ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 10 Απρίλη 1998
Σελ. /36
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Προβάδισμα σε αντιλαϊκά μέτρα

Η ηγεσία του κόμματος ετοιμάζει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες για τις ιδιωτικοποιήσεις των ΔΕΚΟ και την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων

Να αποκτήσει το προβάδισμα και την υπεροχή όσον αφορά τη συνέπεια και επιμονή της στις σκληρές νεοφιλελεύθερες λύσεις, με αιχμή τα θέματα των αποκρατικοποιήσεων των ΔΕΚΟ και την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων, επιδιώκει η ηγεσία της ΝΔ.

Στην κατεύθυνση αυτή, όπως αποφασίστηκε σε χτεσινή σύσκεψη στελεχών υπό τον Κ. Καραμανλή, πρόκειται να αναλάβει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες, με στόχο αφ' ενός "να δείξει στην κυβέρνηση το σωστό δρόμο" και ταυτόχρονα να αποδείξει στα μεγάλα αφεντικά ότι είναι κατάλληλη να αναλάβει την εφαρμογή των νεοφιλελεύθερων επιλογών, ιδιαίτερα μετά την "εξευτελιστική υποχώρηση", όπως ισχυρίζονται, της κυβέρνησης στην "Ολυμπιακή".

Στο πλαίσιο αυτό, προγραμματίζει να καταθέσει, πιθανότατα αμέσως μετά το Πάσχα, σχέδιο νόμου για την αποκρατικοποίηση των ΔΕΚΟ. Οι διατάξειςτου νομοσχεδίου, το οποίο έχουν αναλάβει να επεξεργαστούν οι Πρ. Παυλόπουλος και Γ. Αλογοσκούφης, θα οριστικοποιηθούν στη σύσκεψη των τομεαρχών την ερχόμενη Δευτέρα. Ωστόσο, έχει γίνει ήδη καθαρό ότι βασική αρχή του είναι ότι "ανεξάρτητα από το ποσοστό μετοχοποίησης των ΔΕΚΟ, το μάνατζμεντ πρέπει να δοθεί στους ιδιώτες".

Παράλληλα, η ηγεσία της ΝΔ επεξεργάζεται συγκεκριμένες παρεμβάσεις για το καυτό θέμα της ανατροπής των εργασιακών σχέσεων, με στόχο να αυξήσει τις πιέσεις στην κυβέρνηση που τον επόμενο μήνα θα καταθέσει το σχετικό νομοσχέδιο. Ουσιαστικά θα κινηθεί με αφετηρία τις θέσεις του ΣΕΒ. Ενδεικτικές είναι ήδη οι θέσεις που παρουσίασε προχτές στο συνέδριο του "Εκόνομιστ" ο Κ. Καραμανλής: "Προώθηση πιο ευέλικτων μορφών εργασίας, ενίσχυση του θεσμού της μερικής απασχόλησης", στα πρότυπα των "πρωταθλητών" της Ολλανδίας και της Δανίας κ.ο.κ. Ειδικά για τους ανέργους τούς παραδίδει στην ελεημοσύνη του κεφαλαίου, ζητώντας μάλιστα "τα επιδόματα αντί να τα δίνουμε στους ανέργους, να ενισχύουμε τις επιχειρήσεις για να τους προσλαμβάνουν"!

Πιέσεις θα ασκήσει και για την κατεδάφιση των κατακτήσεων των εργαζομένων στο ασφαλιστικό σύστημα. Οπως είπε η Ντ. Μπακογιάννη, μιλώντας χτες στο συνέδριο του "Εκόνομιστ", πρέπει να σταματήσει η καθολικότητα των παροχών σε όλους τους δικαιούχους (! ) και "η φροντίδα να κατευθυνθεί κυρίως προς αυτούς που έχουν πραγματικά ανάγκη". Πρόκειται, δηλαδή, για αντιγραφή των αμερικανικών και ευρωπαϊκών "προτύπων", το λεγόμενο "δίχτυ ασφαλείας", που πρώτοςεισήγαγε ο Κ. Σημίτης.

ΝΑΤΟΪΚΑ - ΤΟΥΡΚΙΚΑ ΜΑΧΗΤΙΚΑ
Θα πετάνε στο Αιγαίο χωρίς σχέδια πτήσης

Προωθείται η αναγνώριση των ΝΑΤΟικών μαχητικών, με βάση το ηλεκτρονικό σήμα που θα εκπέμπουν

Χωρίς να υποβάλουν σχέδια πτήσης, θα πετάνε όλα τα ΝΑΤΟικά μαχητικά αεροσκάφη, ανάμεσά τους και τα τουρκικά, στον ελληνικό εναέριο χώρο στο Αιγαίο και αλλού βέβαια, όταν θα μπει σε εφαρμογή το νέο σύστημα ελέγχου των πτήσεων των μαχητικών αεροσκαφών των χωρών - μελών του ΝΑΤΟ. Το νέο σύστημα θα λειτουργήσει, σύμφωνα με πληροφορίες, σε τριάντα μήνες περίπου και έρχεται να υπηρετήσει τη Νέα Δομή του ΝΑΤΟ, που έχει κάνει αποδεκτή η Ελλάδα, η οποία καθιερώνει ενιαίο αμυντικό χώρο για όλες τις χώρες του ΝΑΤΟ, καταργώντας τα εθνικά όρια επιχειρησιακής ευθύνης και ελέγχου.

Η αναγνώριση του μαχητικών αεροσκαφών, που θα εισέρχονται στο εναέριο χώρο κάθε χώρας του ΝΑΤΟ, θα γίνεται με ηλεκτρονικό τρόπο, καθώς θα εκπέμπουν ειδικό σήμα που θα τα διακρίνει από τα άλλα μη ΝΑΤΟικά αεροσκάφη. Το σύστημα ελέγχου που θα λειτουργεί υπό κεντρικό ΝΑΤΟικό θα είναι ανάλογο με αυτό της πολιτικής αεροπορίας, το EYROCONTROL. Εκ των πραγμάτων λοιπόν, το σημαντικότερο ίσως από τα Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης (ΜΟΕ), που προωθούν η Αμερικάνοι για το Αιγαίο, δηλαδή να μην υποβάλουν σχέδια πτήσης τα τουρκικά μαχητικά, αφού είναι "συμμαχικά", περνάει από το παράθυρο. Χαρακτηριστικές είναι και οι χτεσινές δηλώσεις του υφυπουργού Αμυνας Δ. Αποστολάκη, ο οποίος, όταν ρωτήθηκε σχετικά με τα ΜΟΕ που συζητούνται με την Τουρκία, είπε ότι "υπάρχουν και διάφορες άλλες προτάσεις που θα υποκαταστήσουν την υποβολή σχεδίων πτήσης". Στις προτάσεις αυτές, όπως πρόσθεσε, δεν έχει μεν συμφωνήσει η ελληνική πλευρά, ωστόσο, όμως, τις συζητάει. Ο υφυπουργός Αμυνας αναφέρθηκε και στο θέμα του μορατόριουμ ασκήσεων στο Αιγαίο στη διάρκεια του καλοκαιριού από πλευράς Ελλάδας και Τουρκίας. Οπως είπε, έχει συμφωνηθεί για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο και η ελληνική πλευρά ζητάει την επέκτασή του μισό μήνα πριν και μισό μήνα μετά, αλλά η τουρκική πλευρά θέλει οι 30 πρόσθετες μέρες να καλύπτουν όλο το Σεπτέμβρη. Το μήνα αυτό, όπως είναι γνωστό, πραγματοποιείται στο Αιγαίο η ελληνική διακλαδική άσκηση μεγάλης κλίμακας "ΠΑΡΜΕΝΙΩΝ".

Στο μεταξύ, η ΝΑΤΟική άσκηση "Κρος Σέρβις" που είχε προγραμματιστεί να γίνει τον επόμενο μήνα στην Αγχίαλο μεταφέρθηκε στην Ιταλία, καθώς το ελληνικό ΓΕΕΘΑ δε δέχτηκε τη συμμετοχή τουρκικών μαχητικών αεροσκαφών, τα οποία θα έπρεπε να προσγειωθούν σε ελληνικό στρατιωτικό αεροδρόμιο. Σύμφωνα με το σενάριο της άσκησης, μαχητικά όλων των χωρών του ΝΑΤΟ θα προσγειώνονταν στο συγκεκριμένο αεροδρόμιο, με σκοπό την εκπαίδευση των πληρωμάτων τους, όπως και του προσωπικού εδάφους στις διαδικασίες τεχνικής υποστήριξης. Μπροστά στο ενδεχόμενο να προσγειωθούν τουρκικά μαχητικά σε ελληνικό πολεμικό αεροδρόμιο, το ΓΕΕΘΑ πρότεινε τη συμμετοχή της Τουρκίας με παρατηρητές, το ίδιο θα γινόταν και όταν η Τουρκία αναλάμβανε ανάλογη διοργάνωση. Η απάντηση, βέβαια, που ήρθε από τον στρατιωτικό διοικητή των δυνάμεων του ΝΑΤΟ στην Ευρώπη Ου. Κλαρκ ήταν να αναθέσει την άσκηση στην Ιταλία.

Ξεπούλημα αλά... ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ στα λιμάνια

Ιδιωτικοποίηση ή καταστροφή δήλωσε χθες ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Σταύρος Σουμάκης, απαντώντας σε Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Νίκου Γκατζή

Με το ...σύστημα που ακολούθησε στην "Ολυμπιακή Αεροπορία", την καταστροφολογία, σκοπεύει να ξεπουλήσει η κυβέρνηση και τα λιμάνια της χώρας. Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από την απάντηση που έδωσε χτες ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Σταύρος Σουμάκης, στον βουλευτή του ΚΚΕ, Νίκο Γκατζή,σε σχετική Ερώτηση του τελευταίου στη Βουλή.

Οπως χαρακτηριστικά είπε ο υφυπουργός, αναφερόμενος στο ότι δεν υπάρχουν - όπως υποστήριξε - δημόσιοι λιμένες σήμερα σε καμία χώρα "εμείς θα καθόμαστε να παρακολουθούμε τις εξελίξεις και θα είμαστε υπερήφανοι, για το λιμάνι, το οποίο στην ουσία θα νεκρώσει, θα πεθάνει;".

Ανταπαντώντας ο βουλευτής του ΚΚΕ, Νίκος Γκατζής, τόνισε χαρακτηριστικά πως "εμείς πιστεύουμε ότι πέρα από τον εθνικό χαρακτήρα που έχουν αυτά τα λιμάνια, πέρα από το ότι σε μια δύσκολη στιγμή τα λιμάνια καλούνται να παίξουν έναν πάρα πολύ δύσκολο ρόλο άμυνας και στήριξης της χώρας, έχουν και άλλες διαστάσεις που εσείς δε λαμβάνετε υπόψη. Πέρα από την απώλεια εσόδων που θα έχουμε, πέρα από το πλιάτσικο που θα γίνει, πέρα από την απουσία ελέγχου για τα εισαγόμενα από τρίτες χώρες, θα χάσουν τον κοινωνικό τους χαρακτήρα, αλλά θα υπάρχει και επίπτωση στα μικρομεσαία στρώματα των κατοίκων που είναι γύρω από τα λιμάνια".

ΥΠΑ
Την οδηγούν σε κονιορτοποίηση

Συζητήθηκε Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Μήτσου Κωστόπουλου, χτες, στη Βουλή

Αναπάντητο άφησε χτες το ερώτημα η κυβέρνηση γιατί η ΥΠΑ θα πληρώσει 2.000.000 Ecu στη "Γιουροκοντρόλ" προκειμένου να γίνουν τεχνικά έργα στην υπηρεσία την ίδια ώρα που είναι μέσα στις δυνατότητες των Ελλήνων τεχνικών της ΥΠΑ, στη συζήτηση της Ερώτησης που κατέθεσε για το θέμα, ο βουλευτής του ΚΚΕ, Μήτσος Κωστόπουλος.Επίσης προκειμένου να δικαιολογήσει την πρόσληψη συμβούλων από την ΥΠΑ της γερμανικής εταιρίας αεροπορίας BDS οι οποίοι εξετάζουν τις δυνατότητες λειτουργίας ιδιωτικών αεροδρομίων στην Ελλάδα, υποστήριξε πως "είναι απαραίτητο να μελετηθεί η δομή της ΥΠΑ προκειμένου να καταλήξουμε σε αποφάσεις. Πρέπει να γίνει μια συστηματική μελέτη για το τι συμβαίνει και στην υπόλοιπη Ευρώπη". Παράλληλα πρόσθεσε ότι η ισχύουσα νομοθεσία αφήνει ανοιχτό το θέμα της ίδρυσης ιδιωτικών αεροδρομίων όμως πρέπει να υπάρξουν οι ανάλογες μελέτες και γι' αυτό έχουν προσληφθεί επίσης οι Γερμανοί σύμβουλοι.

"Αφηνιασμένο άλογο" χαρακτήρισε στην τοποθέτησή του ο Μήτσος Κωστόπουλος την κυβέρνηση, σημειώνοντας πως με όσα δρομολογούνται για τα ιδιωτικά αεροδρόμια "δίνεται η κατεύθυνση η ΥΠΑ ουσιαστικά να κονιορτοποιηθεί και τα αεροδρόμια - αυτά τα κρίσιμα σημεία για εθνικούς λόγους - να παραδοθούν σε ιδιώτες". Οσον αφορά τη δαπάνη για τεχνικά έργα που ανατίθενται σε ξένους, ο Μήτσος Κωστόπουλος σημείωσε ότι πρέπει η κυβέρνηση να δώσει απαντήσεις στο όλο θέμα αφού εκτός του μεγάλου κόστους "σύμφωνα με απόφαση του ΣτΕ είναι παράνομη η ενέργεια της κυβέρνησης. Από την άποψη αυτή είναι ανοιχτή απέναντι στον λαό, απέναντι στη Βουλή".



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ