ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 7 Νοέμβρη 1998
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
"ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ"
Υπόθεση και δικαίωμα του λαού οι δημόσιες συγκοινωνίες

Την ανάγκη αγώνα, για να μην περάσει το νομοσχέδιο, το οποίο ανοίγει το δρόμο για εφαρμογή της ιδιωτικοποίησης στο σύστημα αστικών συγκοινωνιών του Λεκανοπεδίου επισημαίνει η ΝΑΣ

Οι εργαζόμενοι έχουν ανάγκη από δημόσια Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, στην υπηρεσία των λαϊκών συμφερόντων, με ενιαίο φορέα σχεδιασμού και λειτουργίας του συστήματος εξυπηρέτησης των επιβατών, με σύγχρονα μέσα και υποδομές, με ενιαίο και φτηνό εισιτήριο.

Αυτό τονίζει στο "Ρ" ο κομμουνιστής νομαρχικός σύμβουλος Αθήνας Χρ. Λαζαρίδης,μέλος της Νομαρχιακής Αγωνιστικής Συνεργασίας,με αφορμή την κατάθεση στη Βουλή του νομοσχεδίου για την "αναδιοργάνωση" των αστικών συγκοινωνιών. Ενα νομοσχέδιο που προωθεί την ιδιωτικοποίησή τους και την ανατροπή των εκεί εργασιακών σχέσεων.

Παρουσιάζοντας τις θέσεις της ΝΑΣ, ο Χρ. Λαζαρίδης επισημαίνει πως μόνο η παραμονή των συγκοινωνιών στο δημόσιο, με τον ευρύ έλεγχο και την αποφασιστική συμμετοχή των εργαζομένων μπορεί να ανταποκριθεί στις σύγχρονες ανάγκες και απαιτήσεις. Υπογραμμίζει, μάλιστα, πως η αδυναμία εφαρμογής του λεγόμενου ανταγωνισμού στα ΜΜΜ και ιδιαίτερα με ιδιώτες αποδεικνύεται στο παράδειγμα της Αγγλίας. "Εκεί, σημειώνει, ο ανταγωνισμός, η απορύθμιση και η ιδιωτικοποίηση των αστικών λεωφορείων, μείωσε τους διακινούμενους επιβάτες κατά 27%, σε μια δεκαετία (1983 - 1994) και αύξησε το κόμιστρο κατά 25%, σύμφωνα με στοιχεία της ίδιας της Ευρωπαϊκής Ενωσης. "

Σημειώνει πως κύρια προσπάθεια των Βρυξελλών είναι η ιδιωτικοποίηση και αυτού του τομέα και πως για αυτό το σκοπό υπάρχουν και συγκεκριμένες κατευθύνσεις, όπως η Οδηγία 92/50 της ΕΕ. Οδηγία, που επιτρέπει την εκχώρηση έργων, αρμοδιοτήτων, υπηρεσιών κάθε Δημόσιου Τομέα στους ιδιώτες.Αντιλαϊκό το νομοσχέδιο

Σχολιάζοντας το σχετικό νομοσχέδιο, ο Χρ. Λαζαρίδης τονίζει πως προωθεί αυτή τη λογική της ιδιωτικοποίησης και χτυπά τα δικαιώματα των εργαζομένων. Αναφέρεται στο σκέλος που αφορά τη δυνατότητα μεταβίβασης έως 40% των μετοχών του ΟΑΣΑ στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και την παροχή δυνατότητα στους Δήμους να εκτελούν τοπική αστική συγκοινωνία, μέσω ίδρυσης δημοτικών εταιριών για συγκοινωνιακό έργο.

Προειδοποιεί πως καθώς οι Δήμοι δεν έχουν πόρους, το έργο αυτό θα το αναθέσουν σε ιδιώτες. "Με το υπάρχον καθεστώς στην πρωτοβάθμια ΤΑ, με κυρίαρχη σήμερα τη λογική της μετατροπής της σε επιχείρηση, την πρακτική της Οδηγίας 92/50 για δυνατότητα ανάθεσης σε ιδιώτες κάθε υπηρεσίας και αρμοδιότητάς της, η λεγόμενη δημοτικοποίηση των Αστικών συγκοινωνιών, θα οδηγήσει στην ευκολότερη ιδιωτικοποίηση μέσα και από τη διαδικασία του κατακερματισμού τους", δηλώνει.

Συμπληρώνει πως στις σημερινές συνθήκες, όπου η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση λειτουργεί χωρίς εξουσίες, χωρίς επαρκείς πόρους, υποταγμένη στην κυβερνητική λογική των αυστηρών οικονομικών δεικτών, με θεσμικό πλαίσιο πλήρως εναρμονισμένο στις κατευθύνσεις της ιδιωτικοποίησης, της πρόσθετης φορολογίας και της ανταποδοτικότητας, η ανάθεση διαχείρισης του συγκοινωνιακού έργου θα οδηγήσει σε επικίνδυνες καταστάσεις.

Ανάγκη σύγκρουσης

Ο ίδιος υπογραμμίζει πως "χρειάζεται αγώνας, για να μην περάσουν οι πολιτικές της ιδιωτικοποίησης του ευρύτερου δημόσιου τομέα, άρα και των αστικών συγκοινωνιών". Πως "τα ΜΜΜ υπηρετούν και εξυπηρετούν τη μεγάλη πλειοψηφία του λαού, τους εργαζόμενους. Με βάση αυτό, η πολιτική μας επιλογή είναι: Η διατήρηση και ενίσχυση του δημόσιου χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών. Η δημιουργία Ενιαίου Φορέα Αστικών Συγκοινωνιών, με την ενοποίηση των υπαρχόντων φορέων και την ένταξη σ' αυτόν όλων των νέων ΜΜΜ (ΜΕΤΡΟ, ΤΡΑΜ κλπ. ). Αυτό θα εξυπηρετήσει τη χάραξη ενιαίας συγκοινωνιακής πολιτικής, το συνολικό σχεδιασμό του δικτύου, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων, την παροχή καλύτερων υπηρεσιών προς αυτούς, τον περιορισμό του κόστους του όλου συστήματος.

Επιπλέον, η επιδότηση του εισιτηρίου (εφαρμοσμένη στις περισσότερες χώρες), είναι απαραίτητη προϋπόθεση του κοινωνικού χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών και έχει θετικές επιπτώσεις στην παραγωγή και γενικότερα στην οικονομία. Τέλος, χρειάζεται ένα, ενιαίο εισιτήριο σε όλα τα ΜΜΕ και σε χαμηλό κόστος".

ΔΗΜΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ
"Στο σφυρί" οι κοινόχρηστοι χώροι!

Την έξαρση των φαινομένων της ασύδοτης κατάληψης των κοινόχρηστων χώρων, που παρατηρείται στον Πειραιά, αμέσως μετά τις δημοτικές εκλογές, τόνισε χτες ο επικεφαλής της Κίνησης "Πειραιάς - Αναγέννηση" Παναγιώτης Σαλπέας,σε συνέντευξη Τύπου, σημειώνοντας ότι την ευθύνη έχει τόσο ο απερχόμενος δήμαρχος Στ. Λογοθέτης, που συνεχίζει να εφαρμόζει την κυβερνητική πολιτική, όσο και ο νεοεκλεγείς δήμαρχος Χρ. Αγραπίδης που σιωπά, αν και γνωρίζει τι συμβαίνει.

"Πριν αποχωρήσει ο δήμαρχος και η πλειοψηφία του, που μέχρι χτες εφάρμοζαν την κυβερνητική πολιτική, που επιβάλλει την εμπορευματοποίηση των κοινόχρηστων χώρων, προκειμένου να εισπράττει χρήματα και να απαλλάσσει τον κρατικό προϋπολογισμό από τις υποχρεώσεις του προς την Τοπική Αυτοδιοίκηση, φαίνεται πως αποφάσισαν να μην αφήσουν τίποτα όρθιο. Βιομηχανία με αστήρικτες αποφάσεις και προτάσεις για απαλλαγές από πρόστιμα για όλους αυτούς, που έκαναν την πόλη μας απάνθρωπη με τις καταλήψεις κοινοχρήστων χώρων", είπε ο Π. Σαλπέας, παρουσιάζοντας συγκεκριμένα παραδείγματα ξεπουλήματος κοινοχρήστων χώρων, στην οποία μετέχουν, εκτός από το δήμο, η νομαρχία και υπουργεία.

"Αυτή η γενικευμένη επίθεση ενάντια στο δικαίωμά μας, να χρησιμοποιούμε τους κοινόχρηστους χώρους, να απολαμβάνουμε όση, αυτήν την ελάχιστη θέα μάς άφησαν να κυκλοφορούμε στην πόλη μας, πρέπει να συναντήσει αντίσταση. Οι πολλά υποσχόμενοι στο θέμα αυτό νεοεκλεγέντες οφείλουν να πάρουν θέση και να επιδείξουν ενέργειες, αλλιώς η ανοχή αποτελεί συνενοχή", υπογράμμισε ο Π. Σαλπέας, προσθέτοντας: "Με αφορμή και αυτές τις κραυγαλέες παρανομίες, προτείνουμε να τεθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο με σοβαρό τρόπο το θέμα της άρσης και όλων των παλιών παρανομιών, με κατεύθυνση αντιστροφής της πολιτικής κατάληψης των κοινόχρηστων χώρων. Παράλληλα, το λόγο έχουν και οι άλλοι υπεύθυνοι πολιτικά και διοικητικά. Και ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, και ο υπουργός Δημόσιας Τάξης και ο νομάρχης με τις υφιστάμενες υπηρεσίες τους, αλλά και η Εισαγγελία Πειραιά.

Κύρια, όμως, το λόγο έχει ο πειραϊκός λαός και η κινητοποίησή του. Αν τους αφήσουμε θα αποθρασυνθούν ακόμα περισσότερο. Η ήδη αβίωτη πόλη μας με το κυκλοφοριακό χάος, τη ρύπανση, το τσιμέντο, την κακογουστιά της διαφήμισης θα γίνει αποκρουστική. Καιρός να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας".

Στενεύουν τα περιθώρια για την παραλία Σαρωνικού

Η Συντονιστική Επιτροπή επισημαίνει στον Οργανισμό Αθήνας τις καταστροφικές συνέπειες από τους σχεδιασμούς για την Ολυμπιάδα 2004

Με αφορμή τη συζήτηση στην Εκτελεστική Επιτροπή του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας (ΟΡΣΑ), για τον καθορισμό των χρήσεων γης, ορίων και περιορισμών δόμησης στην παραλιακή ζώνη, η "Συντονιστική Επιτροπή για τη Διάσωση της παραλίας Σαρωνικού", με επιστολή της στα μέλη της ΕΕ εκθέτει τις απόψεις της, προκειμένου να συνεισφέρει στη διάσωση της παραλιακής ζώνης. Παράλληλα, επισημαίνει την επιτακτική ανάγκη να επισπευστεί η έκδοση του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος, διότι, όπως τονίζουν, δεν υπάρχουν περιθώρια για νέα αναστολή έκδοσης οικοδομικών αδειών και υπάρχει φόβος να δημιουργηθούν ανεπιθύμητα αποτελέσματα στην παραλία.

Η Συντονιστική Επιτροπή δηλώνει την πλήρη αντίθεσή της τόσο για τον προτεινόμενο από τον ΟΡΣΑ λιμένα αναψυχής στο Ελληνικό, όσο και για το τεχνητό νησί - μαρίνα. Παράλληλα, υποστηρίζει την πρόταση του Δήμου Ελληνικού, για να ενταχθεί το Ολυμπιακό Ιστιοπλοϊκό Κέντρο στον ήδη διαμορφωμένο τεχνητό κόλπο και η παραλία του Ελληνικού να αποδοθεί στους κατοίκους του Λεκανοπεδίου.

Επίσης, διαφωνεί με την "προσωρινή" εγκατάσταση Ολυμπιακών Γηπέδων στην παραλία Καλλιθέας - Μοσχάτου, με την απόφαση για τη χωροθέτηση 45.000 τ. μ. κτιρίων στον Ιππόδρομο, παρ' όλο που επίσημα έχει εξαγγελθεί ότι θα χωροθετηθούν μόνο δύο Ολυμπιακά γήπεδα.

"Είμαστε αντίθετοι, με την κατασκευή δρόμου ταχείας κυκλοφορίας στον Κηφισό, διότι θα επιβαρύνει υπέρμετρα την κυκλοφορία της Λ. Ποσειδώνος και θα επιτείνει την αποκοπή του αστικού ιστού από το Θαλάσσιο Μέτωπο. Αντιτιθέμεθα με τη δημιουργία θαλάσσιας γραμμής Ζέας - Λαυρίου, η οποία πιστεύουμε ότι θα επιβαρύνει υπέρμετρα το θαλάσσιο περιβάλλον, όπως επισημαίνει και η σχετική μελέτη του ΕΜΠ για το Θαλάσσιο Μέτωπο", τονίζεται στην επιστολή της Συντονιστικής Επιτροπής.

Η Επιτροπή ζητά να μη δημιουργηθούν νέες μαρίνες, να μην επεκταθούν οι ήδη υπάρχουσες, να αυξηθούν οι ακτές κολύμβησης, ενώ υπογραμμίζουν την ανάγκη να περιοριστούν οι περιφράξεις, ώστε να εξασφαλιστεί η ελεύθερη πρόσβαση των κατοίκων στις ακτές.

Καταλήγοντας στην επιστολή, αναφέρονται οι απόψεις της Συντονιστικής σχετικά με το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος του ΟΡΣΑ. Οσον αφορά τις γενικές ρυθμίσεις τα μέλη της Συντονιστικής επικροτούν την απαγόρευση της λειτουργίας κέντρων διασκέδασης στην παραλιακή ζώνη και ζητούν να επεκταθεί η απαγόρευση σε όλη την περιοχή, που προστατεύεται από το Προεδρικό Διάταγμα. Και να απαγορευτεί η λειτουργία Υδροψυχαγωγικών Πάρκων και Λούνα - Παρκ σε όλη τη ζώνη, καθώς θεωρούν υπερβολικές τις εκτάσεις, που παραχωρούνται για ναυταθλητικές εγκαταστάσεις.

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΥΜΗΤΤΟΥ
Συνεχίζεται η καταστροφή

Μέτρα περιφρούρησης του χώρου αποφάσισε το Δημοτικό Συμβούλιο Αγ. Παρασκευής, μετά από εισήγηση της Συντονιστικής Επιτροπής των κατοίκων

Την περιφρούρηση του τμήματος του Υμηττού που ανήκει στο Δήμο Αγίας Παρασκευής, την επιδίωξη συνάντησης με τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη,καθώς και τη διοργάνωση κινητοποιήσεων και δεντροφύτευσης αποφάσισε ομόφωνα το Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης, την Πέμπτη το βράδυ, μετά από παρέμβαση της "Επιτροπής Αγώνα για τη διάσωση του Υμηττού", με αφορμή τα τελευταία κρούσματα καταπάτησης των αποφάσεων του ΣτΕ.

Συγκεκριμένα, τα συνεργεία της κοινοπραξίας, "με την ανοχή αν όχι και την παρότρυνση του ΥΠΕΧΩΔΕ", συνεχίζουν κανονικά τις εργασίες τους, παρά τις αποφάσεις του Θερινού Τμήματος του ΣτΕ, που απαγορεύει κάθε εργασία που επιφέρει κοπή δέντρων και κάθε είδους βλάστησης κατά τη διάνοιξη της δυτικής περιφερειακής λεωφόρου Υμηττού, στα όρια του Δήμου Αγίας Παρασκευής, "προσβάλλοντας κάθε έννοια δικαίου", όπως υπογράμμισε ο πρόεδρος της Επιτροπής Αγώνα, Ανδρέας Γκιζιώτης.

Πριν μερικές μέρες, στην περιοχή "Δεξαμενή", στο ύψος της οδού Τρικάλων, στα σύνορα των Δήμων Αγίας Παρασκευής και Γλυκών Νερών, συνεργεία της εταιρίας "Αττική Οδός ΑΕ", που έχει αναλάβει το έργο, εκχέρσωσαν ένα σημαντικό τμήμα του βουνού, υποστηρίζοντας ότι η έκταση αυτή δεν ανήκει στην Αγία Παρασκευή, αλλά στα Γλυκά Νερά. Μέλη της Επιτροπής Αγώνα ειδοποίησαν το Αστυνομικό Τμήμα της περιοχής, συνελήφθη ο επικεφαλής του συνεργείου της εταιρίας ο οποίος οδηγήθηκε στο Αυτόφωρο και αφέθηκε ελεύθερος, ενώ πρώτα κατέθεσε ότι στη συγκεκριμένη περιοχή δουλεύει επί ένα μήνα!

Ο Α. Γκιζιώτης επισήμανε τις ευθύνες της δημοτικής αρχής, η οποία "αρκέστηκε σε μετέωρα βήματα σε ό,τι αφορά το νομικό πλαίσιο της υπόθεσης και τη διεκδίκηση της περιοχής Δεξαμενή, χωρίς να ενημερώσει τους κατοίκους της Αγίας Παρασκευής και να τους κινητοποιήσει και χωρίς να υπάρχει έντονη παρουσία στο βουνό για την περιφρούρησή του". Ενώ στη συνέχεια αναφέρθηκε στην καταστροφή 200 δενδρυλλίων, που φυτεύτηκαν στα όρια του δήμου με πρωτοβουλία της Μονάδας Απεξάρτησης "18 Ανω".

Τόσο ο δήμαρχος της πόλης Στ. Κώτσης,όσο και οι δημοτικοί σύμβουλοι συμφώνησαν με τις προτάσεις της Επιτροπής Αγώνα και επέρριψαν ευθύνες στην Αστυνομία, "για την οποία υπάρχουν ενδείξεις ότι στηρίζει το καταστροφικό έργο της κατασκευάστριας εταιρίας".

Υπενθυμίζεται ότι στις 27 Νοέμβρη θα εξεταστεί η προσφυγή στο ΣτΕ της Επιτροπής Αγώνα κατά της επιφανειακής χάραξης. Την ερχόμενη Τρίτη η Μονάδα Απεξάρτησης "18 Ανω" θα ξεκινήσει στις 4 μ.μ. από το Δημαρχείο Παπάγου για νέα δεντροφύτευση.

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΗΛΠΑΠ - ΗΣΑΠ
Στάσεις εργασίας την Πέμπτη

Με την κήρυξη στάσεων εργασίας την ερχόμενη Πέμπτη, αντιδρούν οι εργαζόμενοι στα τρόλεϊ (ΗΛΠΑΠ) και οι ηλεκτροδηγοί του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου (ΗΣΑΠ) στο κυβερνητικό νομοσχέδιο ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών και ανατροπής των εργασιακών τους σχέσεων, που κατατέθηκε προχτές στη Βουλή.

Σε χτεσινές τους συνεδριάσεις οι διοικήσεις των Σωματείων Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ και ηλεκτροδηγών ΗΣΑΠ κήρυξαν για την ερχόμενη Πέμπτη, 11 Νοέμβρη, 5ωρη (11 - 4 μ.μ.) και 4ωρη (12 - 4 μ.μ.) στάση εργασίας αντίστοιχα, με αίτημα την άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου και του κανονισμού εργασίας. Προειδοποιούν ότι αν η κυβέρνηση εμμείνει στα σχέδιά της, τότε θα υπάρξει κλιμάκωση των κινητοποιήσεων.

Την ερχόμενη Τρίτη θα συνεδριάσει το ΔΣ της Ενωσης Εργαζομένων ΗΣΑΠ, το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες θα εισηγηθεί στη Γενική Συνέλευση του κλάδου (έχει οριστεί για την ερχόμενη Πέμπτη) κλιμάκωση των απεργιακών κινητοποιήσεων. Την ερχόμενη βδομάδα αναμένεται να συνεδριάσει και το ΔΣ του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ, ο πρόεδρος του οποίου Α. Κολλάς... χαιρέτισε την κατάθεση του νομοσχεδίου στη Βουλή.

Πάντως, είναι αξιοσημείωτο ότι αν και το κυβερνητικό νομοσχέδιο πλήττει το ίδιο όλους ανεξαίρετα τους εργαζόμενους και στους τρεις συγκοινωνιακούς φορείς (ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ και ΗΣΑΠ), εντούτοις, οι συνδικαλιστικές πλειοψηφίες στις ηγεσίες των συνδικάτων του χώρου, απορρίπτουν την πρόταση της ΔΑΣ (υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ) για ενιαίο μέτωπο και υπό το βάρος των προβλημάτων και της πίεσης των εργαζομένων επιλέγουν τον ξεχωριστό αγώνα.

"Πνίγηκε" στο νέφος η Αθήνα

Στο νέφος "πνίγηκε" χτες η Αθήνα. Σύμφωνα με τις μετρήσεις του ΠΕΡΠΑ, το διοξείδιο του αζώτου έφτασε τα 404 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο αέρα στις 11 το πρωί στο σταθμό μέτρησης ατμοσφαιρικής ρύπανσης στη Νέα Σμύρνη, με όριο επιφυλακής τα 200. Την ίδια ώρα στο σταθμό της Πατησίων έφτασε τα 403 μικρογραμμάρια και στη Γεωπονική τα 306. Νωρίτερα, στις 10 το πρωί, το διοξείδιο του αζώτου στο σταθμό της Αριστοτέλους, έφτασε τα 351 μικρογραμμάρια. Σύμφωνα με την πρόβλεψη της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας, η ατμοσφαιρική ρύπανση θα μειωθεί σταδιακά το Σαββατοκύριακο.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ