτική κοινότητα, από την εκάστοτε διοίκηση του Οργανισμού και τον υπουργό Παιδείας, την αναβάθμιση του ΟΣΚ και κατ' επέκταση των σχολικών κτιρίων, στα πλαίσια πάντα της δημόσιας δωρεάν παιδείας. Στις προτάσεις και απαιτήσεις των εργαζομένων για την κατάρτιση Οργανογράμματος και Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας, για βελτιώσεις στη δομή και λειτουργία, για προσλήψεις που έχουν να γίνουν πάνω από δέκα χρόνια, για μηχανογράφηση κτλ., οι κυβερνώντες δεν έκαναν τίποτα. Ετσι οδήγησαν σχεδιασμένα τον ΟΣΚ στη δυσλειτουργία και την υποβάθμιση. Παρ' όλα αυτά οι εργαζόμενοι συνέχισαν να προσφέρουν έργο και να ανταποκρίνονται σε μεγάλο βαθμό στις ανάγκες της σχολικής στέγης. Χαρακτηριστικό της ολοένα εντεινόμενης και "στημένης" υποβάθμισης του ΟΣΚ από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ είναι η αλλαγή τριών διοικήσεων (!) μέσα στα τελευταία δύο χρόνια, η μεταφορά αρμοδιοτήτων του ΟΣΚ στους δήμους (επισκευές - συντηρήσεις) και στο υπουργείο Εμπορίου (δημοπρασίες για εξοπλισμούς), καθώς και η επιχειρούμενη απόδοση "πακέτων" (μελέτη - κατασκευή σχολείων) σε ιδιώτες, όπως είχε συμβεί και επί ΝΔ. Παρά το γεγονός ότι τα αποτελέσματα από τις παραπάνω μεταφορές αρμοδιοτήτων ήταν σαφώς αρνητικά σε σχέση με το αντίστοιχο έργο του ΟΣΚ (υπάρχει και σχετική μελέτη του Συλλόγου των Εργαζομένων στον ΟΣΚ), η κυβέρνηση επέμεινε στα σχέδιά της.

Ετσι η σημερινή διοίκηση του Οργανισμού όχι μόνο συνέχισε τις απόπειρες απόδοσης "πακέτων" σε ιδιώτες, μέσω κάποιων δημάρχων, συναντώντας πάντα την αντίθεση των εργαζομένων, αλλά επιχείρησε να καταστήσει υπεύθυνους για τα σχέδιά της τους ίδιους τους εργαζόμενους, θέτοντας ένα "φορτωμένο" και δυσβάστακτο πρόγραμμα μελετών και άλλων χρεώσεων μέχρι τέλος '97, εν γνώσει των λειτουργικών αδυναμιών του Οργανισμού.

Πρόσφατα, η διοίκηση κάλεσε σε ανοιχτή συγκέντρωση - "συζήτηση" τους εργαζόμενους του ΟΣΚ, μια μόλις βδομάδα πριν τις εξαγγελίες Αρσένη, με στόχο να ρίξει όλες τις ευθύνες για "ό,τι μέλλει γενέσθαι" στους "ανεπαρκείς" εργαζομένους και να προετοιμάσει το έδαφος. Ομως οι εργαζόμενοι με στοιχεία απέδειξαν στις παρεμβάσεις τους ότι, παρά τα προβλήματα, το πρόγραμμα για το '97 έχει υλοποιηθεί κατά το 85%, με προοπτική το 100% μέχρι τέλος του χρόνου. Παράλληλα αναφέρθηκαν αναλυτικά στις αρνητικές επιπτώσεις που είχε για τα σχολεία η απόδοση αρμοδιοτήτων σε άλλους φορείς και ιδιωτικά γραφεία. Ετσι, η διοίκηση μην μπορώντας πλέον να στηρίξει τα σχέδια της κυβέρνησης στους "τεμπέληδες" εργαζόμενους, κατέφυγε στο γνωστό πλέον "τροπάρι" για κάποια κονδύλια της ΕΕ, που έπρεπε άμεσα να απορροφηθούν για κτίσιμο σχολείων. Μάλιστα, ο γενικός διευθυντής κ. Μπαλτάς φρόντισε να επισημάνει "αθώα" ότι αυτά τα κονδύλια τα πήραμε, επειδή κάποια Γαλλίδα επίτροπος ήρθε στην Ελλάδα και επισκέφτηκε τέσσερα συγκεκριμένα σχολεία (δύο στη Θεσσαλονίκη και δύο στο Ηράκλειο), τα οποία είχαν φτιάξει "πακέτο" ιδιωτικά γραφεία. Βέβαια ο κ. γενικός απέφυγε επιμελώς να απαντήσει γιατί οι, τόσο τεχνοκράτες σε άλλες περιπτώσεις, επίτροποι της ΕΕ δεν επισκέφτηκαν τυχαία κάποια σχολεία, αλλά προεπιλεγμένα και δε συμπεριέλαβαν στις επισκέψεις τους αυτές και σχολεία του ΟΣΚ.

Σε παρέμβασή του ο εκπρόσωπος της Δημοσιοϋπαλληλικής Ενότητας (ΔΕ) και μέλος του ΔΣ της Ομοσπονδίας (ΠΟΣΥΠ) επισήμανε τα παραπάνω, ξεσκεπάζοντας παράλληλα τα σχέδια κυβέρνησης και ΕΕ, για αποδιάρθρωση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της παιδείας, μέρος του οποίου είναι και ο ΟΣΚ. Τόνισε δε ότι οι εργαζόμενοι δεν πρόκειται να συναινέσουν και θα αγωνιστούν ενάντια σε κάθε προσπάθεια αλλαγής του δημόσιου και κοινωνικού χαρακτήρα του ΟΣΚ.

Σε ανταπάντηση ο πρόεδρος του ΟΣΚ κ. Σκαμνάκης κατέφυγε στη συνηθισμένη πλέον ρήση των "εκσυγχρονιστών", "...εμείς θα προχωρήσουμε και όποιος μπορεί ας ακολουθήσει...", ενώ ο κ. Μπαλτάς, πάντα μέσα στα πλαίσια του κυβερνητικού αντικομμουνισμού, μίλησε για "...φαντασιοπληξία..." του συνδικαλιστή εκπροσώπου της Δημοσιοϋπαλληλικής Ενότητας. Δυστυχώς γι' αυτούς, πριν "αλέκτορα φωνήσαι τρεις", δηλαδή μετά από μία μόλις βδομάδα, οι "φαντασιώσεις" έγιναν σκληρή πραγματικότητα, καθώς ο υπουργός Παιδείας εξήγγειλε αιφνιδιαστικά, και... άνευ περιττών διαλόγων, τη μετατροπή του ΟΣΚ σε Ανώνυμη Εταιρία. Τον τελευταίο όμως λόγο, όπως πάντα, θα έχουν οι εργαζόμενοι στον ΟΣΚ, οι μαζικοί φορείς και ο λαός, που δε θα επιτρέψουν τη μετατροπή της παιδείας σε εμπόρευμα στα χέρια των "εργολάβων της ημιμάθειας".

Μανώλης ΔΑΝΔΟΥΛΑΚΗΣ

ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Χάνονται χιλιάδες θέσεις εργασίας

Τα κρίσιμα θέματα, που απασχολούν τους εργαζόμενους σε όλα τα μέσα μεταφοράς, συζητήθηκαν στη Γενική Συνέλευση της Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορές στην Ευρωπαϊκή Ενωση (FST), που πραγματοποιήθηκε στο Λουξεμβούργο στις 10 και 11 Νοέμβρη 1997.

Ιδιαίτερα επισημάνθηκαν οι επιπτώσεις της "παγκοσμιοποίησης της οικονομίας" στην απασχόληση, με την απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας, ενώ τονίστηκε η ανάγκη θέσπισης κοινής πολιτικής στην ΕΕ για τις μεταφορές, με στόχο την ανάπτυξη των μέσων μεταφοράς, τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας και την εξασφάλιση ικανοποιητικών συνθηκών απασχόλησης.

Στη Γενική Συνέλευση, εγκρίθηκαν ψηφίσματα, με τα οποία: Σημειώνεται ότι τα δημόσια μέσα μεταφοράς έχουν θεμελιώδη σημασία για την ποιότητα ζωής. Επισημαίνεται η ανάγκη διαμόρφωσης νέων πολιτικών, για τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας των γυναικών και των νέων στα μέσα μεταφοράς. Ζητείται η διεύρυνση και ανάπτυξη των σιδηροδρομικών δικτύων προς όφελος των λαών της Ευρώπης.

Στις εργασίες της Γενικής Συνέλευσης μετείχαν εκπρόσωποι από την Ομοσπονδία Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας, την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών και την Ομοσπονδία Υπαλληλικού Προσωπικού Αυτοκινήτων Ελλάδας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ