ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 5 Νοέμβρη 1998
Σελ. /36
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Συντριβή "MIRAZ 2000" στον Ωρωπό
  • Νεκρός ο πιλότος Νικόλαος Παρούσης
  • Μέσα σε 10 χρόνια (1987 - 1997) έχουν πέσει 56 μαχητικά και έχουν σκοτωθεί 37 πιλότοι

0 Ενα ακόμα μαχητικό αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας συνετρίβη χθες και ο πιλότος του βρήκε τραγικό θάνατο. Στις 11.35 το πρωί αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας τύπου "MIRAZ 2000" κατά την εκτέλεση διατεταγμένης πτήσης συνετρίβη στην περιοχή Σκάλας Ωρωπού.Ο χειριστής υποσμηναγός Παρούσης Νικόλαος του Ελευθερίου, 26 χρόνων, εγκατέλειψε ανεπιτυχώς το αεροσκάφος από χαμηλό ύψος και σκοτώθηκε. Η τραγική σύμπτωση είναι ότι το 1996 είχε σκοτωθεί σε πτώση μαχητικού Α7 ("Κορσαίρ") ανοιχτά της Μονεμβάσιας και ένας πρώτος ξάδελφος του άτυχου πιλότου, ο Κωνσταντίνος Παρούσης. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις η χτεσινή πτώση οφείλεται σε βλάβη του πηδαλίου του αεροσκάφους, ενώ επιτροπή εμπειρογνωμόνων με πρόεδρο ανώτατο αξιωματικό της Πολεμικής Αεροπορίας ανέλαβε τη διερεύνηση των συνθηκών και αιτίων του δυστυχήματος.

Το μοιραίο "MIRAZ 2000" μαζί ένα ακόμα αυτού του τύπου απογειώθηκαν στις 11.20 το πρωί από το αεροδρόμιο της Τανάγρας με κατεύθυνση το Αιγαίο για άσκηση αναχαίτισης, όπου το ένα θα έπαιζε ρόλο ελληνικού και το άλλο τουρκικού μαχητικού αεροσκάφους. Λίγο μετά την απογείωση ο πιλότος του αεροσκάφους που συνετρίβη διαπίστωσε ότι υπάρχει βλάβη στο σύστημα ελέγχου του πηδαλίου, προφανώς ηλεκτρικό πρόβλημα. Ανέφερε αμέσως στον αρχηγό του σχηματισμού που ήταν ο πιλότος του άλλου μαχητικού και αυτός έδωσε εντολή να πάρει ανοιχτή στροφή για να ρίξει τα καύσιμα στη θάλασσα ώστε να κάνει αναγκαστική προσγείωση. Ο άτυχος πιλότος Ν. Παρούσης δήλωσε ότι η κατάσταση είναι ελεγχόμενη και ξεκίνησε τη διαδικασία για προσέγγιση του διαδρόμου προσγείωσης της Τανάγρας.

Ενα τέταρτο της ώρας μετά την απογείωση και ενώ ήδη είχε είχε κατεβάσει το σύστημα προσγείωσης και βρισκόταν σε ύψος 1.000 πόδια (330 μέτρα) και σε απόσταση 11 ναυτικών μιλίων νότια της Τανάγρας, στην περιοχή της Σκάλας Ωρωπού, το αεροσκάφος έκανε μια ανεξέλεγκτη κίνηση ανόδου με ταυτόχρονη κλίση και περιστροφή. Ο πιλότος διαπιστώνοντας ότι η κατάσταση είναι εκτός ελέγχου ενεργοποίησε το σύστημα αυτόματης εκτίναξης του καθίσματος για να διασωθεί. Πριν εγκαταλείψει το αεροσκάφος έκανε, σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες, απεγνωσμένες προσπάθειες να το οδηγήσει και να συντριβή σε μη κατοικημένη περιοχή. Ομως τη στιγμή της εκτόξευσης του καθίσματος του πιλότου, το αεροσκάφος, όπως εκτιμάται, λόγω της περιστροφής βρισκόταν με τον ουρανό γυρισμένο προς το έδαφος, πράγμα που είχε αποτέλεσμα τη βίαιη πρόσκρουση του πιλότου στην ξηρά χωρίς καν να προλάβει να ενεργοποιηθεί αυτόματα το αλεξίπτωτο. Αυτή η ανεξέλεγκτη κίνηση ανόδου του αεροσκάφους και η περιστροφή του συνηγορούν στην ύπαρξη βλάβης στο υδραυλικό ή το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου του πηδαλίου.

Η χτεσινή πτώση μαχητικού αεροσκάφους είναι η τέταρτη που σημειώνεται μέσα στο 1998. Τα προηγούμενα δέκα χρόνια (1987 - 1997) σημειώθηκαν 56 πτώσεις μαχητικών αεροσκαφών και 37 πιλότοι σκοτώθηκαν. Στους αριθμούς αυτούς δεν περιλαμβάνονται τα δύο μεταγωγικά C - 130 που έχουν πέσει και τα πληρώματά τους. Συγκεκριμένα, ανά έτος υπάρχει η εξής εικόνα: 1997 (5 πτώσεις, 5 νεκροί πιλότοι), 1996 (3 πτώσεις, 3 νεκροί), 1995 (5 πτώσεις, 3 νεκροί), 1994 (3 πτώσεις, 1 νεκρός), 1993 (4 πτώσεις, 2 νεκροί), 1992 (8 πτώσεις, 5 νεκροί), 1991 (6 πτώσεις, 4 νεκροί), 1990 (2 πτώσεις, 1 νεκρός), 1989 (5 πτώσεις, 3 νεκροί), 1988 (3 πτώσεις, 2 νεκροί), 1987 (12 πτώσεις, 8 νεκροί).

O υπουργός Αμυνας Α. Τσοχατζόπουλος,από τη Βιέννη όπου βρισκόταν χτες, εξέφρασε τη λύπη του για τον τραγικό θάνατο του υποσμηναγού Ν. Παρούση και την πλήρη συμπαράστασή του στην οικογένεια του άτυχου χειριστή. Συγχρόνως ο υπουργός εξέφρασε τη συμπαράστασή του προς τους πιλότους, τους τεχνικούς και στην Πολεμική Αεροπορία γενικότερα, η οποία, όπως είπε, συνεχίζει για να ανταποκριθεί στην ανάγκη θωράκισης της άμυνας της χώρας.

Κ. Ζ.

Στο στόχαστρο η μονιμότητα

Η μονιμότητα είναι "αναχρονισμός"! Το λένε η "Λευκή Βίβλος", το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και, βεβαίως, ο ΣΕΒ! Το αναμασάνε συχνά - πυκνά οι διάφοροι ντόπιοι παπαγάλοι του "εκσυγχρονισμού". Το δήλωσε με τον πιο επίσημο τρόπο ο ίδιος ο πρωθυπουργός, απευθυνόμενος στους εκπροσώπους της οικονομικής ολιγαρχίας από το βήμα του συνεδρίου του "ΕΚΟΝΟΜΙΣΤ". Εμπρός, λοιπόν, κατά του "αναχρονισμού" της μονιμότητας, για την επαναφορά του "εκσυγχρονιστικού" σκηνικού της πλατείας Κλαυθμώνος! Η προχτεσινή απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για τον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων έρχεται να επιβεβαιώσει πλήρως τα παραπάνω. Ερχεται να διαλύσει το προπέτασμα καπνού που έριχνε επίμονα η κυβέρνηση, προκειμένου να εκτονώσει τις αντιδράσεις των εργαζομένων και να επιβάλει ανώδυνα τους σχεδιασμούς της. Αποδεικνύεται πλέον περίτρανα ότι με το ν.2414/96, με τον οποίο προβλέπεται η μετατροπή 36 ΔΕΚΟ, αλλά και δημοσίων επιχειρήσεων και οργανισμών σε ανώνυμες εταιρίες, ναρκοθετείται - εκτός των άλλων - η μονιμότητα για τους δημόσιους υπαλλήλους, ενώ ταυτόχρονα ανοίγει ο δρόμος για μαζικές απολύσεις και στις ΔΕΚΟ και στο Δημόσιο. Η νομοθετική "θηλιά", ωστόσο, γύρω από τη μονιμότητα δεν περιορίζεται σ' αυτό. Εσφιξε περισσότερο με το νόμο 2469/97 περί συγχώνευσης ή κατάργησης 1750 (!) δημοσίων υπηρεσιών! "Καπάκι" έρχεται ο νέος Υπαλληλικός Κώδικας, που συζητείται από σήμερα στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, σύμφωνα με τον οποίο κάθε δημόσιος υπάλληλος απολύεται, όταν καταργηθεί η οργανική θέση του! Και όλα αυτά, πάνω στο γόνιμο έδαφος που έχει εδώ και χρόνια καλλιεργηθεί. Με τη φαιά προπαγάνδα κατά των δημοσίων υπαλλήλων και της μονιμότητας, που ενοχοποιείται για κάθε "πληγή" της Δημόσιας Διοίκησης. Με μια σειρά ακόμα νομοθετήματα, που επιτρέπουν την πρόσκαιρη και ευκαιριακή απασχόληση στο Δημόσιο σε μεγάλη έκταση.

Ο στόχος της κυβέρνησης των "εκσυγχρονιστών" και των κέντρων, που επιτάσσουν μια τέτοια οδυνηρή για εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους εξέλιξη, είναι φανερός. Αποσκοπούν στη ραγδαία μεταβολή των εργασιακών σχέσεων στο Δημόσιο και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, ενόψει των εκτεταμένων ιδιωτικοποιήσεων. Στην ταχύτατη εξάπλωση της μερικής και ευκαιριακής απασχόλησης, σε βάρος της σταθερής και πλήρους εργασίας, πράγμα που θα συμπαρασύρει όλες τις άλλες κατακτήσεις και δικαιώματα. Με άλλα λόγια, στοχεύουν στην ένταση της εκμετάλλευσης και, ταυτόχρονα, στην επαναφορά των εργαζομένων σ' ένα καθεστώς πλήρους ομηρίας και χειραγώγησης. Ολα αυτά, με παράκαμψη του άρθρου 103 του Συντάγματος, που κατοχυρώνει τη μονιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων, αν και ορισμένοι "θερμόαιμοι" επαναφέρουν κατά καιρούς τη θέση για ευθεία άρση της μονιμότητας.

Μπροστά σ' αυτήν τη ζοφερή για τους ίδιους, αλλά και για την ίδια τη Δημόσια Διοίκηση, προοπτική, χρέος και ανάγκη για τους εργαζόμενους είναι η οργάνωση της πιο αποφασιστικής αντίδρασης, ο ευρύτατος συντονισμός της δράσης τους προς αυτήν την κατεύθυνση. Και, παράλληλα, η εξαγωγή χρήσιμων πολιτικών συμπερασμάτων για το ρόλο των πλειοψηφιών της ΑΔΕΔΥ και της ΓΣΕΕ, που δεν κουνάνε ουσιαστικά ούτε το μικρό τους δαχτυλάκι μπροστά σ' αυτές τις καταιγιστικές επιθέσεις. Για το τι σημαίνει η πορεία προς την ΟΝΕ. Για το τι σημαίνουν οι δηλώσεις, που μόλις προχτές το βράδυ επανέλαβε από το βήμα της Βουλής, με πλήρη κατηγορηματικότητα, ο πρωθυπουργός. Οτι, δηλαδή, η κυβέρνησή του θα προχωρήσει "χωρίς κανέναν απολύτως δισταγμό" σ' έναν ΟΝΕδίτικο "μονόδρομο", που είναι στρωμένος με τα συντρίμμια των εργατικών δικαιωμάτων και κατακτήσεων.

ΚΚΕ
Εκδήλωση στη Στουτγκάρδη

Μεγάλη πολιτική - πολιτιστική εκδήλωση διοργανώνει η ΚΟ Στουτγκάρδης του ΚΚΕ στη Στουτγκάρδη, Γερμανία, το Σάββατο 7 Νοέμβρη και ώρα 19.00 μμ στην αίθουσα Turn und Versammlugshalle Hedelfinger str 149, 71039 Stuttgart.

Θα μιλήσει ο Κώστας Παρασκευάς, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ.

Σκάνδαλο πρώτου μεγέθους

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ

Αποτελεί σκάνδαλο πρώτου μεγέθους να πέφτουν τόσα αεροπλάνα της Πολεμικής Αεροπορίας, επισημαίνει με ανακοίνωσή του το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ με αφορμή την πτώση του αεροπλάνου της Πολεμικής Αεροπορίας, υπογραμμίζοντας πως, πια, δεν πάει άλλο! Συγκεκριμένα, στην ανακοίνωση του ΓΤ της ΚΕ του ΚΚΕ τονίζεται:

"Αποτελεί πια σκάνδαλο πρώτου μεγέθους, να πέφτουν τόσα αεροπλάνα της Πολεμικής Αεροπορίας. Δεν πάει άλλο!

Το ερώτημα είναι: Θα απαντήσουν καμιά φορά, ο αρμόδιος υπουργός και η κυβέρνηση, τι φταίει, γιατί δεν παίρνουν μέτρα ώστε να μη σημειώνεται κάθε τόσο και μια τραγωδία με ανθρώπινα θύματα;

Ο υπουργός Αμυνας και η κυβέρνηση, αντί να περιορίζονται στην έκφραση συλλυπητηρίων για τους πιλότους - θύματα, καλά θα κάνουν να δώσουν εξηγήσεις στο λαό".

ΣΤΟΝ "902" TV
Συζήτηση για τον προϋπολογισμό

Συζήτηση για τον προϋπολογισμό φιλοξενεί σήμερα, στις 9.30 μμ, η τηλεόραση του "902", στην εκπομπή "Από το Σήμερα στο Αύριο".Ο δημοσιογράφος Α. Θερμός συζητάει με τους Δημήτρη Κωστόπουλο,βουλευτή της ΝΔ, Αχιλλέα Κανταρτζή,βουλευτή του ΚΚΕ και Δημήτρη Λυμπερόπουλο,στέλεχος του ΔΗΚΚΙ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ