ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 10 Μάρτη 1998
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
"Αστυνομοκρατικό" το σύστημα αξιολόγησης

Επίκαιρη Ερώτηση κατέθεσε χτες ο βουλευτής του ΚΚΕ Αχ. Κανταρτζής

Επίκαιρη Ερώτηση για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, κατέθεσε χτες στη Βουλή, ο βουλευτής του ΚΚΕ Αχιλλέας Κανταρτζής.

Συγκεκριμένα, ο βουλευτής του ΚΚΕ στο κείμενο της Επίκαιρης Ερώτησης αναφέρει: "Σε εφαρμογή του αντιεκπαιδευτικού Ν. 2525/97 το υπουργείο Παιδείας προωθεί ΠΔ για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού. Οι διατάξεις των σχεδίων των ΠΔ προβλέπουν τη σύσταση διορισμένων συλλογικών και μονοπρόσωπων οργάνων, τα οποία θα πραγματοποιούν και θα εποπτεύουν την αξιολόγηση. Με βάση τα παραπάνω, ο εκπαιδευτικός θα αξιολογείται από πέντε όργανα (Σώμα Μονίμων Αξιολογητών (ΣΜΑ), Σχολικό Σύμβολο, προϊστάμενο Διεύθυνσης, προϊστάμενο Γραφείου, Διευθυντή), με κριτήρια, τα οποία έχουν έντονο υποκειμενικό χαρακτήρα, όπως είναι η πρωτοβουλία του εκπαιδευτικού, η ικανότητά του για συνεργασία, η παιδαγωγική ικανότητα κτλ. Η αξιολόγηση που θα γίνει μ' αυτόν τον τρόπο, θα χρησιμοποιηθεί, για να μονιμοποιηθεί ο εκπαιδευτικός, για να πάρει το βαθμό, για να καθοριστεί το μισθολογικό του κλιμάκιο και για κάθε υπηρεσιακή του μεταβολή".

Επειδή το ζήτημα της αξιολόγησης προβάλλεται από την κυβέρνηση ως το καθοριστικό, κύριο ζήτημα για την αναβάθμιση της παιδείας, ο Αχ. Κανταρτζής ρωτά τον υπουργό Παιδείας:

  • Ενα τέτοιο σύστημα αξιολόγησης με τον απόλυτο έλεγχο της κυβέρνησης, με τους διορισμένους αξιολογητές και με τα υποκειμενικά κριτήρια, μπορεί να είναι αξιόπιστο και ν' απολαμβάνει της εμπιστοσύνης του εκπαιδευτικού;
  • Ενα τέτοιο "αστυνομοκρατικό" σύστημα αξιολόγησης, που θα συσσωρεύει αγανάκτηση και απωθημένα στον αξιολογούμενο εκπαιδευτικό, ο οποίος με τη σειρά του μοιραία θα τα μεταβιβάζει στον μαθητή, σε ποια παιδαγωγική εντάσσεται;
  • Ενας χειραγωγημένος, πειθαναγκαζόμενος κάτω απ' αυτό το σύστημα αξιολόγησης εκπαιδευτικός, μπορεί να διαπαιδαγωγήσει ελευθερόφρονες μαθητές, όπως απαιτούν η σύγχρονη παιδαγωγική επιστήμη και το συμφέρον του τόπου μας;
ΟΛΜΕ - ΔΟΕ
Αντί για αγώνες... προσφυγή στο ΣτΕ
  • Την κατέθεσαν χτες και αφορά στην πρόσληψη των εκπαιδευτικών με διαγωνισμό
  • Το ζήτημα δεν είναι νομικό αλλά πολιτικό και σαν τέτοιο πρέπει να αντιμετωπιστεί, τονίζει η ΔΕΕ

Στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσέφυγαν χτες οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες ΟΛΜΕ και ΔΟΕ σχετικά με το διαγωνισμό για πρόσληψη των εκπαιδευτικών. Στο μεταξύ, χτες το πρωί οι εκπρόσωποι των δύο Ομοσπονδιών και της επιτροπής αναπληρωτών συναντήθηκαν με τον υπουργό Παιδείας, που σε μια ακόμα επίδειξη αδιαλλαξίας κάλεσε μετά το τέλος της συνάντησης "να μη δημιουργηθεί καμιά ψευδαίσθηση" και ότι τελικά "ο νόμος θα ισχύσει και οι εξετάσεις θα γίνουν όπως προγραμματίζονται". Δύο μέρες νωρίτερα, το μεσημέρι του Σαββάτου, εκατοντάδες εκπαιδευτικοί διορισμένοι και αδιόριστοι συγκεντρώθηκαν έξω από το υπουργείο Παιδείας, διαδηλώνοντας ενάντια στο διαγωνισμό για την πρόσληψη των εκπαιδευτικών και στο σύνολο των αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων του Νόμου 2525.

"Νόμος μας είναι το δικαίωμα στη σταθερή και μόνιμη εργασία", δήλωναν από τα μικρόφωνα οι εκπαιδευτικοί και καλούσαν σε νέους αγώνες, μαζί, αδιόριστους και μόνιμους εκπαιδευτικούς, με πανό που έγραφαν "Αμεση απόσυρση και μη εφαρμογή του αντιεκπαιδευτικού νόμου" και με συνθήματα όπως "Αγώνας διαρκείας είναι η απάντηση στον υπουργό παιδείας", που έδειχναν την αγωνιστική τους διάθεση.

Στη συγκέντρωση παραβρέθηκαν εκπρόσωποι από τα ΔΣ της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ, ενώ δεκάδες ήταν τα ψηφίσματα που διαβάστηκαν από συλλόγους καθηγητών, δασκάλων, νηπιαγωγών καθώς και αδιόριστων εκπαιδευτικών από όλη τη χώρα, που αναδείκνυαν την ανάγκη για αγώνες ώστε να μη γίνει ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ και να διατήηηθεί η επετηρίδα. Μετά το τέλος της συγκέντρωσης οι εκπαιδευτικοί έκαναν πορεία προς τη Βουλή και στη συνέχεια κατευθύνθηκαν στο Πολυτεχνείο, όπου οι αδιόριστοι συζήτησαν τη δράση τους στο διάστημα που μεσολαβεί μέχρι τη διενέργεια του διαγωνισμού στις αρχές του Μάη. Ηδη, οι αδιόριστοι έχουν αποφασίσει να προχωρήσουν την ερχόμενη Πέμπτη στις 11 το πρωί σε συμβολική κατάληψη του ΑΣΕΠ, την επόμενη βδομάδα θα γίνουν συσκέψεις ενημέρωσης των γονιών και των μαθητών, ενώ στις 7 Απρίλη καλούν σε νέο συλλαλητήριο ενάντια στο διαγωνισμό της ντροπής.

Η προσφυγή

Η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ με μια σειρά επιχειρήματα αποδεικνύουν ότι είναι αντισυνταγματική και παράνομη η υπουργική απόφαση για κατάργηση των πινάκων διοριστέων (επετηρίδες) και τη διεξαγωγή διαγωνισμού, προκειμένου να διοριστούν οι εκπαιδευτικοί σε σχολεία.

Συγκεκριμένα, στην προσφυγή τους η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ υποστηρίζουν ότι:

  • Η υπουργική απόφαση υποβιβάζει σε ανεπίτρεπτο βαθμό την αξία του πτυχίου και αναγκάζονται να συμμετάσχουν ξανά σε εξετάσεις και να διαγωνιστούν σε μαθήματα που ήδη έχουν εξεταστεί με επιτυχία από τις ανώτατες σχολές τους και όπως προβλέπεται από το Σύνταγμα.
  • Μια μεγάλη μερίδα αδιόριστων εκπαιδευτικών δεν έχει διδαχθεί ποτέ τα μαθήματα που έχουν προσδιοριστεί. Παράλληλα, το κράτος δε φρόντισε πριν τη διενέργεια του διαγωνισμού να τους επιμορφώσει πάνω στο γνωστικά αντικείμενα που αποτελούν αντικείμενο εξέτασης, με αποτέλεσμα να μην έχουν όλοι τις ίδιες πιθανότητες επιτυχίας στις εξετάσεις.
  • Επιβάλλονται αδικαιολόγητες ανισότητες στους υποψηφίους, καθώς οι πρόσφατα αποφοιτήσαντες εκπαιδευτικοί βρίσκονται σε καλύτερη μοίρα έναντι των υπολοίπων, εκ των οποίων ένας μεγάλος αριθμός περιμένει διορισμό πάνω από δεκαετία.
  • Ο νόμος 2525/1997 δεν εξαιρεί από το διαγωνισμό τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, οι οποίοι έχουν υπηρετήσει ή υπηρετούν ως αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι και παρέχουν τις υπηρεσίες τους στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Η ΔΕΕ

Σχολιάζοντας το θέμα της προσφυγής στο ΣτΕ, κύκλοι της "Δημοσιοϋπαλληλικής Ενότητας Εκπαιδευτικών" δήλωναν πως το ζήτημα του αντιεκπαιδευτικού νόμου και της κατάργησης της επετηρίδας δεν είναι νομικό αλλά πολιτικό γι' αυτό και πρέπει να αντιμετωπιστεί με συνδικαλιστικούς αγώνες. Τόνιζαν επίσης ότι οι πλειοψηφίες στα Διοικητικά Συμβούλια των δύο εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών αντί να οργανώσουν άμεσα τον αγώνα, μετά μάλιστα και από την επιτυχία της 24ωρης απεργίας στις 25 Φλεβάρη, προχωρούν σε κινήσεις εντυπωσιασμού καλλιεργώντας αυταπάτες και αποπροσανατολίζοντας τον κλάδο από την πρώτη και κύρια ανάγκη, που είναι οι μαζικοί ενωμένοι αγώνες. Ακόμα και να κερδηθεί μια δικαστική προσφυγή, τόνιζαν, αυτό θα γίνει κάτω από την πίεση ενός δυνατού, πολιτικοποιημένου κινήματος που θα αναγκάσει κυβέρνηση και Δικαιοσύνη να υιοθετήσουν τα αιτήματα του κλάδου.

Σε ό,τι αφορά τη συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας, η ΔΕΕ τονίζει ότι δεν είναι αντίθετη με τις συναντήσεις, αρκεί να έχουν σωστό περιεχόμενο και να προβάλλουν τα κυρίαρχα αιτήματα του κλάδου για κατάργηση του Νόμου 2525 και διατήρηση της επετηρίδας και όχι επιμέρους "λύσεις" στο πλαίσιο του Νόμου 2525. "Διάλογος χωρίς αγώνες καταλήγει σε συναίνεση", τόνιζαν κύκλοι της ΔΕΕ.

ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΑ ΠΑΝΤΟΣ ΚΑΙΡΟΥ
Σκάνδαλο 18 δισ.

Τις κυβερνητικές ευθύνες επισημαίνει με Επίκαιρη Ερώτηση ο βουλευτής του ΚΚΕ Στρ. Κόρακας

Εξελισσόμενο σκάνδαλο, για το οποίο φέρει τεράστιες ευθύνες το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και συνολικά η κυβέρνηση, χαρακτηρίζει την υπόθεση της προμήθειας 6 ελικοπτέρων παντός καιρού και διάσωσης, ο βουλευτής του ΚΚΕ Στρατής Κόρακας με Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή. Ο βουλευτής του ΚΚΕ ζητά την προσωπική παρέμβαση του πρωθυπουργού για να σταματήσει τη διαδικασία της προμήθειας, που άλλωστε έχει βρει αντίθετους και τους εκπροσώπους του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΝ που συμμετέχουν στη Διακομματική Επιτροπή.

"Χρειάζεται πλέον προσωπική παρέμβαση του πρωθυπουργού για να σταματήσει ένα εξελισσόμενο σκάνδαλο που έχει βρει αντίθετους και τους εκπροσώπους του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΝ στη Διακομματική Επιτροπή και που βάζει σε δοκιμασία τη συμμετοχή του ΚΚΕ σε τέτοιου είδους διαδικασίες", επισημαίνεται στην Επίκαιρη Ερώτηση. Είναι τεράστιες οι ευθύνες του ΥΕΝ και της κυβέρνησης, συνεχίζει, στην υπόθεση της προμήθειας των 6 ελικοπτέρων συνολικού προϋπολογισμού 18 δισ. δραχμών.

Το ΥΕΝ, όπως σημειώνεται, θα έπρεπε να οργανώσει έναν πραγματικό διαγωνισμό προς το συμφέρον της χώρας, ώστε η προμήθεια αυτή να γίνει το συντομότερο δυνατόν και με τις καλύτερες δυνατές τιμές, τεχνικά χαρακτηριστικά, χρόνο παράδοσης και ουσιαστική συμμετοχή της εγχώριας βιομηχανίας (όπως για παράδειγμα της ΕΑΒ). "Αντί γι' αυτό - συνεχίζει - το υπουργείο επιμένει για ένα χρόνο τώρα στη Διακομματική Επιτροπή Προμηθειών του Δημοσίου να γίνει η προμήθεια με τις πιο ακριβές τιμές από μια συγκεκριμένη εταιρία, παρά την αντίθετη άποψη των εκπροσώπων τριών πολιτικών κομμάτων. Προηγουμένως το ΥΕΝ "φρόντισε" να αποκλείσει για τυπικούς λόγους και ουσιαστικά παράτυπα όλες τις άλλες εταιρίες. Αυτή τη σκανδαλώδη πρακτική το υπουργείο είχε ξανακάνει πριν 4 - 5 χρόνια όπου και τότε επιχείρησε να προμηθευτεί τα ελικόπτερα από τη συγκεκριμένη εταιρία".Ο βουλευτής ρωτά τον πρωθυπουργό "εάν η κυβέρνηση επιμένει σε αυτή τη σκανδαλώδη εύνοια προς τη συγκεκριμένη εταιρία παρ' όλη την αντίθεση τριών πολιτικών κομμάτων".

ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Σήμερα το Παμπειραϊκό συλλαλητήριο

Παμπειραϊκό συλλαλητήριο διοργανώνει σήμερα στις 7 μ.μ. στην πλατεία Κοραή, το Μέτωπο Παιδείας Πειραιά,για την κατάργηση του νόμου 2525 και την υπεράσπιση του δικαιώματος των πολιτών για δημόσια δωρεάν παιδεία.

Σε συντονισμό με τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, τους γονείς και τους φορείς της πόλης, το Μέτωπο Παιδείας του Πειραιά, απευθύνει κάλεσμα στον πειραϊκό λαό να συμμετάσχει μαζικά στο συλλαλητήριο, διεκδικώντας αύξηση του ποσοστού για την παιδεία στο 15%, αναβάθμιση της τεχνολογικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης, που ο αντιεκπαιδευτικός νόμος καταργεί, δημιουργώντας την απατηλή διέξοδο των Τεχνικών Επαγγελματικών Εκπαιδευτηρίων, χωρίς καμία επαγγελματική προοπτική για τους αποφοίτους των ΤΕΛ - ΤΕΣ. Για όλα αυτά, αλλά και για τις συνέπειες από την εφαρμογή του νόμου 2525, το Μέτωπο Παιδείας Πειραιά καλεί τους γονείς, τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους εργαζόμενους, σε κοινό μέτωπο πάλης, να διαδηλώσουν ενάντια σε κάθε σχεδιαζόμενη υποβάθμιση και ιδιωτικοποίηση της παιδείας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ