ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 22 Γενάρη 1998
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΝΗΟΓΝΩΜΟΝΑΣ
Ομολογία εγκλήματος!

Παραδέχεται ο ΕΝ ότι εφοδίαζε το σαπιοκάραβο "Αγιος Παντελεήμων" με πιστοποιητικά αξιοπλο'ϊας μέχρι τον Οκτώβρη του 1997, όταν ο Ιταλικός Νηογνώμονας το είχε διαγράψει από τα μητρώα του λόγω επικινδυνότητας! "Φύγαμε με δική μας πρωτοβουλία από τον ΕΝ", λέει ο πλοιοκτήτης. Βαρύτατες οι κυβερνητικές ευθύνες

Τα πλοία "κουρέλια", όπως το ΑΓΙΟΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ,που τα διώχνουν οι άλλοι Νηογνώμονες, έρχεται να τα "μαζέψει" η ιδιωτική εταιρία Ελληνικός Νηογνώμονας ΑΕ,ο οποίος "ξεπλένοντας" τις εγκληματικές παραλείψεις των πλοιοκτητών τους, εκδίδει πιστοποιητικά... ασφαλείας! Αυτό έρχεται να επιβεβαιώσει,... διαψεύδοντας - μετά τον Ιταλικό Νηογνώμονα - ο ίδιος ο Ελληνικός Νηογνώμονας,απαντώντας με επιστολή του στο χτεσινό αποκλειστικό αποκαλυπτικό δημοσίευμα του "Ρ".

Στην επιστολή του ο Ελληνικός Νηογνώμονας παραδέχεται ότι μέχρι και τον Οκτώβρη του 1997,εξέδιδε πιστοποιητικά ασφαλείας σ' αυτό το σαπιοκάραβο που βούλιαξε το περασμένο Σάββατο ανοιχτά της Σαρδηνίας, όταν κόπηκαν σαν χαρτί οι σάπιες λαμαρίνες του, "καταπίνοντας" 7 ναυτεργάτες, ανάμεσά τους και 3 Ελληνες! Ο Ελληνικός Νηογνώμονας δε διαψεύδει, άρα παραδέχεται, ότι ανέλαβε το πλοίο όταν ο Ιταλικός Νηογνώμονας (RINA) το έδιωξε, επειδή - όπως αναφέρεται σε έγγραφο του RINA προς τον "Ρ" - δεν έγιναν στο πλοίο οι επισκευαστικές εργασίες που είχαν υποδειχτεί!Ισχυρίζεται, κατά τα άλλα, ότι μετά τον Οκτώβρη του 1997 "παρόλο που οι πλοιοκτήτες γνώριζαν την υποχρέωσή τους να ανανεώσουν τα πιστοποιητικά του πλοίου και μολονότι είχαν ειδοποιηθεί εγγράφως, ουδέποτε εζήτησαν να επιθεωρήσουμε το πλοίο και να του εκδώσουμε νέα πιστοποιητικά... ".

Ωστόσο, σύμφωνα με χτεσινή επιστολή του πλοιοκτήτη Δημήτρη Γιαστικλή προς το "Ρ", ο ΕΝ δεν έκανε παρατήρηση για την κατάσταση του πλοίου και επίσης το πλοίο άλλαξε Νηογνώμονα και εντάχθηκε σε αυτόν της Ονδούρας,μεπρωτοβουλία του πλοιοκτήτη και "χωρίς λόγους"!

Από την πλευρά της η κυβέρνηση μέσω του υπουργού Εμπορικής ΝαυτιλίαςΣταύρου Σουμάκη,σπεύδει να προσφέρει πλήρη κάλυψη στους πλοιοκτήτες των δύο πλοίων που βούλιαξαν πριν από 4 μέρες ΑΓΙΟΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ και ΦΛΕΡ και βέβαια στον Ελληνικό Νηογνώμονα. Κατά τη χτεσινή τακτική συνέντευξη Τύπου στους ναυτιλιακούς συντάκτες, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας απαντώντας σε σχετική ερώτηση του "Ρ" δε δίστασε να χαρακτηρίσει τα δύο ναυάγια ως"τυχαίο περιστατικό" για το οποίο: "Είναι άδικο αν όχι άθλιο, να κατηγορείται το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας"!Ειδικά για τον Ελληνικό Νηογνώμονα και τις εγκληματικές ευθύνες που τον βαρύνουν για μια σειρά ναυάγια όπως του ΔΥΣΤΟΣ ανέφερε: "Υπάρχουν νόμοι και δικαιοσύνη"!Να σημειωθεί ότι μέλη στη διοίκηση του Ελληνικού Νηογνώμονα είναι και εφοπλιστές! Δηλαδήελέγχει ο ελεγχόμενος!Επιπλέον το υπουργείο έχει σπεύσει να αναγνωρίσει τον Ελληνικό Νηογνώμονα ότι πληρεί τα κριτήρια για να ελέγχει πλοία και άλλων ευρωπαϊκών κρατών. Ομως η αναγνώρισή του αμφισβητείται ακόμα και από την Ευρωπαϊκή Ενωση από την οποία είχαν σταλεί και 4 επιθεωρητές για να διενεργήσουν σχετικούς ελέγχους.Επίσης παρά αυτό το γεγονός και ότι ακόμα και δικαστικές αποφάσεις - όπως οι δύο του Μονομελούς Πρωτοδικείου Πειραιά - αναδεικνύουν ως υπεύθυνους για το ναυάγιο του ΔΥΣΤΟΣ την πλοιοκτήτρια εταιρία και τον ΕΝ, η κυβέρνηση ψηφίζει στη Βουλή το πολυνομοσχέδιο του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας με το οποίο εξουσιοδοτείται ο ΕΝ να διενεργεί ελέγχους για λογαριασμό του κράτους!

Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ

"Ούτε για το δρομολόγιο Πέραμα - Παλούκια"!

Καταγγελία - βόμβα του Α' μηχανικού Σπύρου Κοκόλη, που υπηρέτησε στο μοιραίο πλοίο

Αυτό το πλοίο δεν ήταν ικανό να κάνει ούτε το δρομολόγιο Πέραμα - Παλούκια!

Αυτό τονίζει, μεταξύ άλλων, ο Α μηχανικός Σπύρος Κοκόλης που ναυτολογήθηκε στο μοιραίο πλοίο "Αγιος Παντελεήμονας" στις 22/9/97 και απολύθηκε στις 30/12/97, σε μια έγγραφη καταγγελία - βόμβα που έστειλε στην ΠΕΜΕΝ και κοινοποίησε και σε άλλους φορείς. Δημοσιεύουμε την καταγγελία όπως ακριβώς είναι γραμμένη, σαν μια ακόμη σοβαρή μαρτυρία για τα αίτια της νέας ναυτικής τραγωδίας.

"Κατά το διάστημα αυτό και λόγω της θέσεώς μου, τα προβλήματα που αντιμετώπισα και προσπαθούσα να λύσω ήταν πάρα πολλά.

Το πλοίο, κατασκευής του 1972 και υποσυντήρητο λόγω παράλογης οικονομίας, παρουσίασε τόσα προβλήματα πολλαπλά, που ήταν αδύνατον να ταξιδεύσει έστω και από το Πέραμα έως τα Παλούκια.Από ηλεκτρομηχανές, τα προβλήματα ήταν ότι πότε δε δουλεύανε λόγω ηλεκτρικής ζημιάς (διεγέρσεως), πότε λόγω καταστροφής στροφάλων και πότε από σπασίματα αναγομωμένων εμβόλων (σ.σ. δεν ήταν τα αυθεντικά, ήταν επισκευασμένα).

Από θέμα φθορών (λαμαρίνες), είχε παρά πολλές: Κουβούσια αμπαριών, σωληνώσεις Γραμμής Πυρκαϊάς, εξαεριστικά των BALLAST TANK'S, (σ.σ. είναι οι δεξαμενές εξισορρόπησης), μετρητές των BALLAST TANK'S και σεντινών αμπαριών (σ.σ. δεξαμενές κάτω από τα αμπάρια) και το κυριότερο, εξωτερικά βρεχάμενα του πλοίου (σ.σ. οι εξωτερικές λαμαρίνες που είναι μέσα στη θάλασσα).

Κατά το διάστημα που δούλευα στο πλοίο και συγκεκριμένα στις 26/10/97 κόλλησα εγώ προσωπικά εξωτερικό ΚΡΑΚ (σ.σ. ρήγμα) στο Νο 2 Αριστερό DOUBLE ΒΟΤΤΟΜ TANK (σ.σ. διπύθμενο) απόστασης 20 cm.

Το διάστημα από 14/10/97 έως 30/10/97 τραβάγαμε νερά που προλαβαίναμε από το No 2 αριστερό DOUBLE BOTTOM TANK. Αυτά που δεν προλαβαίναμε, τα απορροφούσε το φορτίο, με συνέπεια όταν φτάσαμε στο λιμάνι εκφορτώσεως Σταυρό Θεσσαλονίκης να έχουμε παρατήρηση από το Τοπικό Λιμεναρχείο, λόγω του ότι το βύθισμα του καραβιού ήτανε ένα μέτρο επιπλέον και γιατί είχε πάρει νερό το φορτίο.

Με όλο αυτό το χάλι και τραβώντας συνεχώς νερά από το No 2 αριστερό DOUBLE BOTTOM TANK, επιταγή του πλοιοκτήτη ήτανε να φορτώσουμε από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης σιτηρά για Ιταλία. Ξεκινώντας από Θεσσαλονίκη, πιάσαμε στις 30/10/97 το λιμάνι του Πειραιά, όπου στην τρύπα τοποθετήθηκε ένα πρόχειρο μπάλωμα, που το ίδιο παρέμεινε έως τις 30/12/97, που απολύθηκα εγώ.

Οι σέντινες των αμπαριών Νο 1 - 2 αριστερά δεν τραβάγανε επί ένα χρόνο, λόγω του ότι ήταν βουλωμένες οι σωληνώσεις, έως ότου τις επισκεύασα εγώ προσωπικώς και εν γνώσει του πλοιοκτήτη.

Κάθε φορά που φόρτωνε το πλοίο, θεωρούσανε σωστό να σκεπάζουν τα καπάκια των αμπαριών με μουσαμάδες, γιατί δε στεγανοποιούσαν καλά το κλείσιμο και είχανε καταστρέψει επανειλημμένως φορτία. Υπάρχουν παρατηρήσεις και πρόστιμα γι' αυτά που αναφέρω. Κατά το διάστημα αυτό έκανα ό,τι ήτανε δυνατόν για διάφορες επισκευές όλων αυτών των προβλημάτων και ο πλοιοκτήτης είχε άμεση ενημέρωση από τη γέννηση κάθε προβλήματος. Εκτός από το ράδιο που τα λέγαμε, επισκεπτόταν πολύ τακτικά το πλοίο και με την ιδιότητα του ναυτικού μηχανικού, είχε γνώση των προβλημάτων. Κατά το διάστημα 7/12/97 έως 21/12/97 το καράβι έμεινε στο Κερατσίνι για δήθεν επισκευή που τελικά αποδείχτηκε"άρπα κόλλα".

Εκτός από μερικές βαλβίδες και καυστήρες στην κεντρική μηχανή - επισκευή της Νο 3 ηλεκτρομηχανής αλλά με αποτέλεσμα να μην μπορεί να κρατήσει 50KW, λόγω υπερθέρμανσης - αντικατάσταση εμβόλων της Νο 2 Ηλεκτρομηχανής με αποτέλεσμα μετά από 10 ώρες λειτουργίας να καταστρέψει τον στρόφαλο - ψευτοκοψίματα και ψευτοκολλήματα για τη στεγανοποίηση των αμπαριών - μερική αντικατάσταση των σωληνώσεων της γραμμής πυρκαϊάς, ενώ όλο το δίκτυο στο χώρο του κομοδεσίου (χώρος ενδιαίτησης πληρώματος) ήτανε σάπιο και παρέμεινε όπως είχε. Μερική αντικατάσταση των πρυμνίων εξαεριστικών των BALLAST TANK'S και μερικά ψευτοκολλήματα στα ΚΡΑΚ εσωτερικά των αμπαριών, δεν έγινε τίποτα άλλο το ουσιαστικό για την ασφάλεια του πλοίου.

Για το δε μπάλωμα του Νο 2 αριστερά DBK, η δικαιολογία του εφοπλιστή ήτανε να πάμε να πάρουμε το φορτίο γιατί δεν έχω λεφτά και βλέπουμε αργότερα τι θα κάνουμε.

Με αυτό το χάλι ξεκινήσαμε για Τουρκία στις 21 - 12 - 97, μετά τη φόρτωση του πλοίου αρχίσαμε πάλι να βγάζουμε νερά από το Νο 1 Αριστερό Doubl Bottom Tank. Ενημερώθηκε ο πλοιοκτήτης αμέσως και λόγω καταστροφής του στροφάλου της Νο 1 Ηλεκτρομηχανής. Μ' ένα πλοίο χωρίς ηλεκτρομηχανές, με ταξίδι και συνεχή Black Out, αποφάσισε ο πλοιοκτήτης το πλοίο να περάσει από το λιμάνι του Πειραιά για επισκευή.

Η δε επισκευή που του έγινε ήτανε αντικατάσταση του στροφάλου και των εμβόλων της Νο 1 ηλεκτρομηχανής και συνέχεια του ταξιδιού με τον Θεό βοηθό. Ο Θεός όμως δεν τους βοήθησε. Με όλα αυτά τα προβλήματα και τις παραλογίες του πλοιοκτήτη, αποφάσισα ήδη από την Τουρκία να φύγω από το πλοίο οπότε ζήτησα και αντικατάσταση. Αντικαταστάθηκα στις 30 - 12 - 97.

Διερωτώμαι "γιατί" και περιμένω μια απάντηση από τον εφοπλιστή Δημήτρη Γιαστικλή - Ακτή Μιαούλη 81 Πειραιάς - 4287068 - 4287066.

Γιατί άλλαξε ταμπέλα ονομασίας της εταιρίας στις 27/11/97 και από GOLDEN DRAGON MAR, έγινε ΝΑΥΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΙΣΙΔΩΡΑ ΧΟΥΝΤΑ ΚΑΙ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΓΙΑΣΤΙΚΛΗΣ. Γιατί η ταμπέλα και τα τηλέφωνά τους εξαφανίστηκαν την επομένη του ναυαγίου; Γιατί μου καθυστερούσε τα εμβάσματα προς την οικογένειά μου επί δύο μήνες και γιατί αντικατέστησε τον πλοίαρχο Μαρίνο Ραπτόπουλο στο λιμάνι του Πειραιά στις 30/12/97;

Γιατί δεν έβαλε το εσωτερικό επίθεμα που λέγαμε κατά το διάστημα 7 - 21/12/97 στο NO 2 αριστερά DOUBLE BOTTOM TANK; Γιατί από την επόμενη μέρα των καταγγελιών μου, δέχομαι απειλητικά και υβριστικά τηλεφωνήματα;

Ελπίζω να πάρω μια απάντηση".

Κι άλλο "λουκέτο" στη Θεσσαλονίκη

Κλείνει το εργοστάσιο η PEPSICO - ΗΒΗ και ζητά από τους εργαζόμενους να αποχωρήσουν πριν τους απολύσει!

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (του ανταποκριτή μας).-

Απεργιακές κινητοποιήσεις αρχίζουν από σήμερα οι εργαζόμενοι στην PEPSICO - ΗΒΗ στη Θεσσαλονίκη, ζητώντας την ανάκληση της απόφασης αναστολής της λειτουργίας του εργοστασίου. Με επιστολές που απέστειλε σε 71 εργαζόμενους η εταιρία, κάνει γνωστό ότι σταματά τη λειτουργία της παραγωγικής διαδικασίας - διατηρώντας μόνο το εμπορικό τμήμα - και με ωμό τρόπο ζητά από αυτούς να απαντήσουν μέχρι την ερχόμενη Τετάρτη αν επιθυμούν να μετατεθούν στο εργοστάσιο της PEPSICO - HBH στα Οινόφυτα Βοιωτίας ή να αποχωρήσουν από την εταιρία, λαμβάνοντας για το λόγο αυτό ένα πρόσθετο πριμ... Ωστόσο, διευκρινίζει ότι διατηρεί την ευχέρεια να μην κάνει δεκτή τη μετάθεση εκείνων που δε χρειάζονται στο εργοστάσιο των Οινοφύτων.

Με κυνικό τρόπο η πολυεθνική αναφέρει στην επιστολή: "Η προσφορά της PEPSICO - ΗΒΗ έχει διαμορφωθεί ενόψει των ιδιαιτεροτήτων και των ειδικών συνθηκών υπό τις οποίες τελεί το προσωπικό παραγωγής στο εργοστάσιο Θεσσαλονίκης και ισχύει μόνο για όσους εκ των εργαζομένων στο εργοστάσιο Θεσσαλονίκης θα υποβάλλουν αίτηση μέχρι 28/1/98. Αιτήσεις μετά την ημερομηνία αυτή δεν είναι δυνατόν να ικανοποιηθούν".

Να σημειωθεί ότι το εργοστάσιο στη Βοιωτία κατασκευάστηκε με κρατικές επιδοτήσεις 2,5 δισ. Ετσι μετά τον ΔΕΔΕΟΓΛΟΥ, μία ακόμη εταιρία επιδοτείται για να δημιουργεί ανέργους στη Θεσσαλονίκη.

"Οι εργαζόμενοι με Γενική Συνέλευση αποφάσισαν να αντιμετωπίσουν από κοινού το πρόβλημα, να μη δεχτούν τον εκβιασμό και να αρχίσουν αμέσως απεργιακές κινητοποιήσεις", μας δήλωσε χθες ο γραμματέας του Σωματείου εργαζομένων Ιωαν. Γεωργόπουλος."Κανένας από τους υπεύθυνους δεν παρουσιάστηκε σήμερα στο εργοστάσιο", προσθέτει.

Σε συνάντηση του Σωματείου με εκπροσώπους της εταιρίας, η δεύτερη πλευρά δήλωσε ξεκάθαρα ότι δεν μπορεί να δεσμευτεί πάνω στο αίτημα των εργαζομένων για αναστολή της απόφασης κλεισίματος του εργοστασίου στη Θεσσαλονίκη, καθώς "οι οδηγίες ήρθαν από την Αμερική".

Αυτό δηλώνεται ξεκάθαρα και στην ανακοίνωση που εξέδωσε η PEPSICO - ΗΒΗ. "Η PEPSI - COLA INTERNATIONAL διέρχεται μία περίοδο ριζικών αλλαγών...και στα πλαίσια της αναδιοργάνωσης αυτής αποφασίστηκε να συγκεντρώνεται η παραγωγή κατά το δυνατόν σε κεντρικές παραγωγικές μονάδες".

- Την αμέριστη συμπαράσταση στο δίκαιο απεργιακό αγώνα των εργαζομένων στο εργοστάσιο PEPSICO - ΗΒΗ στη Θεσσαλονίκη εκφράζει με ανακοίνωσή της η διοίκηση του ΕΚΘ, η οποία καταγγέλλει τον πρωτοφανή τρόπο με τον οποίο η διοίκηση της εταιρίας ανακοίνωσε τις απολύσεις.

"Η διοίκηση της εταιρίας εφαρμόζοντας δικούς της νόμους αποφάσισε πραξικοπηματικά το κλείσιμο του τμήματος, ακολουθώντας το δρόμο που άνοιξαν η GOOD YEAR, o ΔΕΔΕΟΓΛΟΥ κ.ά. για την αποβιομηχάνιση της περιοχής, προσθέτοντας νέους ανέργους στις στρατιές της Θεσσαλονίκης", αναφέρει η ανακοίνωση.

Η ΚΟΘ ΤΟΥ ΚΚΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΝΟ
Να παραμείνει συνεταιριστική

"Η ΑΓΝΟ μπορεί και πρέπει να παραμείνει συνεταιριστική", τονίζει σε ανακοίνωσή της η Κομματική Οργάνωση Θεσσαλονίκης του ΚΚΕ, παρεμβαίνοντας στις δραματικές εξελίξεις που συντελούνται και σ' αυτό το χώρο.

"Οι εργαζόμενοι στην ΑΓΝΟ - τονίζει - επιμένουν, αντιστέκονται, για να μην αλλάξει ο συνεταιριστικός χαρακτήρας της Ενωσης. Δέχονται όμως, προεξάρχοντος του υφυπουργού Γεωργίας κ. Γερανίδη, αφόρητες πιέσεις που εκφράζονται με το δίλημμα " ή συναινείτε σε τρεις μέρες να μετατραπεί η μονάδα σε ΑΕ ή να θεωρείστε κλειστοί. Διαλέγετε και παίρνετε".

Την ίδια ώρα, για να συγκαλύψει την κύρια αιτία της χρεοκοπίας της γαλακτοβιομηχανίας ΑΓΝΟ που δεν είναι άλλη από την κυβερνητική πολιτική, που κύριος φορέας, διαμορφωτής και εντολοδόχος είναι ο ίδιος, εξαπολύει μύδρους ενάντια στους διοικούντες τα τελευταία χρόνια στην ΑΓΝΟ, τους οποίους και θεωρεί μοναδικούς υπεύθυνους για τη σημερινή κατάσταση της συνεταιριστικής ένωσης. Ταυτόχρονα όμως δεν παίρνει κανένα μέτρο για την τιμωρία - την απομάκρυνσή τους και την εξυγίανση της συνεταιριστικής ένωσης.

Οι εργαζόμενοι δεν πρέπει να συναινέσουν στη μετατροπή της Ενωσης σε Ανώνυμη Εταιρία. Να έχουν καθαρό ότι αν γίνει αυτή η μετατροπή, θα ανοίξει ο δρόμος για να μπούνε σε περιπέτειες και οι ίδιοι και η παραγωγική μονάδα και όλοι όσοι κινούνται γύρω από αυτή. Τα σενάρια που θα ακολουθήσουν είναι γνωστά. Υπάρχει ανάλογη εμπειρία από την ΚΥΔΕΠ, την ΑΣΕ, τη ΣΕΚΟΒΕ, αλλά και από τα Ναυπηγεία, την GOOD YEAR κ. ά.

Οι πιέσεις θα ενταθούν, γιατί θέλουν να υφαρπάξουν τη συναίνεση των εργαζομένων στο ξεπούλημα της ΑΓΝΟ, έτσι ώστε να τους φορτώσουν τις ευθύνες για ό,τι προκύψει στο μέλλον. Ο υφυπουργός Γεωργίας και όσοι έτρεξαν να συνταχθούν με τις απόψεις του, θέλουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι να περάσουν τη θηλιά στο λαιμό τους.

Είναι ντροπή να ακολουθείς μια πολιτική και να στηρίζεις μια κατάσταση που φέρνει σε εξαθλίωση τους εργαζόμενους, προκειμένου να είναι ευάλωτοι σε πιέσεις και να συναινέσουν σε αποφάσεις που ουσιαστικά υπονομεύουν τα συμφέροντά τους".

"Ατυχές" γεγονός οι δυο τραγωδίες για τον Στ. Σουμάκη!

Τέσσερις μέρες μετά τα δύο τραγικά ναυάγια των σαπιοκάραβων ΑΓΙΟΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ και ΦΛΕΡ και ενώ ανασύρονται ακόμα τα πτώματα των πνιγμένων ναυτεργατών, ο υπουργός Εμπορικής ΝαυτιλίαςΣτ. Σουμάκης σπεύδει να τα χαρακτηρίσει "ατυχές γεγονός"!Ο ίδιος έκρινε ότι είναι "άθλιο" να ζητούνται ευθύνες από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας! Αυτά ανέφερε ωμά και προκλητικά ο υπουργός, κατά τη χτεσινή τακτική συνέντευξη Τύπου προς τους ναυτιλιακούς συντάκτες!

Παραθέτουμε ορισμένες από τις πιο χαρακτηριστικές απαντήσεις του υπουργού σε ερωτήσεις της συντάκτριας του "Ρ".

- "Ρ": Το πλοίο ΑΓΙΟΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ, που όπως αποδεικνύεται ήταν σε άθλια κατάσταση, ερχόταν τακτικά σε λιμάνια της χώρας μας. Ελέγχθηκε ποτέ; Θα γίνουν επιτέλους πραγματικοί έλεγχοι στα πλοία;

- Υπουργός: Ο αυστηρός έλεγχος των πλοίων είναι εκ των ων ουκ άνευ, το δικό μας πορτ στάιτ κοντρόλ είναι το καλύτερο σε όλο τον κόσμο. Υπάρχουν αρμόδιοι οργανισμοί που το επιβεβαιώνουν.

- "Ρ": Το συγκεκριμένο πλοίο ελέγχθηκε;

- Υπουργός: Ναι. Μάλιστα στις 17 Γενάρη 1997 κρατήθηκε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

- "Ρ": Γιατί κρατήθηκε, κύριε υπουργέ;

- Υπουργός: Δε γνωρίζω!

- "Ρ": Ποιες είναι οι πλοιοκτήτριες εταιρίες των δύο πλοίων που βούλιαξαν είναι ανεξακρίβωτο. Οι ταμπέλες των γραφείων ξηλώνονται, εμφανίζονται εταιρίες - "μαϊμού". Ναυτεργάτες χάνονται και οι οικογένειές τους δεν ξέρουν πού να απευθυνθούν. Θα αναλάβετε τις ευθύνες σας να αλλάξετε αυτό το σκανδαλώδες θεσμικό πλαίσιο που καλύπτει τους εφοπλιστές; - Υπουργός: Είναι άδικο να μην πω άθλιο, δεν είναι δυνατόν, για όποιο ατυχές γεγονός συμβαίνει να κατηγορείται το υπουργείο. Είναι σωστό το θεσμικό πλαίσιο. Ολα τα κράτη λειτουργούν με το ίδιο νομικό πλαίσιο!

- "Ρ": Στην υπόθεση των ναυαγίων εμπλέκεται ξανά και ο Ελληνικός Νηογνώμονας, ο οποίος ανέλαβε το πλοίο, όταν το έδιωξε ο Ιταλικός Νηογνώμονας, λόγω επικινδυνότητας. Το υπουργείο, ως εποπτεύουσα αρχή που ελέγχει το Νηογνώμονα, θα λάβει μέτρα ενάντια στην επικίνδυνη, όπως αποδεικνύεται με στοιχεία, δράση του; Θα τον θέσει υπό κρατικό έλεγχο;

- Υπουργός: "Δε με ενδιαφέρει πώς λειτουργούν οι νηογνώμονες. Υπάρχουν νόμοι και δικαιοσύνη"!

- "Ρ": Με δύο αποφάσεις του το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά αναδεικνύει ως ενόχους για το τραγικό ναυάγιο του ΔΥΣΤΟΣ την πλοιοκτήτρια εταιρία και τον Ελληνικό Νηογνώμονα και αποκλείει κάθε ευθύνη του πλοιάρχου. Εσείς την επομένη του τραγικού ναυαγίου σπεύσατε να δηλώσετε ότι φταίει ο πλοίαρχος. Δεν αισθάνεστε τουλάχιστον την ηθική υποχρέωση να ζητήσετε συγγνώμη από αυτούς τους ανθρώπους;

- Υπουργός: Σιωπή...

Α. Ζ.

Ανάκληση δυσμενούς μετάθεσης

Σε ανάκληση της δυσμενούς μετάθεσης εργαζόμενης από το κατάστημα της οδού Πατησίων σε αυτό της Καλλιθέας προχώρησε χτες η επιχείρηση "Αλιμέντα" κάτω από την πίεση του Συλλόγου Εμποροϋπαλλήλων Αθήνας.Η επιχείρηση λίγες μέρες πριν είχε ανακοινώσει στην εργαζόμενη ότι μετατίθεται, αγνοώντας το πολύ σοβαρό οικογενειακό πρόβλημα που αυτή αντιμετώπιζε. Η αντίδραση του Συλλόγου ήταν άμεση και προχτές το απόγευμα μέλη της διοίκησης βρέθηκαν έξω από το κατάστημα καλώντας τους καταναλωτές να μην ψωνίσουν, ως έκφραση συμπαράστασης στην εργαζόμενη.

Η ενέργεια αυτή, καθώς και η προειδοποίηση του Συλλόγου ότι θα συνεχίσει τις κινητοποιήσεις, ανάγκασαν την επιχείρηση να υποχωρήσει. Να σημειωθεί ότι οι δυσμενείς μεταθέσεις είναι πάγια τακτική των "Αλιμέντα" προκειμένου να εξαναγκάσουν κυρίως τους πλήρως απασχολούμενους εργαζόμενους σε παραίτηση, να αποφύγουν έτσι την καταβολή αποζημίωσης και να τους αντικαταστήσουν στη συνέχεια με ωρομίσθιους.

Συνέλευση συνταξιούχων

Γενική συνέλευση με θέματα εκλογή νέου ΔΣ, αλλά και ενημέρωση για τρέχοντα προβλήματα του κλάδου θα πραγματοποιήσει το Σωματείο Συνταξιούχων ΙΚΑ - ΟΚΑ Αμαρουσίου και γύρω Δήμων,την Κυριακή 25 Γενάρη και ώρα 9.30πμ, στην αίθουσα της Επιτροπής Ειρήνης Αμαρουσίου (οδός Μιλτιάδου 4).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ