ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 12 Μάη 1998
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Δείγμα αξιοπιστίας...

Την προηγούμενη Πέμπτη εγκρίθηκε από την κυβέρνηση το Επιχειρησιακό Σχέδιο των ΕΛΤΑ. Οι αρμόδιοι υπουργοί εμφανίστηκαν υπέρ του δεόντως αισιόδοξοι για το μέλλον του Οργανισμού. Είπαν ότι μέσα σε μια διετία θ' ανατραπεί η κατάσταση που παρουσιάζουν σήμερα τα ταχυδρομεία και πως από το 2000 θα μπουν σε πορεία "πλήρους κερδοφορίας". Αυτό που δεν είπαν, βέβαια, είναι με ποιο τρόπο θ' αλλάξει η κατάσταση. Σε ποια άραγε στοιχεία βασίστηκαν οι υπουργοί για να μιλάνε για κέρδη μέχρι και 10 δισεκατομμύρια μετά την πάροδο μιας διετίας; Μήπως στα στοιχεία του Επιχειρησιακού Σχεδίου; Μα αυτά ακόμη και η ίδια η εταιρία που το συνέταξε δεν τα παίρνει τοις μετρητοίς! Και αυτό δεν είναι εκτίμηση δική μας, αλλά ομολογία της εταιρίας που την αναφέρει μάλιστα φαρδιά πλατιά στην εισαγωγή αυτού του Επιχειρησιακού Σχεδίου: "Είναι ιδιαιτέρως σημαντικό να σημειωθεί ότι το Επιχειρησιακό Σχέδιο βασίζεται σε στοιχεία των ΕΛΤΑ, που ενδεχομένως δεν είναι αξιόπιστα" (!)

Τότε τι ενέκρινε η "Επιτροπή για την εξυγίανση και των εκσυγχρονισμό των ΔΕΚΟ"; Αυτό το γνωρίζουν (ενδεχομένως) μόνο υπουργοί και στελέχη μιας μη αξιόπιστης κυβέρνησης...

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ
"Πακέτο" στους Γερμανούς, ΥΠΑ και "Ολυμπιακή"!

Τα σχέδια της κυβέρνησης για τη διάλυση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και την ιδιωτικοποίηση των κερδοφόρων δραστηριοτήτων της από γερμανικά συμφέροντα, κατήγγειλε χτες σε συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συλλόγων ΥΠΑ (ΟΣΥΠΑ) Βασ. Αλεβιζόπουλος,προαναγγέλλοντας "σκληρές απεργιακές κινητοποιήσεις" από την ερχόμενη βδομάδα, με στόχο να αποτραπεί το "επιχειρούμενο ξεπούλημα" της υπηρεσίας.

Παράλληλα, κατήγγειλε ότι στην ΥΠΑ γίνεται τεράστια διασπάθιση δημοσίου χρήματος, με απευθείας αναθέσεις έργων κατά παράβαση των νόμων, καθώς και την πρόσληψη ξένων συμβούλων - κατά προτίμηση Γερμανών - οι οποίοι αναλαμβάνουν την εκπόνηση μελετών έναντι "παχυλής" αμοιβής.

Ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ επισήμανε ότι στους ξένους συμβούλους ανατίθεται έργο το οποίο κατά το νόμο εκτελείται από αρμόδιους υπαλλήλους της ΥΠΑ με εξειδικευμένες γνώσεις και προανήγγειλε ότι η Ομοσπονδία θα προσφύγει στη Δικαιοσύνη, ζητώντας την ακύρωση όλων των αποφάσεων πρόσληψης ξένων συμβούλων ως μη νόμιμες. Ως παράδειγμα "σκανδαλώδους πρόσληψης", κατήγγειλε ότι εδώ και αρκετές μέρες, ομάδα Γερμανών συμβούλων έχει εγκατασταθεί σε χώρο δίπλα από τα γραφεία της διοίκησης και συλλέγει στοιχεία για το έργο και τη δομή της ΥΠΑ, που αφορούν ακόμα και τους απασχολούμενους ανά κλάδο, παίρνοντας συνεντεύξεις από το προσωπικό της ΥΠΑ. Επίσης, κατήγγειλε ότι η αμοιβή του ξένου συμβούλου για τη μελέτη εκσυγχρονισμού και επέκτασης του αεροδρομίου Θεσσαλονίκης "Μακεδονία" ξεπερνά τα 2,2 δισ. δραχμές, όταν το ίδιο έργο θα μπορούσε να γίνει στην ΥΠΑ, με ασύγκριτα μικρότερο κόστος!

Ο ίδιος κατήγγειλε ότι έχει προγραμματιστεί η εκτέλεση έργων δισεκατομμυρίων δραχμών στα αεροδρόμια Ελληνικού και Ηρακλείου, τα οποία θα είναι άχρηστα σε δύο χρόνια, ενώ για τα έσοδα από το "Σπατόσημο", είπε ότι ανέρχονται σε 370 δισ. δραχμές, αλλά στον ειδικό λογαριασμό υπάρχουν μόνο 30! Τα υπόλοιπα διατέθηκαν για την κάλυψη της "μαύρης τρύπας" του κρατικού προϋπολογισμού και όχι για τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη των αεροδρομίων που προορίζονται.

Στη συνέντευξη καταγγέλθηκε ότι στόχος της κυβέρνησης είναι να "περάσουν πακέτο" στους Γερμανούς της "Χόχτιφ" η ΥΠΑ και η "Ολυμπιακή Αεροπορία", ενώ τονίστηκε ιδιαίτερα ότι αν περάσουν τα κυβερνητικά σχέδια για την ιδιωτικοποίηση μαζί με το αεροδρόμιο Σπάτων και των άλλων τεσσάρων κερδοφόρων (Θεσσαλονίκης, Ηρακλείου, Ρόδου και Κέρκυρας), που έχουν ετήσια έσοδα περίπου 100 δισ. δραχμών, τότε δε θα υπάρχουν κονδύλια για τη λειτουργία των υπόλοιπων 36 αεροδρομίων της χώρας, πολλά από τα οποία λειτουργούν και ως στρατιωτικά!

Καταλήγοντας ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ μίλησε για την ανυπαρξία "εθνικής πολιτικής αερομεταφορών" και πρόσθεσε ότι θα γίνουν κανονικά οι προειδοποιητικές 4ωρες στάσεις εργασίας (12-4 μ.μ.) αύριο, μεθαύριο και την Παρασκευή, με αίτημα την άμεση καταβολή δεδουλευμένων πέντε μηνών στους εργαζόμενους.

Αξιοσημείωτο, πάντως, είναι ότι τόσο ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ (ΠΑΣΚΕ), όσο και ο αντιπρόεδρος και ο γενικός γραμματέας (ΔΑΚΕ) επικέντρωσαν τις καταγγελίες τους κατά της διοίκησης της ΥΠΑ, αποφεύγοντας τις αναφορές στην κυβέρνηση.

Η ΕΣΚ

Η Σούλα Ακζώτη,μέλος του Γενικού Συμβουλίου της ΟΣΥΠΑ και στέλεχος της Ενιαίας Συνδικαλιστικής Κίνησης (ΕΣΚ - υποστηρίζεται από τη δημοσιοϋπαλληλική ενότητα), επισημαίνει ότι η κυβέρνηση προωθεί με γοργούς ρυθμούς την αλλαγή του νομικού καθεστώτος της ΥΠΑ, με στόχο την ιδιωτικοποίηση και τονίζει την επιτακτική ανάγκη ανατροπής των καταστροφικών κυβερνητικών σχεδίων, με δυναμικούς αγώνες των εργαζομένων. Για τις αθρόες προσλήψεις ξένων συμβούλων, σημειώνει ότι εκτός από την οικονομική διάσταση (παχυλές αμοιβές σε "ημετέρους" ή μη), υπάρχει και η πολιτική, καθώς στόχος είναι να υποβαθμιστεί ο ρόλος των άξιων και άριστα εκπαιδευμένων στελεχών της ΥΠΑ και να καταρτιστούν μελέτες "κομμένες και ραμμένες" στα σχέδια της ιδιωτικοποίησης. Οσον αφορά την άποψη της ηγεσίας της ΟΣΥΠΑ για την ανυπαρξία εθνικής πολιτικής αερομεταφορών, τονίζει ότι η κυβέρνηση έχει ξεκάθαρη πολιτική, που εκπορεύεται από τις Βρυξέλλες και δεν είναι άλλη από την πλήρη απελευθέρωση στις αερομεταφορές, με στόχο πάντα να περάσουν οι κερδοφόροι τομείς στους ιδιώτες.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΦΙΛΩΝ ΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ
Καταγγέλλουν την πολιτική συρρίκνωσης του ΟΣΕ

Την κατηγορηματική του αντίθεση στο κυβερνητικό σχέδιο συρρίκνωσης των ελληνικών σιδηροδρόμων, εκφράζουν με ανακοίνωσή τους οι εκπρόσωποι του "Συλλόγου Φίλων του Σιδηροδρόμου".

Παράλληλα, καταγγέλλουν ότι η σχεδιαζόμενη κατάργηση του δικτύου της Πελοποννήσου και άλλων γραμμών, με πρόσχημα τις "χαμηλές πληρότητες των δρομολογίων", συνιστά "εθνικά ζημιογόνο ενέργεια" και "δώρο προς το αυτοκινητικό κεφάλαιο", που θα μονοπωλήσει τις μεταφορές σε μια περιφέρεια 500.000 κατοίκων και σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης. Οσον αφορά την πληρότητα στα δρομολόγια της Πελοποννήσου, καταγγέλλουν ότι "ψεύδονται ασύστολα" όσοι υποστηρίζουν ότι είναι 5-8%, καθώς σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΟΣΕ για το 1997, κυμάνθηκαν μεταξύ 39%-100%, με μέση πληρότητα 90%! Για το έλλειμμα του ΟΣΕ, τονίζουν ότι είναι επακόλουθο της ανερμάτιστης πολιτικής του ξέφρενου και ασύμφορου δανεισμού, που ακολούθησαν όλες οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, ενώ αναφορικά με τις κυβερνητικές εξαγγελίες για τη λειτουργία του σιδηροδρόμου με "εμπορικά κριτήρια", τονίζουν ότι οι σιδηροδρομικές συγκοινωνίες επιδοτούνται σ' όλη την Ευρώπη, ακόμη και στην Αγγλία, που είναι ιδιωτικές. Επίσης, υπογραμμίζουν ότι η λειτουργία γραμμών με γνώμονα την "προοπτική κέρδους", σημαίνει κατάργηση του κοινωνικού ρόλου του ΟΣΕ, που σήμερα εξυπηρετεί ορεινά χωριά της Πελοποννήσου (γραμμές Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας, Πάτρας - Πύργου - Ολυμπίας - Κατακώλου κ. ά.).

Καταλήγοντας οι εκπρόσωποι του Συλλόγου προαναγγέλλουν "σοβαρή κοινωνική - πολιτική αντίδραση και αντίσταση, αν εφαρμοστούν τα κυβερνητικά σχέδια συρρίκνωσης του ΟΣΕ".

Σύσκεψη Πανεπιστημονικής Π. Μηχανικών

Η Δημοκρατική Πανεπιστημονική Κίνηση Πολιτικών Μηχανικών προσκαλεί τα μέλη και τους φίλους της σε σύσκεψη που θα γίνει σήμερα στις 8 το βράδυ στο ΤΕΕ (Καραγιώργη Σερβίας 4, 5ος όροφος, αίθουσα Αντιπροσωπείας).

Θέμα της σύσκεψης είναι οι εκλογές στο Σύλλογο Πολιτικών Μηχανικών Ελλάδας, που θα γίνουν στις 24 του Μάη.

Ερευνα για τα κρούσματα ψώρας

Προκαταρκτική έρευνα διέταξε χτες ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών Αθηνών Λ. Καράμπελας, με αφορμή τα δημοσιεύματα του Τύπου για εμφάνιση κρουσμάτων ψώρας στο Λαϊκό Νοσοκομείο. Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, η Επιτροπή Ελέγχου Ενδονοσοκομειακών Λοιμώξεων του νοσοκομείου εντόπισε πριν από μια βδομάδα τέσσερα κρούσματα ψώρας στην Καρδιολογική και στην Α Παθολογική Κλινική σε ασθενείς και γιατρούς, ενώ εκφράζονται φόβοι για περισσότερα.

ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Η παιδεία στους ιδιώτες!

Βήμα νεοφιλελεύθερων θέσεων για σχολείο στην υπηρεσία της αγοράς αποτέλεσε η ημερίδα για την παιδεία που διοργάνωσε η Νέα Δημοκρατία την περασμένη Κυριακή σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας. Ο πρόεδρος της ΝΔ Κ. Καραμανλής, στην ομιλία του αναφέρθηκε και στον επικείμενο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, χωρίς να διαφωνεί με την ουσία του διαγωνισμού που είναι η χειραγώγηση των εκπαιδευτικών και η αποσύνδεση του πτυχίου από το επάγγελμα, ενώ επανέλαβε τη θέση για κατάργηση της επετηρίδας.

"Εχουμε έγκαιρα διατυπώσει τις απόψεις μας και για την ανάγκη ξεπεράσματος του αναχρονιστικού συστήματος της επετηρίδας και για την ανάγκη εισαγωγής συστήματος αξιολόγησης" στο όνομα της "ποιότητας" στην εκπαίδευση, είπε ο πρόεδρος της ΝΔ. Εκτίμησε πως ο διαγωνισμός "είναι σχεδόν βέβαιο ότι δε θα επιτύχει το στόχο του", γιατί "με τον τρόπο που επιχειρείται δε θα οδηγήσει στην επιλογή των καλύτερων, ενώ έχει και αυξημένο ποσοστό αδικίας απ' τη φύση του για όσους έχουν από καιρό φύγει από τα θρανία των πανεπιστημίων".

Ο πρόεδρος της ΝΔ δεν παρέλειψε ούτε κι αυτή τη φορά να αναφερθεί στη θέση της ΝΔ για ιδιωτικά πανεπιστήμια και εισαγωγή γενικά της ιδιωτικής πρωτοβουλίας στο χώρο της παιδείας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ