ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 24 Οχτώβρη 1998
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
Απαράδεκτη η κατάσταση στα σχολεία

Αποκαλυπτικά στοιχεία έρευνας, που έκαναν από κοινού το παράρτημα Περιστερίου του Συνδικάτου Οικοδόμων και ο Σύλλογος Δασκάλων - Νηπιαγωγών Περιστερίου "Ελλη Αλεξίου"

Φτάνει μια βόλτα στα σχολειά ενός από τους μεγαλύτερους δήμους της χώρας, το Περιστέρι, για να διαπιστωθεί η απαράδεκτη κατάσταση, στην οποία έχει περιέλθει η παιδεία και, ειδικά, μετά τον αντιεκπαιδευτικό νόμο της κυβέρνησης. Μια κατάσταση που πρωτίστως και καθημερινά βιώνουν χιλιάδες μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί.

Η πρωτοβουλία του παραρτήματος Περιστερίου του Συνδικάτου Οικοδόμων και του Συλλόγου Δασκάλων - Νηπιαγωγών Περιστερίου "Ελλη Αλεξίου" να προχωρήσουν σε κοινή έρευνα για την κατάσταση των σχολείων στην πόλη, εκτός από τα σημαντικά στοιχεία που αποκαλύπτει, αποτελεί και θετικό προηγούμενο για το ρόλο που μπορούν και πρέπει να παίξουν οι συλλογικοί φορείς και τα σωματεία των εργαζομένων σε ευρύτερο κοινωνικό επίπεδο, αφού οι αντιεκπαιδευτικές επιλογές έχουν ως στόχο τους τα παιδιά της εργατικής τάξης.

Ετσι, οι δύο φορείς διαπίστωσαν ότι στα σχολειά του Περιστερίου υπάρχουν τα εξής προβλήματα και ελλείψεις:

  • Δε λειτουργεί κανένα Τμήμα Δημιουργικής Απασχόλησης, αν και υπάρχουν 28 συνολικά προτάσεις, δηλαδή υπάρχουν 28 περιπτώσεις όπου ενδείκνυται η λειτουργία τέτοιων τμημάτων.
  • Δε λειτουργεί καμία τάξη υποδοχής, αν και υπάρχουν 15 προτάσεις.
  • Δε λειτουργεί κανένα φροντιστηριακό τμήμα, αν και υπάρχουν εννέα προτάσεις.
  • Δε λειτουργεί κανένα ολοήμερο σχολείο, αν και έπρεπε να λειτουργούν τουλάχιστον 28.
  • Υπάρχουν ελλείψεις γυμναστών σε τρία σχολεία.
  • Υπάρχουν 222 τμήματα που λειτουργούν με περισσότερους από 20 μαθητές.Το Συνδικάτο Οικοδόμων διαπιστώνει από αυτά τα στοιχεία, "ότι ο περιβόητος νόμος του κ. Αρσένη, ο Ν. 2525, όχι εκσυγχρονιστικός δεν είναι, αλλά αντίθετα είναι αναχρονιστικός, αντιεκπαιδευτικός. Επιβλήθηκε από τις κατευθύνσεις της ΕΕ και της "Λευκής Βίβλου", που στόχο έχει να αφήσει τα παιδιά του εργαζόμενου λαού, και ιδιαίτερα των φτωχών λαϊκών στρωμάτων, ουσιαστικά, αμόρφωτα".

Το Συνδικάτο καλεί τον υπουργό Παιδείας να αποσύρει αμέσως τον αντιεκπαιδευτικό νόμο και να δει τις προτάσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας. Ενώ επιρρίπτει ευθύνες και στον δήμαρχο Περιστερίου, Θ. Δημητρακόπουλο, "ο οποίος πήρε τις αρμοδιότητες για τα σχολεία του Περιστερίου, χωρίς να πάρει και τους ανάλογους πόρους από την κεντρική εξουσία, με αποτέλεσμα να αδυνατεί να σηκώσει σήμερα τα βάρη της υποδομής. Αδυνατεί να συντηρήσει και να διατηρεί τους κτιριακούς χώρους κόσμιους. Αδυνατεί να προσλάβει φύλακες για τη φύλαξη των σχολείων".

"Καλούμε τους αρμόδιους να δώσουν άμεσα απάντηση για τη λύση των προβλημάτων, ειδάλλως θα μας βρουν αντιμέτωπους, με διεκδικητικούς αγώνες μέχρι την τελική δικαίωσή μας", καταλήγει το Συνδικάτο.

Υπολειτουργούν τα σχολεία σε Καρδίτσα και Καβάλα

Ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς, με αποτέλεσμα τα περισσότερα Γυμνάσια και Λύκεια της Καρδίτσας να υπολειτουργούν, αφού έχουν χαθεί χιλιάδες διδακτικές ώρες, καθώς και συμπτύξεις τμημάτων με πάνω από 30 μαθητές στα περισσότερα δημοτικά σχολεία της Καβάλας, καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των δύο νομών.

Στην Καρδίτσα οι διορισμοί που έγιναν φέτος σε καθηγητές ήταν ελάχιστοι, ενώ η έλλειψη σε καθηγητές ξεπερνά τους 90. Το ΠΥΣΔΕ Καρδίτσας έβγαλε τα κενά των σχολείων και ζήτησε από την κεντρική υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας να του χορηγηθούν πιστώσεις για την πρόσληψη 65 αναπληρωτών καθηγητών. Ομως, όπως καταγγέλλει η ΕΛΜΕ Καρδίτσας, μέχρι σήμερα το υπουργείο Παιδείας έστειλε διαδοχικά 44 εκπαιδευτικούς, ενώ οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό είναι ακόμα 50, ώστε να λειτουργήσουν όλα τα σχολεία του νομού με πλήρες πρόγραμμα και να μη χαθούν και άλλες διδακτικές ώρες.

Στην Καβάλα,η έλλειψη δασκάλων και νηπιαγωγών στα σχολεία του νομού δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία τους, ενώ δε λειτουργούν φροντιστηριακά τμήματα και τάξεις υποδοχής, γιατί δε στάλθηκαν οι αναγκαίες πιστώσεις. Μάλιστα, σε μια προσπάθεια εξοικονόμησης δασκάλων με τις συμπτύξεις τμημάτων δημιουργούνται τμήματα 30 μαθητών, τη στιγμή που οι Ομοσπονδίες εκπαιδευτικών, αλλά και κυρίως οι σύγχρονες ανάγκες και παιδαγωγικές αρχές απαιτούν το πολύ 20 μαθητές ανά τμήμα. "Ετσι, αντί για την κατάργηση της αντιπαιδαγωγικής πρωινής - απογευματινής βάρδιας και να χτίζονται σχολεία, γίνονται συμπτύξεις και δημιουργούνται τμήματα με πληθωρικό αριθμό μαθητών, διχοτομούνται υπάρχουσες αίθουσες με πρόχειρες κατασκευές, μετατρέπονται σε αίθουσες αποθήκες ή τμήματα διαδρόμων και έτσι "λύνεται" σιγά - σιγά και το πρόβλημα της διπλής βάρδιας", καταγγέλλουν σε ψήφισμα οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του νομού.

"Τα σχολικά προγράμματα είναι αναχρονιστικά, η υλικοτεχνική υποδομή των σχολείων σε μηδενικά όρια, οι διορισμοί πολύ λιγότεροι από τις πραγματικές ανάγκες, τα αποτελέσματα από την κατάργηση της επετηρίδας και το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ αρνητικότατα, οι πιστώσεις για αναπληρωτές σχεδόν μηδαμινές, η έξαρση των εγγραφών στα φροντιστήρια (αυτά που θα... καταργούσε η "πρωτοποριακή" ρύθμιση) στα ανώτατα επίπεδα, ο αναβρασμός, η έλλειψη ενημέρωσης στα λύκεια μια θλιβερή πραγματικότητα", επισημαίνουν οι εκπαιδευτικοί.

ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Παρακάμπτονται οι νόμιμες διαδικασίες

Το υπουργείο Παιδείας παρακάμπτει νόμιμες διαδικασίες πρόσληψης εκπαιδευτικών, μπροστά στο αδιέξοδο που προέκυψε από την επιμονή του, να καταργήσει την επετηρίδα και να προχωρήσει στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Αυτό τόνιζαν χτες κύκλοι της "Δημοσιοϋπαλληλικής Ενότητας Εκπαιδευτικών", με αφορμή ανακοίνωση, που εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας, για να δικαιολογήσει το θόρυβο, που δημιουργήθηκε από δημοσιεύματα του Τύπου σχετικά με την αντίδραση του ΑΣΕΠ για την τοποθέτηση των επιτυχόντων από το διαγωνισμό σε περιοχές διορισμού, πριν ακόμη ολοκληρωθεί η εκδίκαση των ενστάσεων.

Συγκεκριμένα, το υπουργείο Παιδείας αναφέρει ότι το ΑΣΕΠ όχι μόνο δε διαφώνησε, αλλά εισηγήθηκε τη λύση που έδωσε το υπουργείο Παιδείας, μέχρις ότου ολοκληρωθεί η εκδίκαση των περίπου 700 ενστάσεων κατά του τελικού πίνακα επιτυχόντων στο διαγωνισμό. Επίσης, σημειώνει ότι "οι ανάγκες των σχολείων σε εκπαιδευτικό προσωπικό δεν επιτρέπουν να παραμείνουν κενές οι θέσεις, που πρέπει να καλυφθούν σε σχέση με τον νόμο 2525 και σε ποσοστό 20% από τους επιτυχόντες στο διαγωνισμό" και ότι "η τοποθέτηση από το υπουργείο Παιδείας προσωρινών αναπληρωτών των επιτυχόντων εκπαιδευτικών στο διαγωνισμό δεν εμποδίζει την πρόσληψη αναπληρωτών από την επετηρίδα σε τυχόν κενές θέσεις, όπως ήδη έγινε. Εξάλλου, μέχρι σήμερα έχει εξαντληθεί το προβλεπόμενο από τον νόμο ποσοστό 80% για τακτικό προσωπικό και αναπληρωτές και απομένει το 20% από τους επιτυχόντες στο διαγωνισμό".

Κύκλοι της ΔΕΕ επισημαίνουν ότι πρέπει άμεσα το υπουργείο Παιδείας να δώσει πιστώσεις και να διοριστούν αναπληρωτές από τη μοναδική νόμιμη οδό, που είναι οι πίνακες οι οποίοι έχουν καταρτιστεί με βάση την επετηρίδα, τονίζοντας ότι μέχρι τώρα ο διαγωνισμός δημιουργεί προβλήματα, είναι αφερέγγυος και ακατάλληλος για την πρόσληψη των εκπαιδευτικών και να καλύψει τα κενά μέσα από την επετηρίδα.

Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στα Χανιά

Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης, με αιχμή τις συμπτύξεις τμημάτων και τις κενές οργανικές θέσεις σε δασκάλους, που παραμένουν ακάλυπτες, πραγματοποιήθηκε χθες στην πλατεία Αγοράς στα Χανιά. Στο συλλαλητήριο πήραν μέρος μαθητές, γονείς, ο Σύλλογος Δασκάλων, ο Σύλλογος Φοιτητών Πολυτεχνείου Κρήτης, η τοπική ΕΛΜΕ και η Ενωση Γονέων Χανίων. Στη συνέχεια, ακολούθησε πορεία σε κεντρικούς δρόμους της πόλης, φωνάζοντας αγωνιστικά συνθήματα κατά του Ν. 2525/97 και της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης.

Η πορεία κατέληξε στη Νομαρχία, όπου εκεί αντιπροσωπεία από τους συγκεντρωμένους επέδωσε ψήφισμα διαμαρτυρίας σε εκπρόσωπο της Νομαρχίας. Στο ψήφισμα μεταξύ άλλων, οι φορείς της εκπαίδευσης και οι εργαζόμενοι στα Χανιά, καταδικάζουν την αντιλαϊκή αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης και απαιτούν αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 15% του κρατικού προϋπολογισμού, άμεση κάλυψη των κενών θέσεων σε δασκάλους, αναβάθμιση της δημόσιας δωρεάν παιδείας, κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού νόμου 2525/97.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ