ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 7 Οχτώβρη 1998
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ: ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΙΔΙΑ

Την 1η Οκτώβρη ψηφίστηκε, μόνο από βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, στο Θερινό Τμήμα της Βουλής και έγινε νόμος του κράτους ένα ακόμη φορομπηχτικό νομοσχέδιο, με τον τίτλο: "Ρυθμίσεις δασμολογικού και φορολογικού περιεχομένου, τροποποίηση του κώδικα φορολογικής Δικονομίας και άλλες διατάξεις".

Ο νόμος πλέον αυτός, ο οποίος είναι μια συρραφή ανόμοιων διατάξεων, δεν επιχειρεί καμία αλλαγή στο ισχύον σκληρό και αντιλαϊκό φορολογικό σύστημα της χώρας. Οι μισθωτοί, οι συνταξιούχοι και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα συνεχίσουν να είναι τα υποζύγιά του.

***

Με τις ρυθμίσεις ωφελούνται κύρια οι μεγαλοοφειλέτες (άρθρα 13 - 20). Κριτήρια και συντελεστές βρίσκονται κάτω από την αρχή του ενός ανδρός, του εφόρου.

Είναι φορομπηχτικό. Αυξάνει τα παράβολα, τα χαρτόσημα και τα φύλλα των γραμματίων από 100% έως 500%.

Ετσι οι πολίτες για οποιαδήποτε συναλλαγή τους με το Δημόσιο θα πρέπει να πληρώσουν τουλάχιστον τα διπλά από όσα πλήρωναν. Με την αύξηση των παραβόλων, δυσκολεύει ιδιαίτερα η συμμετοχήτων φτωχών και μεσαίων στρωμάτων στα κοινά.

Σήμερα ένας συνδυασμός για τις νομαρχιακές εκλογές στο Νομό Μαγνησίας πληρώνει μόνο για παράβολα περίπου 1,5 εκατ. δρχ. Για τις επόμενες θα θέλει τρία εκατομμύρια. Ετσι, η συμμετοχή στα κοινά γίνεται προνόμιο των οικονομικά ισχυρών, των λίγων. Την αντιλαϊκότητα της διάταξης και το φορομπηχτικό χαρακτήρα που κατήγγειλε το ΚΚΕ, υπερασπίστηκε ο κ. Δρυς και βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, ισχυριζόμενοι πως τα παραπάνω βρίσκονται στις ίδιες τιμές (χωρίς αναπροσαρμογή) από το 1992. Ταυτόχρονα όμως από το 1992 δεν έγινε καμιά αναπροσαρμογή στα αφορολόγητα ποσά των φορολογουμένων. Το ότι από το 1992 έχει να γίνει αναπροσαρμογή της φορολογικής κλίμακας (πέρσι από 1 εκατομμύριο έγινε 1.050), αυτό τους αφήνει αδιάφορους.

Με τα άρθρα 28 και 29 καταργεί ουσιαστικά το δικαίωμα προσφυγής σε διοικητικό συμβιβασμό και έφεση, με το αιτιολογικό το μεγάλο φόρτο των δικαστηρίων. Αντί δηλαδή να στελεχώσουν τα δικαστήρια, δυσχεραίνουν τα δικαστήρια, δυσχεραίνουν την πρόσβαση των πολιτών στη δικαιοσύνη.

Η ανατροπή των εργασιακών σχέσεων στο Δημόσιο επιχειρείται με το άρθρο 39, όπου προβλέπεται υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών να εργάζονται σε 24ωρη βάση (ΚΕΠΥΟ, ΥΕΕΑΔ, ΥΔΕΑΔ).

***

Η ταξικότητα αυτού του νομοσχεδίου και η τυφλή υποταγή της κυβέρνησης στις εντολές της ΕΕ αποτυπώνεται πιο συγκεκριμένα στα άρθρα 7 και 41.

Στο άρθρο 7 αναιρείται προηγούμενη διάταξη με την οποία όσα νησιά έκαναν αφαλάτωση νερού, έπαιρναν αφορολόγητο πετρέλαιο. Γι' αυτό το αγαθό πρώτης ανάγκης και παρά το δεδομένο ότι το κόστος της αφαλάτωσης είναι πάρα πολύ υψηλό, καταργεί το αφορολόγητο πετρέλαιο.

Με το άρθρο 41, παράγραφος 15, περνά διάταξη με την οποία θα παρακρατεί για δύο ακόμη χρόνια, (έως το 2000) από τους πενιχρούς θεσμοθετημένους πόρους της ΤΑ, το 25% από τα τέλη κυκλοφορίας. Επίσης οι κάθε είδους δαπάνες για προγράμματα και δράσεις κοινωνικής πολιτικής δε θα ξεπερνούν σε ονομαστικές τιμές, αυτές του έτους 1996 - από κάθε υπουργείο.

Στις αντιρρήσεις του ΚΚΕ και στα επιχειρήματα ότι η ΤΑ έχει ανεπαρκέστατους πόρους, τρομερά δυσανάλογους με τις αρμοδιότητες και τον κύκλο δραστηριοτήτων της, ο κ. Δρυς ισχυρίστηκε πως η ΤΑ παίρνει αρκετά χρήματα.

Ετσι εξηγείται γιατί συνεχίζουν να παρακρατούν πάνω από 1 τρισ. θεσμοθετημένους πόρους της ΤΑ παράνομα.

Επιβεβαιώνεται ακόμη αυτό που λέει το ΚΚΕ ότι θέλουν να μετατρέψουν την Αυτοδιοίκηση στο μακρύ φορομπηχτικό - φοροεισπρακτικό χέρι της κυβέρνησης. Μεταφέρουν αρμοδιότητες στην ΤΑ κοινωνικού χαρακτήρα, χωρίς τους αντίστοιχους πόρους. Ετσι πετυχαίνουν (κυβέρνηση και αιρετοί της Αυτοδιοίκησης που συμφωνούν σ' αυτή την πολιτική) το πολιτικό κόστος να μεταφέρεται από την κυβέρνηση στην ΤΑ και το οικονομικό κόστος (αρμοδιοτήτων και υπηρεσιών) μέσω της Αυτοδιοίκησης, με τη μέθοδο των ανταποδοτικών τελών, στους δημότες.

Ο δημότης για τις ίδιες υπηρεσίες φορολογείται μια ως πολίτης, μια ως δημότης και μετά τις εκλογές θα φορολογείται και ως νομαρχιακός πολίτης.

***

Στα άρθρα 19 και 20 υλοποιείται η πρωθυπουργική εξαγγελία από τη Θεσσαλονίκη για τη "φορολογική ανακούφιση των αγροτών". Στα γεωργικά καύσιμα ο ειδικός φόρος κατανάλωσης μειώνεται από 30 κατά 40%.

Με την αλλαγή αυτή ο αγρότης για τιμολογημένη αξία γεωργικού προϊόντος 1.000.000 δρχ. θα παίρνει επιστροφή φόρου από τα γεωργικά καύσιμα 15.900 δρχ. αντί 11.400 δρχ. που έπαιρνε έως σήμερα.

Η κυβέρνηση ισχυρίζεται πως αυτό θα στοιχίσει στον κρατικό προϋπολογισμό 8 δισ. δραχμές. Αν υπολογίσει κανείς ότι αυτά τα ωφελούνται 800.000 νοικοκυριά της χώρας μας, τότε κατά μέσο όρο για κάθε αγροτικό νοικοκυριό η παροχή αυτή ανέρχεται στις 10.000 δρχ. Για τους μικρομεσαίους αγρότες, που έχουν μικρότερο εισόδημα η παροχή ανά αγροτικό νοικοκυριό θα είναι 5.000 δρχ. περίπου το χρόνο.

Το εξευτελιστικό αυτό ποσό της παροχής δείχνει ότι η εξαγγελία ήταν μια σαπουνόφουσκα και ότι η κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός εμπαίζουν με το χειρότερο τρόπο τους αγρότες. Το ΚΚΕ για μια ακόμη φορά στήριξε το πάγιο αίτημα των αγροτών για αφορολόγητα αγροτικά καύσιμα (τιμές τράνζιτ), όπως δίνονται και στους εφοπλιστές, και όχι κάποια μείωση στον ειδικό φόρο κατανάλωσης (ΕΦΚ).

Το ΚΚΕ πάλεψε ενάντια σ' αυτό το νομοσχέδιο και στην πολιτική της κυβέρνησης που παίζει το ρόλο του εκπροσώπου των μεγάλων συμφερόντων, ντόπιων και ξένων.

Το λόγο τώρα τον έχει ο λαός και οι ερχόμενες εκλογές του δίνουν τη δυνατότητα να στείλει το δικό του μήνυμα καταδίκης της κυβερνητικής πολιτικής.

Νίκος ΓΚΑΤΖΗΣ

Ο δημότης για τις ίδιες υπηρεσίες φορολογείται μια ως πολίτης, μια ως δημότης και μετά τις εκλογές θα φορολογείται και ως νομαρχιακός πολίτης. Ο νόμος πλέον αυτός, ο οποίος είναι μια συρραφή ανόμοιων διατάξεων, δεν επιχειρεί καμία αλλαγή στο ισχύον σκληρό και αντιλαϊκό φορολογικό σύστημα της χώρας. Οι μισθωτοί, οι συνταξιούχοι και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα συνεχίσουν να είναι τα υποζύγιά του


ΤΗΣ ΙΩΑΝΝΑΣ - ΣΟΦΙΑΣ ΝΤΟΥΡΟΥ, ΥΠΟΨΗΦΙΑΣ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΧΑΛΚΙΔΑΣ ΜΕ ΤΟΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΤΗΣ "ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ"
Αγώνας και την επομένη των εκλογών

- Ποιος ο χαρακτήρας των δημοτικών και νομαρχιακών εκλογών της 11ης Οκτώβρη και γιατί;

- Οι δημοτικές και νομαρχιακές εκλογές έχουν μεγάλη πολιτική σημασία. Γίνονται σε μια περίοδο, όπου η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, με τη στήριξη των κομμάτων ΝΔ, ΣΥΝ, ΔΗΚΚΙ, έχει εξαπολύσει επίθεση κατά των εργαζομένων και της πλειοψηφίας του ελληνικού λαού. Η δυσαρέσκεια και η αγανάκτηση πρέπει να εκφραστούν. Ο ελληνικός λαός πρέπει να καταδικάσει αυτήν την πολιτική, που, ενώ ζητά θυσίες από το λαό, αυξάνει τα κέρδη του μεγάλου κεφαλαίου.

Και βέβαια ξέρουμε πολύ καλά ότι η κυβέρνηση, τα τυχόν θετικά αποτελέσματα των εκλογών θα τα αξιοποιήσει για νέα σκληρότερα μέτρα, κάνοντας συνένοχο της πολιτικής της τον ελληνικό λαό.

- Υπάρχουν διαφορές από τους άλλους συνδυασμούς και ποιες;

- Οι υπόλοιποι συνδυασμοί και υποψήφιοί τους περιορίζονται στην επισήμανση των προβλημάτων. Δεν μπορούν να κάνουν διαφορετικά, γιατί τα προβλήματα δεν μπορούν να καλυφθούν. Ούτε και οι ευθύνες των ίδιων που συνέβαλαν σε αυτά. Δεν μπορούν να μην διαπιστώσουν την ανεργία, την περιβαλλοντική ρύπανση, την πολιτιστική υποβάθμιση, το κυκλοφοριακό χάος.

Κρύβουν, όμως, τις αιτίες και τους υπεύθυνους αυτής της κατάστασης. Καλύπτουν τις αντιλαϊκές αποφάσεις, έχουν δείξει στην πράξη ότι δεν μπορούν να συγκρουστούν με τους υπαίτιους, την κυβερνητική πολιτική, τις εντολές της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Τους συνδυασμούς του κ. Μανιάτη, του κ. Μαργαρίτη και του κ. Παπασιριτή τους έχουμε γνωρίσει καλά, είτε σαν συμπολίτευση, είτε σαν αντιπολίτευση, είτε ως υπουργούς. Εχουν αποδείξει ποια πολιτική εξυπηρέτησαν. Ηταν η δική τους στάση απέναντι στα προβλήματα, που τα όξυνε και τα πολλαπλασίασε. Δεν μπορούν να πείσουν ότι είναι εγγύηση για τη λύση τους.

- Τι προτείνετε για την επίλυση των προβλημάτων της Χαλκίδας και πώς θα το πετύχετε;

- Σ' αυτές τις εκλογές καλούμε τους Χαλκιδέους πριν ψηφίσουν να λάβουν υπόψη τους: Τη στάση του κάθε συνδυασμού, του κάθε υποψηφίου απέναντι στην αντιλαϊκή πολιτική που εφαρμόζεται. Τη στάση τους απέναντι στις κινητοποιήσεις και τους αγώνες που αναπτύχθηκαν το προηγούμενο διάστημα. Το μοντέλο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που προτείνουν. Τοπική Αυτοδιοίκηση, χωρίς πόρους και αρμοδιότητες, στην υπηρεσία της κυβερνητικής πολιτικής ή Τοπική Αυτοδιοίκηση μαχητική, διεκδικητική, με λαϊκή συμμετοχή!

Εμείς υποσχόμαστε ότι θα αγωνιστούμε για δήμο διεκδικητικό και μαχητικό. Για αύξηση του κρατικού προϋπολογισμού για την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Για την απόδοση των ποσών, που παράνομα παρακρατούνται και δικαιούται η πόλη από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους. Για τη λαϊκή συμμετοχή στη λήψη των αποφάσεων με συνοικιακά συμβούλια και επιτροπές γειτονιάς. Για αναβάθμιση του ρόλου του Δημοτικού Συμβουλίου.

Για τις θέσεις μας είμαστε αποφασισμένοι να παλέψουμε και την επομένη των εκλογών. Αυτή είναι και μια ουσιαστική διαφορά από τους άλλους υποψηφίους. Δεν καταθέτουμε προγράμματα για τη δημιουργία εντυπώσεων. Δηλώνουμε την απόφασή μας να συγκρουστούμε μ' όλους αυτούς, που ρίχνουν στις πλάτες του λαού όλο και περισσότερα βάρη. Μ' αυτούς, που θέλουν να μετατρέψουν το δήμο σε μεσιτικό γραφείο εκμετάλλευσης και διανομής των κοινοτικών κονδυλίων προς όφελος των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων και των υπηρεσιών τους. Καλούμε τους Χαλκιδέους να παλέψουν μαζί για Τοπική Αυτοδιοίκηση κοντά στο λαό, μαζί με το λαό, στηρίζοντας τη ΔΑΣ.

Γ. Π.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ